srocenter Can
Forum Admin
Moderatör
Center Üyesi
Bilişim Sahibi
Çevirmen
Coder
Grafiker
Guild Master
Guild Üyesi
Reklamcı
Server Sahibi
Supporter
V.i.P
- Katılım
- 18 Haz 2023
- Mesajlar
- 20,117
- Tepkime puanı
- 12
- Puanları
- 38
Electronic Arts ve Motive Studios ortaklığında geliştirilen Dead Space Remake çıkışını gerçekleştirdi. Peki 15 yılın ardından günümüz teknolojisiyle tekrar hayat bulan Dead Space Remake bizlere neler sunuyor? İşte tüm detaylarıyla Dead Space Remake inceleme yazımız yayımda!
Dead Space Remake İnceleme
Öncelikle bu yeniden yapımın tam olarak bizlere neler vaat ettiğini anlamak önemli çünkü remake terimi oyun sektöründe yaygın olarak kullanılmaya başlandı ve çok fazla tartışmaya konu oldu. Örneğin Bluepoint Games’in bizlere sunduğu çalışmalar, yalnızca grafiksel geliştirmeleri değil aynı zamanda en küçük parçaların bile tekrardan oluşumunu içine dahil ediyor.
Buna karşılık, Capcom’ın Resident Evil 2 ve Resident Evil 3’ü de yeniden yapımlar olarak adlandırıyor ancak pratikte her ikisi de orijinal oyuna kısmen sadık kalıyor ve buna ek yeni konuşmalar, olay dizileri ve daha fazlasını ekleyerek remake terimini kendince yorumlamış oluyor. Bu yüzden remake adı altında çıkan her oyunu kendi skalasında değerlendirmek en doğrusu olacaktır diye düşünüyorum.
Remake var, remake var…
Dead Space Remake orijinal hikayeye ufak dokunuşlarda bulunması, yeni oynanış elementleri ve ortam düzenlemeleri ile sadık kitlesini üzmeyecek bir yapıya sahip. Bu noktada büyük risk alınmaktan kaçınılmış ve iyi de yapmışlar. Makineler ürkütücü sessizliği bozmak için gıcırdarken, karanlık koridorlardan ve parçalanmış ceset yığınlarından geçerken, yolu aydınlatan nadir neon tabela patlamalarıyla, USG Ishimura’a geri dönmek aynı anda hem tanıdık hem de bilinmez hissettiriyor. Korkuyorum…
Motive Studios, ince bir işçilik ortaya koyarak bazı lokasyonları ve düşmanları özenle yeniden yaratmış. Geriye kalan kısımlar, genel olarak tanıdık hissettirse de, bunun yeni bir deneyim olduğunu aşılayan önemli değişiklikleri içerisinde barındırıyor. Yapım, Frostbite motoru kullanılarak inşa edilmiş ve her noktada ayrıntılı dokulara ve ışıklandırmalara bakmaktan kendimi alamadım.
Burada inanılmaz bir grafik tasarım çalışması var ve farklı sahnelerdeki ışıklandırmaların geçişlerine ayrıca önem verilmiş. Tam olarak yeni nesil bir oyun diyebileceğimiz bir seviyeden bahsediyorum sevgili Geek okuyucuları. Savaş sistemi, orijinaline benzer şekilde işliyor. Isaac’in ölümcül şekilde yeniden şekillendirilmiş silahlarının her biri, düşmanlara yaklaşımı çeşitlendirmek adına yeni özellikler ile beraber dönüyor.
Parçalama hala her çarpışmanın ana amacını oluşturuyor ancak alev makinesinin yeni alternatif ateşleyicisi, alanları kordon altına alabilen ve kalabalığı yönetebilen bir yakıcı alev duvarı oluştururken, Pulse Rifle’ın bir el bombası fırlatıcı olarak opsiyonel işlev kazanması oynanışı çeşitlendiren etkenlerden. Silahlara kazandırılan yeni ikincil yetenekler, yer yer orijinal oyundakilerden çok daha faydalı olabiliyor.
