KONU AÇ !

Topluluğumuzda Konular Açın ve Bize Ulaşın !

Yeni Konular !

Konulara Yorum Yapın ve Konunuzu Öne Çıkarın !

Bize Ulaşın !

Yöneticilerimiz Size 7/24 Yardımcı Olmak İçin Hazır !

SİLKROAD TÜRKİYE'NİN EN YENİ SİSTEMLİ VE MÜŞTERİ SEVGİSİYLE EN İYİ REKLAM PLATFORMLARINDAN BİTANESİ SROCENTER SEN YOKSAN Bİ KİŞİ EKSİK !

Call of Duty: Modern Warfare 3 Hikaye Modu İncelemesi

srocenter Can

Forum Admin
Moderatör
Center Üyesi
Bilişim Sahibi
Çevirmen
Coder
Grafiker
Guild Master
Guild Üyesi
Reklamcı
Server Sahibi
Supporter
V.i.P
Katılım
18 Haz 2023
Mesajlar
15,992
Tepkime puanı
4
Puanları
38
Call of Duty’nin 2013 sonrası düşüşe geçmesiyle beraber Activision, seriye yeni bir soluk getirme kararı olarak Modern Warfare serisine reboot atma kararı almıştı. İyisiyle kötüsüyle ilk iki oyunun reboot versiyonları tahammül edilebilir hatta keyifli denebilecek deneyimler sunuyordu.

Buna rağmen ne yazık ki bu reboot furyası, Modern Warfare 3 rebootu için geçerli değil. Senenin en büyük hayal kırıklıklarından biriyle karşı karşıyayız. Dilerseniz inceleme hakkında daha fazla ön bilgi vermeden hikayeyle incelemeye başlayalım.
Modern Warfare 3’ün hikayesi nasıl?


Hikayenin nasıl olduğundan ziyade daha çok hikayenin sunumundan bahsedeceğim. Ancak yine de hikayeyi sorarsanız basitçe, Task Force 141 ekibinin Makarov’u yakalamaya çalışması diyebiliriz.

Call of Duty Modern Warfare 3, size hikayeyi anlatmak için hem ara sahneler hem de bölüm içi sinematikler ve diyaloglar kullanıyor. Benim bir oyuncu olarak da en uygun gördüğüm hikaye anlatımı aslında bu şekildedir. Oyunun çeşitli yerlerine serpiştirilmiş ve bulunması gereken notlardan ziyade oyunun içerisindeki düzgün bir anlatım beni gayet memnun ediyor. Ancak MW 3 hikayesini düzgün bir şekilde anlatamıyor.

Call of Duty’lerin bence son yıllarda en iyi yaptığı şey ara sahneler diyebilirim. Cutsceneler görsel açıdan o kadar kaliteli ki hikaye isterse çok kötü olsun yine de kendini izletmeyi başarabiliyordu. Nitekim bu oyunda öyle bir durum söz konusu değil. Cutsceneler kesinlikle hala çok iyi gözüküyor ama anlatım açısından ben önceki oyunlar kadar eğlenmedim. Karmakarışık ilerleyen hikaye o kadar kötü anlatılıyor ki belirli noktalarda ara sahne izleyesim dahi gelmedi. Eskiden bildiğimiz Call of Duty oyunlarının o sinematik anlatımından hiçbir şey yoktu oyunda. Sinematikler dahi hikayeyi düzgün aktarmakta zorluk çekmiş.

Gelelim oynanış kısmındaki hikaye anlatımına. Genelde oynanış kısmında oyun içi sinematikler ve diyaloglarla desteklenir hikaye anlatımı. Bu oyunda da aynı mantık geçerli ama bunu bu kadar başarısız yapan ikinci bir Call of Duty oyunu görmedim. “Open combat” isimli yeni görev dizaynı oyunun sinematik anlatımını tamamen öldürmüş. Bu open combat kısmına oynanış kısmında daha detaylı değineceğim ancak buradan da başlangıcını yapmış olayım.
call-of-duty-modern-warfare-3-trailer-reveals-makarov-snippe_4d96.jpg


Arada sırada oyun open combat mantığından çıkıp klasik COD tarzı görev yapısına geri dönse de bu sefer oyundaki diyaloglar aşırı zayıf kalıyor. Soap’un her olaya dediği tek cümle ”Christ Almighty”, Price’ın ise ”FUCK” bu karakterler serinin en sevilen karakterleri. Bu karakterlerin gerçekten daha fazla düzgün diyaloğa sahip olmaması beni derinden üzdü. Ayrıca hikaye anlatımındaki atmosfer çok önemli olsa da ne yazık ki Call of Duty MW 3’te o atmosferi azıcık hissedemiyorsunuz. Atmosfer kısmına daha çok aşağıda değineceğim, orda ne demek istediğimi daha iyi anlayacaksınız diye umuyorum.

