srocenter Can
Forum Admin
Moderatör
Center Üyesi
Bilişim Sahibi
Çevirmen
Coder
Grafiker
Guild Master
Guild Üyesi
Reklamcı
Server Sahibi
Supporter
V.i.P
- Katılım
- 18 Haz 2023
- Mesajlar
- 20,101
- Tepkime puanı
- 10
- Puanları
- 38
Massive Entertainment, Star Wars evreninde geçen bir kaçakçılık oyun fikri ile ilk kez Lucasfilm Games’in kapısını çaldığında beklentilerim oluşmamıştı. Ubisoft’un diğer stüdyolarından da geliştirme sürecine yardım gelince yine çok ciddiye almamış, bir Far Cry DLC’si gibi olur sanmıştım.
Nitekim aradan yıllar geçti ve Ubisoft,ilk oynanış fragmanını gösterdi. Düşüncelerim karmaşık olmasına rağmen ilk kez EA dışındaki bir stüdyodan Star Wars görme fikri hoşuma gitmişti.
En azından oyun, değişkenlik gösteren inceleme yorumları içerisinde benim beklentilerimi karşıladı ve evrene olan açlığımı giderdi.
Star Wars Outlaws’ın hikayesi nasıl?
Kay isimli bir kanun kaçağı zengin olmak ister ve galakside büyük bir vurgun fikri arar ama hiçbir zaman o imkanı elde edemez. Bu durum galaksinin en zengin isimlerinden birisinin malikanesini soymaya karar verene kadar da aynı kalır. Tabii ki bu girişim başarısızlıkla sonuçlanır ve hikaye de buradan ilerlemeye başlar.
Her ne kadar hikaye iyi olsa da hikaye sunumu iyi olmaktan çok uzak. Ghost of Tsushima’ya yapılan eleştirilerin aynısını bu oyun için de söyleyebiliriz. Oyunun %20’lik kısmında harika sinematikler bulunurken diğer kısımlar sadece karakterlerin ağız oynatarak konuşmasından oluşuyor.
SPOILER
Ubisoft, Star Wars oyun yapma hakkını almışken malum karakteri hiç göstermez olur mu? Evet, Darth Vader oyunda toplamda 6-7 dakikalığına gözüküyor ve bana göre Star Wars tarihindeki en iyi Darth Vader sahnelerinden biri ile karşı karşıya kalıyoruz. Hatta bu spesifik sinametiğin diğer sinematiklerden çok daha iyi olduğunu görebiliyoruz.
Lakin hakkını yemek istemiyorum, oyunun hikayesi, Star Wars’ın yeraltı dünyasını iyi bir şekilde gösteriyor. çetelerin işleyişi, diğer çeteleri çökertmek istemesi, çete içi çatışmalar ve.s iyi yapılmış.
Karakterler ise hiç akılda kalıcı değil. Nix ve Kay dışında başka bir karakterin aklımda kalacağını hiç sanmıyorum. çünkü doğal olarak ana karakterlerimiz hariç hiç bir karakterin altı doldurulmamış. Sadece orda olmak için orda olduğu hissediliyor.
Oyunculuklar ve seslendirmelere geçelim. Oyunculuk, sinematiklerin kaliteli olduğu noktalarda kendini gösteriyor ve rol kesmelerin gayet iyi olduğunu söyleyebilirim. Bazı noktalarda seslendirme duygusuz olurken çoğu duygusal noktada ise karakterin ne hissettiğini harika seslendirme sayesinde siz de hissediyorsunuz.
Oyunun finali ise fena değil. Keşke son boss savaşı ilk boss savaşı gibi olsaymış. Boss’tan kaçmanın bir mantığı var ama yine de bahane değil.
Oyunun kombatı
Nihayet tek oyunculu, hikaye ağırlıklı ama açık dünya ya da önem veren bir Star Wars oyunu ile karşı karşıyayız. Star Wars Jedi: Survivor ile Jedi açlığımızı pekiştirdikten sonra kanun kaçağı olarak oynadığımız yapım, Star Wars hayranlarına farklı bir çeşitlilik sunacaktır.
Jedi olarak oynamadığımız için oynanış bir hayli farklı ki bu da bir ışın kılıcımız yok demek. Kay, özünde bir scoundrel ve scoundrel aslında kelime anlamı olarak rezil veya alçak biri demek.
Kısa bir bilgi. Tureng veya Sithpedi’de scoundrel, kurumsak olarak çevrilmiş. Eski eserlerden gelen bir çeviri olduğunu düşünsem de anlamı argo olduğu için biz kanun kaçağı demeye devam edelim.
