KONU AÇ !

Topluluğumuzda Konular Açın ve Bize Ulaşın !

Yeni Konular !

Konulara Yorum Yapın ve Konunuzu Öne Çıkarın !

Bize Ulaşın !

Yöneticilerimiz Size 7/24 Yardımcı Olmak İçin Hazır !

SİLKROAD TÜRKİYE'NİN EN YENİ SİSTEMLİ VE MÜŞTERİ SEVGİSİYLE EN İYİ REKLAM PLATFORMLARINDAN BİTANESİ SROCENTER SEN YOKSAN Bİ KİŞİ EKSİK !

Bethesda’da Kıyamet Kopmuş da Haberimiz Yokmuş: Redfall Ortalığı Fena Karıştırmış

srocenter Can

Forum Admin
Moderatör
Center Üyesi
Bilişim Sahibi
Çevirmen
Coder
Grafiker
Guild Master
Guild Üyesi
Reklamcı
Server Sahibi
Supporter
V.i.P
Katılım
18 Haz 2023
Mesajlar
15,298
Tepkime puanı
4
Puanları
38
çalkantılı çıkışıyla Arkane Studios ve Bethesda’nın oyuncular nezdindeki itibarını zedeleyen Redfall için ilginç raporlar geliyor. Söylenene göre oyunun geliştiricileri bile bir dönemde projenin iptal edilmesini ya da baştan başlanmasını umuyorlarmış. Oyuncular nezdinde pek sevilmeyen ve inceleme puanlarıyla da bunu açıkça gösteren oyun, çıkış haftasında tartışmalara sebep olmuştu. Yine video oyunları endüstrisinde en başta söylenmesi gerekenler ne yazık ki en sonda söyleniyor. Gelin detaylara bakalım.
Geliştiriciler Microsoft’un Redfall’u iptal etmesini beklemişler


‘in yeni bir raporuna göre oyunun geliştirme sürecinde yönlendirmeler yetersiz yapılmış, çok personel ve kaynak değişimi olmuş ve oyun yine de AAA oyunu olarak sınıflandırılmış. Bethesda’nın stüdyosu Arkane fena karışmış.
redfall-1024x576.jpg
Redfall ortalığı çok fena karıştıran bir projeymiş de haberimiz yokmuş…

Redfall üzerinde çalışan bir düzine anonim kaynağın ifadelerine dayanan raporda ilginç bilgiler yer alıyor. Öyle ki proje ilk kez 2018’de Arkane Studios’a “çok oyunculu bir Arkane oyunu” olarak tanıtılmış ve sonrasında geliştirme süreci başlamış.

Oyunun bu durumda olmasının nedeni ise aynı kaynaklara göre stüdyonun 100 kişiden daha az bir ekibe sahip olması ve Bethesda’nın dış kaynak desteğini istenilen kadar vermemesi olarak gösteriliyor. Hatta proje ilk tanıtıldığında çok oyunculu bir oyun geliştirmek istemeyen birçok geliştirici stüdyoyu terk etmiş.

Öyle ki 2017’de Prey üzerinde çalışan Arkane Austin personelinin neredeyse dörtte üçü Redfall tamamlandığında Arkane’den ayrılmış. Stüdyonun bu ayrılıklardan sonra oluşan boş pozisyonları doldurmakta güçlük çektiği, maaşların ortalamanın altında kaldığı da söyleniyor. Teksas’taki potansiyel çalışanları genellikle tek oyunculu ve sürükleyici simülasyonlar üzerinde çalışmak istediğinden, Arkane aradığı çalışanları bulmakta hayli güçlük çekmiş.

Bütün bu olumsuz gelişmeler yaşandığı sırada Microsoft, Bethesda’nın ana şirketi Zenimax’ı 7,5 milyar dolara satın alınca bazı Arkane çalışanlarının projenin iptal edilmesini ya da baştan sona elden geçirilmesi yönünde bir karar umdukları söyleniyor.


Xbox’ın patronu Phil Spencer da aslında açıklamalarında bu konuyla ilgili bazı şeyler söylemişti. Kinda Funny Games ile yaptığı bir röportajda şu ifadeleri kullanmıştı:

“Xbox’ın birinci parti stüdyolarından biri olmanın ne anlama geldiğini anlamalarına gerçekten yardımcı olmak ve bu yolculukta daha hızlı ilerlemelerine katkı sağlamak için bazı iç kaynaklarımızı sunmak konusunda Arkane Austin’de iyi bir iş çıkaramadık.”

Tabii Phil Spencer stüdyonun bağımsızlığını koruması gerektiği görüşüne de inanarak “Onları oyun üzerinde çalışmaları için kendi hallerine bıraktık… çok yetenekli bir ekip, bu ekibi çok seviyordum ve hala da çok seviyorum. Başka bir harika oyun yapmaları konusunda onlara güvenim sonsuz” dedi.

Sonuç olarak şunu anlıyoruz ki endüstride gösterilenden fazlası yaşanıyor. Arkane Austin’de aslında içten içe fırtınalar kopmuş fakat kimse bunu dışarıya yansıtmamış. Geliştiriciler projeden başından beri umutsuzmuş, nihai ürün de ortada tabii. Umuyoruz bu durum Bethesda’nın sıradaki oyunları için de geçerli değildir. Zira bu yıl Starfield gibi çok beklenen bir yapım ile karşılaşacağız. Redfall hakkında merak ettiklerinizi deokuyabilirsiniz.
 
Üst