KONU AÇ !

Topluluğumuzda Konular Açın ve Bize Ulaşın !

Yeni Konular !

Konulara Yorum Yapın ve Konunuzu Öne Çıkarın !

Bize Ulaşın !

Yöneticilerimiz Size 7/24 Yardımcı Olmak İçin Hazır !

SİLKROAD TÜRKİYE'NİN EN YENİ SİSTEMLİ VE MÜŞTERİ SEVGİSİYLE EN İYİ REKLAM PLATFORMLARINDAN BİTANESİ SROCENTER SEN YOKSAN Bİ KİŞİ EKSİK !

GTA San Andreas Oyuncusunun Speedrun’ı Bu Bug Yüzünden Mahvoldu

srocenter Can

Forum Admin
Moderatör
Center Üyesi
Bilişim Sahibi
Çevirmen
Coder
Grafiker
Guild Master
Guild Üyesi
Reklamcı
Server Sahibi
Supporter
V.i.P
Katılım
18 Haz 2023
Mesajlar
15,992
Tepkime puanı
4
Puanları
38
San Andreas dönemine nazaran çok iyi olan oyunlardan birisi olsa da doğal olarak birçok yapım gibi bug’lardan tamamen arındırılmış bir yapıda değil. Günlük oynayışlarımızda bunlar canımızı çok sıkmasa da eğer speedrun yapan biriyseniz sinirden masayı devirecek hallere düşebilirsiniz.

Geçtiğimiz günlerde AlohaGirly’nin GTA San Andreas Definitive Edition speedrun girişimlerinden birisine oyundaki halihazırda bug ve hatalardan iki tanesi denk geldi. Alttaki videoda görebileceğiniz üzere oyuncu motorla geçerken önce yakınında bir uçak düşmesi yüzünden zaman kaybediyor. Ardından da yolda gittiği esnada polis aracının aniden sağ şeride kırmasıyla arabaya çarpıyor ve yakalanıyor.


Eski Rockstar Games geliştiricisi Obbe Vermeij, Twitter üzerinden paylaştığı tweet’lerde bu iki bug ve hatadan da sorumlu olduğunu belirtiyor ve oyuncudan özür diliyor. Obbe, şirkette çalıştığı dönemlerde uçakların kodlarından ve araba AI’ından sorumlu olduğunu söylüyor. Geliştirici, araba AI’ı hakkında bir şey demese de uçakların getirdiği problemden bahsetmeyi ihmal etmiyor.I am officially one of the victims of this in the worst way possible. I was already upset with my run, and these two happened and I want to flip my table.— AlolaGirly ????????ï¸ââ§ï¸ (@AlolaGirly)


Obbe, uçakların haritada spawn olmadan önce yazdığı kodların havada çizgiler halinde taramalar yaptığını ve potansiyel bir engel olup olmadığını anlamaya çalıştığını yazıyor. Ancak eldeki kaynakları çok kullanmamak adına bu taramaların, uçağın gövdesinden kanat uçlarına dek yapıldığını ifade ediyor. Bu da demek oluyor ki bu taramalar esnasında tespit edilmeyen ince objeler, uçak spawn olduktan sonra uçuş yolunda engel teşkil ettiğinden dolayı uçağı düşürebiliyor.In GTA San Andreas, small planes are periodically created near the player to perform a fly-by.
Sometimes they crash.

Before creating the plane, my code looks for obstacles in its path.
It scans a number of lines in the forward direction of the plane. These scans are slow so I⦠— Obbe Vermeij (@ObbeVermeij)


Speedrun’ı mahvetmek için nadir ama üzücü bir yol.
 
Üst