Kay’in bir ışın kılıcı olmadığı için oyunun mantığını “saklan ve çatış” olarak tasarlamışlar. Ancak bazı görevler haricinde görevlerde gizli veya çatışma usulü yaklaşım yapabiliyorsunuz. Oyun her ne kadar gizli gitmeniz için bir sürü imkan tanısa da çatışmayı zor hale getirmemiş.
çatışarak gittiğinizde düşmanlar alarmı çalıştırabilir ve bu da üzerinize daha çok düşman getirebilir. Etrafımı sardıklarında ise kaçtım ve en iyi taktikle düşmanları yenmeye çalıştım. Vuruş hissi de çok iyi olunca hep çatışmayı tercih ettim ve çoğunlukla bu işe de yaradı.
Sık sık kullandığımız özelliklerden birisi ise Red Dead Redemption’larda gördüğümüz Dead Eye. Maksimum 3 düşmanı seçerek, saliseler içinde öldürebiliyoruz. Bu mekaniğin oyuna çok iyi yakıştığını da düşünüyorum.
Blaster’ın toplamda üç modu bulunmakta. Her üçünden de hem düşmanlara karşı hem de puzzle çözmek için faydalanıyoruz. Standart modu direkt düşmanları öldürmek, elektrik modunu robotları patlatmak, bomba modunu ise büyük düşmanlar için kullanıyoruz.
Açık dünyada imparatorluk ile savaşmak ise hiç de akıllı bir fikir değil. Oyunda GTA’larda olan polis yıldızı sistemine benzer bir aranma sistemi var. İmparatorluk ile ne kadar çok uğraşırsanız askerler bir o kadar agresifleşiyor. En son noktada ise hiç bulaşmak istemeyeceğiniz Darth Vader’ın emriyle hareket eden korkutucu elit askerler Death Trooper’lar karşınıza çıkıyor.
Düşmanlardan bahsettiğimize göre oyunun yapay zekasını da merak edeceksinizdir. Üzücü şekilde oyunun yapay zekası rezalet. Ayrıyeten gizli yaklaşım sergileyebildiğiniz bir oyunda böyle bir yapay zeka tasarlamak tüm hevesinizi kırıyor. Eğildiğinizde neredeyse görünmez oluyorsunuz, düşmanın çok yakınına gitmeseniz sizi görmüyor bile.
Ayrıca oyunda az da olsa yaratıklarla da kapışıyoruz. Bu yaratıklara ne kadar vursak da üzerimize koşmaya devam ediyor. Diğer düşmanlara vurduğumuzda afalladığını görüyoruz ama aynısı bu yaratıklar için geçerli değil.
Başka bir eksiye veryansın edeceğim. Yıllar sonra Jedi olarak oynamadığımız bir Star Wars oyununda sadece bir blaster taşıyabilmek üzücü. Öldürdüğümüz düşmanlar silahlarını yere düşürebiliyor lakin mermileri çok çabuk bitiyor ve hemen animasyon girdiği an silahı elinden bırakıyor. Saçma olmuş.
Peki ya diğer oynanış mekanikleri?
Oyunda tırmanma mekaniği de var ve oyuna yakıştığını söyleyebilirim. çoğu tırmanma bölümü bir yerden diğerine geçmekten ibaret olsa da bazı bölümler bulmacalar ile harmanlanıyor ve bu bölümlerin daha eğlenceli olduğunu düşünüyorum. Tırmanma mekaniğinin daha zor olmasını da isterdim.
Kapı ve sandık kilitlerini açmayı çok daha farklı yapılmış. Bir kısa müzik ritmine göre belirli bir tuşa basmalıyız. Farklı bir yaklaşım olduğunu söyleyebilirim. Bir diğer kilit açma mekaniği ise hack. Bilgisayarları hackleyip mini oyunları yaparak belirli kapıları, lazerleri, silahları ve kameraları kapatabiliyoruz. Gizlilik için iyi bir eklenti.
Bölüm tasarımlarının ise gayet iyi olduğunu söylemem lazım. çoğu bölüm hem gizlilik hem çatışma için iyi bir şekilde tasarlanmış. Yalan söylemeyeyim, bazı bölümlerin tasarımlarını o kadar sevdim ki tamamen gizli gitmeyi bile tercih ettim.
Speeder sürmeden bahsedelim. Bir gezegende bir noktadan bir noktaya gitmek için aracımız speeder oluyor. İlk başta gaz ve fren yapabildiğimiz Speeder, yetenekleri geliştirdikçe zıplama, boost ve suların üzerinde gitme gibi özellikleri ekleyebiliyorsunuz.
Ancak speeder’ımızı karlarla kaplı Kijimi gezegeninde kullanmıyoruz. Eğer ki speeder’ı bu gezegende kullanabilseymişiz oyundaki en sevdiğim gezegenlerden birisi olabilirmiş. Yapımcıların tembellik ettiğini düşünüyorum, yazık olmuş.
