KONU AÇ !

Topluluğumuzda Konular Açın ve Bize Ulaşın !

Yeni Konular !

Konulara Yorum Yapın ve Konunuzu Öne Çıkarın !

Bize Ulaşın !

Yöneticilerimiz Size 7/24 Yardımcı Olmak İçin Hazır !

SİLKROAD TÜRKİYE'NİN EN YENİ SİSTEMLİ VE MÜŞTERİ SEVGİSİYLE EN İYİ REKLAM PLATFORMLARINDAN BİTANESİ SROCENTER SEN YOKSAN Bİ KİŞİ EKSİK !

Bolca Yumruk! – UFC 5 İncelemesi

srocenter Can

Forum Admin
Moderatör
Center Üyesi
Bilişim Sahibi
Çevirmen
Coder
Grafiker
Guild Master
Guild Üyesi
Reklamcı
Server Sahibi
Supporter
V.i.P
Katılım
18 Haz 2023
Mesajlar
15,992
Tepkime puanı
4
Puanları
38
Genelde oynadığım oyunların tarihlerinden konuşmayı severim fakat bu durum UFC serisi için geçerli değil. UFC serisine üçüncü oyun olan UFC 3 ile başladım. 2018 yılında en gerçekçi dövüş deneyimi sunan oyunlardan birisiydi. İyiydi ancak asla tatmin edici seviyede değildi.

EA, seriyi devam ettirmeye kararlıydı ve iki yıl aradan sonra 2020’de UFC 4’ün çıkışını gerçekleştirdi. Ben de UFC 4’e uzun saatler harcadım ve deneyim ettim. UFC 5’in çıktığı güne kadar da oynamaya devam ettim. Dolayısıyla bu incelemede hem UFC 4 ile karşılaştırma yapacak hem de UFC 5 hakkında konuşacağım.

UFC’yi bilmeyenler için karma dövüş sanatlarının octagon’da boy göstermesine deniyor. Bünyesinde güreş, box, kickbox, BJJ, sambo ve çok daha dövüş sanatını bulunduran UFC, bu sayede hem izlemesi hem de oynaması keyifli anlar yaşatmayı başarıyor.
Oynanış ve mekanikler


Bu başlıktan en iyi sonucu çıkarabilmemiz için UFC 4’ün üstüne neler koyduğuna bakmamız gerekiyor. İlk olarak şunu söylemeliyim ki UFC 4 alanında çok başarılı bir oyundu. Darbeler gerçekçi hissiyata sahipti. Bu UFC 5’de çok daha üst bir seviyeye taşınmış. Tepkiselliği arttırılan yumruk, tekme, diz ve dirsek darbeleri rakibinizin suratına oturduğunda çok büyük hasarlara yol açabiliyor.

Önceki oyunla arasındaki fark ne derseniz şöyle belirtebilirim; öncelikle kanlar ve yaralanmalar. Ne yazık ki dördüncü oyunda yok denecek kadar azdı. Rakibinizin suratına defalarca kez vursanız da temiz darbeler indirseniz de ne maalesef ki kanlar yok denecek kadar azdı. Bu da sizi oyundan hem çok büyük derecede düşmenizi hem de aldığınız keyfin aynı seviyede düşmesini sebep oluyordu. Bu durum beşinci oyunda geliştirilmiş ve mükemmel bir duruma getirilmiş. Artık maç başlar başlamaz attığınız tek bir sert yumruk dahi rakibinizin kaşının açılmasına ve tüm vücudunun kanlar içerisinde kalmasına sebep olabiliyor.
EA-SPORTSâ¢-UFC®-5_20231028211211-2.jpg


Darbe animasyonlarındaki yumuşaklıkta arttırılmış. Darbeler eskiye oranla daha yumuşak gidiyor olsa da bu vuruş hissine kötü anlamda yansımamış ama aksine darbenin indiği yerde gerçekleşen tahribatla rakip tarafın afallaması ve sersemlemesi de her şeyi bir bütün haline getirmiş. Bu bütün de oyunu oynarken bir anda kendinizi ayakta heyecandan zıplayıp ekranın dibine girmenize sebep olabiliyor ve bu durumun o anda yaşattığı keyif MUAZZAM!

