KONU AÇ !

Topluluğumuzda Konular Açın ve Bize Ulaşın !

Yeni Konular !

Konulara Yorum Yapın ve Konunuzu Öne Çıkarın !

Bize Ulaşın !

Yöneticilerimiz Size 7/24 Yardımcı Olmak İçin Hazır !

SİLKROAD TÜRKİYE'NİN EN YENİ SİSTEMLİ VE MÜŞTERİ SEVGİSİYLE EN İYİ REKLAM PLATFORMLARINDAN BİTANESİ SROCENTER SEN YOKSAN Bİ KİŞİ EKSİK !

Ichiban’a Hawaii Yakıştı! – Like a Dragon: Infinite Wealth İncelemesi

srocenter Can

Forum Admin
Moderatör
Center Üyesi
Bilişim Sahibi
Çevirmen
Coder
Grafiker
Guild Master
Guild Üyesi
Reklamcı
Server Sahibi
Supporter
V.i.P
Katılım
18 Haz 2023
Mesajlar
15,992
Tepkime puanı
4
Puanları
38
Öncelikle Japon oyunlarını incelemenin ve okuyucuya sunmanın ne denli zor olduğunu anlamış olduğumla başlayayım yazıya. Özellikle de konu eski ismiyle bir Yakuza oyunuysa işler daha da karmaşık hale geliyor. Geçmişte uzunluğu ve hikaye kısmına verdiği ağırlığıyla bilinen Yakuza oyunlarından kendimi uzak tutmuş olsam da dönemin rüzgarları beni şimdiki ismiyle başka bir Like a Dragon oyununa attı.

çıkmasından önce ön sipariş rekorlarını kıran ve çıktıktan sonra Steam üzerinde bütün Yakuza serisi içerisinde en çok aktif oyuncuya sahip Like a Dragon: Infinite Wealth, şüphesiz hikayesi ve mekanikleriyle oyuncuyu eğlendirmeye çalışıyor. İlk bakışta göz korkutan bir yapıda ve büyüklükte olsa da zaman içerisinde oyuncu da ısınıyor ve ilerliyor.
Like a Dragon: Infinite Wealth ne anlatıyor?


Tojo Clan ve Omi Alliance’ın fesihlerinden sonra eski bir Yakuza üyesi olan Ichiban Kasuga’yı bir iş kurumunda çalışırken görüyoruz. Ichiban, Yakuza’dan ayrıldıktan sonra hayatına çeki düzen vermiş ve ortada suç geçmişiyle kalan ve hayatını idame ettiremeyenlere iş bulma amacıyla çalışmaya başlamıştır. Adeta bir iyilik timsalidir ve bu insanların suç geçmişlerine rağmen kurtarılabileceğine inanır.

Yokohama’da geçirdiğimiz saatlerden sonra büyük spoiler veremeyeceğim nedenlerden ötürü Ichiban’ın rotası Hawaii’ye çevrilir ve kendisini tekrardan geçmişinde yaptığı hareketleri başkalarına yaparken bulur.

Uyarmam gerekiyor ki Infinite Wealth, hikaye bakımından gerçekten de yoğun bir yapım. Uzun ve seslendirilmiş ara sahnelerin ardından seslendirilmeye sahip olmayan diyalogları okuduğunuz bir hikaye bulunuyor. Japonların hikaye ve hikaye sunumuna verdiği önem göz önüne alındığında bunu normal karşılıyorum.
likeadragon2.jpg


Hikayeyi önemli ve heyecan verici kılan unsurlardan birisi de rol alan karakterler ve onların rolleri oldu. Ichiban’ın yanı sıra oyunun ana kötü karakteri Ichiban’ın mentoru gibi ilgi çekici bir adamdı. Özellikle eski yapımlardan bildiğimiz Kazumu Kiryu da spot ışıklarını kendine çekmeden hikayede ağırlığını hissettiriyor. Ichiban ile Kazumu ikilisi hikayeyi oyunun ortalarına doğru daha da ilgi çekici hale getiriyor.

Kimi zaman ana hikayeye gelene dek stüdyonun yan hikayeler ve mizah içeren kısa sahnelerle bir hazırlık aşaması koymuş olduğunu anlıyorsunuz. Bu durum da yapımın oyundan ziyade bir film gibi akmasını sağlıyor. Örneğin peşinde koşacağınız bir gayeyi öğrenmeden önce ilişkiler hakkında nasihatler, sorunlu eski Yakuza üyelerine iş verme sekansları gibi pek de derin olmayan konular yediriliyor. Böylelikle oyunda önemli rolleri bulunan karakterlerin güdülerini ve kişilik özelliklerini daha iyi anlıyorsunuz.