Oldukça önemli bir başka değişiklik de ana karakter Isaac Clarke’ta. Evet, artık Isaac’in bir dili var! Karakterimiz en sonunda konuşmayı öğrendi. Yuppi!
Geliştirici ekibin daha önce paylaştığı gibi, Isaac, Dead Space 2 ve Dead Space 3’te karakteri seslendiren Gunner Wright ile tekrar hayat buldu. Karakterimizin konuşması sakın sizi rahatlatmasın çünkü bu sessizliğin verdiği gerilim dolu atmosferi ortadan kaldırmıyor. Isaac, yalnızca gerekli olduğu anlarda konuşarak atmosfer bütünlüğünün korunmasını sağlıyor.
Kısacası diğer oyunlarda olduğu gibi doğrudan ne yapması ve nereye gitmesi gerektiğini söyleyen bir karakter ile karşı karşıya değiliz. Burada oyunu iyileştirmeye yarayan tek değişiklik tabii ki sadece Isaac’in sesi değil. Sıfır yerçekimine sahip ortamlarda bir noktadan diğerine zıplamak (garip) artık geride kaldı. Bunun yerine, bu oyunda Dead Space 2’de tanıtılan uçuş kontrolleri kullanılmış.
Bu karar oyuncuların bulmacalara ve hatta bazı bölüm sonu canavarlarına karşı olan savaşlarına yaklaşımını değiştiriyor. Genel tasarıma yardımcı olan başka seçenekler de var. O kısımlar da sürpriz olsun. Dead Space, mevcut nesil konsollar ve PC için özel olarak geliştiriliyor ve bunun sağladığı avantajlardan biri de oyunun ultra hızlı SSD’lerden rahatlıkla yararlanabilmesi.
Yükleme ekranlarından nefret edenlere ilaç gibi gelecek bir gelişme bu ve artık tüm geminin baştan sona tamamen keşfedilebilir olduğu bir Dead Space ile karşı karşıya olduğunuzu da rahatlıkla dile getirebilirim. Peki bunun bize sağladığı avantajlar nedir? Elbette ek içerikler! Gemiyi tamamen keşfedilebilir yapmak, orijinal oyunda olmayan yeni görevlerin de getirilmesini sağladı.
Bu isteğe bağlı hedefler, bonus ödüller sağlayarak oyuncuların geri dönüp alanları ziyaret etmelerine, o sırada kullanılamayan dolapları ve kapıları açmalarına olanak tanıyor. Bu da, oyuncuların alışılmışın dışına çıkmasına ve tamamen yeni bir deneyim elde etmelerini sağlıyor. Deneyimli oyuncuların bile tetikte olması gerektiği anlarla dolu DS Remake. Bununla birlikte, oyunda irili ufaklı göze çarpan sorunlar (modelleme hataları) da yok değil.
Geliştiriciler bu sorunların farkındalar ve yükleme sisteminin tam olarak optimize edilememesinden kaynaklandığı belirtildi ancak bu sorunlar yine de oyun deneyiminizi baltalayacak büyüklükte değil. Bu teknik aksaklıkların dışında, şu ana kadar deneyimlediğim kadarıyla her şeyden memnunum.
İnceleme yazımızı toparlayacak olursak, Dead Space, geliştirilmiş görsel derinlik ve 3D atmosferik ses ile tepeden tırnağa yeniden tasarlanmış olarak geri döndü. Katledilen masumların korkutucu derecede kana bulanmış detaylarla çevrili odaları ve çalışma alanlarından ıssız uzay gemisinin tüyler ürperten atmosferik seslerine kadar, beklenmedik ve gergin anlarla dolu, büyüleyici bir bilim kurgu ortamını keşfetmeye hazır olun.
Endişelerimin çoğu giderildi ve görünüşe göre bu yeniden yapım, orijinal Dead Space’i bu kadar özel yapan şeyi onurlandırırken, uygun yerlerde değişiklikler yaparak, iğneye dikkatlice ipi geçirmiş oldu. Bu incelemeyi hazırlarken bile Isaac Clarke ve USG Ishimura’ya geri dönmek için sabırsızlanıyorum. O et o kemikten ay-rı-la-cak!İlginizi çekebilir:Â
Peki siz Dead Spaceinceleme yazımız hakkında ne düşünüyorsunuz? Oyunu satın almayı planlıyor musunuz? Düşüncelerinizi hemen aşağıda yer alan yorumlar sekmesi üzerinden bizlerle paylaşmayı unutmayın sevgili geek.com.tr okuyucuları.
