KONU AÇ !

Topluluğumuzda Konular Açın ve Bize Ulaşın !

Yeni Konular !

Konulara Yorum Yapın ve Konunuzu Öne Çıkarın !

Bize Ulaşın !

Yöneticilerimiz Size 7/24 Yardımcı Olmak İçin Hazır !

SİLKROAD TÜRKİYE'NİN EN YENİ SİSTEMLİ VE MÜŞTERİ SEVGİSİYLE EN İYİ REKLAM PLATFORMLARINDAN BİTANESİ SROCENTER SEN YOKSAN Bİ KİŞİ EKSİK !

Sony yöneticileri, PS3 neslinde yapılan hataları kabul etti

srocenter Can

Forum Admin
Moderatör
Center Üyesi
Bilişim Sahibi
Çevirmen
Coder
Grafiker
Guild Master
Guild Üyesi
Reklamcı
Server Sahibi
Supporter
V.i.P
Katılım
18 Haz 2023
Mesajlar
15,992
Tepkime puanı
4
Puanları
38
PS3, Sony konsolları arasında en zayıf halka denebilir. Zaten diğer nesillere göre daha düşük olan satış performansı da bir şeylerin yanlış yapıldığını ortaya koyuyor.

Sony, fiyatı ve zor mimarisi başta olmak üzere PS3’ü piyasaya sürerken yaptığı hataları kabul etti. Eski PlayStation başkanı Jim Ryan, PlayStation Studios başkanı Hermen Hulst ve eski PlayStation yöneticisi Shawn Layden neyin yanlış gittiğini kısaca tartıştı.

Konsol devinin üç efsanesi, CNBC ile yaptıkları birtartışmalı nesilde zorlu bir dönemden geçtiklerini itiraf etti. Hepsinin son derece doğru saptamalar olduğu söylenebilir…
ps3-geriye-donuk-uyumluluk-ps5-emulator.jpg

‘PS3 güçlü bir makineydi ancak oyun geliştirmek çok zordu’


Ryan, PS3 nesline girerken Sony’nin PS2’de elde ettiği başarıya biraz kendini kaptırdığını belirtti. PS3’ün ilk günlerinin zor olduğunu kabul ederek, başlarda biraz tökezlediklerini ortaya koydu.

PS3 piyasaya sürüldüğünde Hulst, yalnızca bir yıldır PlayStation ailesinin parçasıydı. O dönemde Sony’nin 2005 yılında satın aldığı Killzone stüdyosu Guerrilla Games’i yönetiyordu.

Ona göre PS3 güçlü bir makineydi ancak ona oyun geliştirmesi çok zordu. Sony’nin oyunları PS3’e getirmek için bazı harika seriler planlasa da üzerinde çok çalışmasının gerekildiğini ekledi.
god-of-war-3-remastered-savas-tanrisi-kratos.jpg


Layden ise Sony’nin PS3 dönemindeki yanlış adımlarının, PlayStation’ı tanımlayan muhteşem birinci parti oyunların yaratılmasına yol açtığı görüşünde. Donanım ve fiyat tutarsızlığını fark eden şirket, yazılıma odaklandı ve bu alanda kazandı.

PS3’ün mimarisi günümüze kadar ulaşan geriye dönük uyumluluk sorunlarına da yol açtı. O nesildeki oyunlar, PS Plus Premium’un klasikler kataloğunda sadece akış yoluyla oynanabiliyor.

Ülkemizde Premium yerine Deluxe planı olduğu için o kapı bize kapalı. Ancak zaman zaman Sony’nin PS5’te PS3 uyumluluğu için emülasyon çalışmaları yaptığı .
 
Üst