Bunun dışında hikaye içerisinde yaptığınız küçük seçimlerle veya açık dünyada bulunan challenge görevleri ile Ichiban’ın kişilik özelliklerini de belirleyebiliyorsunuz. Bu diyaloglarda doğru seçeneği bularak, mini oyunları tamamlayarak da bu altı kişilik özelliğinin seviyesini arttırabiliyorsunuz ki bunlar kombat içinde ve dışında bonuslar sağlıyor.
Sıra tabanlı bir kombat ama serbest hissettiriyor


RGG Studio ile özdeşleşme noktasına gelmiş sıra tabanlı kombat sistemi tekrardan bu oyunda yer alıyor. Basit atakların yanı sıra çevrenizdeki eşyaları kullanarak hasar miktarınızı arttırabiliyorsunuz ki çevre detaylarını düşünmek savaşa anlık bir çeşitlilik de katıyor. Yumruğunuz yerine sopa ve silah gibi aletler de kullanabiliyorsunuz.

Bunun yanında özel beceriler de mevcut. Basit atakların etki etmediği noktada mana puanından götüren yetenekler de bulunuyor ve bunlar ekstra hasar veriyor. Oyunda ilerledikçe farklı element saldırı tiplerini içeren silahlar da üretip bulabiliyorsunuz. Elbette sağlığınızı ve mana puanınızı doldurmak için eşyalar da tüketebiliyorsunuz. Açık dünyada veya mağazalardan bulduğunuz yemek, içecek ve sağlık ürünleri savaş esnasında zor bir durumda kaldığınızda yardımcınız oluyor.
Combat19-scaled.jpg


Sıra tabanlı olmasına rağmen rakibin atağında doğru bir anda tuşa basarak mükemmel gard alabiliyorsunuz. Mükemmel gardı denk getirdiğinizde rakibin verdiği hasarın miktarı da hatırı sayılır bir biçimde azalıyor. Bu da sıra tabanlı oyunların getirdiği “saldırıyı kabullen” mantığından sıyrılmanızı sağlıyor. Zararın neresinden dönülse kardır mantığı gibi yani…

Açık konuşmak gerekirse kombat kısmının beni güzel anlamda yoracağını tahmin etmiştim. Eski oyunların getirdiği sıra tabanlı savaş modası bildiğiniz üzere gerçekçiliğin en üst noktasını amaçlayan ve kafanızda dönüp duran sayısız parametre üzerine kuruludur. Infinite Wealth ise bunu tematik bir biçimde olabilecek en basit şekilde sunuyor. Ichiban için söylediğim kombat özellikleri tüm parti üyeleriniz için de geçerli.

Taktiksel bir yaklaşımın kararında bırakılmasının yanında sıra sizdeyken karakterinizi belirli bir alanda özgürce hareket ettirebilmeniz de sıra tabanlı savaşın getirdiği katı sınırları da esnetiyor. Elbette bunun dışında kombat esnasında karakterin ve düşmanların pozisyonlarına göre birçok avantajlı durum da oluşuyor ama bunları kendiniz keşfettikçe şaşkınlığınız ve aldığınız keyif de artıyor.

Örneğin kalabalık bir grupla savaşırken birine verdiğiniz bir hasar diğer düşmanlara da transfer edilebiliyor. Attığınız yumrukla arkaya savrulan biri verdiğiniz hasardan bir miktar az şekilde arkasındakilere de iletiyor. Bu da demek oluyor ki bir vuruşunuz şanslıysanız dört kişiyi birden nakavt ediyor.

Oyunun kolay olmadığını söyleyebilirim ama asla zorlayıcı değil. Dikkat etmek zorunda olmakla, her dövüşten sonra her karakteri iyileştirmek zorunda kalmamak arasında büyük bir denge kuruluyor. Boss dövüşleri ise çetin ceviz olabiliyor ancak partinizi oluşturmaya zaman ayırırsanız, oyunun size genellikle bu sorunu çözebilecek tam parti üyesini sağladığını görebilirsiniz.
Environment05-scaled.jpg

Hawaii oyunun olmak istediği şeye yapboz parçası gibi uyuyor


Infinite Wealth, her ne kadar Yakuza’yla olan bağlarını koparmasa da ciddi olmak için çabalamıyor. Karakterlerinden tutun da kombat esnasındaki animasyonlara, diyaloglara ve hikaye sunumuna dek bir mizah unsuru ve absürtlük bulunuyor. Dolayısıyla oyunun her bir köşesinde canlılık seziliyor. Böyle bir canlılığın da Hawaii’den başka bir yerde alınamayacağı oldukça belli. Hawaii, oyunun olmak istediği şeye tam anlamıyla hizmet ediyor.

