KONU AÇ !

Topluluğumuzda Konular Açın ve Bize Ulaşın !

Yeni Konular !

Konulara Yorum Yapın ve Konunuzu Öne Çıkarın !

Bize Ulaşın !

Yöneticilerimiz Size 7/24 Yardımcı Olmak İçin Hazır !

SİLKROAD TÜRKİYE'NİN EN YENİ SİSTEMLİ VE MÜŞTERİ SEVGİSİYLE EN İYİ REKLAM PLATFORMLARINDAN BİTANESİ SROCENTER SEN YOKSAN Bİ KİŞİ EKSİK !

Horizon Forbidden West ve The Last of Us Part 2’nin bütçeleri ortaya çıktı

srocenter Can

Forum Admin
Moderatör
Center Üyesi
Bilişim Sahibi
Çevirmen
Coder
Grafiker
Guild Master
Guild Üyesi
Reklamcı
Server Sahibi
Supporter
V.i.P
Katılım
18 Haz 2023
Mesajlar
15,298
Tepkime puanı
4
Puanları
38
Microsoft ile FTC arasındaki mahkeme savaşı, PlayStation’ın Horizon Forbidden West ve The Last of Us Part 2 gibi hit oyunlarının bütçesini ortaya çıkardı.

çarşamba günü yayınlanan bir belge, Sony’nin büyük birinci parti oyunlarından ekip boyutları, bütçeleri ve geliştirme süresi gibi önemli bilgilere yer verdi.

muhabiri Tom Warren tarafından paylaşılan belgelerde, rakamlar kapatılmış olsa da okunabiliyor. Rakamlar oldukça çarpıcı!Sony did great job on the document redactions… not ð— Tom Warren (@tomwarren)

The Last of Us 2 ve Horizon Forbidden West, 200 milyon doları aştı


Guerrilla Games tarafından geliştirilen Horizon Forbidden West 212 milyon dolara mal oldu. Oyun üzerinde beş yıl boyunca yaklaşık 300 kişi çalıştı.

Naughty Dog’un hit oyunu The Last of Us Part 2 ise yaklaşık 220 milyon dolar bütçeyle yapıldı. Yine beş yılı aşkın bir sürede geliştirilen oyunun arkasında 200 civarında çalışan yer aldı.

Belgede başka oyunlar yer almasa da, God of War Ragnarok ve Marvel’s Spider-Man 2 gibi diğer büyük oyunların da devasa bütçelere sahip olduğu tahmin edilebilir.
spider-man-2-peter-parker-kraven-the-hunter-savas-konsept.jpg


AAA oyunlarının maliyeti günümüzde 100 milyon doları aşabiliyor. Ancak Sony’nin harcadığı rakamlar, yüksek bütçeli Hollywood filmlerini bile geride bırakıyor.

The Last of Us Part 2’nin geliştirme sürecini denetleyen eski SIE Worldwide Studios başkanı , bu tarz büyük oyunların maliyetlerini “sürdürülemez” olarak görüyordu.

Maliyetlerdeki artışa rağmen oyun fiyatlarındaki artışın yetersiz olduğu defalarca tartışıldı. Yeni nesilde zamlar gelse de, bu bütçeler daha fazlasını beraberinde getirebilir.
 
Üst