KONU AÇ !

Topluluğumuzda Konular Açın ve Bize Ulaşın !

Yeni Konular !

Konulara Yorum Yapın ve Konunuzu Öne Çıkarın !

Bize Ulaşın !

Yöneticilerimiz Size 7/24 Yardımcı Olmak İçin Hazır !

SİLKROAD TÜRKİYE'NİN EN YENİ SİSTEMLİ VE MÜŞTERİ SEVGİSİYLE EN İYİ REKLAM PLATFORMLARINDAN BİTANESİ SROCENTER SEN YOKSAN Bİ KİŞİ EKSİK !

Gaming İstanbul’un Kurucularından Meriç Eryürek ile Röportaj

srocenter Can

Forum Admin
Moderatör
Center Üyesi
Bilişim Sahibi
Çevirmen
Coder
Grafiker
Guild Master
Guild Üyesi
Reklamcı
Server Sahibi
Supporter
V.i.P
Katılım
18 Haz 2023
Mesajlar
15,298
Tepkime puanı
4
Puanları
38
Dünya’nın en büyük uluslararası oyun ve e-spor fuarlarından bir tanesi olan , 16 – 18 Haziran tarihleri arasında Prof. Dr. Kadir Topbaş Gösteri ve Sanat Merkeziânde tekrardan on binlerce oyuncuyla buluşacak ve ülkemizin oyun ile e-spor dünyasının nabzı burada atacak. Biz de etkinliğin öncesinde, Gaming İstanbul’un ve Indieway’in kurucularından olan Meriç Eryürek ile bir röportaj yaptık ve merak ettiklerimizi sorduk.
Gaming İstanbul – Meriç Eryürek Röportajı
Basliksiz-1_0000_Meric-Eryurek-1024x576.jpg
Meriç Eryürek – Gaming İstanbul ve Indieway

⢠İlk önce en klasik fakat röportajların olmazsa olmaz sorusuyla başlayalım. Bizlere biraz kendinizden bahseder misiniz?

Ben kendime yüzde 30 girişimci, yüzde 30 öğretim görevlisi, yüzde 30 yazar, %100 oyuncu diyorum. Gaming İstanbul ve Indieway etkinliklerinin, oyun ve espor sektörüne hizmet veren marka ve iletişim danışmanlığı ajansı Vardiya âMarka İşçileriânin ve Türkiye-Hollanda merkezli PC-konsol oyun stüdyosu Upgrade Entertainmentâın kurucu ortağıyım. Yaklaşık 10 yıldır üniversitelerde öğretim görevlisiyim. Şu anda da Bahçeşehir Üniversitesi, İstinye Üniversitesi, Nişantaşı Üniversitesinde oyun tasarımı ve oyun pazarlama dersleri veriyorum. Bir de Pqueen, Pintipanda, Can Sungurâun menajerliğini yapıyorum. Bir de vakit bulursam kitap yazıp yayınlıyorum. Şimdilik iki tane yayınlayabildim. Tarumarname ve Tanrının Saati.

⢠Yakın zamanda geride bıraktığımız pandemi süreci, her şeyi etkilediği gibi oyun sektörünü de derinden etkiledi. GIST için nasıl bir süreçti?

Herkes için olduğu kadar zordu. Oyun etkinlikleri online olamıyor. Gördüğümüz gibi dünyadaki en büyük etkinlikler denediler ve başaramadılar. Oyuncular dünyanın zannettiği gibi asosyal, eve kapalı insanlar değiller. Aksine, 2000âlerin başından beri çok sosyal bir kitleyiz. Etkinliklerde buluşuyoruz. Bir yıl kendi kabilemi görememek kişisel olarak çok zordu. Bir yıl Gaming İstanbulâu yapamamak da finansal anlamda büyük zorluklar çıkardı. Ama dayandık. Bir oyuncu dayanır ve ilerler. Biz de ilerledik. 2022âde geri döndüğümüzde alıştığımız gibi 90.000+ değil, 53.000 kişi buluştuk, pandemi hala bir korkuydu. Ama bu yıl 100.000 ziyaretçiye geri dönebiliriz.

⢠Dünya’nın en büyük oyun etkinliklerinden birine ev sahipliği yapmak nasıl bir duygu?

Evinde olmak gibi. 100.000 oyuncu ve en sevdiğim yayıncılar buluşup oyun oynayıp eğleniyoruz. Herkes de bana âWitcher Abiâ diyor. Bu yıl benim yarattığım hyper-realistic hackâslash ARPG oyunumuz da ilk oynanabilir demosuyla GISTâde olacak. Bir oyuncu daha ne ister ki?

⢠GISTâin oyuncular üzerinde oldukça güzel anılar bıraktığına eminiz. Peki sizin etkinlikteki favori maceranız neydi?

