srocenter Can
Forum Admin
Moderatör
Center Üyesi
Bilişim Sahibi
Çevirmen
Coder
Grafiker
Guild Master
Guild Üyesi
Reklamcı
Server Sahibi
Supporter
V.i.P
- Katılım
- 18 Haz 2023
- Mesajlar
- 20,117
- Tepkime puanı
- 12
- Puanları
- 38
Assassin’s Creed Mirage, Ubisoft‘un uzun soluklu aksiyon-macera oyunu serisi için bir geri dönüş niteliğinde. Mirage; Origins, Odyssey ve Valhalla’nın devasa yan görevlerle dolu haritalarından kaçınıyor ve nispeten daha sade ve odaklanmış bir hikaye sunuyor bizlere. Serinin geçmiş oyunlarına aşinaysanız, Mirage size özlediğiniz o her şeyi net bir ifadeyle sunuyor. Tüm detaylarıyla Assassin’s Creed Mirage inceleme yazımız yayımda!
Assassin’s Creed Mirage İnceleme
Assassin’s Creed Mirage 861 yılında Bağdat’ta geçiyor. Bu tarih ilk Assassin’s Creed’den 330 yıl öncesine denk gelse de, Bağdat ortamı ilk Assassin’s Creed’in Kutsal Topraklar’ını anımsatıyor. Mirage serinin açılış oyununa bir saygı duruşu niteliğinde olduğu için bu kasıtlı olarak yapılmış gibi duruyor sevgili Geek okuyucuları.
Mirage’ın 2023’ün en sevdiğim oyunlarından biri olma özelliğine sahip olduğunu düşünüyorum. Nostalji kesinlikle bir faktör ancak seriye yeni giriş yapanlar için bile Mirage, içinde kaybolmak adına mükemmel bir yapım.
İlk olarak Assassin’s Creed Valhalla’da tanıştığımız Basim’in daha genç bir versiyonu olarak oynuyorsunuz ve onun The Hidden Ones, yani suikastçıların bir üyesi olma yolculuğuna şahitlik ediyorsunuz. Hikaye ilerledikçe, serinin muhalifleri olan Order of the Ancients’ın planlarını ortaya çıkarmak ve onları engellemek için çaba göstereceksiniz.
Basim’in yolculuğu bana Assassin’s Creed 2’deki Ezio Auditore’yi anımsattı ki bunun da kasıtlı olarak bu şekilde dizayn edildiğine eminim. Basim’in bir karakter olarak nasıl geliştiğini ve sonunda Assassin’s Creed Valhalla’da tanıştığımız adama nasıl dönüştüğünü görmek heyecan verici.
Son üç Assassin’s Creed oyunu olan Origins, Odyssey ve Valhalla, genişleyen haritaları, yan görevleri ve MMO tarzı ganimet sistemiyle serinin orijinal formülünden fazlasıyla uzaklaşmıştı. Yeniliğe her zaman açık biriyimdir. Ancak bu oyunlar mevcut içerik ve oynanabilirlik süreleri açısından herkese hitap etmiyordu. Seri aşırı dolu ve göz korkutucu hale gelmişti.
Benim son üçlemeyi ayıla bayıla oynamam bu gerçeği değiştirmiyor… Buna karşılık Assassin’s Creed Mirage, parkur, suikast ve gizliliğe verdiği önemle serinin köklerine geri dönüyor. Oynanış orijinal oyunlara sadık kalırken, yetenek ağacı ve dövüş mekanikleri hala modern oyunlardan izler taşımakta.
Geliştirici ekip, eski ve yeni oyunların en iyi yönlerini başarılı bir şekilde Mirage’a yedirebilmiş.
Ubisoft, Assassinâs Creed Mirageâda gizliliğin benimsenmesini desteklemek için algılama sistemlerini daha fazla ayrıntı ve geri bildirim sağlayacak şekilde elden geçirdi, şehrin tasarımını ve çatılarını gizlilik yaklaşımlarına daha iyi izin verecek şekilde yapılandırdı ve savaşa yardımcı olacak yeni araçlar geliştirdi.
