KONU AÇ !

Topluluğumuzda Konular Açın ve Bize Ulaşın !

Yeni Konular !

Konulara Yorum Yapın ve Konunuzu Öne Çıkarın !

Bize Ulaşın !

Yöneticilerimiz Size 7/24 Yardımcı Olmak İçin Hazır !

SİLKROAD TÜRKİYE'NİN EN YENİ SİSTEMLİ VE MÜŞTERİ SEVGİSİYLE EN İYİ REKLAM PLATFORMLARINDAN BİTANESİ SROCENTER SEN YOKSAN Bİ KİŞİ EKSİK !

Kingdom Come Deliverance 2’den Beklediğimiz Her Şey

srocenter Can

Forum Admin
Moderatör
Center Üyesi
Bilişim Sahibi
Çevirmen
Coder
Grafiker
Guild Master
Guild Üyesi
Reklamcı
Server Sahibi
Supporter
V.i.P
Katılım
18 Haz 2023
Mesajlar
15,298
Tepkime puanı
4
Puanları
38
Warhorse Studios tarafından 2018’de geliştirilen ilk oyunun başarısının ardından Kingdom Come Deliverance 2 de kaçınılmaz oldu. Stüdyo ser verip sır vermese de bazı sızıntılar ortaya çıktı ve yeni oyunun stüdyo içerisinde bir yerlerde geliştirildiğini düşünmemizi sağladı. Gerçekçiliğiyle oyuncuları etkilemeye başaran ve Orta çağ atmosferini yansıtan en iyi oyunlardan birisi olan Kingdom Come’ın ikinci oyununda neler görmeyi istediğimizi de sizlerle bu yazıda paylaşıyoruz.
Kingdom Come Deliverance 2 oyunundan beklentiler yüksek


Haliyle ilk oyunda çıtayı yükseklere taşıyan yapımdan beklentiler de yüksek olacaktır. Henry of Skalitz’in hikayesinde derinlere daldıkça farklı oyunlara yapılan göndermeleri gördüğümüz, CryEngine ile yapılan son yılların en popüler oyunlarından birisi haline gelen yapım özellikle Orta çağ severler tarafından büyük sevgi ile karşılandı. Peki biz bu oyundan neler bekliyoruz?
kingdomcomedeliverance2-1024x576.jpg
Kingdom Come Deliverance 2 için Warhorse’tan beklentilerimiz
Kesinlikle devam oyunu olmalı


Kingdom Come Deliverance 2 kesinlikle bir devam oyunu olmalı. İlk oyunda Henry’nin hikayesi çok ucu açık bitirilmişti ve DLC’ler ile birlikte bile bir sona bağlanmamıştı. Hikayenin sonu çok soyuttu ve oyuncuda bazı şeyleri ukte olarak bırakıyordu. Yeni oyun Henry’nin bir demirci çocuğu olarak değil de ilk oyundaki hikayenin sonunda vasfı ne ise o şekilde başlayarak yeni maceralara atıldığı bir yapım olmalı.

Warhorse, hikayeyi bu kadar ucu açık bırakarak belki de zaten bunu planlamış olabilir. Zira farklı bir karakter ile oynayacağımız yeni oyunda tekrar her şeye sıfırdan başlayıp öğrenmek, ilk oyun ile fazlasıyla benzer olacağından beklenilen heyecanı yaşatmayacaktır. Bunun yerine gelişmiş bir Henry ile devam edip hem tanıdığımız bir karakter ile oynayarak hem de yeni maceralara yelken açarak heyecanın boyutunu daha da artırabileceğimizi düşünüyorum.
Biraz daha romantizm Warhorse’cuğum…


Oyunda Theressa ile duygusal bir bağ kuran Henry’nin yer yer romantik sahnelerine şahit olduk fakat benim gibi birçok oyuncu da bu duygusal bağa kendisini kaptıramadı. Yani sadece iş olsun diye yerleştirilmiş gibi görünen romantizm seçenekleri vardı. Hatta bunlara seçenek demek bile fazla olacaktır. Özellikle bu konuda yeni oyunda daha fazla seçenek ile karşılaşabilmeyi umuyoruz. Zira eline aldığı her durumu çok güzel işleyen yapımın burada afallaması oyunun akışına da zarar vermişti.