Başta da bahsettiğimiz gibi UFC, karma dövüş sanatlarının bir arada bulunduğu yer. Bu olay da oyunun sadece ayakta geçmemesine neden oluyor. Ground fight dediğimiz zeminde geçen bir dövüş kısmı da var. Bu kısım da aslında UFC oyunlarında ustalaşmanın en zor olduğu yer. Yumruklarda ve tekmelerde kısa sürelerde ustalaşabilirsiniz fakat zeminde geçen kısım ne yazık ki böyle değil.

Rakibiniz Wrestler veya BJJ alanında ustalaşmış bir dövüşçü (Khabib Nurmagomedov gibi) ise siz hiçbir tepki veremeden yere serebiliyor. BUM! bir anda karşınızda onlarca tuş ve seçenek. Normal veya zor zorlukta bu seçeneklerle basit bir şekilde ayağa kalkabilseniz de Pro ve Legendary zorluklar için bu durum geçerli değil. Ayağa kalkmak istiyorsunuz Stamina bitene kadar sizi kilitte tutuyor, sağa kaymak istiyorsunuz sağınızı kapatıyor veya pozisyon değiştirmek istiyorsunuz ancak bu sefer tekrardan kilitte tutup Stamina’nızı bitirip yüzünüze dirsek yumruk darbeleri indirip oyunu orada bitirebiliyor.

Hatta ve hatta olayı Submission’a kadar da götürebiliyor. Submission da pes ettirme durumu dediğimiz KO olmadan oyunu bitirme yöntemidir. Karakter kurtulamayacağını anlayıp pes ettiğinde rakibine tap ediyor ve hakem de oyunu bitiriyor. Submission sistemi UFC 4’te oyuncuya bağlıydı. Submit etmek istediğinizde önünüze bir bar çıkıyor ve o barı doğru şekilde rengin içerisinde tutmaya çalışıyordunuz. UFC 5’te bu durum değişmiş ve tamamen kaldırılmış.
EA-SPORTSâ¢-UFC®-5_20231028213013.jpg

Karakter bazlı kombolar ve darbeler


UFC serisinin en başarılı olduğu alanlardan birisi de kombolar ve neredeyse her karaktere özel olan vuruş tipleri. Gamepad’inizin üstündeki her bir tuş hatta aynı anda basılan 2 farklı tuş bile ayrı komboları devreye sokuyor. Dualsense’den örnek verecek olursak üçgen ve kare tuşları yumrukları çalıştırırken, O ve X tuşları ise ayakları çalıştırıyor. Tabii ki bu durum okuduğunuz kadar yüzeysel değil. L1, L2, R1 ve R2 tuşları da farklı darbe tiplerini devreye sokuyor. Mesela L1 + Üçgen ile sağ kroşe atarken, L1 + Kare ile sol kroşe atıyorsunuz ve bu darbelerin sertliği de basma sürenize göre değişiyor. Basılı tuttuğunuz süreye göre rakibinizin suratına rüzgar gibi hızlı fakat yumuşak veya çekiç gibi sert ama yavaş darbe indirebiliyorsunuz. L2 + kare veya üçgen ile de gövdeye darbe indirebiliyorsunuz. Bunlarla birlikte analoğunuzu hangi yöne çevirdiğiniz, hatta karakterinizin hangi ayağının önde durduğu bile vuruş şekline etki ediyor. Buda oyun mekaniklerini çok çeşitli ve canlı tuttuyor.

Peki karakter bazlı kombolar ve darbeler oyuna nasıl yedirilmiş bir de ona bakalım. Öncelikle bu konu hangi sikletten dövüşçü seçtiğinize göre değişiyor. Ardından hangi dövüş sanatında ustalaştığı da bu konudaki en önemli etkenlerden birisi. Birisi derken bu kadarla da kısıtlı olmadığını anlamışsınızdır. Siklet içindeki boyu, kilosu, kol uzunluğu(Reach), karakter statları ve sahip olduğu perk’lere göre de değişiyor. Kimisi kroşeyi daha dışardan ve daha sert vururken kimisi içerden ve hızlı vuruyor. Kickboxer (Conor McGregor) gövdeye diz darbesi indirirken, Look See Do (Jon Jones) tarzındaki bir dövüşçü rakibinin suratına zıplayarak diz darbesi vuruyor.

