KONU AÇ !

Topluluğumuzda Konular Açın ve Bize Ulaşın !

Yeni Konular !

Konulara Yorum Yapın ve Konunuzu Öne Çıkarın !

Bize Ulaşın !

Yöneticilerimiz Size 7/24 Yardımcı Olmak İçin Hazır !

SİLKROAD TÜRKİYE'NİN EN YENİ SİSTEMLİ VE MÜŞTERİ SEVGİSİYLE EN İYİ REKLAM PLATFORMLARINDAN BİTANESİ SROCENTER SEN YOKSAN Bİ KİŞİ EKSİK !

Broken Roads İncelemesi

srocenter Can

Forum Admin
Moderatör
Center Üyesi
Bilişim Sahibi
Çevirmen
Coder
Grafiker
Guild Master
Guild Üyesi
Reklamcı
Server Sahibi
Supporter
V.i.P
Katılım
18 Haz 2023
Mesajlar
15,992
Tepkime puanı
4
Puanları
38
Genelde RPG oyunlarında en son düşüneceğiniz şey felsefe ve felsefi akımların gösterimidir. Özellikle bu oyun veya oyunlar post-apokaliptik bir dünyada geçiyorsa konu yaşamak veya ölmektir, bunun felsefesi olmaz.

Nitekim Drop Bear Bytes’ın geliştirdiği Broken Roads’ı, geleneksel sıra tabanlı ve diyalog merkezli RPG türündeki yapımını, felsefeyle yoğurmayı denemiş. Dikkat ederseniz “denemiş” dememin sebebi ise bunun kağıt üzerinde harika bir fikir olması yanında oyuna iyi bir şekilde entegre edilememiş olmasıdır.
Broken Roads nasıl bir yapım?


Barter Crew, Hired Guns veya Surveyor arka plan hikayelerine göre bir başlangıç hikayesi gördükten sonra oyuna atılıyor ve yanınıza birtakım karakterler alarak nihayetinde Bookton isimli küçük bir kasabaya gidiyorsunuz. Bookton’da ise işler karmakarışık bir hal alıyor ve şehrin güvenliğinden sorumlu Kalgoorlie Silvers, sizlere ateş açıyor. Bunun nedenini öğrenip şehre girmek de size düşüyor.

Öncelikle farklı arka plan hikayelere göre kısa ama değişik sekansların olduğunu belirtmem lazım. Barter Crew ile benim seçimim olan Surveyor arasında başlangıç olarak fark olsa da tüm yollar Bookton’a bağlanıyor. Elbette oraya gelene dek farklı kişiliğe sahip karakterler ve onların arka planlarını öğrenmiş oluyoruz.
Ekran-Goruntusu-1.jpg


Bu oyunun benim nezdimde en dikkat çekici noktası ise diyalog ve problem çözme sistemine oturtulan felsefi akımlar olmuştu. Oyunun diyalog seçimleri ve aslında sizin oyuna olan yaklaşımınız faydacılık, Makyavelinizm, nihilizm ve hümanist olarak dört adet görüşün etrafında çeşitleniyor. Oyuna başlamadan önce birkaç soruya verdiğiniz cevapla bir bakıma dünya görüşünü seçiyorsunuz.

Oluşturduğunuz cevaplarla ortaya çıkan bu ahlak pusulası da oyunda başka karakterlerle olan karşılaşmalarınıza ve onların sorunlarına verdiğiniz cevaplarınıza yansıyor. Kağıt üstünde bu özellik gerçekten de çok ilgi çekici duruyor. Ahlak pusulanız, içerdiği felsefi görüşleri konu alan diyalog seçimlerini vermenize yarıyor.

Örneğin ben kendimi faydacılık ve hümanisti kapsayan bir yerde buldum. Karakterlerle konuşurken bu opsiyonları içeren diyalog seçimlerini seçip pusulamı bu görüşler nezdinde genişletebiliyorum. Böylelikle ileriki saatlerde bu görüşlerle alakalı seçimlerimi ilerletebiliyorum. Ancak yeri geldiğinde tamamen bağımsız (örneğin nihilist) bir opsiyon seçmem pusulamı dramatik anlamda kaydırıyor ve bu yüzden ileriki saatlerde gerçekten bana uyan bir “faydacı” görüşü seçemeyebiliyorum.