Karakterler kısmında da diyaloglar kötü olduğu için o ikinci oyundaki yakınlığı asla hissedemiyorsunuz. Mesela Soap ile Ghost’un ikinci oyundaki arkadaşlığı bence oldukça keyifli diyaloglarla yazılmıştı ancak bu oyunda ikisi de kalın sesli, sadece sinirli konuşan 3-4 cümle eden karakterler olmuşlar. Özellikle Soap konusunda çok kalbim kırıldı, çünkü Modern Warfare serisindeki en sevdiğim karakterdir kendisi. Bence bu oyunda olabilecek en kötü şekilde işlenmiş.

Aynı şeyi Makarov için de demek istiyorum. Öncelikle Makarov’un Reboot’taki tipini hiç beğenmedim. Bence o korkutuculuğu, psikopatlığı ciddi anlamda söndürmüş. Sahnelerde gözüktüğünde arada göz korkutmaya çalışabiliyor ama genel olarak etkileyiciliği çok az. Ne diyalogları aşırı zekice yazılmış ne de başka bir şey. MW 2’deki Valeria karakteri kadar etki yaratamadı bende.

Oyunun 3-4 saatlik bir hikayeye sahip olmasından dolayı da belirli şeyler çok aceleye gelmiş durumda. Haliyle hikaye anlatıcılığını bayağı bir baltalamışlar. Keşke şu oyuna bir yıl daha ayırıp daha düzgün bir hikaye anlatımıyla karşımıza çıksalardı. Hele hele oyunun sonundaki olayların saçmalığını izlerken oturduğum yerde baygınlık geçiresim geldi. Sahnedeki mantık hatalarından tutun da karakterlerin duygusuzluğuna ve diyalogsuzluğuna (ciddi ciddi sesleri çıkmıyor, tepki vermiyorlar) kadar çok kötü bir sunum vardı.
MWIII-PC-TRAILER-TOUT.jpg

Oynanış


Oynanış aslında geçen seneki Call of Duty MW 2’den çok da farklı değil ama belirli sebeplerden dolayı çok daha kötüsü diyebilirim. Geçen senenin aynısı olduğu için oynanış mekaniklerine aşırı detaylı girmeyeceğim. Call of Duty iyi yaptığı her şeyi iyi yapmaya devam etmiş. Silahlar çok iyi hissettiriyor, savaş ortamında düşmanları vurmak ve onun tepkisini almak çok keyifli olmuş. Lakin oyunun oynanışını ne yazık ki bunlar zevkli yapmıyor. Peki neden?

Oynanış kısmından bahsederken ilk neye değinsem diye çok düşündüm. Sanırım ilk olarak oyunun en yeni özelliği olan ”Open Combat”tan bahsetmek en mantıklısı olacak. Open Combat’tan ilk bahsettiklerinde benim oldukça ilgimi çekmişti. Gizli veya aksiyonla gitmeye siz karar verecektiniz ve buna göre görevin gidişatı değişecekti (oynanış anlamında). Ancak ben bu open combat sistemini hiç ama hiç beğenmedim çünkü bahsettikleri gibi işleyememişler. Sizi bir haritaya atıyorlar, aynı online oyunlardaki gibi etrafta kutular, sandıklar ve düşmanlar var. Size dünyanın en kötü yan görev dizaynıyla ana görev yaptırıyorlar.