Bağdat, binaların yoğun çeşitliliği ile bir akrobat gibi parkur yapmak için mükemmel bir ortam olduğunu kanıtlıyor. Son oyunlarda olduğu gibi, çatılardan atlamak veya binaların yan taraflarına tırmanmak zahmetsiz hissettiriyor. Tek yapmanız gereken parkur tuşuna (PS5’te bu X tuşu) basılı tutarken ilerlemek.
Ek olarak, Ubisoft Bordeaux, Basimâin büyük engelleri aşmasına yardımcı olmak için köşeden sallanma gibi eski oyunlardan âsevilen animasyonları ve ikonik hareketleriâ geri getiriyor ve sırıkla atlama gibi yeni parkur hareketlerini de bizlerin beğenisine sunuyor.
Parkur kontrollerinin orijinal oyunlarda olduğu gibi daha karmaşık olmasını beklesem de, bu temel mekaniği basit tuttuğu için Ubisoft’u suçlamak acımasızlık olur. Eski oyunlarda olduğu gibi, suikast öncesi hedefiniz hakkında bilgi toplamanız şart. Bunlar için bilgi sahibi kişilerle konuşmanız ve konuşmalarına kulak misafiri olmak için başkalarını gizlice takip etmeniz gerekiyor.
Bazı durumlarda, normalde davet edilmeyeceğim bir alana girmek için farklı kıyafetler giymem de gerekti. Tüm bunlar, kaçınılmaz suikast için beklenti oluşturduğundan inanılmaz derecede keyifli hissettiriyor. Yasadışı eylemlerde bulunurken görülürseniz (öldürme, çalma, yankesicilik), sivillerin sizi muhafızları ispiyonladığına şahit olacaksınız.
Basim’i kovalayan muhafızlar veya düşmanlar için aranma seviyesi çubuğunu azaltmak/iptal etmek için aranan posterlerini kaldırabilir veya sokaklarda halka seslenen müjdecilere madeni para ödemesi yaparak aranmanızı tamamen silebilirsiniz. Eğer aranma seviyenizi düşürmezseniz muhafızların algısı artar ve sizi fark etme olasılıkları yükselir.
Okçular çatılarda devriye gezmeye başlar ve sivillerin sizi yetkililere ihbar etme olasılığı daha yükselir. Gölgelerde kalmaktan bahsetmişken, rakipleri gizlice alt etmek büyük kavgalardan kaçınmak için uygun bir yol olmaya devam ediyor. Önceki oyunlara kıyasla gizlilik konusunda büyük bir değişiklik fark etmedim, ki bu iyi bir şey çünkü gizlice yaklaşıp muhafızları haklamak zaten yeterince tatmin ediciydi.
Düşmanlar sizi fark ederse kaçabilir ya da onlarla yüzleşebilirsiniz. Mirage’ın savaş sistemi; savuşturma, kaçma ve karşı saldırıya odaklanmasıyla Assassin’s Creed 2’yi anımsatıyor. Mirage, kullanabileceğiniz döneme uygun çok çeşitli araç gereçler sunuyor. Bunlara sis bombası, dikkat dağıtan ses tuzağı ve dart örnek olarak gösterilebilir.
Görevlerden ve sandıklardan elde edilen kaynaklarla söz konusu bu araç ve gereçlerin yeteneklerini çeşitlendirebilirsiniz. AC Mirage’da seviye sistemi bir XP döngüsü üzerine inşa edilmediğinden güç dengesi yeni Suikastçı rütbelerine ulaşılarak elde ediliyor. Bu rütbelere ana hikayenin farklı bölümlerini tamamlayarak ulaşılabilir.
Beceri puanları ise, ana hikaye görevleri ve yan etkinliklerin tamamlanmasıyla kazanılmakta.
