KONU AÇ !

Topluluğumuzda Konular Açın ve Bize Ulaşın !

Yeni Konular !

Konulara Yorum Yapın ve Konunuzu Öne Çıkarın !

Bize Ulaşın !

Yöneticilerimiz Size 7/24 Yardımcı Olmak İçin Hazır !

SİLKROAD TÜRKİYE'NİN EN YENİ SİSTEMLİ VE MÜŞTERİ SEVGİSİYLE EN İYİ REKLAM PLATFORMLARINDAN BİTANESİ SROCENTER SEN YOKSAN Bİ KİŞİ EKSİK !

Final Fantasy 16 Hakkında Yapımcının Çeşitli Röportajlarından Derlediğimiz Bilgilere Yakından Bakın: Kombat, Açık Dünya…

srocenter Can

Forum Admin
Moderatör
Center Üyesi
Bilişim Sahibi
Çevirmen
Coder
Grafiker
Guild Master
Guild Üyesi
Reklamcı
Server Sahibi
Supporter
V.i.P
Katılım
18 Haz 2023
Mesajlar
15,298
Tepkime puanı
4
Puanları
38
ff16.jpeg


State of Play’de resmi olarak duyurulan , fragmanı ve çıkış tarihi ile geçtiğimiz ay şüphesiz büyük bir etki yarattı.

O zamandan beri kombat sistemi, Eikon savaşları ve baş kahraman Clive’ın karşılaşabileceği çeşitli karakterler hakkında fikir sahibi olsak da yapımcı Naoki Yoshida’dan oyunla alakalı daha fazla bilgi aldık.
Final Fantasy 16 hakkında neler konuşuldu?


Öncelikle Yoshida’nın birçok farklı basın sitesine röportaj verdiğini ve bu röportajlarda oyunla alakalı bambaşka bilgiler verdiğini söylememiz gerekiyor.

İlk olarak Square Enix röportajına konuk olan yapımcı, oyunun dünyası ve hikayesiyle ilgili yeni detayların sonbahar aylarında açıklanacağını söyledi. Ayrıca, Final Fantasy 16’ya gerçek zamanlı ve aksiyon odaklı kombat stilini oturtmalarının sebebinin de daha önce hiç FF serisini tatmamış genç oyunculara seslenmek olduğunu da belirtti.

“Bu sonbaharda oyunun dünyası ve hikayesi hakkında daha fazla ayrıntı paylaşmayı planlıyoruz ancak umarım en son fragman ve medya röportajları hayal gücünüzü o zamana kadar aktif tutabilir. Yönetmenimiz Hiroshi Takai tarafından yönetilen tüm geliştirme ekibi, oyunu olabilecek en iyi hale getirmek için bir araya geliyor ve bu yüzden lütfen dört gözle bekleyin!”

“Ayrıca daha önce bir Final Fantasy oyunu oynamamış olabilecek pek çok genç oyuncu var. Final Fantasy 16’nın hikayesi ile eski Final Fantasy oyunlarını anımsatan ancak bunu hızlı tempolu ve gerçek zamanlı aksiyonla birleştirerek ve klasik bir fantezi dünyasında ayarlayarak mümkün olduğunca geniş bir oyuncu yelpazesine hitap etmek istedik.”

İkinci olarak bu sefer IGN’e konuk olan Yoshida, Clive’a eşlik edecek birden fazla yoldaş karakterlerin olacağını doğruladı. Bu yardımcı karakterler, oyuncuların yalnızca Clive’ı kontrol etmeye odaklanmasına izin vermek için yapay zeka tarafından yönetilecek ve savaşlara katılacak.
ff162.jpg


Eikonlar ile olan çarpışmalarımızda ise yapımcı, beklemediğimiz olaylara işaret ediyor. Savaşları değişken olarak tanımlarken bazı Eikonların azılı düşman ve bazılarının ise Clive’ı arkadaş olarak göreceği anların olduğunu belirtiyor. Hatta oyuncunun bir Eikon’u gerçek zamanlı olarak kontrol ederek diğer Eikons’larla savaşacağı zamanlar da oyunda yer alacak.

IGN ile konuşulan bir başka konu ise oyunun açık dünya türünde olup olmayacağıydı. Final Fantasy 16’da yer alan Valisthea, altı farklı grubun önderliğinde çeşitli hiyerarşilere ve Eikonlara ev sahipliği yapsa da bir açık dünya işlevi görmeyecek.

“Kapsamlı kullanıcı araştırmamızda, genç nesil oyuncuların birçoğunun hiç Final Fantasy oynamadığını veya seriye ilgi duymadığını gördük. Yalnızca çekirdek hayranlarımızı değil, aynı zamanda o yeni nesli de heyecanlandırabilecek ve yankı uyandırabilecek bir oyun yaratmak için kendimize birçok oyun oynadık ve bu yüzden evet, [Final Fantasy 16]’da açık dünya RPG’leri hakkında çok ilham aldık. Ancak, tüm dünyayı ve ötesine yayılmış gibi hissettiren bir hikaye getirmek için bizi tek bir açık dünya alanıyla sınırlayan bir açık dünya tasarımından kaçınmaya karar verdik ve bunun yerine bağımsız bir alan tabanlı oyun tasarımına odaklanmaya karar verdik.

The Washington Post’a da konuşan Yoshida, tasarımcı Ryota Suzuki’nin üzerinde çalıştığı kombat sisteminin Devil May Cry’dan esintiler taşıyabileceğini aktarıyor. Ek olarak Square Enix bünyesinde bulunan The Kingdom Hearts ekibinin de FF16’ya yardım ettiğini söylüyor.

GameSpot ile yapılan sohbette de yapımcı, Eikonlarla farklı tipte savaşların olacağını belirtti. Örneğin bir savaşta Titanlar yer alacakken bir diğer savaş profesyonel güreş elementleri barındıracak ve bir başkası ise 3D shooter türünü hatırlatacak. Elbette her savaş stilinin kendisine has arayüz şekilleri olacak.

Yoshida’nın birçok yere hakkında birçok farklı bilgi verdiği Final Fantasy 16, 2023 yılının yaz mevsiminde çıkış yapacak.
 
Üst