“3 helikopter patlat, 4 tane bomba imha et” gibi görevlerle karşı karşıya kaldım. Kendimi MMO oyunlardaki küçük yan görevleri yapıyormuşum gibi hissettim. En önemlisi de open combat’ı destekleyecek şekilde de kullanamamışlar yapay zekayı.
Yapay Zeka çok kötü


Size yukarıda silahlarla sıkmanın, düşman vurmanın ne kadar keyifli olduğundan bahsettim. Ancak bunların sizi cidden eğlendirmesi için karşınızda size karşı koyabilen, mantıklı hareket edebilen düşmanlar olmalı ki oyundan keyif alabilesiniz. Call of Duty Modern Warfare 3 bu noktada komedi gibi. Bu arada dalga geçmek amacıyla söylemiyorum. Gerçekten komik olduğu için söylüyorum. Mesela minik bir örnek vereyim.

“3 helikopter patlat” görevinde objektiflere ilerlerken yanımdan koşup giden düşmanlardan tutun siper almayıp tam ortada bekleyen düşmanlardan, yanlış yere bakan ve yanlış yerde siper alan düşmanlara kadar tonla şeyle karşılaştım. Mesela yanımdan koşup giden bir düşmanı arkasından takip ettim ve onu takip etmemi umursamadan bir yere siper almaya çalıştı ancak o siper aldığı yerden beni görmesinin imkanı olmamasını bir kenara bırakın dümdüz apaçık bana karşı duruyordu. Haliyle böyle bir yapay zekaya karşı oyunu oynamak aşırı sıkıcı hale getiriyor. Sadece A ve D tuşlarına basarak düşmanın attığı mermilerden sıyrılmayı kenara bırakıyorum, dümdüz durduğumda dahi bir düşmanın bana sıkması bile uzun sürüyor. Gerçekten yapay zeka ancak bu kadar kötü olabilirdi. Daha sayabileceğim tonla şey var ama bu konuda bu kadar durup incelemeyi uzatmak istemiyorum.
med_mw3_cp_reveal_05_branded-7a74d87ceb733ac43b18_2402d8b9-5776-4af5-b1b3-5f61fa9dfbda.jpg


Oyunun oynanışı tek oyunculu bir moddan ziyade daha çok online alıştırması gibi olmuş. Oyunun özellikle open combat bölümlerinde bunu çok hissettim. Etraftaki kutuları lootlamak, etrafta gördüğünüz düşmanları öldürmek vs. tam anlamıyla PVE bir online oyun hissiyatı verdi. COD’lar artık tek oyunculu deneyimden ziyade online’a daha çok önem verse de hikaye modunu bu kadar ucuzlaştırmak üzücü olmuş.

Son olarak da bölüm tasarımlarından bahsetmek istiyorum. Bir oyunun bölüm tasarımı ne kadar iyiyse sizi o kadar eğlendirir ve Call of Duty Modern Warfare 3 ne yazık ki azıcık bile iyi yapamamış bunu. 2007’de çıkan Call of Duty: Modern Warfare muhtemelen daha iyi yapılmış bölüm tasarımlarına sahiptir. Oyunun özellikle open combat isimli bölümleri tasarım noktasında çok zayıf.

Open combat bölümleri aslında sizi serbest bırakıp kendi rotanızı çizmenizi sağlayan bölümler olması gerekiyordu ama o kadar kötü hazırlanmışlar ki her şekilde aynı noktaya düşüyorsunuz oyunda. Bu da sizin farklı bir şey yapıyor hissinden aşırı uzaklaştırıyor. Ayrıca bölümlerde kullanılan assetlere baktığınızda gerçekten uğraşılmadığını sonuna kadar hissediyorsunuz. çok yazık etmişler.
Grafik ve Atmosfer


Grafik açısından Call of Duty: Modern Warfare III bence yeterince iyi bir oyun. Özellikle patlama efektleri, silah dizaynları vs. fevkalade ele alınmış. Lakin 1-2 hafta önce çıkan Alan Wake 2 veya Spiderman 2’den daha iyi değil. Tam anlamıyla yeni nesil gibi bezenmiş bir oyun yok karşımızda. Yine de en azından görsel açıdan beni tatmin etmeyi başardı. Peki Modern Warfare 2’ye göre daha mı iyi görünüyor sorusuna da kesinlikle hayır derim. Bence Modern Warfare 2 göze çok daha güzel gelen bir oyundu. Özellikle Amsterdam bölümü harika gözüküyordu. Ne yazık ki Modern Warfare 3’te ne böyle bir bölüm ne de öyle bir atmosfer var.