Kay’in uzay gemisine de eklentiler ekleyebiliyor ve geliştirebiliyorsunuz. Gemiyi sürmek gayet zevkli, bununla çatışmak tatlı olmuş. Sürekli hareket halinde kalıp düşmanları avlıyoruz, eğer canımız az ise boost ile uzaklaşıyoruz ve canımız tazelendiğinde tekrardan atağa geçiyoruz. Uzay boşluğunda malzemeler de bulunuyor, yaklaştığınızda Assassin’s Creed IV: Black Flag’e benzer şekilde toplayabiliyoruz.
Oyunda yetenek geliştirme için biraz farklı bir yol izlenmiş. Örneğin blaster’ı geliştirmek için spesifik bir karakteri bulmalı ve onun görevini yapmalısınız. Farklı bir yaklaşım olduğunu kabul etsem de biraz gereksiz bir özellik olduğunu düşünüyorum. Ayrıca yetenek geliştirmek için de oyunun sizden istediği gereklilikleri yapmanız lazım.
Nix’ten bahsetmişken, ne işe yarıyor Nix? Ana karakterimiz Kay’in sevimli minik dostu Nix, gizlilik için harika bir araç. Düşmanların ve kameraların dikkatini dağıtabilir, veya direkt düşmana saldırmasını emredebilirsiniz. Nix’i puzzle kısmında da kullanıyoruz, ulaşamadığımız yerlere Nix ulaşabiliyor ve işimizi kolaylaştırıyor. Onun belirli özelliklerini arttırmak için ise yine mini-game yapmak gerekiyor.
Grafik ve Atmosfer
Oyunu PlayStation 5 üzerinden hem Quality hem de Performance modunda oynadım. Quality mod ile iki saat geçirdikten sonra çok da gerek olmadığına karar verip Performance moduna aldım ve oyun yağ gibi aktı. Yine de Performance modunda grafiklerin harika ve nefes kesici olduğunu söylemeliyim. Ancak bu iki modun arasında grafiksel açıdan dağlar kadar fark yok.
Oyunda bazı grafiksel hatalar mevcut. Oyunu çıkışından önce oynadığım için bu tür hataların kolaylıkla düzeleceğini düşündüm. Ancak karakterlerin yüz modelleri inanılmaz kötü duruyor, üstelik animasyonu olduğunda çok daha kötüleşiyor bu durum.
Işıklandırmanın ve efektlerin ise gayet iyi olduğunu söyleyebilirim. Gerek iç mekanlarda gerekse de açık dünyada ışıklandırma muazzam duruyor.
Outlaws’un açık dünyası ve çeteleri
Oyunun açık dünyası gayet iyi tasarlanmış, yeri geliyor manzaraları ve yan etkinliklerin bolluğu ile bizi etkiliyor. Ancak yan görevleri yapmak için oyuncuya yeteri kadar motivasyon verilmiyor. Her görevi yaptığımızda bir yetenek puanı ile ödüllendirilmek çok klasik bir sistem olsa da oyuncuyu yan görev yapmaya itebilirdi.
“At” yarışı, Sabacc (kart oyunu) gibi etkinliklerin olmasını hiç beklemiyordum ama görmek güzel oldu. Bunun yanında yolda speeder’larınızı yarıştırmanızı isteyecek karakterler de oluyor. Bunların inanılmaz kötü ve dengesiz tasarlandığını düşünüyorum. Witcher ve RDR’deki at yarışının aynısı yapılmaya çalışılmış ama olmamış. Bir noktadan sonra speeder o kadar hızlı oluyor ki ne yolu takip edebiliyoruz ne de diğer yarışçıyı.
En beklemediğim özelliklerden birisi ise bilgi çalma veya elde etme. Örneğin iki çete birbiriyle konuşuyor ve Hutt çetesinin para kasasının belirli bir yere gömüldüğünü söylüyor. Siz de bunu gizlice dinlerseniz bu bilgi ile kasaya ulaşabilirsiniz. İyi bir eklenti olmuş.
Oyunda dört çete mevcut: Crimson Dawn, The Hutt Cartel, The Pyke Syndicate ve Ashiga Clan. Tabii ki, bunun dışında oynanışı etkilemeyen çeteler de var. Lakin saydığım çetelerle aranızı kötü veya iyi yapabilirsiniz. Ancak ödüller ve oyunun sonunda ufacık bir sahneden başka bir işe yaradığını görmedim. Bu durumun Mafia III’teki gibi daha detaylı ve etkisini hissettiren şekilde olmasını isterdim. Örneğin imparatorluk bizi sıkıştırdığında bir çeteyi arayıp aranma seviyemizi sıfırlayabilmek veya başka bir çeteyi destek için çatışma alanına falan çağırabilmek güzel olurdu.
