srocenter Can
Forum Admin
Moderatör
Center Üyesi
Bilişim Sahibi
Çevirmen
Coder
Grafiker
Guild Master
Guild Üyesi
Reklamcı
Server Sahibi
Supporter
V.i.P
- Katılım
- 18 Haz 2023
- Mesajlar
- 15,992
- Tepkime puanı
- 4
- Puanları
- 38
God of War serisinin yaratıcısı David Jaffe, Kratos’un İskandinav temalı son iki oyunundaki karakter gelişimini beğenmediğini açıkladı.
Eski oyun geliştiricisi ve yorumcu, serinin kahramanı Kratos ile oğlu Atreus arasındaki baba-oğul dinamiğinin ve gelişen hikayenin, yarattığı karaktere uymadığını belirtti.
God of War Ragnarok’un animasyon yönetmeni Bruno Velazquez bir röportajında ââoyunun hikayesinin stüdyonun kişiliğini ve ekibin deneyimlerini yansıttığını söylemişti.
Antik Yunan döneminde geçen önceki God of War oyunları, ekibin üniversite yıllarını yansıtıyordu ancak artık ekip büyüdü ve geliştiriciler aile kurmaya başladı.
‘Aile ilişkileri, yeni bir IP veya karakter için daha doğru olurdu’
Jaffe, 2018’de seriyi yeniden başlatan God of War oyununun harika olduğunu düşünüyordu ve böyle bir şikayeti yoktu. Ancak Ragnarok’ta hikaye ve ilişkiler dallandıkça işler biraz daha değişti.
kanalından yayınladığı bir podcast’te konuşan Jaffe, aile ilişkileri gibi kişisel deneyimlerin bir hikayenin yeni bir IP vaya yeni bir karakter için gayet iyi olacağını, ancak Kratos için böyle olmadığını öne sürdü:
“Yepyeni bir IP oluşturacaksanız veya God of War hikâyesine yeni bir karakter yapacaksanız ve bu karakter, stüdyoda çoğunuzun yaşı ilerleyen çocuklarıyla yaşadığı sorunlarla mücadele ediyor veya onlarla uğraşıyorsa, bu harika. Bütün gün bunu yap. Ancak Kratos veya Indiana Jones karakterini alıp, “Biliyor musun, artık büyüdüm. Gerçekten aileye ilgi duyuyorum ve babalar, oğullar ve Tanrı hakkında hikayeler anlatmak istiyorum” demeyin. Hayır. Bu karakter öyle değil.”
Anlaşılan Jaffe’nin Kratos karakterini yaratırkenki motivasyonu ile stüdyodakilerin hayattan ilham aldıkları şeyler örtüşmüyor.
Aslına bakılırsa, haksız da sayılmaz. O, gözü kara bir Savaş Tanrısı ancak Atreus’un gelişiyle birlikte yer yer yumruklarını sakınan, duygularına yenik düşebilen bir noktaya geldi.
Yine de God of War’un son iki oyunu hem oyunculardan hem de eleştirmenlerden olumlu yorumlar aldı. Bu, Santa Monica Studio’nun mirası yönetirken doğru yolda olduğuna işaret ediyor.
Peki siz, Kratos’un değişimini ve Atreus’un gelişiyle sekillenen baba-oğul ilişkisini nasıl görüyorsunuz? Yorumlarda buluşalım.
Eski oyun geliştiricisi ve yorumcu, serinin kahramanı Kratos ile oğlu Atreus arasındaki baba-oğul dinamiğinin ve gelişen hikayenin, yarattığı karaktere uymadığını belirtti.
God of War Ragnarok’un animasyon yönetmeni Bruno Velazquez bir röportajında ââoyunun hikayesinin stüdyonun kişiliğini ve ekibin deneyimlerini yansıttığını söylemişti.
Antik Yunan döneminde geçen önceki God of War oyunları, ekibin üniversite yıllarını yansıtıyordu ancak artık ekip büyüdü ve geliştiriciler aile kurmaya başladı.
‘Aile ilişkileri, yeni bir IP veya karakter için daha doğru olurdu’
Jaffe, 2018’de seriyi yeniden başlatan God of War oyununun harika olduğunu düşünüyordu ve böyle bir şikayeti yoktu. Ancak Ragnarok’ta hikaye ve ilişkiler dallandıkça işler biraz daha değişti.
kanalından yayınladığı bir podcast’te konuşan Jaffe, aile ilişkileri gibi kişisel deneyimlerin bir hikayenin yeni bir IP vaya yeni bir karakter için gayet iyi olacağını, ancak Kratos için böyle olmadığını öne sürdü:
“Yepyeni bir IP oluşturacaksanız veya God of War hikâyesine yeni bir karakter yapacaksanız ve bu karakter, stüdyoda çoğunuzun yaşı ilerleyen çocuklarıyla yaşadığı sorunlarla mücadele ediyor veya onlarla uğraşıyorsa, bu harika. Bütün gün bunu yap. Ancak Kratos veya Indiana Jones karakterini alıp, “Biliyor musun, artık büyüdüm. Gerçekten aileye ilgi duyuyorum ve babalar, oğullar ve Tanrı hakkında hikayeler anlatmak istiyorum” demeyin. Hayır. Bu karakter öyle değil.”
Anlaşılan Jaffe’nin Kratos karakterini yaratırkenki motivasyonu ile stüdyodakilerin hayattan ilham aldıkları şeyler örtüşmüyor.
Aslına bakılırsa, haksız da sayılmaz. O, gözü kara bir Savaş Tanrısı ancak Atreus’un gelişiyle birlikte yer yer yumruklarını sakınan, duygularına yenik düşebilen bir noktaya geldi.
Yine de God of War’un son iki oyunu hem oyunculardan hem de eleştirmenlerden olumlu yorumlar aldı. Bu, Santa Monica Studio’nun mirası yönetirken doğru yolda olduğuna işaret ediyor.
Peki siz, Kratos’un değişimini ve Atreus’un gelişiyle sekillenen baba-oğul ilişkisini nasıl görüyorsunuz? Yorumlarda buluşalım.