KONU AÇ !

Topluluğumuzda Konular Açın ve Bize Ulaşın !

Yeni Konular !

Konulara Yorum Yapın ve Konunuzu Öne Çıkarın !

Bize Ulaşın !

Yöneticilerimiz Size 7/24 Yardımcı Olmak İçin Hazır !

SİLKROAD TÜRKİYE'NİN EN YENİ SİSTEMLİ VE MÜŞTERİ SEVGİSİYLE EN İYİ REKLAM PLATFORMLARINDAN BİTANESİ SROCENTER SEN YOKSAN Bİ KİŞİ EKSİK !

Brothers: A Tale of Two Sons Remake İncelemesi

srocenter Can

Forum Admin
Moderatör
Center Üyesi
Bilişim Sahibi
Çevirmen
Coder
Grafiker
Guild Master
Guild Üyesi
Reklamcı
Server Sahibi
Supporter
V.i.P
Katılım
18 Haz 2023
Mesajlar
15,992
Tepkime puanı
4
Puanları
38
Josef Fares ismini özellikle A Way Out ve It Takes Two oyunlarıyla çokça duymaya başladık. Hatta It Takes Two 2021 yılında ”Yılın Oyunu” ödülünü kazanarak birçok oyuncunun beğenisini kazanmıştı. Her ne kadar bu bahsettiğim oyunlarla ünü yakalamış olsa da kendisinin ilk oyunu Brothers: A Tale of Two Sons’tı. Diğer çocukları kadar ünlü olamayınca da belli ki bir remake yapma isteği duymuş olacak ki karşımıza Brothers A Tale of Two Sons’ın remake’ini Avantgarden ve 505 Games aracılığıyla bizlere sundu.

İncelemeye geçmeden önce 2013’teki orijinal yapımı oynamadığımı belirtmem gerekiyor. Dolayısıyla bu incelemede “Orijinal oyunu oynamamış birinin oyun hakkındaki görüşleri nasıl olur?” cevabını daha çok alacaksınız. Son olarak da bu bir remake incelemesi olacağı içinkadar uzun olmayacaktır.

Dilerseniz artık hikaye ile incelemeye başlayalım.
Brothers: A Tale of Two Sons Remake Hikayesi


Oyunun hikayesi aslında size klasik bir yol hikayesi anlatıyor. Brothers: A Tale of Two Sons’da babanız çok kötü hasta olmuş durumda ve iki kardeş olarak özel bir ağaçtan ilaç alıp babanıza götürmeniz gerekiyor. Tabii ki bu yolculukta başınıza gelen birçok farklı durumla da baş etmeniz gerekiyor.
brothers-a-tale-of-two-sons-remake-121963.jpg


Temel olarak klişe bir hikaye anlatan Brothers (oyunun adını uzun yazmak yerine incelemenin devamında Brothers diye bahsedeceğim), bunu güzel bir sunumla oyuncuya sunmayı başarmış. Renkli ve hoş dünyasının içinde size hikayeyi ara sahnelerle anlatmaya özen gösteriyor. Ara sahnelerin görselleri ve animasyonları üzerine de iyice uğraştıkları için ortaya oldukça güzel bir sunum çıkıyor. Lakin hikayeyi sadece bunlarla anlatmadığını da söylemeliyim. Mekan tasarımlarını da hikayeyi çok iyi desteklercesine tasarladıkları için oyunun etkileyiciliği oldukça artmış.

Kendine has bir dünyası olduğu gibi kendine has bir dile de sahip Brothers. Yani oyunda karakterlerin konuşmalarından hiçbir şey anlamıyorsunuz, aynı Sims oyunlarında olduğu gibi. Yine de karakterlerin duyguları ve tepkileri o an ne demek istediklerini oldukça güzel ve anlamlı şekilde anlatıyor oyuncuya. Brothers, hikaye sunumu noktasında oyuncuyu içine çekmek için oldukça çabalıyor ve bu konuda bence oldukça iyi bir iş çıkarmışlar. Şahsi olarak karakterlerin düzgün bir dille konuşmasını isterdim ama bu hali de aşırı rahatsız etmedi.
Oynanış


