KONU AÇ !

Topluluğumuzda Konular Açın ve Bize Ulaşın !

Yeni Konular !

Konulara Yorum Yapın ve Konunuzu Öne Çıkarın !

Bize Ulaşın !

Yöneticilerimiz Size 7/24 Yardımcı Olmak İçin Hazır !

Mortal Kombat 1 İnceleme

srocenter Can

Forum Admin
Moderatör
Center Üyesi
Bilişim Sahibi
Çevirmen
Coder
Grafiker
Guild Master
Guild Üyesi
Reklamcı
Server Sahibi
Supporter
V.i.P
Katılım
18 Haz 2023
Mesajlar
20,117
Tepkime puanı
12
Puanları
38
NetherRealm Studios tarafından geliştirilen ve yayımcılığını Warner Bros’un üstlendiği köklü dövüş oyunu serisi Mortal Kombat, Liu Kang’in tasarladığı yeni zaman çizgisiyle oyuncuların beğenisine sunuldu. Tüm detaylarıyla Mortal Kombat 1 inceleme yazımız yayımda!
Mortal Kombat 1 İnceleme




Mortal Kombat 1, Mortal Kombat evrenine atılan yumuşak bir reboot olarak tanımlanabilir. Ateş Tanrısı Liu Kang, Kronika ve Shang Tsung’u yendikten sonra, Earthrealm’in koruyucusu olmak için evrenin kontrolünü Geras’a bırakmadan önce Kum Saati’ni kullanarak evreni yeniden yaratır.

Earthrealm’in koruyucusu olarak Outworld ile zayıf da olsa bir ittifak kuran Liu Kang, aradaki barışı sabit tutmak için Outworld’ün eski hükümdarı Jerrod ile yüzyılda bir gerçekleştirilen bir turnuva düzenleme kararı alırlar.

Jerrod’un öldürülmesinin ardından hükümdar olan Sindel ile devam edilen bu gelenek, Earthrealm’in turnuvayı kazanmaya devam ettiği sürece Outworld’ün Earthrealm’i karşı savaş açmasının önündeki en büyük engel olarak görülebilir.

Mortal Kombat’ın orijinal zaman çizgisinde çok farklı bir şekilde gördüğümüz bu turnuva için Liu Kang, hayranların yakından tanıdığı bir grup karakteri ekibine katar. Artık yarı tanrı olmayan Raiden, beraberinde çiftlikte çalıştığı Kung Lao, yıldızı sönmüş Jonny Cage ve eski bir Yakuza üyesi olan Kenshi Takahashi bu ekip içerisinde yer alan isimlerden sadece bazıları.

Hikayemiz, klasik bir Mortal Kombat açılışıyla başlayıp Deadly Alliance ve Armegeddon’dan ilham alınmış parçalarla serüveni genişletiyor. Liu Kang ve Earthrealm ekibi, yaşanması an meselesi olan Earthrealm ve Outworld savaşını engellemek için yola çıkıyor. Bu sırada da neredeyse 20 yıldır Mortal Kombat oyunlarında yer almayan 3D dönemi karakterleri ile de karşılaşıyoruz.

Mortal-Kombat-1-Inceleme-Ekran-Goruntusu-1.webp


Nitara, Ashrah, Havik ve Reiko gibi bu ikonik ve özlenen karakterler tamamıyla yeni kombat stili ve arka plan hikayeleri ile bizleri selamlıyor. Ben genel olarak Mortal Kombat 1’in hikaye modunu beğendim. Hikaye ilgi çekici, karakterler için yeniden oluşturulan arka plan hikayeleri genel olarak başarılı ve sunumu iyi yapılmış.

Hikaye modu ara sahneler atlanmadan yaklaşık dört buçuk saatte bitirilebiliyor. Ayrıca bazı karakterler, oynanabilir oldukları bölümlerin ardından hikayenin geri kalanında neredeyse hiç yer almıyor ve nerede olduklarına dair bir bilgi de edinemiyoruz. Genişletme paketine zemin hazırlığı? Kim bilir…?

Umarım, Mortal Kombat 1 de Mortal Kombat 11 gibi bir genişletme paketi ile hikayeyi devam ettirir. Oynanabilir karakterlerimizin tamamı ilgi çekici. Özellikle Baraka, Mileena ve Ashrah yeni hikayeleriyle oyuncuların kalbinde yer edinecek karakterler. Yeni nesil konsolların getirdiği güç ile dövüş arenaları hiç olmadığı kadar gerçekçi ve detaylı.

