KONU AÇ !

Topluluğumuzda Konular Açın ve Bize Ulaşın !

Yeni Konular !

Konulara Yorum Yapın ve Konunuzu Öne Çıkarın !

Bize Ulaşın !

Yöneticilerimiz Size 7/24 Yardımcı Olmak İçin Hazır !

SİLKROAD TÜRKİYE'NİN EN YENİ SİSTEMLİ VE MÜŞTERİ SEVGİSİYLE EN İYİ REKLAM PLATFORMLARINDAN BİTANESİ SROCENTER SEN YOKSAN Bİ KİŞİ EKSİK !

Söylenti: Microsoft, Halo Stüdyosu 343 Industries’in Oyun Geliştirme Sürecini Değiştirdi – Stüdyo Büyük Oranda Küçüldü

srocenter Can

Forum Admin
Moderatör
Center Üyesi
Bilişim Sahibi
Çevirmen
Coder
Grafiker
Guild Master
Guild Üyesi
Reklamcı
Server Sahibi
Supporter
V.i.P
Katılım
18 Haz 2023
Mesajlar
15,992
Tepkime puanı
4
Puanları
38
Halo Infinite’in beklentileri karşılamamasının ardından Microsoft çatısı altında radikal değişiklikler yaşanıyor gibi duruyor. Güvenilir bir kaynak olduğu belirtilen ve 12’den fazla eski ve güncel 343 Industries çalışanıyla konuşan Bathrobe Spartan, stüdyonun şu andaki durumuyla alakalı birtakım söylentiler paylaştı.

Bathrobe Spartan – Podcast Halo isimli X kullanıcısı, Halo stüdyosunun son durumuyla alakalı birçok tweet paylaştı. Bu tweetlere göre 343 Industries, 2023 ve 2024 yılları arasında 500 kişilik bir ekipten 280’den daha az kişiye sahip bir stüdyoya dönüştü. Ekibin sadece %30’u Oyun-İçerik-Üretim departmanlarında çalışır hale geldi.
Halo Stüdyosu 343 Industries, “aga” sana ne oldu?


100’den fazla insan işten çıkartılırken 50-60 arası kişinin istifasına izin verildi. Stüdyo içerisinde bazı roller (İletişim ve Marka Stratejisi [Communication & Brand Strategy]) Microsoft/Xbox ekibine devredildi.

, Microsoft’un ticari hedeflerine ulaşamasa da harici stüdyolarla halihazırda sözleşmesi olan içeriği bitirecek kadar başarılı oldu. Ancak bu yapılan sözleşmeler zar zor tamamlanabildiği için stüdyoya verilen bütçe önemli ölçüde kısıtlandı ve kontrol altına alındı. Bu yüzden Infinite, tabiri caizse “yaşam desteğine” bağlandı ki bu da artık sadece Forge içeriklerine güncelleme ve destek geleceğine işaret ediyor.The State of 343 Industries

???? Structure & headcount
???? Impact on Halo & Infinite
???? New Production Method

â¡ï¸ Won't have time to make a proper Thread like usual (you'll soon know why) so you'll get a TL;DR version instead.

????â¬ï¸ — Bathrobe Spartan ???? Podcast Halo (@BathrobeCast)


Özellikle Forge modu için başka stüdyolarla ortak hazırlanan haritaların, stüdyoların 343 Industries’e olan güvensizliği nedeniyle kalitesi düştü. Dolayısıyla 343 Industries’in oyun geliştirme sürecindeki yeri ciddi şekilde baltalandı.

Microsoft, stüdyoyu yeni bir üretim metoduna geçirdi. 343 Industries’in, artık geliştirilmekte olan oyunların Üretim aşamasında yer almaması ancak sadece Konsept ve Üretim Öncesi (Pre-Production) kısımlarında çalışması kararlaştırıldı.

Creative Assembly’nin Halo Wars 2’de yaptığına benzer olarak şu anda geliştirilmekte olan iki yapımda (birisinin Halo 7 olduğu söyleniyor) başka bir stüdyo asıl üretim kısmını devralacakken 343 Industries ise sadece Lore oluşturma, Konsept ve Üretim Öncesi fazlarında söz sahibi olacak.

Bütün bunlara ek olarak Microsoft’un kaynakları büyük oranda çektiği ve stüdyonun dahili geliştirme sürecine güven duymadığı da belirtiliyor. (bu acıttı)
 
Üst