KONU AÇ !

Topluluğumuzda Konular Açın ve Bize Ulaşın !

Yeni Konular !

Konulara Yorum Yapın ve Konunuzu Öne Çıkarın !

Bize Ulaşın !

Yöneticilerimiz Size 7/24 Yardımcı Olmak İçin Hazır !

SİLKROAD TÜRKİYE'NİN EN YENİ SİSTEMLİ VE MÜŞTERİ SEVGİSİYLE EN İYİ REKLAM PLATFORMLARINDAN BİTANESİ SROCENTER SEN YOKSAN Bİ KİŞİ EKSİK !

Capcom Resident Evil 7’nin Mikro Ödemelerle Dolu Bir Servis Oyunu Olmasını İstemiş

srocenter Can

Forum Admin
Moderatör
Center Üyesi
Bilişim Sahibi
Çevirmen
Coder
Grafiker
Guild Master
Guild Üyesi
Reklamcı
Server Sahibi
Supporter
V.i.P
Katılım
18 Haz 2023
Mesajlar
15,991
Tepkime puanı
4
Puanları
38
residentevil.jpg


Capcom’un kült korku serilerinden olan , 1996’dan beri basamakları tırmanarak yoluna devam ediyor. Özellikle Resident Evil 7 biohazard, hayatta kalma korku türünü dibine kadar yaşatan yapımlardan biridir, sağlamdır ve vahşiliğini tırmandırarak sunar.

Tek kişilik hikayeye sahip yapımları severiz ve biohazard gibi oyunlara elbette bu yakışır. Görünüşe göre Capcom, oyunun geliştirilme aşamasında bundan çok farklı bir yolu izlemeye kalkışmış.
Resident Evil 7 mikro ödemelerle bir servis oyunu olabilir mi?


Biohazard’ın resmi YouTube sayfasında yayınlanan ve Shinji Mikami’nin gerçekleştirdiği röportajda Jun Takeuchi, yayıncının geliştirici ekibe nasıl baskı uyguladığını ve bu özellikleri oyunda mutlaka görmek istediğini anlattı. Olayların iyice dallanıp budaklanmasının ardından Takeuchi’nin ekibe dahil edilmesi sağlanmış.

Oyun direktörü Koshi Nakanishi ile yaptığı konuşmalarda Takeuchi, korku kavramının özüne indiklerini ve “Korku dediğin nedir ki?” gibi sorular sorduklarını belirtiyor.

Resident Evil 7 üzerinde çalışmaya başladığımızda ‘korku nedir?’ tartışmasına geri döndük. Koshi Nakanishi ile bunun hakkında çok konuştum â ‘peki ne yapacağız?’ dedim. Aslında oyun üzerinde çalışmaya başlamadan önce bile bu konu hakkında konuşmuştuk.

Tabii geliştirilme aşaması sırasında Takeuchi, Capcom’dan gelen ciddi bir pazarlama baskısı ve itekleme sürecinin olduğunu belirtiyor. Capcom ise sadece “oyuncuların istediklerine göre hareket ettiğini” söylüyor.

Yani bize ‘bunu yap, şunu yap’ deniyordu, o zamanlar geliştiriciler için gerçekten zordu. ‘çevrimiçi çok oyunculu’ bu, ‘indirilebilir içerik’ bu. ‘Devam eden servis oyunları! Mikro ödemeler! Tüm bunları kapsayan bir Resident Evil oyunu yapın!’ Cidden, o kadar çok talep vardı ki⦠Sonunda başkanımız [Kenzo] Tsujimoto devreye girdi. O noktada tüm başarısız girişimleri duymuştu. O yüzden bu, benim için unutulmaz anlardan biri.

Kenzo Tsujimoto, yeni yılın ilk çalışma günü olan 4 Ocak’ta Takeuchi-kun’u (alıntıdır) odasına çağırarak yapımın gerçekten çok kötü bir durumda olduğunu ve kendisinin öne çıkıp yardım etmesi gerektiğini belirtmiş.

Takeuchi’nin olaya dahil olmasıyla tüm pazarlama isteklerinin listeden atıldığını ve geriye onlar için felaket olarak nitelenebilecek bir yapımın ortaya çıktığı da ifade ediliyor: sade ve tek kişilik bir hikaye korku oyunu.

Sonuç ise sevgili okurlar, seriye güzel bir korku oyunu eklemesi ile Metacritic’de alınan 86 ortalama puan. Bakalım stüdyolar ne zaman servis oyunu kararlılıklarını ikinci plana atacaklar?
 
Üst