Honolulu tam olarak devasa ve özellikle güneşli bölgeleri serinin büyük ölçüde sınırlı kaldığı Japon kentsel mahallelerinden anında ayıran benzersiz bir estetik ve kendine özgü bir karakterle dolu. Infinite Wealth, Hawaii’nin mimarisini, sokaklarını, düzenini, yaban hayatını ve çalılıklarını, bir turistin harika bakış açısıyla da olsa özgün bir şekilde yeniden yaratıyor. Kocaman şehri yürüyerek gezmek yorucu olsa da çeşitli ulaşım araçlarıyla da birçok yere kolaylıkla gidilebiliyor.

Hawaii ve Yokohama her türden içerikle dolu; ağzına kadar rastgele savaşlar, koleksiyon parçaları ve hazineler, eğlenceli sohbetler ve parti üyelerinizle bağlarınızı güçlendirmek için parti sohbetleri, çok sayıda mini oyun ve ayrıca çok sayıda yan görevler, toplanabilir eşyalar ve daha fazlasını içeriyor. İki tarafta da yaşayan bir şehir olduğunu ve birilerini dövmekten sıkıldığınızda yapılacak başka aktiviteler bulunulduğu da sunuluyor.

Infinite Wealth şaşırtıcı derecede büyük bir oyun. Örneğin, yapımda yerleşik olarak bulunan tam teşekküllü Pokemon Snap ve Pokemon savaşlarına benzeyen mini oyunlarının yanı sıra tam teşekküllü Crazy Taxi’den ilham alan yemek dağıtım mini oyunlar da var. Oyun; aynı zamanda sizi tüm mini oyunlara, aktivitelere, sistemlere ve görevlere katılmaya teşvik etme konusunda çok daha iyi bir iş çıkarıyor.

Bu oyunlarla daha iyi ödüller alıp daha fazla parti üyesinin kilidini açabilirsiniz. Oyunun normalde cimri olan ekonomisinde para kazanmanın kolay bir yoludur, partide harika şakalaşmalara ve üyelerle bağ kurma anlarına yol açıyorlar. Hatta Animal Crossing’den esinlenilen bir ada inşa etme ve burayı yaşanabilir kılma gibi yan sistemler de bulunuyor. Tabii bazı oyunlar belirli noktalarda açık dünyayı sıkıcı hale getirebiliyor.

RGG Studio’nun geliştirdiği Like a Dragon: Infinite Wealth; Xbox Series, PC, Xbox One, PS4, PS5 için 26 Ocak 2024 tarihinde çıkış yaptı. Okuyacak başka bir inceleme arıyorsanız Phew Phew Games’in geliştirdiği bakabilirsiniz.
likeadragon.jpg

Like a Dragon: Infinite Wealth
9


İnceleme9


ArtılarAna hikaye kademeli ve ilgi çekici bir şekilde oyuncuya yansıtılıyor.Oyunun hikaye sunumuna ciddi bir önem verilmiş. Yan karakterlerinden senaryoya dek kaliteli bir anlatı var.Açık dünya devasa olmasının yanında oldukça canlı ve etkinliklerle dolu.Serbestlik ve taktiksel yaklaşım şansı tanıyan bir kombat sistemi var. Üstelik sıra tabanlı!

EksilerAna hikayenin sunumunda tempo dengesizliği mevcut. Heyecanlı olayların ardından gelen küçük işler moral bozabilir.Parti üyelerinin hikayeye ve yan görevlere entegre olamama durumu var.



ÖzetLike a Dragon: Infinite Wealth; RGG Studios ve Yakuza/Like a Dragon serisinin son yirmi yılda üzerinde çalıştığı tüm çalışmaların doruk noktasını içeren şaşırtıcı derecede devasa bir oyun olarak karşımıza çıkıyor. Önceki oyundaki sevilen her şeyi ikiye katlayan ve hem hikayeye hem de açık dünyaya canlılık katan Infinite Wealth, serinin tür lideri bir JRPG serisine dönüşümünü tamamlıyor.
 
Üst