Peki nasıl olabilir? Mesela Henry’nin duygusal bağ kurmayı seçebileceği birden fazla karakter bulunması güzel olurdu. Tıpkı Witcher 3’te olduğu gibi oyuncular bu konuda da kendi seçimlerini yapıp oyundan daha tatmin olmuş şekilde ayrılabilirler. Aynı zamanda her iki karakter de senaryonun dışında tutulup yan aktiviteler gibi kullanılmak yerine, senaryoya yedirilip sürekli karşımıza çıkabilir. Bu da oyundaki duygu tonunu güzel artıracaktır.
Bir de yoldaşımız olsa tadından yenmeyecek


The Elder Scrolls V: Skyrim’deki yoldaş sistemini hatırlıyor musunuz? Daha yeni bir örnek vermemiz gerekirsede örnek gösterebiliriz. İşte Kingdom Come Deliverance 2 de kesinlikle bir yoldaşa sahip olmalı. Her zaman etrafımızda dolansın demiyoruz, bunu kontrol edebiliyor olmalıyız.

Mesela oyundaadında bir yoldaşınız olsa ve yanınızda olmasını istediğinizde bunu ona söyleyebilseniz harika olurdu. Savaşlara birlikte gider, handa oturup bir şeyler içer ve akşam olduğunda da evli evine, köylü köyüne diyip ayrılırdınız. Bununla birlikte yoldaşınızı bir handa bırakıp orada dönen söylentileri öğrenebilme gibi mekaniklerin de önü açılırdı. Bu, sıradaki oyunda kesinlikle görmek istediğimiz içeriklerden bir tanesi. Duy sesimizi Warhorse Studios!
İntikam duygusu beslenildiği kadar tatmin de edilmeli


İlk oyundan beri içimizde ukte olarak kalan o Sir Markvart von Aulitz sıradaki oyunda yer almalı. çünkü on binlerce oyuncu hala onunla düello atıp Henry’nin babasının kılıcını almayı dört gözle bekliyor. Maalesef ilk oyunda kendisine olan nefretimiz beslenmiş, öfkemiz harlanmış ve kinimiz güçlenmişti fakat Warhorse’un tercihi nedeniyle oyunun başında bir kez gördüğümüz o ana kötü karakteri bir daha görememiştik. Bu şansın Kingdom Come Deliverance 2’de verilmesi gerektiği kanaatindeyim.
image-21-1024x546.png
İbrahim Tatlıses’e benzeyen ama sadece saçları olmayan Sir Markvart von Aulitz. Bütün Kingdom Come oyuncularının düşmanı.
Oynanışı daha pürüzsüz hale getirebilirler


Kingdom Come: Deliverance harika bir oynanışa sahip olsa da savaş dışındaki bazı animasyonlar kütük gibi hissettiriyordu. Özellikle bu animasyonlar ve Henry’nin hareket kabiliyeti daha pürüzsüz bir hale getirilirse tadından yenmeyeceğini düşünüyorum. Ek olarak, Warhorse artık çalıların tuğla duvarlar gibi davranmasının da önüne geçebilir. Bununla ilgilibir oyuncunun çok iyi bir fikri vardı, burada da onu dile getirmiş olayım. “çalılar oyuncuları durdurmak yerine yavaşlatsın.”
Oyuncuya senaryo dışı daha fazla aktivite verilmeli