Buraya kadar girmişken eklenen karakterlerden bahsetmezsek de olmaz. Oyuna Bruce Lee, Mike Tyson, Fedor Emelianenko ve Muhammad Ali eklenen icon karakterler. Burada sadece Muhammad Ali’den bahsedebileceğim çünkü tarafımıza gelen kod standart versiyondu ve bu versiyonda sadece Muhammad Ali mevcuttu. Tıpkı gerçekti gibi inanılmaz hızlı, çelik gibi sert yumruklara sahip olan efsaneyi oynaması çok keyifliydi.
EA-SPORTSâ¢-UFC®-5_20231026152102.jpg

Oyuna eklenen yenilikler


Oyuna yukarda bahsettiğimiz oynanış dışında çok da fazla bir yenilik eklenmemiş. Yine de bir göz atalım. Öncelikle kanlar ve darbelerden bahsetmiştik. Bu darbelere bağlı olarak Stamina barımızın altına ufak simgeler eklenmiş. Darbeler yoğunlaştıkça ve karakter hasar gördükçe bu simgeler çıkıyor. Bu simgelerden en çok şu ikiliyi gördüm; göz ve sağlık kutusu. Sağlık kutusu biraz daha genel hasarı ifade ederken göz ise gerçekten gözünüzün ne kadar hasar aldığıyla alakalı bir bilgi veriyor.

Bu simgeler hasar düzeylerini renklerine göre belli ediyorlar. Yeşil problem yok ama dikkat et demeye çalışırken, sarı-turuncu bir şeylerin ciddiyete bindiğini ve bazı problemlerin yakın olduğunu belirtiyor. Son olarak da en tehlikeli olan kırmızı. Bar altında bulunan simgelerden birisi kırmızıya evrildiği zaman oyuna eklenen bir diğer yeniliği tetikliyor ve doktor oyuna giriyor. Octagon’un içerisine giren doktor yaralı olan rakibi inceliyor ve oyuna devam edip edemeyeceğine karar veriyor. Ne yazık ki bu güncelleme biraz bug’lı olmuş. Yüzünde kan dahi bulunmayan, yaralı gözükmeyen rakibimi 2 kez oyundan çekti ve direkt maçı kazanmış oldum.

Ayrıca oyun bir diğer yenilik olarak nakavt tekrarı kamerası eklenmiş. Rakibinizi nakavt ettikten veya rakibiniz sizi nakavt ettikten sonra o görüntüyü alıyor ve üç, dört farklı açıdan yavaşlatılmış, efekt basılmış, sesleri yoğunlaştırılmış şekilde size servis ediyor. İnanın bana, izlemesi İNANILMAZ KEYİFLİ!

Yukarıda bir bug’dan bahsetmişken bir tane de burada bahsetmek istiyorum. Kamera açısında ve takibinde çok çok az da olsa değişikliğe gidilmiş fakat bu durum beraberinde inanılmaz fazla karşılaştığınız bir bug getirmiş. Oyunun içerisindeyken bir anda dışarıyı gösteren, saçma sapan açılar gösteren, octagon’dan en az 5 metre uzaklaşan ve dövüşçüleri göstermeyen kamera açıları devreye girebiliyor. Bug ne yazık ki sürekli gerçekleşiyor ve oyunu oynadığınız her 15 dakikada bir karşılaşıyorsunuz.
EA-SPORTSâ¢-UFC®-5_20231028211949.jpg

Online mod


Oyunlarda genel olarak online mod’da çok zaman geçirmiyorum. UFC’de de genel olarak orada oynamayı sevmesem de yorumlamak için deneyim ettim. Bekleme süresi hiç yok denecek kadar azdı ve ortalama beş saniye içerisinde oyun buluyordu. Server’lar benden mi kaynaklı olduğunu bilmediğim bir şekilde lag doluydu. Ayrıca isterseniz Online mod için özel olarak kariyer oluşturabiliyorsunuz veya Quick Fight seçeneğini seçerek mod, siklet vs. belirleyerek istediğiniz dövüşçüyü kontrol ederek rakibinizle kozlarınızı paylaşabiliyorsunuz. Tabii ki arkadaşlarınızı davet ederek beraber maç yapma seçeneği de oyunda mevcut.
Sıfırdan zirveye bir kariyer