Gaming İstanbulâu yarattığımız gece. Direktörümüz ve eşim Cevher Eryürekâle Riftâte progress guildâimizle raid yapıyorduk. Discord üzerinden biri de Gamescomâa gitmiş, onu anlatıyordu. Ben main tankâtım. âBiz neden yapmıyoruz böyle bir etkinlik, Almanya ve çin arasında büyük bir oyun etkinliği yokâ diye düşündüm. Oyunu bırakıp kalktım. Cevherâe âTürkiyeâde uluslararası bir oyun ve espor etkinliği yapar mıyız?â dedim. âYapmaz mıyız?â dedi. Boss canımıza okudu, guild wipe etti, ama biz de sabah 04.20âde yatırımcımızdan onay aldık ve başladık.

⢠Bu yılki Gaming İstanbul’da bizi neler bekliyor?

Gaming İstanbul, her zamanki Gaming İstanbul. En yeni oyunlar orada olacak, en yüksek donanımlar, en sevdiğimiz yayıncılar, en kıskandığımız esporcular, en yetenekli cosplayerlar. 36 tane serbest geliştirici ekip olacak, Indiewayâde buluşacaklar. Amerika, Avrupa ve Uzakdoğuâdan Türkiyeâde geliştirilen oyunları değerlendirecek ve doğru buldukları projelere yatırım yapacak uzmanlar geliyor. Indiewayâe Blizzard da dahil firmalardan konuşmacılar geliyor⦠On binlerce oyuncu geliyor⦠Gaming İstanbul içeriğini anlatmak zor, büyük bir etkinlik ve her yıl daha da büyüyor.

⢠Gaming İstanbul, Türk oyun sektöründe faaliyet gösteren markalar için ne gibi fırsatlar sunuyor?

Soruyla soruyla cevap vereyim: Markalar ağırlıklı olarak 14-35 yaş grubunda, yüzde 28âi kadın, her yıl oyun bilgisayarlarına, konsollara, her hafta özellikle gençlik ürünlerine milyonlarca lira harcayan 90.000+ kişilik, orta üzeri alım gücü ve orta üzeri eğitime sahip bir kitleyle başka nerede buluşabilirler? Aklıma fazla buluşma noktası gelmiyor ð

⢠Genel olarak geleceğe yönelik hedefleriniz neler?

Gaming İstanbul için hedefimiz 300.000 ziyaretçi barajını aşmak ve dünyanın en büyük beş oyun ve espor etkinliği arasında girmek. Şu anda ilk sekiz içindeyiz. Kıtamızda ilk beş içindeyiz.

⢠Özellikle mobil oyunlar tarafında epey güçlü olan Türk oyun sektörü, yavaş yavaş PC tarafına kaymaya başladı ve şu anda 50’den daha fazla Türk oyunu geliştirilme aşamasında. Siz sektörümüzün bu geçişini nasıl görüyorsunuz?

âNihayetâ diyorum. çok yetenekli insanlarımız ve stüdyolarımız var. Mobil çok yüksek gelir getiren, çok karlı bir alan, evet. Ama kalıcılık PC ve konsol alanında sağlanıyor. Ekosistem ve insan kaynağı PC ve konsol knowhowâıyla güçleniyor. Bu gelişme gerçek âTürkiye oyun sektörüâ dediğimiz şeyin oluşmasını sağlayacak.

⢠Şu anda faaliyete geçen birçok yeni Türk oyun şirketi bulunuyor. Bu ekiplere vereceğiniz tavsiye ne olurdu?

Türkiyeâde global ölçekte uzman birkaç gerçek profesyonel var. Onlara danışmadan işe başlamasınlar. Oyun fikirlerine aşık olmasınlar, şu anda bir haftada 300-700 oyun yayınlanıyor, rekabet çok yüksek, bir oyun projesine ilk adımdan itibaren satış ve pazarlama odaklı yaklaşmak zorundalar. Ve kendi pazarlamalarını yapmayı öğrensinler. Türkiyeâde de dünyada da gerçekten oyun pazarlayabilen birkaç ajans var. Pazarlama öğrensinler ve zamanı geldiğinde bu ajanslarla çalışsınlar. Ne kadar büyük olursa olsun, âoyun ve espor pazarlama ajansıâ olmayan bir ajans oyununuzu öldürür. Oyuncular bambaşka bir tüketici segmenti.
Basliksiz-1_0001_Gaming-Istanbul-13-1024x576.jpg
Gaming İstanbul

⢠Son olarak sizin eklemek istediğiniz bir şey var mı?

 16-18 Haziranâda âda buluşalım? Orada devam ederiz ð
 
Üst