KONU AÇ !

Topluluğumuzda Konular Açın ve Bize Ulaşın !

Yeni Konular !

Konulara Yorum Yapın ve Konunuzu Öne Çıkarın !

Bize Ulaşın !

Yöneticilerimiz Size 7/24 Yardımcı Olmak İçin Hazır !

SİLKROAD TÜRKİYE'NİN EN YENİ SİSTEMLİ VE MÜŞTERİ SEVGİSİYLE EN İYİ REKLAM PLATFORMLARINDAN BİTANESİ SROCENTER SEN YOKSAN Bİ KİŞİ EKSİK !

F1 24 İncelemesi

srocenter Can

Forum Admin
Moderatör
Center Üyesi
Bilişim Sahibi
Çevirmen
Coder
Grafiker
Guild Master
Guild Üyesi
Reklamcı
Server Sahibi
Supporter
V.i.P
Katılım
18 Haz 2023
Mesajlar
15,992
Tepkime puanı
4
Puanları
38
Codemasters tarafından geliştirilen ve EA tarafından yayınlanan F1 24, 31 Mayıs 2024 tarihi itibariyle çıkışını gerçekleştirdi. Ben de F1 serisinin yeni oyununda uzun süreler geçirerek tecrübe ettim. Serinin yeni oyununda bazı geliştirmeler mevcutken bazı da gerilemeler mevcut. Buyurun gelin hepsine detaylı bir şekilde göz atalım.
Codemasters ve EA


EA ve Codemasters ilk olarak bu yola beraber başladılar. Fakat sonrasında yaşanan bazı durumlardan dolayı Codemasters, 2009 itibariyle bağımsız bir stüdyo haline geldi ve F1 serisinin oyunlarını kendisi geliştirmeye başladı. O dönemki birçok F1 oyunu da büyük beğeni topladı. F1 2020 ve 2018 bunların en basit örneklerinden olabilir. Hemen hemen her sene değişmiş ve gelişmiş bir oyun görüyorduk, bize yenilik gösteriyorlardı. Bu gelişimi ve değer artışını EA de görmüş ki 2020 ile Codemasters’ı tekrardan bünyelerine aldılar. F1 22 daha az sevilse de 21 ve 23 genel olarak beğenilmişti. Fakat ne yazık ki bu beğenilme durumu F1 24’te devam edemedi. Bu durumu kategorilere ayırarak konuşalım.
Kariyer Modu


Kariyer modu önceki oyunlara göre değişmiş, evet. Kariyer modundaki en büyük yenilik gerçek yarışçılarla oynamak olmuş. Bunlara bazı eski efsaneler de dahil. Mesela James Hunt’ı buna örnek olarak verebiliriz. Lewis Hamilton’u alarak ona sekizinci şampiyonluğunu kazandırmaya çalışabilirsiniz veya Max Verstappen’in kurduğu bu ezici üstünlüğü devam ettirebilirsiniz. Alt sıra takımlarını alıp onları yükseltmeye çalışmak da sizler için bir challange olabilir.

Challange demişken, kariyer moduna bir “Career Challange” modu da eklenmiş. Bu modda pilotların yıl içinde yaşadığı olayları onların gözünden yaşayabiliyorsunuz. Bu da bence tatlı bir yenilik olmuş. Ayrıca kariyer moduna istatistik, sözleşme ve takımda ikinci pilot veya birinci pilot olma gibi şeyler de eklenmiş. Tabii ki yaptığınız sözleşme detaylarına göre oyun içi beklentiler artıp, düşebiliyor. Bunlarla beraber her alana da kendi uzmanını eklemişler. Bu uzmanlar size belirli hedefler veriyor ve eğer bunları başarıyla tamamlayabilirseniz oyuncu ve araç gelişiminiz kolaylaşacak ve artacak.
f1-24-Career.jpg


Bu gelişim diğer oyunlardaki gibi sadece size bağlı değil. Diyelim Ferrari aldınız ve takım arkadaşınız Charles Leclerc. Leclerc’in yaptıkları da hem takıma hem gelişime katkı sağlayacak ve arabanın gelişmesinde yardımcı rol oynayacak. Yani her şeyin sorumluluğu artık bizlerin omuzunda değil. Gelişim ağacından da bahsetmek isterdim fakat maalesef ki 2021’den beri aynı durumda, hiçbir değişim bulunmamakta.

Bildiğiniz üzere F1’e yeni bir mod da eklenmişti önceki oyunlarla beraber. Braking Point adında bir hikaye moduydu ve birkaç oyundur sürdürülmeye devam ediyordu. Aiden Jackson, Devon Butler ve Callie Mayer’in hikayelerini oynuyorduk. Bu da artık kaldırılmış ve belli ki hikayeye son nokta koyulmuş. Bence yeni ve hardcore olmayan oyuncular için güzel bir durumdu. Umarım Niki Lauda, James Hunt gibi pilotların hikayeleri de eklenir ve bu modu yaşatmaya devam ederler. Kaldırılmalardan bahsederken Röportaj sisteminin kaldırılmasını da es geçmeyelim. Kariyer modundaki birçok yenilik de 2018 ve 2019’da mevcuttu. Yani bizden aldıkları şeyleri bize yeni ekledik diyerek tekrardan sundular.
F1 24’ün Oynanış mekanikleri


Geldik aslında F1 24’ün en büyük batırdığı noktaya. Daha öncesinde bir açıklama yapılmıştı ve F1 pilotlarına F1 23 oynatıldığında gerçekçi bulunmadığı, beğenilmediği ve simülasyondan uzak bir yapıya sahip olduğu söylenilmişti. Max Verstappen ve birçok yayıncı-pilot’un da sürekli iRacing oynamasından bunu anlayabiliriz. F1 24 ile bunun değişeceği ve simülasyona yaklaştırılacağı açıklansa da ne yazık ki F1 24 de arcade bir oyun olarak kalmış.