Mortal-Kombat-1-Inceleme-Ekran-Goruntusu-2.webp


Arenalarla alakalı tek eksikliğin, artık etkileşime geçilememeleri olduğunu düşünüyorum. Örneğin arenalarda yer alan bazı ögeleri 11’de olduğu gibi alıp düşmanımıza fırlatamıyoruz. Kendimi sık sık arka planda duran NPC’leri bacaklarından tutup rakibimin suratına atma isteği duyarken buldum. Üzdü…

Karakter dizaynları genel hatlarıyla farklı ve özel hissettiriyor. Reiko’nun koyduğu gibi oturtan yumruk ve tekmeleri, Sindel’in saçı, Kitana’nın yelpazesi ve kombolar… Shang Tsung gibi kimi karakterler öğrenilmesi zor ve kompleksken, Baraka gibi kısa sürede birçok farklı komboyu öğrenebildiğiniz karakterler de kadroyu her türden oyuncuya göre çeşitli kılmış.

Reiko ve Rain ile özellikle çevrimiçi modda rakiplerinizin sinirini bozabilecek uzaktan ataklar yapıp size yaklaşmalarını engelleyebilirsiniz ya da Mileena ve Smoke ile ışınlanıp bir sağdan bir soldan rakibinize nefes aldırmadan onları nakavt edebilirsiniz. Seçim sizin!

Mortal-Kombat-1-Inceleme-Ekran-Goruntusu-3.webp


Mortal Kombat 1 ile gelen en yenilikçi özellik Kameo özelliği. Bir önceki oyunda bunun prototipini denemişlerdi hatırlarsanız. Kule görevlerinde yardımınıza koşan belirli karakterler mevcuttu. Bu oyunda ise söz konusu sistem tamamen oynanışa yedirilmiş olarak karşımıza çıkıyor.

Seçtiğiniz kameo karakterleri kombolarınızı genişletmenize, düşmanın kombolarından kurtulmanıza, blokları kırmanıza ve hatta ışınlanmanıza olanak sağlayabiliyorlar. Ayrıca kendilerine ait fatality ve brutalitye de sahip olan bu karakterler dövüşlere yeni bir soluk kazandırmış.

Rakiplerinizi artık sadece karada değil, aynı zamanda havada da pataklayabilirsiniz. Başarılı bir şekilde gerçekleştirmesi dikkat istiyor ancak bu durum sizi karşı saldırılara da tamamen açık hale getiriyor. Farklı komboları kolay ezberleyebilen ve karakterlerde uzmanlaşabilen oyuncuların eminim çok işine yarayacaktır hava saldırıları.

Mortal Kombat 1 ile yeni bir çevrimdışı mod eklenmiş durumda seriye. Invasions adı verilen bu yeni mod, 45 günlük sezonlara ve bu sezonlara özel kozmetik ürünlere sahip. Bu kozmetik ürünlere sezonsal para birimi ile sahip olabiliyorsunuz ve bana kalırsa sezonsal para birimini rahatlıkla toplayıp kostümleri satın alabilirsiniz.

Mortal-Kombat-1-Inceleme-Ekran-Goruntusu-4.webp


Tek turluk dövüşlere sahip olan Invasion modu, hikaye sırasında gördüğümüz ortamların izometrik bir versiyonuna sahip. Önceden belirlenmiş yollar üzerinde ilerleyip karşınıza çıkan düşmanlarla dövüşüyorsunuz. Bulduğunuz sandıklar yeni kostümler, Invasion modunda kullanabilecek Relic ve Talisman gibi farklı birçok ödülü içerisinde barındırıyor.

Kısa bir hikayeye de sahip bu mod bir önceki oyunda yer alan Krypt’in yerini almış durumda.

Dövüşlerin tek tur olması, Invasion modunu daha az tekrar edici hale getiriyor. Invasion, Test Your Might adı verilen QTE görevleri, kuleler ve de üzerimize fırlatılan nesnelerden ya eğilip ya zıplayarak kaçtığımız belirli bir süre boyunca hayatta kalma görevleriyle de süslenmiş.

Daha öncesinde keşfettiğiniz yerlere dönerken bir anda pusuya düşürülebiliyorsunuz ya da bir dövüşün sonunda karşısınıza gizli bir düşman çıkıyor ve bunlar size ekstra ödüller sağlıyor. Açıkçası Invasion modunun birkaç huzur bozan dengesizlikleri içerisinde barındırdığını düşünüyorum. Sezonsal içerikler olduğu için bu sorunların zamanla aşılacağından şüphem yok.

Sorunlardan en büyüğü, dövüşlerin çoğunda rakiplerimizin koruma kalkanının olması. Bu koruma sayesinde düşmanlar hasar almaz hale geliyor ve sadece belirli aralıklarda darbe alıyorlar. Kombo yaptıkları sırada blokta durmamız ve belirli aralıklarda düşmanlara saldırmamız gerekmekte.