Dead Space Remake İnceleme
Öncelikle bu yeniden yapımın tam olarak bizlere neler vaat ettiğini anlamak önemli çünkü remake terimi oyun sektöründe yaygın olarak kullanılmaya başlandı ve çok fazla tartışmaya konu oldu. Örneğin Bluepoint Games’in bizlere sunduğu çalışmalar, yalnızca grafiksel geliştirmeleri değil aynı zamanda en küçük parçaların bile tekrardan oluşumunu içine dahil ediyor.
Buna karşılık, Capcom’ın Resident Evil 2 ve Resident Evil 3’ü de yeniden yapımlar olarak adlandırıyor ancak pratikte her ikisi de orijinal oyuna kısmen sadık kalıyor ve buna ek yeni konuşmalar, olay dizileri ve daha fazlasını ekleyerek remake terimini kendince yorumlamış oluyor. Bu yüzden remake adı altında çıkan her oyunu kendi skalasında değerlendirmek en doğrusu olacaktır diye düşünüyorum.
Remake var, remake var…
Dead Space Remake orijinal hikayeye ufak dokunuşlarda bulunması, yeni oynanış elementleri ve ortam düzenlemeleri ile sadık kitlesini üzmeyecek bir yapıya sahip. Bu noktada büyük risk alınmaktan kaçınılmış ve iyi de yapmışlar. Makineler ürkütücü sessizliği bozmak için gıcırdarken, karanlık koridorlardan ve parçalanmış ceset yığınlarından geçerken, yolu aydınlatan nadir neon tabela patlamalarıyla, USG Ishimura’a geri dönmek aynı anda hem tanıdık hem de bilinmez hissettiriyor. Korkuyorum…
Motive Studios, ince bir işçilik ortaya koyarak bazı lokasyonları ve düşmanları özenle yeniden yaratmış. Geriye kalan kısımlar, genel olarak tanıdık hissettirse de, bunun yeni bir deneyim olduğunu aşılayan önemli değişiklikleri içerisinde barındırıyor. Yapım, Frostbite motoru kullanılarak inşa edilmiş ve her noktada ayrıntılı dokulara ve ışıklandırmalara bakmaktan kendimi alamadım.

Burada inanılmaz bir grafik tasarım çalışması var ve farklı sahnelerdeki ışıklandırmaların geçişlerine ayrıca önem verilmiş. Tam olarak yeni nesil bir oyun diyebileceğimiz bir seviyeden bahsediyorum sevgili Geek okuyucuları. Savaş sistemi, orijinaline benzer şekilde işliyor. Isaac’in ölümcül şekilde yeniden şekillendirilmiş silahlarının her biri, düşmanlara yaklaşımı çeşitlendirmek adına yeni özellikler ile beraber dönüyor.
Parçalama hala her çarpışmanın ana amacını oluşturuyor ancak alev makinesinin yeni alternatif ateşleyicisi, alanları kordon altına alabilen ve kalabalığı yönetebilen bir yakıcı alev duvarı oluştururken, Pulse Rifle’ın bir el bombası fırlatıcı olarak opsiyonel işlev kazanması oynanışı çeşitlendiren etkenlerden. Silahlara kazandırılan yeni ikincil yetenekler, yer yer orijinal oyundakilerden çok daha faydalı olabiliyor.
Oldukça önemli bir başka değişiklik de ana karakter Isaac Clarke’ta. Evet, artık Isaac’in bir dili var! Karakterimiz en sonunda konuşmayı öğrendi. Yuppi!
