KONU AÇ !

Topluluğumuzda Konular Açın ve Bize Ulaşın !

Yeni Konular !

Konulara Yorum Yapın ve Konunuzu Öne Çıkarın !

Bize Ulaşın !

Yöneticilerimiz Size 7/24 Yardımcı Olmak İçin Hazır !

SİLKROAD TÜRKİYE'NİN EN YENİ SİSTEMLİ VE MÜŞTERİ SEVGİSİYLE EN İYİ REKLAM PLATFORMLARINDAN BİTANESİ SROCENTER SEN YOKSAN Bİ KİŞİ EKSİK !

PlayStation, oyunun zorluğunu oyuncuya göre ayarlayan bir sistemi patentledi

srocenter Can

Forum Admin
Moderatör
Center Üyesi
Bilişim Sahibi
Çevirmen
Coder
Grafiker
Guild Master
Guild Üyesi
Reklamcı
Server Sahibi
Supporter
V.i.P
Katılım
18 Haz 2023
Mesajlar
15,992
Tepkime puanı
4
Puanları
38
Sony Interactive Entertainment tarafından kaydedilen yeni bir patente bakılırsa; PlayStation, oyunların zorluğunu oyunculara göre ayarlayan bir sistem üzerinde çalışıyor.

WIPO’da yayınlananaçıklaması, Uyarlanabilir Zorluk başlıklı yenilikçi bir teknolojiye dikkat çekiyor. Aslında bu, oyun dünyasında tamamen duyulmamış bir konsept değil.

Teknoloji temel olarak, oyunun zorluğunun gerçek zamanlı olarak değiştiği ve oyuncunun yeteneklerine anlık olarak uyum sağlayan bir sistemi tanımlıyor.
horizon-forbidden-west-fil-tremortusk.jpg


PlayStation’ın “Sanal Ortamlarda Beceriye Dayalı Aktiviteler İçin Uyarlanabilir Zorluk Kalibrasyonu” başlıklı patentin açıklaması şu şekilde:

“Toplanan veriler, kullanıcının oyun performansı seviyesinin beklenen performans seviyesine karşılık gelip gelmediğini belirlemek için değerlendirilebilir. Kullanıcının oyun performans düzeyi beklenen performans düzeyine karşılık gelmediğinde oyunun zorluğunu değiştiren parametreler otomatik olarak değiştirilebilir.”

Patent ayrıntısında yer verilen algoritmalar, normal bir zorluk ayarı yerine dinamik ve oyuncuya en uygun şekilde kişiselleştirilmiş bir deneyim sunmayı amaçlıyor.

PlayStation, içlerinde karakter gücü, düşmanın ortaya çıkma oranları, düşman becerisi ve hareket hızı dahil olmak üzere teknolojiden etkilenecek bir dizi parametreye atıfta bulunuyor.
call-of-duty-modern-warfare-3-pc-ozellikleri.jpg


Teknolojinin, ‘Beceri Tabanlı Eşleştirme (SBMM)’ ve ‘Etkileşime Göre Optimize Edilmiş Eşleştirme (EOMM)’ gibi sistemlere benzer bir yapısı var gibi görünüyor. Daha geliştirilmiş versiyonu denebilir.

Öte yandan sistemin oyuncular açısından endişe verici bazı yanlar da var. Zorluk herkes için farklı olacağından dolayı, birinin bir oyunu satın almadan önce ne kadar zor olduğunu ölçmesi neredeyse imkansız hale gelebilir.

PlayStation, zaman zaman konsept niteliğindeki yeni patentlerle gündeme geliyor. Elbette bunların hepsi hayata geçmiyor. Sadece konsol devinin ne üzerinde çalıştığına dair bir ipucu olarak alabilirsiniz.

Uyarlanabilir zorluk teknolojisini nasıl buldunuz? Sizce aksiyonun dozunu ayarlayarak oyun deneyimini iyileştirebilir mi? Yorumlarda buluşalım.
 
Üst