KONU AÇ !

Topluluğumuzda Konular Açın ve Bize Ulaşın !

Yeni Konular !

Konulara Yorum Yapın ve Konunuzu Öne Çıkarın !

Bize Ulaşın !

Yöneticilerimiz Size 7/24 Yardımcı Olmak İçin Hazır !

SİLKROAD TÜRKİYE'NİN EN YENİ SİSTEMLİ VE MÜŞTERİ SEVGİSİYLE EN İYİ REKLAM PLATFORMLARINDAN BİTANESİ SROCENTER SEN YOKSAN Bİ KİŞİ EKSİK !

Helldivers 2 İncelemesi

srocenter Can

Forum Admin
Moderatör
Center Üyesi
Bilişim Sahibi
Çevirmen
Coder
Grafiker
Guild Master
Guild Üyesi
Reklamcı
Server Sahibi
Supporter
V.i.P
Katılım
18 Haz 2023
Mesajlar
15,992
Tepkime puanı
4
Puanları
38
2024 ne kadar ilginç bir yıl oluyor öyle değil mi? Aylarca belki de yıllarca beklediğimiz oyunlar koca bir hayal kırıklığından ibaret olurken; hiç beklemediğimiz oyunlar ise harika sürprizler yaparak bizleri ekran başına kilitlemeyi başardı. Helldivers 2 sessiz sedasız takılan bir oyundu. PlayStation’un son “State of Play” sunumunda gösterilmişti ve çoğu kişi tarafından “4 kişi sağa sola sıkmalı yeni bir oyun geliyor. Sonu belli.” gibi yorumlar yapılmıştı.

Peki, Helldivers 2 neden dışlandı? Bunun cevabı aslında oldukça açık: Live Service olması. Tamam ama nedir bu Live Service?“Bir oyun yapalım ve bu oyun yıllarca oynansın. Oyuna çıkardığımız içerikleri satarak uzun yıllar para kazanmaya devam edelim.” Yani bir oyun yaparak uzun yıllar boyu çok para kazanmak bir nevi Live Service’in kısa bir özeti.

Eskiden çok fazla Live Service oyun yoktu. Fortnite, Destiny 2, Apex Legends ve Rocket League gibi oyunların büyük başarıları başka yapımcıları da bu türe teşvik etti. Bu işe giren firmalar arasında oyun sektörünün büyük firmaları da mevcuttu. İşte burada başta konuştuğumuz konuya geliyoruz. Helldivers 2’nin geliştiricisi,medyadaki ana akım isimlerden birisi olmadığı için beklentiler oldukça düşüktü.

Fakat Arrowhead Game Studios’un farklı bir yönü vardı. Mottoları bile “Herkes için olan bir oyun kimse için değildir.” olan geliştiricinin özel bir şeyler yapacağı apaçık ortadaydı. Magicka ve Helldivers gibi oldukça başarılı fakat pek bilinmeyen oyunlar yaptıktan sonra korkmadan yeni bir “özel” oyun geliştirmiş ve Helldivers 2’yi piyasalara sürmüştü.
Helldivers 2’den ne bekleniyordu?


Oyunun yayıncısı Sony fakat Helldivers 2 bir istisna ve Exclusive değil. Bu sebepten dolayı oyun PS5 ve PC’ye aynı gün çıktı. Burada bizim bilmediğimiz arka plan stratejileri de vardır elbet fakat PC’ye çıkmasındaki büyük sebeplerden birisinin satış sayısını olabildiğince yüksek tutmak olduğunu düşünüyorum. Kaldı ki maksimum 450 bin kişiyi destekleyecek sunucuların sonrasında 700 bin kişiye çıkartılması da bunu kanıtlar nitelikte. Şimdi buyrun Helldivers 2 nasıl bu kadar başarılı oldu ve 450 bin kişilik sunucular niçin yetmedi biraz konuşalım
Hikaye


İncelediğim oyunlarda her zaman belirtirim. Benim için bir oyunun olmazsa olmaz noktalarından birisi hikayedir. Böyle dedim diye de derin bir hikayeden bahsediyorum zannetmeyin, bir tema veya bir amaç uğruna oynadığımı belirtmesi bile benim için yeterli olabiliyor. Helldivers 2 ise bu durumu harika kotarmış. Derin bir hikaye sunmuyor fakat oyuncuya amaç ve temayı harika bir şekilde aşılamayı başarıyor. Oyunun tutmasında ve bu kadar fazla oyuncu sayısına ulaşmasındaki en büyük sebeplerden birisi de bence bu.

