KONU AÇ !

Topluluğumuzda Konular Açın ve Bize Ulaşın !

Yeni Konular !

Konulara Yorum Yapın ve Konunuzu Öne Çıkarın !

Bize Ulaşın !

Yöneticilerimiz Size 7/24 Yardımcı Olmak İçin Hazır !

SİLKROAD TÜRKİYE'NİN EN YENİ SİSTEMLİ VE MÜŞTERİ SEVGİSİYLE EN İYİ REKLAM PLATFORMLARINDAN BİTANESİ SROCENTER SEN YOKSAN Bİ KİŞİ EKSİK !

Hideo Kojima, sektörde neden bağımsız kalmak istediğine açıklık getirdi

srocenter Can

Forum Admin
Moderatör
Center Üyesi
Bilişim Sahibi
Çevirmen
Coder
Grafiker
Guild Master
Guild Üyesi
Reklamcı
Server Sahibi
Supporter
V.i.P
Katılım
18 Haz 2023
Mesajlar
15,992
Tepkime puanı
4
Puanları
38
Hideo Kojima, stüdyosu Kojima Productions’ın bağımsız kalacağını açıklamıştı. Geliştirici bu tutumun arkasındaki sebeplere değindi.

Kojima, oyun dünyasında yaratıcılığıyla öne çıkan bir isim. Sektörde bu özgürlüğü gölgeleyen ve geliştiricileri en çok endişelendiren engellerden biri, başka bir şirketin çatısı altına girmek.

Death Stranding ile büyük başarı yakalayan stüdyo, bazen satın alınacağıgündeme geliyor. Ancak Kojima, geldiği noktada parayla satın alınabilecek en son kişilerden biri…

Böyle bir ekibi hangi şirket istemez ki? Ancak geliştirici, Twitter/X hesabından yaptığı , kapıları bir kez daha kapatıyor:The reason why I am independent and advocate a life-long career is because for me, "creating things" is no longer a job. That's why there is no retirement. Creating things is living. One more thing. In the game industry, there are very few people who have succeeded in becoming⦠— HIDEO_KOJIMA (@HIDEO_KOJIMA_EN)


“Bağımsız olmamın ve hayat boyu kariyer yapmayı savunmamın nedeni, benim için “bir şeyler yaratmanın” artık bir iş olmaması. Bu yüzden emeklilik yok. Bir şeyler yaratmak yaşamaktır. Bir şey daha. Oyun sektöründe, ister Japonya’da ister yurt dışında olsun, büyük bir oyun yapım stüdyosundan bağımsız olmayı başaran çok az kişi var. Hatta sekiz yıl önce kendi şirketimi kurduğumda, ekip arkadaşlarım, meslektaşlarım ve akrabalarım dahil herkes bana “Asla işe yaramayacak!” diye karşı çıkıyordu. Bir şirketin mali ve organizasyonel gücü olmadan bunun imkansız olduğunu söylediler. Ancak birisinin bunun eski moda bir düşünce tarzı olduğunu kanıtlaması gerekiyor. Genç yaratıcılara seçim özgürlüğü verilmeli. “Bir şeyler yaratmaya” devam etmemin nedenlerinden biri de bu.”
hideo-kojima-sira-disi-bir-oyun-uzerinde-calisiyor.jpg


Hayat herkese aynı davranmıyor. Zaten Kojima da oyun sektöründeki dikenli yollarda yürümüş biri olduğunu belirtiyor. Ama o aynı zamanda hayallerine ulaşanlardan biri.

Öyle ki, artık oyunların ardından sinemaya da adım atmaya hazırlanıyor. Kojima Productions, ilk oyunu Death Stranding film uyarlaması üzerinde çalışıyor.

Sadece bu kadar da değil. Yönetmen, daha önce müzik alanını da keşfetmek istediğini belirtmişti. Artık tutkularını yaşamaya her zamankinden yakın ve bunu kendi ekibiyle başarmak istediği ortada.

Kojima, yaratıcılık kariyerinin hayat boyu devam edeceğini ve bunun bir iş olmadığını vurguluyor. Anlaşılan onu uzun yıllar daha sektörü sallarken göreceğiz.
 
Üst