Mortal-Kombat-1-Inceleme-Ekran-Goruntusu-5.webp


Başta bu keyif verici bir dinamik gibi görünse de Invasion modunu bitirmek için belki de 500’den fazla kez dövüşmek zorunda kaldığınızı fark ettiğinizde sadece can sıkıcı hale geliyor.

Diğer sıkıntısı ise Invasion modunun gerçekten çok fazla dövüşe ev sahipliği yapması. Bir dövüş oyununda dövüşmekten mi şikayetçi oluyorsun diyebilirsiniz sevgili Geek okuyucuları ama sorun her haritanın sadece üç-dört farklı karakterle sizi dövüştürmesi, hepsinde koruma olması ve adım başı kapışma olması.

Her üç adımdan birisi dövüş olsa ve sadece ara ve ana bosslar korumaya sahip olsa Invasion modunun daha eğlenceli olacağını düşünüyorum. Kozmetik kısmına gelecek olursak ben şahsen Mortal Kombat 11’in sunduğu sistemi daha özgürlükçü bulmuştum. Kişiselleştirme seçenekleri çok daha fazlaydı. Burada sadece belirli aksesuarları kişiselleştirebiliyoruz. Hazır gelen kostümleri saymıyorum bile.

Bunların hepsini de sadece kişiselleştirme sayfasında yapabiliyoruz. Farklı kombinasyonları vs kaydedemediğimiz için de karakterleri kişiselleştirmek oldukça uğraştırıcı, en azından şu an için.

Serinin bir önceki oyunu Mortal Kombat 11’de yer alan, kaydettiğimiz kişiselleştirilmiş kombinasyonları karakter seçme ekranından seçebiliyorduk. Bu özellik neden Mortal Kombat 1’de de kendisine yer edinemedi, anlamış değilim.

Mortal-Kombat-1-Inceleme-Ekran-Goruntusu-6.webp


Oyunun çıkışından sonra bu durumun düzeltileceği görüşündeyim çünkü hem yeni kozmetik öğeleri görmek bu sistemle zor hem de karakterleri kişiselleştirmek gereksiz uzun sürüyor. Sizleri bilmem ama ben mücadele öncesi karakterlerin birbiriyle atıştığı sahneleri oldukça seviyordum.

Hem estetik açıdan güzellerdi hem de karakterlerin arasındaki ilişkiye dair küçük detaylar öğrenebiliyordunuz. Neden geçmiş zaman olarak konuştuğuma gelirsek, bu oyunda maalesef bu giriş sahneleri de kaldırılmış. Artık karakterler ile oynadıkça, ustalık seviyenizi arttırıp karakterin ikinci fatality’sini, brutality’lerini ve ustalık seviyesine özel kostümler açabiliyorsunuz.

Kameo karakterler de özelleştirilebiliyor ve onların da ustalık seviyesini arttırdıkça özel ödüller ile kişiselleştirebiliyorsunuz. Bence bu sistem, bir önceki oyundaki sistemden daha iyi olmuş. Krypt’te açılan sandıkların içinden rastgele çıkıyordu tüm fatality ve brutalityler. Yeni sistem ile bir karakterle ne kadar çok oynarsanız, o karaktere özel o kadar çok özel öğe edinebiliyorsunuz.

İnceleme yazımızı toparlayacak olursak Mortal Kombat 1, birçok yönden serinin önceki oyunlarının iyi yanlarını alıp, daha iyi hale getirmiş ve Kameo ile Invasion modu sayesinde de önceki oyunlardan daha farklı hissettirmeyi başarmış. Hayranların uzun süredir görmek istediği 3D dönemi karakterlerine yeni hikayeler ve dövüş stilleri verip başarılı bir şekilde oyuna eklemişler.

Mortal-Kombat-1-Inceleme-Ekran-Goruntusu-7.webp


Tüm karakterlerin güçlü ve güçsüz oldukları yönler güzel dengelenmiş ve hiçbir karakter aşırı güçsüz veya aşırı güçlü hissettirmiyor. Kısacası iyi dengelenmiş bir yapı mevcut. Eksik kalınan alanlar ise genel olarak oyunun omurgasını oluşturan önemli kısımları içerisinde barındırmıyor.

Tüm bunlar yayınlanacak güncellemeler ile düzeltilebilecek tasarımsal ve ara yüzsel sorunlar olarak ele alınabilir. İnteraktif arenalar ve karakter giriş sahneleri özleyeceğim özellikler olmasına rağmen eksik olarak sayılmasının oyuna haksızlık olacağı kanaatindeyim. Peki siz Mortal Kombat 1 inceleme yazımız hakkında ne düşünüyorsunuz? Oyunu satın almayı düşünüyor musunuz?İlginizi çekebilir:Â

Düşüncelerinizi hemen aşağıda yer alan yorumlar sekmesi üzerinden bizlerle paylaşmayı unutmayın.
 
Üst