Brothers adı üstünde iki kardeş üzerinden bir oynanış sunuyor bizlere. İki karakter olmasına rağmen de aslına bakarsanız tek kişilik bir oyun gibi dizayn edilmiş. Klavyedeyseniz W A S D ile bir karakteri, yön tuşlarıyla da diğer karakteri yönetiyorsunuz. Küçüklüğünde Ateş ve Su oynayanlar bu kontrollere bir miktar alışık olacaklardır.
brothers-a-tale-of-two-sons-remake-121971.jpg


Açık konuşmam gerekirse iki karakteri aynı anda tek kişi kontrol etme fikrini hiçbir zaman sevmemişimdir. Bu oyunda da çok farklı bir durum olmadı. Bir yandan abiyi bir yandan kardeşi yönetmek hem keyifsiz hem de problemliydi. Örnek vermem gerekirse düz koşmaya çalışırken birçok kez garip saçma engellere takıldığım oldu veya garip kamera açıları yüzünden önümü göremeyip takıldığım anlar da yaşattı oyun bana.

Lakin daha sonrasında yanıma birini alıp oynadığımda oyun yağ gibi aktı açıkçası. Bu noktada yine kamera sorunları yaşadım ama en azından karakterleri kontrol ederken ekstra problem yaşamıyordum. Bence oyun tek kişilik bir deneyimdense daha çok iki kişilik bir deneyime odaklı. Bunu belirtiyorum çünkü oyun siz co-op moduna geçerken “bak bu tek kişilik bir deneyim aslında” diye uyarı veriyor. Son olarak da oyunun local co-op’u var ama sanıyorum ki online Co-op’u yok. Bence bu da bir eksi.
brothers-a-tale-of-two-sons-remake-121969.jpg


Oyunda Prologue ve Epilogue’u da sayarsak toplam dokuz bölüm var. Her bölümde farklı bölgelere gidiyor, yeni mekaniklerle karşılaşıyorsunuz ama bu mekanikler genel anlamda ekstra bir çeşitlilik katmıyor oyuna. Özellikle It Takes Two’da gördüğümüz o muhteşem çeşitliliğin %20’sinin olduğunu düşünmüyorum. 2013 oyunu olduğundan kıyaslamamam gerekebilir ama bu bir remake olduğundan dolayı ve 2024 çıkışlı olmasından kaynaklı bu tarz karşılaştırmalar yapmaya özen göstereceğim.

Mekanlardaki çeşitlilik sayesinde oyun olabildiğince farklı bulmaca vermeye çalışmış ama dediğim gibi oyunda çok büyük bir çeşitlilik yakalayamamışlar. Her halükarda oyunda hep aynı şeyi yapıyor hissine kapıldım. Ayrıca oyunun puzzle’ları oldukça basit. Adeta bir Yürüme Simülasyonu oynarmışçasına geçtim tüm puzzle bölümlerini.

Lakin bence bu büyük bir problem değil, bence Brothers kendi puzzle veya mekaniğinden ziyade mekan tasarımları ve hikayesini daha ön planda tutan bir oyun. Bu sebepten dolayı bulmaca tarafının basit olmasını sevdim. Hem gereksiz uğraştırmıyor hem de hikayede rahat rahat ilerleyebiliyorsunuz.
brothers-a-tale-of-two-sons-remake-121964.jpg


Oyunda ekstra iki adet boss tadında sekans da vardı. Bu sekanslar oyuncuya hoş anlar da yaşatabilen güzel sekanslardı. Bunlar da daha demin bahsettiğim gibi kolay sekanslardı ama en azından oyuncuya bir farklılık olduğunu hissettirebilen güzel anlar olmuşlar.

Teknik açıdan bazı mekaniklerin düzgün çalışmadığını da söylemiş olayım. Brothers’ın remake’ini oynarken mekaniksel anlamda hiç de remake oynamış gibi hissetmedim. Sanki hala daha eskiden çıkmış bir oyunu oynuyor gibiydim. Bazen atladığı yerlere tutunmamalar, garip düşüşler vs. yaşadım. Eğer ki bu oyuna bir remake değil de 2013-2015 arasında çıkmış bir oyun deselerdi muhtemelen inanabilirdim.
Grafik ve Atmosfer


Brothers, temeli hikayeye dayanan bir oyun olduğundan dolayı atmosfer ve grafiğe oldukça özen göstermiş. Öncelikle oyunun remake hali orijinaline kıyasla genellikle çok daha iyi gözüküyor. Özellikle ara sahnelerde inanılmaz bir seviye artışı var. Bazı bölgelerde bizzat kendim ara ara orijinaline çok benzetsem de kaplama kalitesi olarak bariz bir fark olduğu ortada.

