KONU AÇ !

Topluluğumuzda Konular Açın ve Bize Ulaşın !

Yeni Konular !

Konulara Yorum Yapın ve Konunuzu Öne Çıkarın !

Bize Ulaşın !

Yöneticilerimiz Size 7/24 Yardımcı Olmak İçin Hazır !

SİLKROAD TÜRKİYE'NİN EN YENİ SİSTEMLİ VE MÜŞTERİ SEVGİSİYLE EN İYİ REKLAM PLATFORMLARINDAN BİTANESİ SROCENTER SEN YOKSAN Bİ KİŞİ EKSİK !

Bir Kere Öldürmek Yetmiyor! – Türkçe Dil Destekli Ücretsiz Taktiksel Shooter Spectre Divide’ı Oynadık

srocenter Can

Forum Admin
Moderatör
Center Üyesi
Bilişim Sahibi
Çevirmen
Coder
Grafiker
Guild Master
Guild Üyesi
Reklamcı
Server Sahibi
Supporter
V.i.P
Katılım
18 Haz 2023
Mesajlar
15,992
Tepkime puanı
4
Puanları
38
Günümüzün oyunlarından uzak durmamın birçok sebebi var ki bunlardan en önemlileri yetenek azlığı ve oyunun kitlesinin genellikle toksik bir yapıda olmasıdır. İyi oynayamasam bile bazen yeni oyunları denemek isterim ve bu durum beni bir ikileme sürükler.

Nitekim bu ikilemi bugün yenip fırından sıcak sıcak çıkan yeni bir taktiksel shooter oyununu denemeye karar verdim. Mountaintop Studios’un geliştirdiği , bu noktada beni bile şaşırttı diyebilirim çünkü oyun gerçekten özgün hissettiriyor.
Spectre Divide hakkında izlenimlerim


Öncelikle yapım 3v3 bir taktiksel shooter deneyimi sunuyor ve kısa süren rauntlarda nispeten küçük bir haritada maç atıyorsunuz. CounterStrike veya VALORANT gibi birçok yapımdan bildiğiniz üzere raundu kazanmak istiyorsanız ya karşı takımı temizlemeniz ya da olası bir senaryoda karşı takımın kurduğu bombayı kapatmanız gerekiyor.

Bu noktada bana neden takımların az kişiden oluştuğunu sorabilirsiniz. Ben de size esasında bu maçların 6v6 olduğunu söylerim. Kafa karıştırıcı olsa da oyunun özgün mekaniği burada devreye giriyor: Duality veya İkilik.
Ekran-goruntusu-2024-09-04-113441.jpg


Spectre Divide, İkilik sisteminden dolayı diğer basit tac shooterlardan ayrılıyor. Her oyuncu, aslında iki karakteri kontrol ediyor. Yani bir oyuncu olarak iki karakterden sorumlusunuz. Bu karakterinizi veya Spectre’ınızı maç esnasında farklı yerlere konuşlandırabiliyorsunuz.

Örneğin maç başladı ve siz, bir koridordan ilerliyorsunuz. çatışmaya girdiniz ve ne yazık ki öldünüz. İşte bu noktada Spectre’ınız ile oyuna devam edebiliyorsunuz. Raundu kazanmak için aslında toplamda 6 kişi öldürmek zorundasınız. Oldukça etkileyici ha?

Olaya taktiksellik koyan da Spectre mantığı. İsterseniz maç başladığında Spectre’ı olduğu yerde bırakabilir ve öldüğünüzde tekrardan karakterinizin ilk park edildiği yerden başlayabilirsiniz. Bunun yanında haritada stratejik bir yer seçip Spectre’ınızı oraya da ışınlayabilir ve öldüğünüzde o noktadan devam edebilirsiniz.

Bunun yanında Spectre’lar arasında geçiş de yapabiliyorsunuz. Ancak bu geçişi bir ruhun bedenler arasında gidip gelmesine benzetmenizi öneririm. Örneğin bir karakterden diğerine geçtiğinizde bıraktığınız Spectre orada duruyor ve tamamen savunmasız oluyor. Bir nevi o bedeniniz AFK kalıyor.
Ekran-goruntusu-2024-09-04-203619.jpg


Spectre sistemi oynanış kısmında denemesi çok daha zor ve stratejik kararlar gerektiriyor. Örneğin bir Spectre’ı nereye konuşlandıracağınız veya ona ne zaman geçiş yapacağınız çok önemli. Haritada zıplayamayacağınız yerlere bile Spectre’ı ışınlandırabilirsiniz. Bu da haritayı hem yatay hem de dikey kullanmanıza olanak tanıyor.

İlk oynayışımda Spectre’ı bir çatıya fırlatmış ve “nasıl olsa öldüğümde gelirim” diyerek orada bırakmıştım. Elbette raunt ilerledi ve ben karakterimi unuttum. Kendi karakterimle öldüğümde ise direkt oyun dışı kalmıştım çünkü diğer Spectre’ım çoktan biri tarafından öldürülmüştü.

Spectre’lara bir taktiksel özellik katan da kendilerinin bir radar gibi davranabilmeleri. Örneğin Spectre’ınızı bayağı güvenli bir yere park edip tekrar dönebileceğinizi ve geçiş yapabileceğinizi düşünüyor olabilirsiniz ama Spectre’lar yakınlarda bir başka Spectre bulunduğunda ekranda uyarı veriyor.

