KONU AÇ !

Topluluğumuzda Konular Açın ve Bize Ulaşın !

Yeni Konular !

Konulara Yorum Yapın ve Konunuzu Öne Çıkarın !

Bize Ulaşın !

Yöneticilerimiz Size 7/24 Yardımcı Olmak İçin Hazır !

SİLKROAD TÜRKİYE'NİN EN YENİ SİSTEMLİ VE MÜŞTERİ SEVGİSİYLE EN İYİ REKLAM PLATFORMLARINDAN BİTANESİ SROCENTER SEN YOKSAN Bİ KİŞİ EKSİK !

Microsoft Marvel’ın Özel Teklifini Reddetmiş

srocenter Can

Forum Admin
Moderatör
Center Üyesi
Bilişim Sahibi
Çevirmen
Coder
Grafiker
Guild Master
Guild Üyesi
Reklamcı
Server Sahibi
Supporter
V.i.P
Katılım
18 Haz 2023
Mesajlar
20,098
Tepkime puanı
9
Puanları
38
Marvel’s Spider-Man, şüphesiz en çok sevilen PlayStation özel oyunlarından biri. Peki bu oyunu Microsoft geliştirseydi ne olurdu? Evet, bu neredeyse Spider-Man olmasa dahi bir başka bir Marvel oyunu ile gerçekleşebilirdi. Sony’nin, lisansları almadan önce Marvel’ın, Microsoft’un lisansları almasını istediğini biliyor muydunuz?

Bundan 21 sene önce piyasaya sürülmüş Steven L Kent tarafından yazılan The Ultimate History of Video Games kitabının yakın zamanlarda piyasaya sürülen ikinci bölümünde Marvel’ın Activision, Microsoft ve Sony ilişkileri ile ilgili ilginç detaylar bulundu. Marvel Games’in başkanı Jay Ong, her şeyin Marvel’ın, Activision’ın yayınladığı Spider-Man oyunlarından memnunsuzluğu ile başladığını belirtiyor.

İlerleyen süreçte Marvel lisansları elinden alınan Activision tarafından Ong’a “bu IP’lerle ne yapacağı” sorulmuş. Ong ise daha iyi bir stüdyo bulacağı yönünde cevap vermiş. Activision’ın buna yanıtı ise oldukça ironik: “Unicorn’unu bulmada iyi şanslar.“.
spider-man-2-1.jpg
Marvel’s Spider-Man 2
Microsoft Marvel’ın Teklifini Nasıl Reddetmiş?


Marvel, yeni “Unicorn”u olarak Microsoft ve Sony’i görüyormuş. Marvel her iki şirkete “Şu anda kimseyle büyük bir konsol anlaşmamız yok, ne yapmak istersin?” sorusunu sormuş. Ancak Microsoft bu teklifi reddetmiş. çünkü şirketin stratejisi Ong’a göre kendi IP’lerine odaklanmakmış. Bu yüzden de teklif reddedilmiş.

Sony ise bu teklife sıcak bakıyormuş ve 2014 yılının ağustos ayında Ong, Sony yetkilileri ile yüz yüze konuşma fırsatı elde etmiş. Toplantıda Ong, “Mümkün olan bir hayalimiz var,” diye sözlerine başlamış, “Arkham’ı yenebileceğimiz ve platformunuzun benimsenmesini sağlayabilecek en az bir oyuna ve belki birden fazla oyuna sahip olabileceğimiz” diye devam etmiş.

Sony, bu teklife cevap olarak büyük bütçeli PlayStation özel Spider-Man projesini sunmuş ve projeye, eğlenceli ve hızlı oynanışa sahip olan açık dünya oyunu Sunset Overdrive’ın geliştirici stüdyosu Insomniac Games’i atamış. Zira bir Spider-Man oyununun en çok ihtiyacı olduğu husus, eğlenceli ve hızlı oynanış olduğundan Sony, Insomniac Games’in bu oyunun üstesinden geleceğini düşünmüş olabilir. Ancak Insomniac Games’in o zamanlarda bağımsız bir stüdyo olması oyuncuları tedirgin etmişti.

Neyse ki bu işbirliği sayesinde hem Marvel hem de Sony büyük başarılar elde etti. Halihazırda Insomniac Games, veoyunları üzerinde çalışıyor.
 
Üst