Super Earth’ün vatandaşları ilk oyunda galaksiler arası seyahat ediyorlardı. Tıpkı günümüzdeki gibi olağandışı varlıkları ararken Terminid ve Automatonlarla karşılaşan Super Earth’lüler, bu varlıklarla savaşıp kazanarak galaksiyi demokrasi ile buluşturmuştu. İlk yapımı kabaca bu şekilde özetleyebiliriz.

Helldivers 2 ilk olarak sinematikle açılış yapıyor ve bu oyunun tek sinematiği. Konusu ise Super Earth’te normal bir insan olarak günümüzü geçirirken ailemizin böcekleri andıran Terminidler tarafından trajik bir şekilde yok edilmesi. Daha sonrasında çığlık atarken durmuş karakter ile bir anda değişime uğruyoruz. Saçı asker tıraşı, üstünde Helldiver zırhı olan ve arkasında Super Earth’ün bayrağı dalgalanan bu kişi, bizi havalı bir ses tonuyla “Join the Helldivers.” diyerek savaşçı olmaya çağırıyor.
Helldivers-2-giris-sinematigi.jpg


Daha sonrasında kendimizi bir training arenasına giderken buluyoruz ve komutanımızın direktifleriyle birlikte oyunu öğreniyoruz. Bu arada zorunlu training alanı da oldukça keyifli ve öğretici olmuş. Oyun kısa bir sinematik ve öğretimden geçirdikten sonra sizi direkt oyunun içine bırakıyor.
Galactic War ve Sektörler


Galactic War’a oyunun etrafında döndüğü masa diyebiliriz. Buradan özgürleştirilmiş ve özgürleştirilmemiş gezegenleri görebiliyor ve görevleri alabiliyoruz. Bu masa ana başlık ve alt başlık olarak aslında ikiye ayrılıyor: Robotlara benzeyen “Automaton’lar” ve böceklere benzeyen “Terminid’ler.”

Alt dallarıyla beraber masa aslında oldukça büyük. Asimetrik şekilde bölünmüş kısımlar mevcut. Bu kısımlar “Sector” olarak adlandırılıyor ve her bir sektörün kendine ait adı var. Mesela “Thesus Sector, Nanos Sector, Korpus Sector ve Borgus Sector” bunlardan sadece bazıları. Tabii ki olay sadece bu Sector’ler ile de kalmıyor ve her biri de kendi içerisinde galaksilere ayrılıyor. Kimisi 5 galaksi, kimisi 4 galaksi, kimisi ise 6 galaksi şeklinde bölünüyor.

Oyunun temel döngüsü ve bana göre tutma sebebi de burada devreye giriyor. Gezegenleri özgürleştirmek tamamen oyuncuların oynama sıklığına ve ne kadar çok oyuncunun oynadığına bağlı. Nasıl mı? Mesela ben bu incelemeyi yazarken “Xzar Sector”ü %80.12928 oranında özgürleştirilmiş. Bu sektörün içerisindeki 5 gezegenden 4’ü %100 şekilde özgürleştirilmiş ve son olarak “Draupnir” gezegeni kalmış. Draupnir’e tıklayarak bir göreve girip, başarıyla bitirdiğim zaman Xzar Sector’ünün özgürleştirilme oranı %80.12930 oldu. Yani Super Earth’ün, demokrasimizin ilerlemesi ve yeni gezegen ele geçirmemize %00.0002’lik bir katkım oldu.
Helldivers-2-Sector.jpg