Geliştirici ekibin daha önce paylaştığı gibi, Isaac, Dead Space 2 ve Dead Space 3’te karakteri seslendiren Gunner Wright ile tekrar hayat buldu. Karakterimizin konuşması sakın sizi rahatlatmasın çünkü bu sessizliğin verdiği gerilim dolu atmosferi ortadan kaldırmıyor. Isaac, yalnızca gerekli olduğu anlarda konuşarak atmosfer bütünlüğünün korunmasını sağlıyor.

Kısacası diğer oyunlarda olduğu gibi doğrudan ne yapması ve nereye gitmesi gerektiğini söyleyen bir karakter ile karşı karşıya değiliz. Burada oyunu iyileştirmeye yarayan tek değişiklik tabii ki sadece Isaac’in sesi değil. Sıfır yerçekimine sahip ortamlarda bir noktadan diğerine zıplamak (garip) artık geride kaldı. Bunun yerine, bu oyunda Dead Space 2’de tanıtılan uçuş kontrolleri kullanılmış.
Bu karar oyuncuların bulmacalara ve hatta bazı bölüm sonu canavarlarına karşı olan savaşlarına yaklaşımını değiştiriyor. Genel tasarıma yardımcı olan başka seçenekler de var. O kısımlar da sürpriz olsun. Dead Space, mevcut nesil konsollar ve PC için özel olarak geliştiriliyor ve bunun sağladığı avantajlardan biri de oyunun ultra hızlı SSD’lerden rahatlıkla yararlanabilmesi.
Yükleme ekranlarından nefret edenlere ilaç gibi gelecek bir gelişme bu ve artık tüm geminin baştan sona tamamen keşfedilebilir olduğu bir Dead Space ile karşı karşıya olduğunuzu da rahatlıkla dile getirebilirim. Peki bunun bize sağladığı avantajlar nedir? Elbette ek içerikler! Gemiyi tamamen keşfedilebilir yapmak, orijinal oyunda olmayan yeni görevlerin de getirilmesini sağladı.

Bu isteğe bağlı hedefler, bonus ödüller sağlayarak oyuncuların geri dönüp alanları ziyaret etmelerine, o sırada kullanılamayan dolapları ve kapıları açmalarına olanak tanıyor. Bu da, oyuncuların alışılmışın dışına çıkmasına ve tamamen yeni bir deneyim elde etmelerini sağlıyor. Deneyimli oyuncuların bile tetikte olması gerektiği anlarla dolu DS Remake. Bununla birlikte, oyunda irili ufaklı göze çarpan sorunlar (modelleme hataları) da yok değil.
Geliştiriciler bu sorunların farkındalar ve yükleme sisteminin tam olarak optimize edilememesinden kaynaklandığı belirtildi ancak bu sorunlar yine de oyun deneyiminizi baltalayacak büyüklükte değil. Bu teknik aksaklıkların dışında, şu ana kadar deneyimlediğim kadarıyla her şeyden memnunum.
İnceleme yazımızı toparlayacak olursak, Dead Space, geliştirilmiş görsel derinlik ve 3D atmosferik ses ile tepeden tırnağa yeniden tasarlanmış olarak geri döndü. Katledilen masumların korkutucu derecede kana bulanmış detaylarla çevrili odaları ve çalışma alanlarından ıssız uzay gemisinin tüyler ürperten atmosferik seslerine kadar, beklenmedik ve gergin anlarla dolu, büyüleyici bir bilim kurgu ortamını keşfetmeye hazır olun.

Endişelerimin çoğu giderildi ve görünüşe göre bu yeniden yapım, orijinal Dead Space’i bu kadar özel yapan şeyi onurlandırırken, uygun yerlerde değişiklikler yaparak, iğneye dikkatlice ipi geçirmiş oldu. Bu incelemeyi hazırlarken bile Isaac Clarke ve USG Ishimura’ya geri dönmek için sabırsızlanıyorum. O et o kemikten ay-rı-la-cak!İlginizi çekebilir:Â
Peki siz Dead Spaceinceleme yazımız hakkında ne düşünüyorsunuz? Oyunu satın almayı planlıyor musunuz? Düşüncelerinizi hemen aşağıda yer alan yorumlar sekmesi üzerinden bizlerle paylaşmayı unutmayın sevgili geek.com.tr okuyucuları.