KONU AÇ !

Topluluğumuzda Konular Açın ve Bize Ulaşın !

Yeni Konular !

Konulara Yorum Yapın ve Konunuzu Öne Çıkarın !

Bize Ulaşın !

Yöneticilerimiz Size 7/24 Yardımcı Olmak İçin Hazır !

SİLKROAD TÜRKİYE'NİN EN YENİ SİSTEMLİ VE MÜŞTERİ SEVGİSİYLE EN İYİ REKLAM PLATFORMLARINDAN BİTANESİ SROCENTER SEN YOKSAN Bİ KİŞİ EKSİK !

Savaşma, İyileştir! Creatures of Ava İncelemesi

srocenter Can

Forum Admin
Moderatör
Center Üyesi
Bilişim Sahibi
Çevirmen
Coder
Grafiker
Guild Master
Guild Üyesi
Reklamcı
Server Sahibi
Supporter
V.i.P
Katılım
18 Haz 2023
Mesajlar
15,992
Tepkime puanı
4
Puanları
38
Kimi firma belli başlı, yıllarca süregelmiş bir evreni oyuncuyu sunarken kimisi ise buna karşı çıkar. Yarı özgün yarı esinlenilmiş tam anlamıylaysa ilgi çekici bir evren oluşturmayı diler. Nihayetinde kimisi bunu başarabilir veya başaramaz bazılarıysa her ikisini birden yapar.

Creatures of Ava ise her ikisini birden yapabilenler kısmında diyebiliriz. Adından da anlaşılacağı üzere Ava isimli diyarda yaratıklarla bol bol etkileşime girebileceğimiz bir evren oluşturulmuş. Palworld‘ün elde ettiği başarı sonrasında yaratıkların başrolde olduğu yapımlar eskiye nazaran daha ilgi odağı oldu. Haydi bir bakalım, savaşmak veya ele geçirmek gibi kavramlardan uzak Creatures of Ava nasıl olmuş?
Creatures of Ava ne anlatıyor?
Creatures-of-Ava-Hikaye.jpg


Oyunumuz Vic ismindeki karakterimizin Ava adlı gezegene gelişini konu alıyor. Hikaye görece dramatik diyebileceğimiz bir biçimde oyuncuya sunuluyor. Ana karakterimiz seyahat ederken birtakım aksilikler oluyor ve kendisinin arka plan hikayesini flashbackler ile öğrenmiş oluyoruz. Ailesini kaybettiğini öğreniyor ve Ava’ya niçin geldiğine dair detaylarla baş başa bırakılıyoruz.

BioArk olarak esasen planlanmış ama doğal olarak dışına çıkan ziyaretimizin amacı, gezegeni işgal eden “Withering” isimli enfeksiyonun kökünü kurutmak ve bu toprakların yerlilerine yeniden huzur getirmek. Mevzu bahis enfeksiyona karşı verdiğimiz mücadele yapım boyunca süregelen amacımız olmakla beraber bu toprakları daha da iyi tanımamızla sonuçlanan yan hikayeler de mevcut.

Tatlı mı tatlı iyilik timsali karakterimizin huzuru yeniden sağlamak uğrunda verdiği mücadelede birtakım karakterlerle ve canlılarla etkileşimlerine tanıklık ediyoruz. Tabitha ismindeki yoldaşımız ve Ava’nın yerlilerinden Nim’ar başta olmak üzere pek çok dost ediniyor isteklerini yerine getiriyoruz.
Creatures-of-Ava-Flut.jpg


Tüm bunların ışığında Creatures of Ava, hikayesel anlamda inişli çıkışlı bir yapıda değil. Hali hazırda 8-10 saatlik ana hikayesinde yalnızca bir iki yerde -bilhassa finalde- şaşırma duygusunu tattırıyor. Dört ayrı ama yer yer birleşen haritasındaki yan görevler ve etkinlikler ile bu süre çok rahat bir biçimde 15 saati biraz daha ağır hareket ederseniz ise 20 saati bulacaktır.

Bu denli kısa diyebileceğimiz bir ana hikayede ve tema çerçevesinde memnun ayrıldığımı ifade etmeliyim. Yan görevlerde yer alan hikayelerse Ava’ya dair daha fazla altı doldurulmuş ve ödüllendirici içerikler sunuyor.
Oynanış mekanikleri ve Açık Dünya


Oynanışın bütününde bir asa yer almakta. Oyunun açılış sekanslarında yaşadığımız aksilik sonucu antik bir yapıda kısıtlı kalıyoruz. Ta ki biraz platform yapıp “Nafitar” ismindeki asayı bulana kadar. Bu asa Ava’nın antik yerlilerinden bizlere bir armağan niteliğinde. çünkü o andan itibaren her ne yapıyorsak bu asa ile yapıyoruz.
Creatures-of-Ava-enfeksiyon.jpg


Asa sayesinde enfekte canlıları iyileştirebiliyor enfeksiyonu ortadan kaldırabiliyoruz. Creatures of Ava her ne kadar aksiyon, macera janrasına ait olsa da sunmuş olduğu aksiyon pek rastlanası değil. “Savaşma, iyileştir” benzeri şiddet temelli olmayan yapısıyla kaşifimize, şifacı rolünü de biçiyor.