Böyle açıkladığımda güzel bir sistem olduğu izlenimi çıkıyor. Adeta bir Disco Elysium gibi kendi bakış açımın oyunda ciddi ve köklü değişikliklere sebep olacağını düşünüyordum desem yalan söylemiş olmam. Ancak bunun hakkında gördüğüm ise hayal kırıklığına uğrattı desem yeridir. Bu görüşler ve akabinde gelen seçimler, oyuna kağıt üstünde bir derinlik katıyor. Belirli karakterlerle belli başlı konuları konuşamama sebep olmasından bir başka durum da görmedim diyebilirim.
Ekran-Goruntusu-3.jpg


Elbette bir görüşü çok benimsediğinizde görüşünüze tamamen zıt opsiyonların kapanacağını da belirtmem gerekir. Daha fazla görüş, pusulanın daha da genişlemesi ve daha da fazla diyalog opsiyonu demek ama bu da oyunda ileriki aşamalarda belli görüşleri destekleyememek anlamına geliyor.

Ahlak pusulası güzel bir özellik olsa da oyunun ortalarında size sunulan diyalog opsiyonlarının birbirinden çok az farklara sahip olduğunu görüyorsunuz. Bunun dışında oyunun hikayesi de vermek istediklerine kıyasla çok kısa ve sonlara doğru aceleye gelmiş gibi hissettiriyor.
Kombat ve oynanış ögeleri


Kombat genel olarak fena değil diyebilirim. Elbette bundan çok daha detaylı ve kusursuzsıra tabanlı aksiyon gördük ama Broken Roads en kötüsü değil. Verilen aksiyon puanlarıyla birlikte karşınızdaki düşmanlara gidip yakın dövüş silahı ile saldırıp tekrardan siper alabilirsiniz. Belki de şansınızı ateşli silahlarla denemek istersiniz.

Herhangi bir sıra tabanlı sisteme baktığınızda görebileceğiniz tarzda bir sistem varken bunun üzerine çok fazla düşünülmediği veya bug’lar yüzünden oldukça kusurlu bir hale geldiği izlenimi de veriyor. Savaş boyunca düşmanlar yerlerinden kıpırdamıyor ve oldukları yerde dövüşmeye devam ediyor. Bunun dışında savaşacağınız kişiler ve savaşacağınız silahlar da sınırlı olduğundan ötürü oyunun taktiksel anlayışını indirgiyor.
5.jpg


Oyunun dünyası da çok geniş bir yapıda olmasa da farklı karakterlerle ve toplum yapılarıyla da derin hale getirilmeye çalışılmış. Avustralya ve post-apokaliptik dünya sadece yerel kelimeler ve kangurularla verilmemiş ama oranın kültürü ve atmosferi de bir şekilde gerek diyaloglar gerek karakterlerle sunulmaya çalışılmış.

Bug’lar ise oyunun belki de en can sıkıcı noktası olabilir. Kombat esnasında art arda ıskalamayı bir nebze de olsa anlayabilirim ama oyun kıran bir bug yüzünden ince eleyip sık dokuyarak geçtiğim bir göreve baştan başladığımda daha az dert ve tasasız yolda ilerlemek zorunda kaldım. Pekala düşmanları kombat esnasında yendikten sonra ayakta duran hallerinden loot toplamak da bir bug sayılır mutlaka…

Drop Bear Bytes tarafından geliştirilip Versus Evil tarafından yayınlanan Broken Roads, 10 Nisan 2024 tarihinde çıkış yaptı. Okuyacak başka bir inceleme arıyorsanız  incelememize göz atabilirsiniz.
Broken-Roads_03-12-24.jpg

Broken Roads
6.5


İnceleme6.5


ArtılarFelsefi görüşleri oyuna eklemek muazzam bir düşünce.Fallout ve Mad Max tadı veriyor, ilginç görevler ve karakterler ortaya çıkabiliyor.

EksilerFelsefi görüşlerin olduğu pusula oyunun ortalarında derinliğini kaybediyor.Kombat ve yetenek ağacı oldukça monoton ve gösterişsiz.Bug'lar oyunun her anında ciddi bir sorun.



ÖzetBroken Roads, kıyamet sonrası bir dönemde geçen Avustralyalı bakış açısıyla ele alınan ve geleneksel RPG'yi felsefi görüşlerle birleştirmeye çalışan bir yapım. Bununla birlikte; bu yollar ilginç bir hedefe gitmek yerine düzgün bir şekilde entegre edilmemiş gibi hissettiren sistemler karmaşasından ibaret. Sizi çıkmaz sokaklara sürükleyen bug ve hatalar da cabası. Daha iyi bir iş olmaya yakınmış...
 
Üst