Oyuncuların devreye girdiği nokta tam olarak burası. Bu büyümenin hızlanması ve artması için X(Twitter), Instagram, Tiktok gibi mecralarda kampanyalar yürütülüyor. Paylaşılan videolarda oyuncular, diğer oyuncuları oyunu satın almaya ve demokrasiyi daha hızlı bir şekilde yaymaya davet ediyor. Bu sayede oyuncuların sürekli reklamını yaptığı Helldivers 2, çok yüksek satış sayılarına ulaştı.
Oynanış


Evet, Helldivers 2’nin en başarılı olduğu başlığa geldik. Oyunun tamamının üstüne kurulduğu ve saatlerce oyundan çıkmamanıza sebep olan başlık. Helldivers 2’yi ilk açarken inanılmaz bir halsizlik ve baş ağrısı üstümde mevcuttu. Belki tahmin edersiniz “Bu kafayla nasıl bu oyunu öğreneceğim?” gibi düşünceler kafamdan geçiyordu fakat oyuna girince her şey değişti. Daha önce bahsettiğim training alanını geçerek oyuna girdim ve ilk görevime daldım. Daldım diyorum çünkü aralıksız bir şekilde 5 saat boyunca Helldivers 2’nin başından kalkamadım. Ayrılmamızın sebebi ise zorunlu olarak dışarı çıkmamdı. Eve gelir gelmez tekrar başına oturdum ve gezegenlere özgürlük yaymaya devam ettim.

Helldivers 2 öğrenme eğrisi düşük ve kolay alışılabilir olan oyunlardan. Bu da aslında ilk andan itibaren oyundan çıkamamanızın ana sebebi oluyor. Oyuna giriyorsunuz, 20-30 dakikalık bir zaman geçiriyorsunuz ve sanki profesyonel bir oyuncuymuş gibi hissediyorsunuz. Buyurun gelin sıradaki üç başlıkta oynanış mekaniklerini konuşalım.
Silah çeşitliliği ve hissiyat


En temelden başlayalım. Oyunda silah çeşitliliği oldukça yüksek. Assault Rifle, Marksman Rifle, Shotgun, Submachine Gun, Energy Based ve Explosive olarak 6 çeşit ana silah mevcut. Ayrıca tabancalar kısmında da çeşitlilik mevcut. Oyunda çoğunlukla kullandığınız silahlar ana silahlar oluyor. Her birinin kendine ait istatistiği ve özellikleri mevcut.

Mesela Assault Rifle ile yavaş ama oturaklı şekilde ateş ederken; Submachine Gun ile çok daha hızlı ama az efektif şekilde ateş ediyorsunuz. Buradaki çeşitlilik her oyuncunun kendine has bir tarz yaratmasına olanak sağlıyor ve oyun tipini başarıyla kendisine uydurabiliyor. Ben Marksman Rifle sayesinde uzak mesafedeki atış gücümü kullanarak silah arkadaşlarımı savundum ve Liber güç uğruna mermilerimi düşman üzerine yağdırdım.
Helldivers-2-silahlar.jpg


Oyunda silah, kostüm, poz ve oyuncu kartı tarzı şeylerin satın alınabilmesi için “Warbond” isimli bir sistem mevcut. Oyun içerisinde yaptığınız görevlerden ve yan görevlerden kazandığınız paraları, madalyaları burada harcayabiliyor ve kendinize yeni eşyalar satın alabiliyorsunuz. Bu sistemi de kendi içerisinde sayfalara bölmüşler. Her sayfa için belirlenen miktarı harcadığınızda yeni sayfa açılıyor ve yeni eşyaları da beraberinde getiriyor.