Oyunda, Tom Clancyâs Splinter Cell Convictionâda tanıtılan Mark and Execute mekaniğine benzeyen ve Basimâin aynı anda birden fazla gizli öldürme gerçekleştirmesine izin veren yeni bir özellik bulunuyor. 26 saatlik deneyimim (tüm başarımları/kupaları elde etmem dahilinde ortaya çıkan süre) boyunca bu özelliği en fazla 5, 6 kez kullandım.
Nedense görevler esnasında pek ihtiyaç duyduğum bir özellik olmadı. Teknik açıdan AC Mirage kusursuz çalışıyor. Grafikler göz alıcı. Oyunu PS5 üzerinden 60 FPS Performans Modu seçili olarak oynadım. Herhangi bir FPS düşüşü, çökme veya oyun için saç yolduracak hatalarla karşılaşmadım.
Ubisoft Bordeaux oldukça ince bir işçilik ortaya çıkarmış. Kendilerine buradan teşekkürlerimi sunuyorum. Son olarak grafik ayarlarına gitmenizi ve AC 1 filtresini açmanızı öneririm. AC 1’in ikonik mavi renk paleti AC Mirage deneyiminizi şahlandıracaktır. Özellikle serinin ilk oyununu oynayanlar için hoş bir atmosfer sunacağı garanti.
İnceleme yazımızı toparlayacak olursak Assassin’s Creed Mirage gizlilik, parkur ve savaşa yenilenmiş bir odaklanma sunuyor. Birçok oyuncu için bu nostaljinin özlenen kokusu olarak tanımlanabilir. Bu heyecan verici, anlatı odaklı açık dünya macerasında, orijinal suikastçilerin yuvasında yepyeni bir deneyim yaşamaya hazır mısınız?
9. yüzyıl Bağdat’ının zengin detaylarla dolu, etkin ve canlı sokaklarında dolaşın, geleceğinizi güvence altına almak için savaşırken geçmişin gizemlerini ortaya çıkarın.İlginizi çekebilir:Â
Assassin’s Creed Mirage, PS5, Xbox Series X/S, PS4, Xbox One ve PC üzerinden 5 Ekim’de resmi olarak kullanıcıların beğenisine sunulacak. Peki siz Assassin’s Creed Mirage inceleme yazımız hakkında ne düşünüyorsunuz? Oyunuplanlıyor musunuz? Düşüncelerinizi hemen aşağıda yer alan yorumlar sekmesi üzerinden bizlerle paylaşmayı unutmayın.
Assassin’s Creed Mirage İnceleme
Assassin’s Creed Mirage 861 yılında Bağdat’ta geçiyor. Bu tarih ilk Assassin’s Creed’den 330 yıl öncesine denk gelse de, Bağdat ortamı ilk Assassin’s Creed’in Kutsal Topraklar’ını anımsatıyor. Mirage serinin açılış oyununa bir saygı duruşu niteliğinde olduğu için bu kasıtlı olarak yapılmış gibi duruyor sevgili Geek okuyucuları.
Mirage’ın 2023’ün en sevdiğim oyunlarından biri olma özelliğine sahip olduğunu düşünüyorum. Nostalji kesinlikle bir faktör ancak seriye yeni giriş yapanlar için bile Mirage, içinde kaybolmak adına mükemmel bir yapım.
İlk olarak Assassin’s Creed Valhalla’da tanıştığımız Basim’in daha genç bir versiyonu olarak oynuyorsunuz ve onun The Hidden Ones, yani suikastçıların bir üyesi olma yolculuğuna şahitlik ediyorsunuz. Hikaye ilerledikçe, serinin muhalifleri olan Order of the Ancients’ın planlarını ortaya çıkarmak ve onları engellemek için çaba göstereceksiniz.

Basim’in yolculuğu bana Assassin’s Creed 2’deki Ezio Auditore’yi anımsattı ki bunun da kasıtlı olarak bu şekilde dizayn edildiğine eminim. Basim’in bir karakter olarak nasıl geliştiğini ve sonunda Assassin’s Creed Valhalla’da tanıştığımız adama nasıl dönüştüğünü görmek heyecan verici.
