srocenter Can
Forum Admin
Moderatör
Center Üyesi
Bilişim Sahibi
Çevirmen
Coder
Grafiker
Guild Master
Guild Üyesi
Reklamcı
Server Sahibi
Supporter
V.i.P
- Katılım
- 18 Haz 2023
- Mesajlar
- 15,992
- Tepkime puanı
- 4
- Puanları
- 38
Astro Bot geliştiricisi Team Asobi dün yeni oyunuyla karşımıza çıktı. PlayStation 5’e özel oyun, sürpriz bir şekilde 2024’ün en büyük hitlerinden biri oldu.
Hafif ve eğlenceli içerikleriyle öne çıkan Team Asobi aynı yönde ilerlemek istiyor. Stüdyonun patronu Nicolas Doucet, ‘ye ekibi küçük tutma ve her yaştan insana yönelik eğlenceli oyunlar yapmaya devam etme isteğini dile getirdi.
Doucet, birçok PlayStation stüdyosunun bu şekilde başladığını ve sonunda aşırı gerçekçi AAA oyunlara yöneldiğini belirtti. Ancak bu, Astro Bot geliştiricisinin ilerlemek istediği yol değil.
“PlayStation’ın tarihini ve her stüdyonun kendini nasıl konumlandırdığını düşünürseniz, ilginçtir ki – ve ben de yönetime bunu gösteriyorum – PlayStation’ın oyuncu kitlesi büyüdükçe, bu [stüdyoların] birçoğu çizgi film oyunlarından biraz daha olgun, hiper gerçekçi oyunlara geçti.”
Team Asobi küçük ve renkli kalmak istiyor
Başkan, ekibi küçük tutmanın en iyisi olduğunu da ekledi. Team Asobi’nin yaklaşık 65 çalışanı var. Stüdyonun oyunlarında eğlence boyutunun her şeyden önemli olduğu anlaşılıyor.
Doucet, “20-25 yıl önce diğer stüdyoların doldurduğu o boşluğu gerçekten doldurmak istedik. Gerçekten olmak istediğimiz yer orası: her yaştan, renkli vs.” diye ekliyor. Astro Bot tam olarak bunu hedefleyen bir oyun.
Naughty Dog, Insomniac ve Guerrilla gibi büyük stüdyoların hepsinde 400’den fazla çalışan var. Hatta Housemarque ve Media Molecule bile Team Asobi’nin neredeyse iki katı kadar geliştiriciye sahip.
Astro Bot, SIE Japan Studio’nun devamı olarak kurulan geliştiricinin geliştirdiği ilk tam sürüm oyun oldu. Üstelik Metacritic’te ortalama 94 puan alarakkonumuna yükseldi.
Platform macerasına yeni zorluk seviyeleri, speedrun seviyeleri ve daha fazla kozmetik getirenyayınlanacak. Ayrıca stüdyo, oyunun kupa listesindegeleceğini ortaya çıkardı.
‘Asobi’, Japoncada ‘oynamak’ anlamına geliyor. Gerçekten de stüdyonun tek amacı oyun oynamak ve oynatmak. Umarız istedikleri yolda yürürler.
Hafif ve eğlenceli içerikleriyle öne çıkan Team Asobi aynı yönde ilerlemek istiyor. Stüdyonun patronu Nicolas Doucet, ‘ye ekibi küçük tutma ve her yaştan insana yönelik eğlenceli oyunlar yapmaya devam etme isteğini dile getirdi.
Doucet, birçok PlayStation stüdyosunun bu şekilde başladığını ve sonunda aşırı gerçekçi AAA oyunlara yöneldiğini belirtti. Ancak bu, Astro Bot geliştiricisinin ilerlemek istediği yol değil.
“PlayStation’ın tarihini ve her stüdyonun kendini nasıl konumlandırdığını düşünürseniz, ilginçtir ki – ve ben de yönetime bunu gösteriyorum – PlayStation’ın oyuncu kitlesi büyüdükçe, bu [stüdyoların] birçoğu çizgi film oyunlarından biraz daha olgun, hiper gerçekçi oyunlara geçti.”
Team Asobi küçük ve renkli kalmak istiyor
Başkan, ekibi küçük tutmanın en iyisi olduğunu da ekledi. Team Asobi’nin yaklaşık 65 çalışanı var. Stüdyonun oyunlarında eğlence boyutunun her şeyden önemli olduğu anlaşılıyor.
Doucet, “20-25 yıl önce diğer stüdyoların doldurduğu o boşluğu gerçekten doldurmak istedik. Gerçekten olmak istediğimiz yer orası: her yaştan, renkli vs.” diye ekliyor. Astro Bot tam olarak bunu hedefleyen bir oyun.
Naughty Dog, Insomniac ve Guerrilla gibi büyük stüdyoların hepsinde 400’den fazla çalışan var. Hatta Housemarque ve Media Molecule bile Team Asobi’nin neredeyse iki katı kadar geliştiriciye sahip.
Astro Bot, SIE Japan Studio’nun devamı olarak kurulan geliştiricinin geliştirdiği ilk tam sürüm oyun oldu. Üstelik Metacritic’te ortalama 94 puan alarakkonumuna yükseldi.
Platform macerasına yeni zorluk seviyeleri, speedrun seviyeleri ve daha fazla kozmetik getirenyayınlanacak. Ayrıca stüdyo, oyunun kupa listesindegeleceğini ortaya çıkardı.
‘Asobi’, Japoncada ‘oynamak’ anlamına geliyor. Gerçekten de stüdyonun tek amacı oyun oynamak ve oynatmak. Umarız istedikleri yolda yürürler.