Atmosfer demişken son oynadığım Call of Duty oyunlarının hepsinde atmosferin çok güçlü olduğunu düşünürüm. çünkü ses dizaynı, bölüm tasarımlarının çizgisel oluşu sayesinde size vermek istedikleri senaryoya bağlı olayların hepsini tek çırpıda verip harika bir atmosfer yaratabiliyorlardı. Open combat, sizi dümdüz bir haritaya attığından bu senaryo olaylarından da eser kalmamış. Böyle bir durumda da “atmosfer bunun neresinde?” diyor insan. Yine de oyunun çizgisel ilerleyen bölümleri önceki oyunlardaki kadar olmasa da fena olmayan bir atmosfer sağlıyor oyuncuya.

Aynı zamanda görevlerin “tek kişilik ordu” (one man army) olması dolayısıyla da çokça atmosferden koptuğunuz oluyor. Bu olay Call of Duty’lerde hep vardı ancak bu oyunda nerdeyse her bölümde 90’a karşı 1 savaşıyorsunuz. Önceki oyunlarda en azından Task Force 141’le beraber hareket ettiğinizden en azından bir ekiple ilerliyor hissi oluşuyordu.
med_mwiii-modernizing-multiplayer-maps-004_21ed528a-ddff-428e-8364-41368e0c6f19.jpg

Ses Tasarımı ve Müzik


İşte şimdi oyunu biraz övme zamanı. Silah seslerinin gerçekçiliği, patlamalar ve savaş anlarındaki seslerle birleşince gerçekten savaşıyor hissini yakalamanızı sağlamaya çalışmış. çalışmış diyorum çünkü malum yukarıda anlattığım o yapay zeka ve bölümlerdeki sıkıntılar dolayısıyla o moda girmeniz imkansız. Yine de ses tasarımı noktasında mükemmel bir işçilik var oyunda. Müzikler de sağolsun biraz daha sizi oyunun içerisinde tutmaya çalışıyor. Ancak sadece bu kısmın iyi olması ne yazık ki oyunu kurtaramıyor.
Optimizasyon ve Buglar


Oyunu ultra ayarlarda AMD Radeon Rx 7600 ekran kartlı, işlemcisi de Ryzen 5 5500 olan bilgisayarımda rahatlıkla oynadım. Herhangi kasma, donma gibi bir durumla karşılaşmadım ama bunu bug kısmı için söyleyemeyeceğim.

Karakterlerin yoktan var olması, uçarak havadan gelmeleri, oyundaki belirli assetlerin siyah kalıp uzun süre kendine gelmemesi gibi bir sürü bugla karşılaştım. Ancak bunların hiçbiri direkt olarak oyun kıran buglar değillerdi ve dolayısıyla, o sebepten çok sorun etmedim.

Activision’un reboot FPS oyunu Call of Duty: Modern Warfare 3; PS5, Xbox Series X/S, Xbox One, PS4 ve PC için 10 Kasım 2023 tarihinde çıkış yaptı. Son olarak okuyacak başka bir inceleme arıyorsanız EA Sports’un elinden çıkan inceleme yazımıza da göz atabilirsiniz.
content_6544b2bbaacd5_79621.jpg

Call of Duty: Modern Warfare 3
4.5


İnceleme4.5


ArtılarSes tasarımı ve müzikler iyi.Grafikler ortalamanın üzerinde.Silahları kullanması keyifli.

EksilerOyundaki yapay zeka çok kötü.Hikaye çok oldu bittiye getiriliyor.Open combat bölümleri çok kötü bölüm tasarımlarına sahip.Yapay zeka dolayısıyla oyunun atmosferinden çok kopuyorsunuz.Oyunda fazla bug var.



ÖzetSonuç olarak bu senenin en büyük hayal kırıklıklarından biri var karşımızda. Modern Warfare III, FPS mekanikleri açısından keyifli, ancak atmosfer, yapay zeka ve hikaye noktasında aşırı başarısız bir oyun. Biliyorum COD'lar artık tamamen online'a dönük oldular, lakin bugüne kadar bu kadar umursanmamış ikinci bir COD hikayesi görmemiştim.
 
Üst