Son üç Assassin’s Creed oyunu olan Origins, Odyssey ve Valhalla, genişleyen haritaları, yan görevleri ve MMO tarzı ganimet sistemiyle serinin orijinal formülünden fazlasıyla uzaklaşmıştı. Yeniliğe her zaman açık biriyimdir. Ancak bu oyunlar mevcut içerik ve oynanabilirlik süreleri açısından herkese hitap etmiyordu. Seri aşırı dolu ve göz korkutucu hale gelmişti.
Benim son üçlemeyi ayıla bayıla oynamam bu gerçeği değiştirmiyor… Buna karşılık Assassin’s Creed Mirage, parkur, suikast ve gizliliğe verdiği önemle serinin köklerine geri dönüyor. Oynanış orijinal oyunlara sadık kalırken, yetenek ağacı ve dövüş mekanikleri hala modern oyunlardan izler taşımakta.
Geliştirici ekip, eski ve yeni oyunların en iyi yönlerini başarılı bir şekilde Mirage’a yedirebilmiş.

Ubisoft, Assassinâs Creed Mirageâda gizliliğin benimsenmesini desteklemek için algılama sistemlerini daha fazla ayrıntı ve geri bildirim sağlayacak şekilde elden geçirdi, şehrin tasarımını ve çatılarını gizlilik yaklaşımlarına daha iyi izin verecek şekilde yapılandırdı ve savaşa yardımcı olacak yeni araçlar geliştirdi.
Bağdat, binaların yoğun çeşitliliği ile bir akrobat gibi parkur yapmak için mükemmel bir ortam olduğunu kanıtlıyor. Son oyunlarda olduğu gibi, çatılardan atlamak veya binaların yan taraflarına tırmanmak zahmetsiz hissettiriyor. Tek yapmanız gereken parkur tuşuna (PS5’te bu X tuşu) basılı tutarken ilerlemek.
Ek olarak, Ubisoft Bordeaux, Basimâin büyük engelleri aşmasına yardımcı olmak için köşeden sallanma gibi eski oyunlardan âsevilen animasyonları ve ikonik hareketleriâ geri getiriyor ve sırıkla atlama gibi yeni parkur hareketlerini de bizlerin beğenisine sunuyor.
Parkur kontrollerinin orijinal oyunlarda olduğu gibi daha karmaşık olmasını beklesem de, bu temel mekaniği basit tuttuğu için Ubisoft’u suçlamak acımasızlık olur. Eski oyunlarda olduğu gibi, suikast öncesi hedefiniz hakkında bilgi toplamanız şart. Bunlar için bilgi sahibi kişilerle konuşmanız ve konuşmalarına kulak misafiri olmak için başkalarını gizlice takip etmeniz gerekiyor.

Bazı durumlarda, normalde davet edilmeyeceğim bir alana girmek için farklı kıyafetler giymem de gerekti. Tüm bunlar, kaçınılmaz suikast için beklenti oluşturduğundan inanılmaz derecede keyifli hissettiriyor. Yasadışı eylemlerde bulunurken görülürseniz (öldürme, çalma, yankesicilik), sivillerin sizi muhafızları ispiyonladığına şahit olacaksınız.
Basim’i kovalayan muhafızlar veya düşmanlar için aranma seviyesi çubuğunu azaltmak/iptal etmek için aranan posterlerini kaldırabilir veya sokaklarda halka seslenen müjdecilere madeni para ödemesi yaparak aranmanızı tamamen silebilirsiniz. Eğer aranma seviyenizi düşürmezseniz muhafızların algısı artar ve sizi fark etme olasılıkları yükselir.