Mesela ilk oyunda, Henry para kazanabilmek için hayvan avlayıp etini satabiliyordu ve bu hayli keyifli bir aktiviteydi. Bunların sayısı artırılabilir ve aralarına balıkçılık gibi çeşitli doğa faaliyetleri de eklenebilir. Hatta bahsi biraz artırıp, From The Ashes DLC’sinde olduğu gibi kendi mülkümüze ulaştığımızda burada çiftçilik bile yapabiliriz. Oyunda bütün bunların önü açık ve Kingdom Come 2’de de durum farklı olmayacaktır diye düşünüyorum. Ayrıca bu aktiviteler bulunursa yoldaşlarımızla ya da romantizm seçenekleriyle de çeşitlendirilebilir.
image-20-1024x572.png
Kingdom Come: Deliverance Theressa karakteri.
Daha kalabalık savaşlara yer verilmeli


İlk oyundaki Pribyslavitz baskınını hatırlayanlar demek istediğimi anlayacaktır. Özellikle daha kalabalık savaşlarda oyundaki gerçekçilik ve Orta çağ atmosferi şahlanıyor, üst düzeylere çıkıyor. Hiçbir oyunda Kingdom Come’daki kamp baskınında yaşadığım kadar realizmi yaşamadığımı söyleyebilirim. Sesler, ortam, gerçek bir savaşta olduğu gibi kimin kime vurduğunun belli olmaması gibi şeyler hem zorlayıcı hem de harika şekilde gerçekçiydi. Bunların ikinci oyunda mutlaka önümüze daha güzel cilalanmış şekilde çıkması gerekiyor.
Uzuv kopmaları ve gerçekçi yaralanmalar


Biraz fazlasını beklediğimizin farkındayız fakat Kingdom Come Deliverance 2’de uzuv kopmaları ve gerçekçi yaralanmalar harika olmaz mıydı? Düşünsenize, düşmanın zırhına kılıçla vurduğunuz yer yamuluyor ya da kıyafeti yırtılıyor, cildine geldiyse güzel küçük bir çizik bırakıyor ya da uzvunu tamamen koparıyor. Mükemmel olurdu bizce! Warhorse duy sesimizi,yapmış, senin neyin eksik?
Tarihi isabetlilik de tatlı ama oyunun birden fazla sonu olursa güzel olur


İlk oyunda tarihi isabetlilik kaygısı güdüldüğünden ve bu harika işlendiğinden oyunun yalnızca bir sonu vardı. Bir de gizli son vardı fakat bunun için hikayenin %95’ini oynamanıza gerek kalmıyordu. Warhorse sıradaki oyununda ipleri biraz da eline alıp farklı yöntemler ile birden fazla son ekleyerek RPG kısmına biraz daha güç katabilir diye düşünüyoruz.
kcd-1024x576.jpg
Oyunun en epik sahnelerinden birinin ekran görüntüsü, bunun gibi daha fazla sahne görmeyi isterdim.
Peki bu Kingdom Come Deliverance 2 ne zaman çıkacak?


Oyunun çıkış tarihi konusunda herhangi bir açıklama olmamakla birlikte, Warhorse’un bir yerlerde gizli gizli oyunu geliştirdiğini biliyoruz. Bu bilginin kaynağı şimdi silinse de Warhorse’ta çalışan bir aktörün, Instagram üzerinde bir gönderi paylaşıp Kingdom Come 2’nin çekimlerinin harika gittiğini söylemesiydi. Öte yandan yakın zamanda şirketinyeni oyunun geliştirildiği yönündeki iddiaları güçlendiriyordu.

Atarita olarak yeni oyunun bu yıl gerçekleşecek Summer Game Fest sırasında sürpriz şekilde duyurulmasını bekliyoruz. Tabii bunun kesinlikle gerçekleşeceğini söylemek oldukça zor. Yine de ilk oyunun çıkışının ardından geçen 5 yıl boyunca Warhorse’un sadece DLC’ler ile uğraştığını söyleyebilmek de fazlasıyla zor. Gelişmeleri merakla bekliyor olacağız ve sizlere en hızlı şekilde aktarmak için can atıyoruz.
 
Üst