Kariyer modu UFC’de en çok zaman geçirdiğim yer oldu. Ne yazık ki bu konuda UFC 4’ten çok da farklı bir şey yapmamışlar. Aynı oynanış ögeleri, kazandığınız parayı kullanamama, 54 yaşında olmasına rağmen hâlâ spordan emekli olmamış, en üst seviyede oynayan rakipler gibi birçok eksiklik gözüme çarptı ve beni oyundan düşürmeyi başardı. Benim için kariyer modunun en kötü yanı zamansız şekilde bitmesiydi. Benim hikayem 8 saat civarı sürdü. sıfırdan zirveye karakterimi geliştirdim, şampiyon yaptım, şampiyonluğumu korudum, yeteneklerimi ve perk’lerimi geliştirdim, karakterimle bağ kurdum ve oyuna çokça bağlandım. BAM! bir maç attım ve bittiğinde bir anda retired(emekli) mesajıyla karşılaştım.

Bu durum okuyunca garip gelmese de 45 yaşında oyuna başlayabiliyorsunuz. Evet, 45. Fakat ben oyunun zorlaması ve koyduğu kural yüzünden 35 yaşında kariyerime son verdim. Karakterim tamamen kullanılamaz bir hâle gelmişti. Tek kullanım yolu Fight Now sekmesinden karakterimi seçmek olsa da en peak noktasındaki hâlini kullanamıyor, daha eski bir hâliyle mücadeleye girebiliyordum. Zaman ve emek harcadığım karakterimin bir hiç olması fazlasıyla üzücüydü.

Hikayeye bir göz atmamız gerekirse o da UFC 4’ten çok farklı değil. Sıfırdan bir karakter oluşturarak başladığım kariyerim, bir evin arka bahçesinde ve mahalleli kalabalığın önünde dövüşe çıkarken başladı. 18 yaşında, kural yok, sadece 1000 dolar için dövüşen ben ve rakibim varız. Temiz bir galibiyetle oradan ayrıldıktan sonra koçumun yanına gittim ve antrenmanlara başladım.

Farklı dövüş organizasyonlarda kısa bir süre boy gösterince büyüklerin gözüne çarpmış olmalıyım ki koçumla hemen iletişime geçtiler. UFC’ye davet aldığımı söyleyen koçumu büyük bir heyecanla kucaklamamın ardından işlerin ciddiyete bindiğinin farkına vardım.
EA-SPORTSâ¢-UFC®-5_20231028202414.jpg


Antrenmanlara ve maçlara çıktım. Yendim, yenildim, kimi zamanbir1 yıl boyunca sakatlanıp maçlara çıkamadım kimi zaman ise ufak sakatlıklarla paçayı kurtardım. Tüm bunların ve geçen uzun senelerin ardından kemer maçına çıktım ve kazandım. Daha sevincini yaşamamışken o gazla bir maça daha çıktım ve yediğim sert bir darbeyle bayıldım. Kemeri hem kazanan hem kaybeden birisi olarak o hırsla yürümeye devam ettim ve kemerin sahibi yine ben oldum. 35 yaşıma kadar sürdürdüğüm kariyerimde kemeri tamamlayana kadar korumayı başarınca emekli olmaya karar verdim ve spordan elimi ayağımı çektim.

EA Sports’un yeni dövüş oyunu UFC 5; PS5, Xbox Series X ve S için 24 Ekim 2023 tarihinde çıkış yaptı. Son olarak okuyacak başka bir inceleme arıyorsanız NetherRealm Studiosâun elinden çıkan inceleme yazımıza da göz atabilirsiniz.
UFC-5.jpg

UFC 5
7.7


İnceleme7.7


ArtılarGrafikler ve ışıklandırma.Vuruş hissiyatı ve gerçekçilik.Kan, ter ve yaralanmalar çok gerçekçi.

EksilerKariyer tarafı tatmin etmiyor.Bug'lar mevcut.Ground game sıkıcı hale gelmiş.



ÖzetUFC veya dövüş sporları seven bir yapınız varsa, eve geldiğinizde stres atmak veya arkadaşlarınızla keyifli vakit geçirmek istiyorsanız kesinlikle oynanabilir. Kariyer modu her ne kadar sürükleyici olsa da hataları yüzünden çok puan kırdım. Fakat bu yaşanılanlar UFC'nin en gerçekçi dövüş deneyimi sunduğu gerçeğini de değiştirmez.
 
Üst