Silahların en güzelleştiği nokta ise Stratagemler ile çağırabilmemiz. Stratagemler içerisinde 9 farklı silah çeşidi mevcut ve hepsi bambaşka özelliklere sahip. Mesela oyuna ilk başladığınızda sadece Machine Gun’ınız oluyor. Bu Machine Gun çok ağır fakat hem şarjör hem de güç bakımından oldukça etkili bir silah. Özellikle oyunun başındaki diğer silahlarla kıyaslarsak size “Dünya varmış”dedirteceğini söyleyebilirim. Biraz para toplar ve seviyenizi yükseltirseniz yeni silahları da satın alabiliyorsunuz. RPG, Flamethrower, Laser Gun ve yüksek kalibreli Sniper bunlardan sadece bazıları.
Stratagemler


Stratagemler oyunun çok büyük kısmını kaplayan bir sistem. Bunları, “Shipment” bölümünden satın aldığınız desteklerin oyun içerisinde geminiz tarafından size gönderilmesi olarak özetleyebiliriz. Stratagemler kendi içerisinde 6 kategoriye ayrılıyor. Silahlar, Lazer, Hangar, Mühendislik, Alan saldırıları ve Robotikler. Bu kategoriler de kendi içerisinde detaylara ayrılıyor fakat biz buraları çok da uzatmayalım ve belirli örnekler üzerinden gidelim.

Mesela Robotik kısmı; 5 Level iken kendinize bir Sentry çağırabiliyor ve onu yerleştirebiliyorsunuz. Siz savaştayken size destek ateş sağlıyor. Biraz daha ilerlediğiniz zaman “Guard Dog” satın alabiliyorsunuz. İsmi her ne kadar köpek olsa da maalesef ki yanımıza herhangi bir patili dostumuz gelmiyor. Sırtımıza taktığımız çıkan çantadan Drone nereye gidersek gidelim bizi takip ediyor ve desteğini hiç esirgemiyor.

Peki oyunda çok ilerledik ve 25 seviye olduk. Şimdi ne alabilirim derseniz harika bir şey geliyor. EXOSUIT. Hani şu “Titanfall”da olanlardan. çağırıyoruz, içine giriyoruz ve Heavy machine gun artı Rocket Launcher’la birlikte düşmanlarımızın üstüne koca Exo’muzu sürüyoruz.
Helldivers-2-stratagem-exo.jpg


Sadece Robotlarla mı sınırlı? Tabii ki hayır. Mesela “Hangarlarımız” mevcut. Sonuçta biz Super Earth’üz öyle değil mi? Özel jetlerimiz düşmanların üzerine bombalar yağdırabilir. Ayrıca Orbital Cannon’lar da mevcut. Gökten inen lazerler ile düşmanlarımızı ortadan ikiye bölebilir ve parçalanışlarını izlerken zevk alabiliriz. Bunları oyuna girerken birden fazla alabilmek ve oyun içerisinde hem kendimiz hem de takım arkadaşlarımızınkiyle kombolamak görsel ve güç olarak inanılmaz bir haz yaşatıyor.

Stratagemlerin diğer oyundakilerden daha özel olmasının bir sebebi de bulunuyor. Oyun içerisinde aktif etme biçiminiz. Helldivers 2, bu tarz aksiyonun yüksek olduğu oyunlarda tercih edilmeyen bir yöntem kullanmış ve inanılmaz iyi kotarmış. Bu yöntem aslında Mortal Kombat tarzı oyunlardan bildiğimiz kombo sistemine benziyor.

Ben oyunu PS5 üzerinden DualSense ile tecrübe ettim ve şöyle aktarayım: Savaştasınız, her taraftan üzerinize akın akın düşman geliyor, merminiz ve canınız az, kendinizi kurtarma peşindesiniz. Durdunuz, L1’e bastınız ve Stratagem menüsü açıldı. D-Pad kısmından Sağ, sol, yukarı, yukarı, aşağı, sağ gibi bir komboyu doğru yaptınız ve elinize gelen Stratagemi fırlatarak havadan gelen destek ile kendinizi başarıyla kurtardınız. Bu sistem adrenalin ve aksiyonu oyuncuya derinden yaşatarak bağımlılık hissi oluşturuyor.
Helldivers-2-Stratagem.jpg

