KONU AÇ !

Topluluğumuzda Konular Açın ve Bize Ulaşın !

Yeni Konular !

Konulara Yorum Yapın ve Konunuzu Öne Çıkarın !

Bize Ulaşın !

Yöneticilerimiz Size 7/24 Yardımcı Olmak İçin Hazır !

SİLKROAD TÜRKİYE'NİN EN YENİ SİSTEMLİ VE MÜŞTERİ SEVGİSİYLE EN İYİ REKLAM PLATFORMLARINDAN BİTANESİ SROCENTER SEN YOKSAN Bİ KİŞİ EKSİK !

Prince of Persia: The Sands of Time Remake Faciasının Sebepleri Nelerdi?

srocenter Can

Forum Admin
Moderatör
Center Üyesi
Bilişim Sahibi
Çevirmen
Coder
Grafiker
Guild Master
Guild Üyesi
Reklamcı
Server Sahibi
Supporter
V.i.P
Katılım
18 Haz 2023
Mesajlar
15,298
Tepkime puanı
4
Puanları
38
Özellikle teknoloji ve insanların çalışma koşulları iyileştikçe oyunların geliştirme süreçlerinin de artık daha az engellere takıldığını görüyoruz. Elbette geçtiğimiz yıllara baktığımızda bir elin parmağını geçmeyecek kadar oyun belki de ciddi ve zorlu süreçler yaşadı. Nitekim bize oldukça yakın bir örnek olan Prince of Persia: The Sands of Time Remake de bu furyaya katılmıştı.

2020 yılında duyurulan veUbisoft’un Mumbai divizyonunun geliştirmeye başladığı remake, iki hafta önce Montreal şubesine verilmek zorunda . Peki bu duruma yol açan sebepler nelerdi?
sand2.jpg

Prince of Persia: The Sands of Time Remake faciası?


Hint oyun marketi analizcisi Rishi Alwani, bu konuyla ilişkin topladığı bilgileri şu şekilde derliyor:
  • Oyunun geliştirme sürecinin başı, oldukça ciddi problemlerle doluydu.
  • Hint geliştirme ekipleri, 2003 yapım oyundan gerekli birçok dokümanı almakta zorlandı. Dolayısıyla birçok kişi, neredeyse her şeyi sıfırdan yapmak zorunda kaldı.
  • Anvil oyun motorunun kullanılması çok fazla problemi beraberinde getirdi. Üst makamlar, Assassin’s Creed Origins’ten birçok oyun elementini almaları için geliştiricileri sıkıştırdı. Hatta oyunun animasyonları bile Origins’in ana karakteri Bayek’e göre baz alınmıştı. Bayek, Pers prensine nazaran daha yapılı olduğu için ilk videoda animasyonlar zayıf duruyordu.
  • Oyunun direktörünün oyun geliştirme ile alakalı deneyimi yoktu.
  • Jean-Philippe Pieuchot, yerel Mumbai şubesini bir AAA fabrikasına dönüştürmeye çalışıyordu. Öte yandan bunun hakkında hiçbir bilgiye ve yeteneğe sahip değildi.
  • Ubisoft yöneticileri, ilk videoya gelen tepkilere kadar projeyle yakından uzaktan alakalı değildi.

Alwani’nin makalesine göre oyun, Montreal’e verilmeden önce Electric Square ekibine paslanmış ama ekip projeyi bitirmek için yeterli vakitlerinin kalmadığını öğrenince Ubisoft Montreal’e gitmişti.

Ubisoft Mumbai’nin AAA oyunlar yapmak için hazır olacağını gösterecek olan remake projesinin devredilmesiyle Ubisoft’ta işler iyice karıştığının altını çizmek lazım.
  • Jean-Philippe Pieuchot, Ubisoft’un Ukrayna divizyonuna transfer edildi.
  • Mumbai ve Pune’un geliştiricileri, kendi oyunlarını yapmaya dönmek yerine diğer takımların yapacakları oyunlara yardımcı olarak verildi.

Mumbai divizyonu, birçok yetenekli geliştiricinin şirketten ayrılmasıyla günlerinin sayılı olduğunu düşünüyor.
 
Üst