Creatures of Ava, başlangıçtaki asanın yanı sıra bir adet büyüyü de kullanımımıza sunuyor. Belli başlı yapıları kısa süreliğine havaya kaldırabiliyoruz ve böylelikle ilerleme kaydedebiliyoruz. Sonraları 3 adet büyü daha geliyor ve işin bulmaca kısmı diyebileceğimiz kısmını çeşitlendiriyor. Bu büyüleri elde ettikten sonra açık dünyada ulaşamayacağınız noktaların erişilebilir hale gelmesiyle de metroidvania ögeleri karşımıza çıkıyor.
Creatures-of-Ava-Spell.jpg


Bu büyülerin tek kullanım alanı mekan bulmacaları veya görev ilerlemeleri ile de kısıtlı değil. Enfekte canlıları iyileştirirken de onlara başvurabiliyoruz. Örnek vermek gerekirse kalkan alacağınız hasarı engellerken havaya kaldırma büyüsü devasa olmayan canlıların ayağını yerden kesebiliyor.

Canlıları iyileştirdikten sonra her bölgede öğrendiğimiz bir şarkı sayesinde canlıların yardımına sığınabiliyoruz. İlk 1 saat içerisinde elde ettiğimiz flütle birkaç nota çalarak çobanlık yapabilir veyahut her canlının farklı özelliklerine erişim sağlayabiliriz. Zaman zaman ilerleme için gerekli olan bu kısımlar açık dünyada opsiyonel kısımlarda da kullanılabiliyor. Kimi canlı köprüleri açabilirken kimisi ise engel bulunan bir patikayı ulaşılabilir bir hale getirebilir. Bunları kovalarsak eğer envanter genişliğini veya can ya da enerji gibi niteliklerimizi artıran eşyalar ile ödüllendiriliyoruz.

Creatures of Ava oluşturmuş olduğu şiddet temelli olmayan oynanışında genel olarak iyi bir iş çıkarmış. Oyun süresi biraz daha uzamış olsa yetersiz kalacakken sürenin ayarlanmasıyla deneyim ideal hale gelmiş.
Creatures-of-Ava-Evcillestirme.jpg

Son olarak Atmosferik ögeler ve bahsetmediklerimiz


Creatures of Ava dört farklı ekosistemiyle farklı canlılar ve farklı yer yüzü şekilleri sunmakta. Bu yerlerin her biri kendine has bir renk paleti ve canlılar içermekte. Her biyomda yer alan canlılarda etkileşime geçebilmek için o yöreye ait ezgileri öğrenmemiz gerekmekte. Sonrasında flüt ile canlıların yardımına başvurmak ve keşfe çıkmak mümkün.

İlk başlarda yemyeşil bir orman biyomu ile karşılaşırken sonraları bataklık ve çöl gibi yerlere de yolumuz düşüyor. Yine her bölgenin bitki örtüsüne uygun; kör eden, zehir vererek canınızı düşüren canlıları yer alıyor. Her biyomun atmosferi gerek sanat tasarımı gerek müzikleriyle taze bir atmosfer sunuyor.
Creatures-of-Ava-Manzara.jpg


Serüvenimiz boyunca elde ettiğimiz dişe dokunur araç gereçler ve yeteneklerden bahsettik, şimdi sıra yetenek ağacında. Aslında üstüne konuşacak pek bir şey de yok ama değinmesek olmaz. Yetenek ağacında yer alan becerilerin ne yazık ki bir çoğu pasif.

Öncesinde %25 daha fazla etki eden bir ışını %50’ye çıkartmak ve türevleriyle donatılmış. Yalnızca 2-3 adet yeni bir hareket edinebildiğimiz beceri var ki bunlar da yetenek ağacından açılmasına gerek olmaksızın olması gereken yetiler. Yuvarlanmak gibi bir becerinin yetenek ağacından açılması bana biraz garip geldi doğrusu.
Optimizasyon


Bu incelemede muhtemelen en ağır eleştiriyi yapacağım kısım burası olacak. Niyesine hemen gelelim. Mevcut bilgisayarımın donanım açısından zorlanmadığı ve sorunsuz deneyim sunduğu AAA oyunların yanında Creatures of Ava pek de sorun yaşatmayacak olsa gerek. İstenilen sistem gereksinimleri yüksek ancak mevcut donanımım, istenilenin bir hayli üstünde. Fakat buna rağmen bize ulaştırılan sürümde; kontrolcü algılamama veya anlık ciddi FPS düşüşleri ve oyun içerisinde donma sonucu görev alamama gibi büyük sorunlar mevcut.

Yapımı başından sonuna oynadığım süre boyunca en az 7-8 defa önceki oto kayıt dosyamı geri yüklemek zorunda kaldım. Açılması gereken bir kapı açılmıyor, NPC olması gereken noktada olmuyor vb. sorunlarla baş etmek durumundaydım. Tüm bunların yanında kamera sorunları da mevcut. Bunlar haliyle deneyimime eksi olarak yansıdı. Lakin gelen güncellemeler ile bu durumun ortadan kalkacağını düşünüyorum. Eğer durum değişmezse benim oyun hakkındaki en olumsuz düşüncelerim bu noktada kalmaya devam edecek.

Inverge Studios tarafından geliştirilen 11 bit Studios‘un desteğiyle yayınlanan Creatures of Ava, 7 Ağustos 2024 itibariyle çıkmış bulunuyor. Eğer okuyacak farklı bir inceleme arıyorsanız Türkçe dil destekli incelememize göz atabilirsiniz.
 
Üst