Dolayısıyla karakterinizi stratejik bir noktaya park etmek başka karakterle oynasanız bile size düşmanın geldiği hakkında uyarı veriyor. Böylelikle siz de bundan yararlanıp hızlıca geçiş yaparak düşmanı tuzağa düşürebilirsiniz. Kısacası bir karakterinizi yem olarak kullanabilirsiniz.

Bunun dışında oyuna girmeden önce seçebileceğiniz toplamda 8 (ilk başta sadece dördü açık olan) sponsor bulunuyor. Sponsor, bir nevi karakterinizin sınıfı gibi oluyor. Seçeceğiniz sınıfa göre karakterinizin raunt içinde kullanabileceği yetenekler de çeşitleniyor. Böylelikle oynanış da her rauntta daha farklı hissettiriyor.
Ekran-goruntusu-2024-09-04-113646.jpg


Örneğin ben genellikle Ryker Industries seçtim çünkü düşmanları yavaşlatan bir radar yeteneği var. Bir başka sponsor da sis bombası ve veya düşmanlara alan saldırısı yapan bir tuzak kurulmasını sağlıyor.
Spectre Divide’ın diğer özelliklerine de bakalım


Spectre sisteminden sonra bu kısımda bahsedeceklerim daha aşina olduğumuz bilgiler olacak. Oyunda birçok farklı harita var ve bu haritalar neredeyse sınırsız olasılık sunuyor Spectre’ınızı konuşlandırmak için. Hatta bazı yollardan sadece diğer karakterinize geçerek gidebiliyorsunuz. Şu ana dek sadece üç harita gördüm ve bunların hepsine ilk başta alışmakta zorluk yaşadım. Özellikle Spectre’ınız çok sapa bir yerdeyse maç iyice kızışmışken siz haritanın bir ucundan diğer ucuna gitmekle uğraşabiliyorsunuz.

Bunun dışında oyunda geniş bir silah çeşitliliği de var. İlk başta bu silah seçimine ve mağazaya alışmak da zor olabilir çünkü silahları hep ikili alıyorsunuz. Örneğin bir hafif makineli tüfek ile susturuculu tabanca aynı anda satılıyor ve birini bir karakterinizde diğerini de ikinci karakterinizde kullanabiliyorsunuz.
Ekran-goruntusu-2024-09-04-113452.jpg


Bu durum oldukça şaşırtmıştı beni çünkü ilk oynayışımda makineli tüfek olan seti aldığımı düşünüyor, oynadığım karakterde başka bir silah kullanmak zorunda kalıyor ve makineli tüfeğin nereye gittiğini anlamaya çalışıyordum. Sonradan anladım ki özünde bu da bir çeşitlilik sunuyor. O raunt nasıl oynamak istiyorsanız ona göre silahı tutan karakter ile devam edebilirsiniz.

Karakterinizi ve Spectre’ınızı özelleştirebiliyor ve yüzünü veya saçını değiştirebiliyorsunuz. Maç esnasında görüntüye çok takılmasanız da elbette karakterinizi biraz daha kendinize göre şekillendirebilirsiniz.

Bunun dışında spreyler ve farklı kostümler de bulunuyor ama inanın pek detaylı bakmadım. Büyük ihtimalle oynayarak veya oyun içi puanla açılıyor olabilir. Silahlara tılsımlar da takılabiliyor. Kostümler için çoğu oyun sever pek pahalı olduğunu söylüyor ve bence oyun içi satın alıma takılmadan da kostüm kazanabilmemiz gerekiyordu.

Evet, oyun içi satın alım var ve şu andan puanlar alarak farklı sponsorlar açabilirsiniz.
Ekran-goruntusu-2024-09-04-203049.jpg

İzlenimlerim ve son yorumlar


Spectre Divide, uzun zamandır zevk aldığım tactical FPS’lerden biri oldu. Grafikleri gerçekçi olmasa bile canlı ve hafif cartoon geldiğinden gözü yormuyor ve oyuna karşı ılımlı yaklaşmanızı sağlıyor. Spectre sistemi, mutlaka üstünde ustalaşması gereken bir mekanik ve dolayısıyla bu oyunu espor turnuvalarında görmek isterim. Spectre’ların taktiksel kullanımı yanında sponsorlarla gelen yeteneklerle birlikte ortaya nasıl rauntlar çıkacağını tahmin bile edemiyorum.

Haritalar sadece çıkılabilecek kutular ve balkonlar yerine gerçekten dikey anlamda da kullanılabilecek şekilde tasarlanabilir ve böylelikle ışınlanmalar daha stratejik düşünülebilir. Oyunda şu anda kolayca maç bulabiliyorsunuz ama Rekabetçi gibi diğer modları açmak için fazlaca maç yapmanız gerekebilir.

Türkçe dil desteğine sahip olması çok büyük bir avantaj ve oyunun tamamını Türkçe oynayabiliyorsunuz. Bunun dışında zaman zaman buglarla karşılaşabiliyorsunuz ama dün çıkış yapan bir oyun için bunlar kesinlikle temizlenecektir. Ayrıca maç bulma sorunlarıyla da karşılaşmalar olabiliyor ama bunun düzelmesi için oyunun daha geniş kitleye gitmesi gerekiyor.

İddialı olacak ama ileride güncellemeler, düzeltmeler ve çeşitli modlarla (bu kısımda yaratıcılık bekliyorum) Spectre Divide’ı gelecekteki espor turnuvalarında görebiliriz. Ancak şu da gerçek ki bu oyuna biraz zaman vermeniz gerekiyor.
Ekran-goruntusu-2024-09-04-205430.jpg
 
Üst