Harita ve görev yapısı


Helldivers 2’nin haritası görevden göreve ve gezegenden gezegene değişiklik gösteriyor. Değişiklik dediysem öyle aklınızda çok farklı şeyler canlanmasın. Genelde hep aynı haritada oynuyormuş hissi ne yazık ki peşinizi bırakmıyor. Haritadaki ufak değişiklikler de çoğunlukla görev bazlı oluyor. Mesela Automatonlar ile savaştığınız bir görevde robot üsleri ve derin oyuklar haritanın çoğunluğunu kaplarken; Terminidler de ise insanların bulunduğu üsler çoğunluğu kaplıyor

Görev tarafı da bana tekrar eden ama sizi oyuna bağlayan bir yapısı varmış gibi hissettirdi. Oyunda şimdiye kadar kaç görev yaptığımı bilmiyorum ama farazi sayılar üzerinden gitmem gerekirse 100 görevin 80’i sanki aynıydı. Automatonlar için belirli bir nokta var orayı ele geçir ya da patlat; Terminidler için ise insan üssünü, oraya saldıran Terminidlerden arındır ve kaosa düzen getir. Yan görevler de haritaya yerleştirilmiş 4 üssü patlat gibisindendi. Tabii bu bir şans da olabilir çünkü görevleri kendim seçmedim, “Quickplay” yaparak hızlı eşleşme ile diğer oyuncuların oyunlarına katıldım.

Bence Helldivers 2’nin en acil yenilik getirmesi gereken yer görev çeşitliliği. Oyuncular oyunun oynanışı sayesinde her ne kadar Helldivers 2’den kopamasa da uzun vadede sorunlara yol açabilir ve istedikleri sürekliliği devam ettiremeyebilirler. Ayrıca görev kısmına bir ekleme yapmak istiyorum. Daha doğrusu eklemeden çok ufak bir övgü.

Helldivers 2’nin topluluğu harika bir şekilde oyuna alışmış. Şu ana dek hiçbir toksik oyuncuyla veya grupla karşılaşmadım, tam tersi birisi öldüğü an birbirini sürekli canlandıran oyunculara denk geldim. Düşük seviyeyken toplanabilirleri toplamama yardımcı olan hiç tanımadığım takım arkadaşlarıma da buradan teşekkür ederim. Yani Helldivers 2’yi eğer yalnız oynayamam, sıkılırım diye korkuyorsanız bu tecrübeyi sakın kaçırmayın. Topluluk kesinlikle size yardımcı olacaktır.
Grafikler ve optimizasyon


Helldivers 2 grafikler anlamında gayet iyi. Sürekli konuşulan “yeni nesil” grafikler bu oyunda olmasa da beni oldukça tatmin etti. Ben oyunu PlayStation 5 üzerinden performans modunda deneyim ettim. Yani 1080p 60FPS vaat eden modda. Helldivers 2 genel döngüsünde her ne kadar 60 FPS’i sağlayabilse de dediğim gibi oyunda çokça patlama ve kalabalık mevcut. Bunlar da doğal olarak oyunun drop yemesine sebep oluyor ve arka arkaya yaşanan patlamalarda 5-10 FPS civarlarında düşüşle seyretmesini neden olabiliyor.
DualSense performansı


PlayStation 5 ile hayatımıza giren DualSense’in yeri artık oldukça önemli. Bazı oyunlar DualSense’in tüm sınırlarını zorlarken bazı oyunlar ise hiç önem vermiyor ve oyuncuları bu zevkten mahrum bırakıyor. Helldivers 2 ise bu dediklerimin tam ortasında, oldukça keyifli bir kullanım göstermiş. Ufak bir tetik hassasiyeti parmaklarınızı gıdıklarken titreşimler silah hissini çok güzel yaşatıyor. DualSense ve Helldivers ikilisi gerçekten birbirlerine çok güzel uymuşlar.

Arrowhead Game Studios tarafından geliştirilen ve Sony tarafından yayınlanan Helldivers 2, 8 Şubat 2024 tarihinde çıktı. Okuyacak başka bir inceleme arıyorsanızincelememize bakabilirsiniz.
 
Üst