KONU AÇ !

Topluluğumuzda Konular Açın ve Bize Ulaşın !

Yeni Konular !

Konulara Yorum Yapın ve Konunuzu Öne Çıkarın !

Bize Ulaşın !

Yöneticilerimiz Size 7/24 Yardımcı Olmak İçin Hazır !

SİLKROAD TÜRKİYE'NİN EN YENİ SİSTEMLİ VE MÜŞTERİ SEVGİSİYLE EN İYİ REKLAM PLATFORMLARINDAN BİTANESİ SROCENTER SEN YOKSAN Bİ KİŞİ EKSİK !

Activision Blizzard, Son 3 Ayda 60 Milyondan Fazla Oyuncu Kaybetti

srocenter Can

Forum Admin
Moderatör
Center Üyesi
Bilişim Sahibi
Çevirmen
Coder
Grafiker
Guild Master
Guild Üyesi
Reklamcı
Server Sahibi
Supporter
V.i.P
Katılım
18 Haz 2023
Mesajlar
15,298
Tepkime puanı
4
Puanları
38
Birkaç ay önce Microsoft tarafından satın alınan ve oyun dünyasının en büyük satın alımı olarak tarihe geçen Activision Blizzard, şu sıralar elindeki serilerin oyunlarını çıkarmaya çalışsa da çeşitli sorunlar yüzünden kan kaybetmeye devam ediyor.Şirketin bir yandan satın alım sonrası CEO’sunun kim olacağı tartışmaları devam ederken diğer yandanitibar kaybına yol açıyor. Bu da şimdilerde doğal olarak oyuncuların şirketten soğumasına neden olmuş durumda.

Geçtiğimiz günlerde Activision Blizzard, 31 Mart’ta sona eren çeyrek için finansal raporunu açıkladı. Yayınlanan verilere göre şirket, geçen yılın aynı döneminde kazandığı 2,28 milyar dolara kıyasla bu yıl 1,77 milyar dolar gelir elde etti. Bu arada net rezervleri, geçen yıla bakıldığında 2,07 milyar dolardan 1,48 milyar dolara geriledi. Oyun içi net rezervler 1,34 milyar dolardan 1,01 milyar dolara düştü.
Call-of-Duty-Vanguard-2.jpg

Activision Blizzard’taki kaybın büyük çoğunluğunu Call of Duty oyuncuları oluşturuyor
Bir diğer yandan şirketin son 3 aylık raporuna göre genel aylık aktif kullanıcıları 372 milyonu buldu. Geçtiğimiz yılın aynı döneminde ise bu sayı 435 milyon olarak belirtiliyor. Bu da şirketin yaklaşık olarak 63 milyon oyuncu kaybettiği anlamına geliyor. Şirketin raporuna göre bu kaybın büyük çoğunluğunu Call of Duty oyuncuları oluşturuyor.Bu oyuncu sayıları aynı zamanda bir önceki çeyreğe kıyasla net gelirde kabaca %18 ve geçen yılın aynı dönemine göre %22’lik bir düşüşe yol açarak şirketin 2019’un üçüncü çeyreğinden bu yana en düşük geliri elde etmesine neden oldu.

Call of Duty markası, şirketin 2008’deki birleşmesinden beri önem verdiği bir marka oldu. Bu önemin ve yatırımın sonucunda da şu anda dünya çapında en çok satan ve en çok tanınan video oyunu serilerinden biri. Ancak önceleri hikaye ağırlıklı devam eden seri ilk defa 2018’de Call of Duty: Black Ops 4 ile yalnızca çok oyunculu bir hale gelerek beklenmedik bir çıkış yaptı. Oyunun bir hikaye anlatmaması fakat Black Ops markasını kullanarak satış yapmaya çalışması elbette hikaye için oynayan oyuncuların seriden uzaklaşmasına sebep oldu.

Daha sonraları Activision Blizzard, ücretsiz oynanabilen ilk battle royale Call of Duty oyunu olan Call of Duty: Warzone ile çok oyunculu furyasına bir adım daha attı. Ve bu yıl da , oynaması ücretsiz Call of Duty modelinin devam edeceği işaretini veriyor. Hikayeli Call of Duty oyunları her ne kadar ilgi görse de Activision Blizzard, 2020 lansmanından bu yana Warzone’dan önemli kazançlar elde etti ve o zamandan beri oyun sürekli olarak güncellendi.

Ancak bir zamanlar ilk Modern Warfare oyunu ile FPS oyunlarına yön vermiş olan seriye bugün başka oyunlardan ilham alınarak oyun üretilmesi, Activision için yeterince büyük bir satış başarısı getiremedi. Zira Activision’a göre, Call of Duty: Warzone için “düşük katılım” ve düşük Call of Duty: Vanguard satışları bu büyük para kaybına etki eden en büyük faktörlerden bazılarıydı.

Activision Blizzard’ın son haberlerinin aktif aylık kullanıcılardaki düşüşte önemli bir rol oynayıp oynamadığı belli değil, ancak şirketin ürünlerine yönelik boykot raporları tam olarak bu sebepleri gösteriyor. Oyuncular ayrıca Call of Duty serisinin, özellikle de en son oyunlarının durumundaki hayal kırıklığını dile getiriyorlar. Gelecekteki oyunlarda kalite oyuncu beklentilerinin altında kalırsa, Call of Duty oyunları oyuncu kaybetmeye devam edecektir.Â
 
Üst