Mesela bunların nedenlerini sizlere örneklerle anlatayım. Pistlerde Curbler mevcut ve sizin aslında curblere vurduğunuzda dengenizin bozulması lazım. Fakat herhangi bir şey olmuyor ve dümdüz devam edebiliyorsunuz. İkinci olarak ise çoğu pisti tam gaz bitirebiliyorsunuz. Tam gazdayken sert manevraları (asistler kapalıyken) çok rahat bir şekilde yapabiliyorsunuz ve denge bozukluğu vs. yaşanmıyor. Bazı E-Sporcular, en zor pistlerden birisi olarak bilinen Monaco pistini hiç fren yapmadan normal süresinden 7-8 saniye hızlı bir şekilde bitirdi. Bunun şu anki araçlarla imkansız olduğunu söyleyebilirim. Bazı virajları dışardan izlediğinizde arabanın kırılmasını da görebiliyorsunuz.
F1-24_Ferrari.jpg


Oyuna bir motor freni sistemi de eklenmiş. Motor freni dediğimiz şey de ayağınızı gazdan çektiğinizde aracın kendi kendine frenlemesidir. Bu motor freninin yüzdeliğini ayarlamak size bırakılmış. İsterseniz %100, isterseniz %35, isterseniz de tamamen kapatarak %0 olarak ayarlayabiliyorsunuz. Motor frenini yükseltmek virajlarda ve yolda stabiliteyi düşürerek enerji kazanımını arttırırken, motor frenini düşürmek stabiliteyi yükseltiyor ve enerji kazanımını düşürüyor. Max Verstappen gerçek hayatta motor freninin stabiliteyi bozmasından oldukça şikayetçiydi.

Yağmurlu havada sürüş de oldukça kolaylaştırılmış. Asla yapamayacağınız bazı şeyleri yapabiliyorsunuz. 300 ile yağmurda hafif keskin viraj dönmek vs. buna dahil. Pistten çıkmanıza rağmen kaymama, kontrolu kaybetmemek de bunların en güzel örneklerinden. Yağmurda sürüşün çok daha zor olmasına inanıyorum ve düzeltileceğini düşünüyorum. Son üç oyunda yağmur yağınca yaşadığım gerilimi ne yazık ki F1 24’te yaşayamadım.
f1_24_rain.jpg


Ayrıca F1 24’ün gelişim sürecine Project Cars ekibi de dahil olmuş. Bu ekip, simülasyon tarafının geliştirilmesinde ve araç sürüşünde Codemasters’a olabildiğince destek sağlamış ve gelişim göstermesine yardımcı olmuş. Mesela bir yenilik olarak tork değişiminden bahsedebiliriz. Artık virajlara girerken tork değişimini hissedebiliyorsunuz ve aracın uzuvlarının oynamasını daha iyi hissedebiliyorsunuz. Güncellemeyle beraber bu da geliştirilecek.

Yapay zeka önceki oyunlara göre geliştirilmiş. Eskiye oranla daha savaşçı bir yapay zeka mevcut. Kendi aralarında yaşadıkları overtake olayları, sizinle yaşadıkları overtake olayları oldukça iyi hale getirilmiş ve oyun içine sizi daha çok sokabilmeyi başarmış. Fakat çok komik bir kısım var. F1 24 çıkışını yapay zekanın hata yapmayacak şekilde yapmış. Evet, cidden yapay zeka hata yapmıyor ve kaza vs. oyun içerisinde yaşanmıyor. 7 Haziran’da getirilen güncelleme ile bu olay düzeltildi ve artık daha canlı, daha gerçekçi bir oyun bize sunulmuş oldu.
Grafikler ve ses


F1 24 eski bir oyun motoru olan Ego Engine ile yapıldı. Ego Engine’in yeni versiyonuyla yapılan ilk oyun. Fakat ne yazık ki grafikler oldukça kötü. 6 yıl önceki F1 2018 zaman zaman çok daha iyi gözükebiliyor. Araçları değiştirsek belki bazı pistlerde farkı bile anlayamayabiliriz. Yüzler bazı pilotlarda çok daha iyi hale getirilmiş. Bir kısım çok beğenirken bir kısım ise hiç beğenmedi. Ben genel olarak beğenen kısımdayım fakat Norris’in vs. çok hoşuma gitmediğini açıkça söyleyebilirim.
f1-24_bottas.jpg


Önceki oyunlarda kötü gözüken ve gerçekten farklı hissettiren üç pist vardı. Bunlar Silverstone, Belçika ve Katar’dı. F1 24’te bu pistleri lazer tarama sistemiyle tarayarak gerçekten çekmişler ve oyuna öyle koymuşlar. Bu da hem oynanış hem de grafik olarak çok büyük etki yaratabilmeyi başarmış. Bu pistlerde sürmek eskisine göre daha keyifli hale gelmiş.

Motor seslerine gelirsek ne yazık ki zayıf kalan bir sistem mevcut. Pancar motorunu andıran sesler çıkabiliyor zaman zaman. Özellikle Ferrari’de beklentiler karşılanmıyor. Bu kadar büyük ve köklü bir takımın bu denli bir motor sesine sahip olması üzücü bir durum. En iyi motor sesi muhtemelen Renault’ta. Renault olduğunca tatmin etse de geri kalanlar maalesef ki çok da tatmin edici seviyede değil.

Codemasters tarafından geliştirilen ve EA tarafından yayınlanan F1 24, 31 Mayıs 2024 itibariyle çıkış yaptı. Eğer okuyacak farklı bir inceleme arıyorsanızincelememize göz atabilirsiniz.
 
Üst