Oyunun derinlik algısı da mükemmel yapılmış diyebilirim. Bir yolda ilerlerken arkada olan dünyayı izlemek ve görmek oldukça keyifliydi. Özellikle arada banklara oturup size geniş açılı bir görsel sunum yaptığında oyuna ne kadar uğraştıklarını anlayabiliyorsunuz. Bu noktada ben grafikleri sevdim. Sadece tek sorunum 2024 oyunu olacak kadar iyi bir grafik mi var? O noktada emin olamadığımı söylemiş olayım. çok grafik takıntım olmadığından ben beğenerek oynadım.
18292448-brothers-a-tale-of-two-sons-remake-screenshot.jpg


Atmosfer kısmındaysa 7 farklı mekanda 7 farklı hissi yaşatmayı başarıyor oyun. Karlı bölgede üşütecekse, devli bölgede ”yahu burada ne olmuş?” dedirtmeyi başarıyor. Renkler o kadar iyi kullanılmış ki o atmosfer değişimini anında hissediyorsunuz. Yolculuk hikayesini atmosferiyle çok iyi birleştirmeyi başarmış. Bu noktada benden tam puanı aldı açıkçası.
Ses ve Müzik


Ses tasarımı olarak, korkmanız gereken yerde de üzülmeniz gereken yerlerde de karakterlerin seslerinive çevre seslerini oldukça iyi kullanmışlar. Sesler atmosferi daha iyi hale getirmek için çalışılmış.

Brothers aynı şekilde müzik noktasında da gayet iyi bir iş çıkarıyor. İlk oyunu oynamadığım için müzikler aynı mı bilmiyorum ama atmosfer ve durumu çok iyi özetleyen müzikler var oyunda. Kaçman gerekiyorsa, o kaçmanı gerektirecek müziği direkt olarak kulaklarınızda hissediyorsunuz. Bu noktada oyunu takdir etmek gerekir bence.
Buglar ve Optimizasyon


Oyun iki defa çöktüğü için optimizasyon noktasında bende biraz eksi durumda. Oyun ultrada kasmıyordu benim bilgisayarımda (AMD Radeon RX 7600 ve AMD Ryzen 5 5500). Lakin çökmelere karşı hazırlıklı olmanızı öneririm. Ekstra olarak 2 defa da oyun bozan bugla karşılaştım. Karakter yürürken veya bir yerden çıktıktan sonra aniden sabit kalıyor ve hareket edemez hale geliyordu. Bunlar dışında ekstra bir sorunla karşılaşmadım.

Avantgarden’in geliştirdiği Brothers: A Tale of Two Sons Remake, 28 Şubat 2024 tarihinde çıkış yaptı. Okuyacak başka bir inceleme arıyorsanız Alex Blintsov imzalı  incelememize bakabilirsiniz.
brothers.jpg

Brothers: A Tale of Two Sons Remake
7


İnceleme7


ArtılarAra sahneler oldukça güzel gözüküyor.Atmosferi ve müzikleri sayesinde oyun gerçekten sizi moda sokmayı başarıyor.Farklı mekanikler denemeye çalışmaları güzel olmuş. Mekan tasarımları şahane.

EksilerMekaniksel olarak biraz eski hissettiriyor.çökme ve bug problemleri var.Oyundaki bulmacalarda genel olarak tekrara düşülüyor, aynı aksiyonları yapıyormuş hissiyatı var.



ÖzetBrothers: A Tale of Two Sons Remake, bence ilk oyunu oynamadıysanız size güzel bir deneyim sunacaktır. Sadece günümüz standartlarına göre yeterli çeşitliliği yokmuş gibi hissettiriyor. Hikayeli oyun seviyorsanız ve kardeşiniz, sevgiliniz, çocuğunuz varsa kendileriyle oturup 2-3 saatlik güzel bir deneyim yaşayabilirsiniz.
 
Üst