Okçular çatılarda devriye gezmeye başlar ve sivillerin sizi yetkililere ihbar etme olasılığı daha yükselir. Gölgelerde kalmaktan bahsetmişken, rakipleri gizlice alt etmek büyük kavgalardan kaçınmak için uygun bir yol olmaya devam ediyor. Önceki oyunlara kıyasla gizlilik konusunda büyük bir değişiklik fark etmedim, ki bu iyi bir şey çünkü gizlice yaklaşıp muhafızları haklamak zaten yeterince tatmin ediciydi.

Düşmanlar sizi fark ederse kaçabilir ya da onlarla yüzleşebilirsiniz. Mirage’ın savaş sistemi; savuşturma, kaçma ve karşı saldırıya odaklanmasıyla Assassin’s Creed 2’yi anımsatıyor. Mirage, kullanabileceğiniz döneme uygun çok çeşitli araç gereçler sunuyor. Bunlara sis bombası, dikkat dağıtan ses tuzağı ve dart örnek olarak gösterilebilir.
Görevlerden ve sandıklardan elde edilen kaynaklarla söz konusu bu araç ve gereçlerin yeteneklerini çeşitlendirebilirsiniz. AC Mirage’da seviye sistemi bir XP döngüsü üzerine inşa edilmediğinden güç dengesi yeni Suikastçı rütbelerine ulaşılarak elde ediliyor. Bu rütbelere ana hikayenin farklı bölümlerini tamamlayarak ulaşılabilir.
Beceri puanları ise, ana hikaye görevleri ve yan etkinliklerin tamamlanmasıyla kazanılmakta.
Oyunda, Tom Clancyâs Splinter Cell Convictionâda tanıtılan Mark and Execute mekaniğine benzeyen ve Basimâin aynı anda birden fazla gizli öldürme gerçekleştirmesine izin veren yeni bir özellik bulunuyor. 26 saatlik deneyimim (tüm başarımları/kupaları elde etmem dahilinde ortaya çıkan süre) boyunca bu özelliği en fazla 5, 6 kez kullandım.

Nedense görevler esnasında pek ihtiyaç duyduğum bir özellik olmadı. Teknik açıdan AC Mirage kusursuz çalışıyor. Grafikler göz alıcı. Oyunu PS5 üzerinden 60 FPS Performans Modu seçili olarak oynadım. Herhangi bir FPS düşüşü, çökme veya oyun için saç yolduracak hatalarla karşılaşmadım.
Ubisoft Bordeaux oldukça ince bir işçilik ortaya çıkarmış. Kendilerine buradan teşekkürlerimi sunuyorum. Son olarak grafik ayarlarına gitmenizi ve AC 1 filtresini açmanızı öneririm. AC 1’in ikonik mavi renk paleti AC Mirage deneyiminizi şahlandıracaktır. Özellikle serinin ilk oyununu oynayanlar için hoş bir atmosfer sunacağı garanti.
İnceleme yazımızı toparlayacak olursak Assassin’s Creed Mirage gizlilik, parkur ve savaşa yenilenmiş bir odaklanma sunuyor. Birçok oyuncu için bu nostaljinin özlenen kokusu olarak tanımlanabilir. Bu heyecan verici, anlatı odaklı açık dünya macerasında, orijinal suikastçilerin yuvasında yepyeni bir deneyim yaşamaya hazır mısınız?

9. yüzyıl Bağdat’ının zengin detaylarla dolu, etkin ve canlı sokaklarında dolaşın, geleceğinizi güvence altına almak için savaşırken geçmişin gizemlerini ortaya çıkarın.İlginizi çekebilir:Â
Assassin’s Creed Mirage, PS5, Xbox Series X/S, PS4, Xbox One ve PC üzerinden 5 Ekim’de resmi olarak kullanıcıların beğenisine sunulacak. Peki siz Assassin’s Creed Mirage inceleme yazımız hakkında ne düşünüyorsunuz? Oyunuplanlıyor musunuz? Düşüncelerinizi hemen aşağıda yer alan yorumlar sekmesi üzerinden bizlerle paylaşmayı unutmayın.