Oyunda raid dediğimiz baskınlar da var. Özel malzemeler toplamak için bu raid’leri yapabilirsiniz. Ya da sivilleri düşmanlardan da koruyabilirsiniz. Bunların zorlayıcı olduğunu düşünebilirsiniz ama tam aksine çok kolay.
Peki başka ne var bu açık dünyada? Maalesef materyal alabildiğimiz mağazalar ve speeder ile uzay gemisini geliştirebildiğimiz yerlerden başka kayda değer bir şey yok. Ancak uzay boşluğunda yapılabilir yan görevler de mevcut.
Son notlar
Oyun boyunca hiçbir yükleme ekranı yok. Tabii ki gizli yükleme ekranlarını yılların oyuncuları anlayacaktır ama bunu iyi bir şekilde gizlemelerini takdir ettim. Özellikle bir gezegene hiç bir yükleme ekranı olmadan inmek harika olmuş.
Bu arada oyunu PlayStation 5 üzerinden oynadım ve Ubisoft’u, Call of Duty: Black Ops – Cold War’dan sonra Dualsense’i en iyi bir şekilde kullandığı için tebrik ederim. Karakterin her bir hareketinde, speeder ve uzay gemisi için apayrı bir titreşim ve L2/R2 haptic feedback’i tasarlanmış.
Oyunun büyük bir kısmını performans modunda, yani 60 FPS olarak oyandım ama bazı noktalarda oyunun 40-45 FPS’e düştüğünü hissedebildim. Umarım sonraki güncellemeler ile bu düzeltilir.
Massive Entertainment tarafından geliştirilen ve Ubisoft tarafından yayınlanan Star Wars Outlaws, 30 Ağustos 2024 itibariyle çıkmış bulunuyor. Eğer okuyacak farklı bir inceleme arıyorsanız incelememize de göz atabilirsiniz.
*Star Wars Outlaws, Ubisoft tarafından inceleme amaçlı gönderilmiştir.
Star Wars Outlaws
7.8
İnceleme7.8
ArtılarStar Wars evreni ve bu evrenin yeraltı dünyası çok iyi grafiklerle yansıtılmış.Nix'i gizlilikte kullanmak oynanışa çeşitlilik katıyor.Dualsense'in neredeyse tüm nimetlerinden yararlanılmış.Uzay gemisiyle ve yerde düşmanlarla olan çatışmalar zevkli.Bölüm tasarımları başarılı, keşif hissini güçlendiriyor.
EksilerYüz modelleri ve animasyonların çoğu sahnede rezalet duruyor.Görevlerin temeli aynı.Yapay zeka çok kötü.Gizlilik bir yerden sonra bayıyor.
ÖzetStar Wars Outlaws yıllar sonra Jedi olarak oynamadığımız bir Star Wars oyunu olarak karşımıza çıkıyor. Peki bu oyun açlığımızı dolduruyor mu? Pek de sayılmaz ancak açık dünya keşif oyunu isteyenleri tatmin edeceğini düşünüyorum. Ancak aksiyon dolu bir oyun arıyorsanız beklentinizin biraz altında kalacaktır. Buna rağmen Star Wars Outlaws iyi atmosferi, bol içerikleri, harika açık dünyası ve fena olmayan hikayesi ile yılın iyi yapımları arasına giriyor.
Nitekim aradan yıllar geçti ve Ubisoft,ilk oynanış fragmanını gösterdi. Düşüncelerim karmaşık olmasına rağmen ilk kez EA dışındaki bir stüdyodan Star Wars görme fikri hoşuma gitmişti.
En azından oyun, değişkenlik gösteren inceleme yorumları içerisinde benim beklentilerimi karşıladı ve evrene olan açlığımı giderdi.
Star Wars Outlaws’ın hikayesi nasıl?
Kay isimli bir kanun kaçağı zengin olmak ister ve galakside büyük bir vurgun fikri arar ama hiçbir zaman o imkanı elde edemez. Bu durum galaksinin en zengin isimlerinden birisinin malikanesini soymaya karar verene kadar da aynı kalır. Tabii ki bu girişim başarısızlıkla sonuçlanır ve hikaye de buradan ilerlemeye başlar.
Her ne kadar hikaye iyi olsa da hikaye sunumu iyi olmaktan çok uzak. Ghost of Tsushima’ya yapılan eleştirilerin aynısını bu oyun için de söyleyebiliriz. Oyunun %20’lik kısmında harika sinematikler bulunurken diğer kısımlar sadece karakterlerin ağız oynatarak konuşmasından oluşuyor.
SPOILER
Ubisoft, Star Wars oyun yapma hakkını almışken malum karakteri hiç göstermez olur mu? Evet, Darth Vader oyunda toplamda 6-7 dakikalığına gözüküyor ve bana göre Star Wars tarihindeki en iyi Darth Vader sahnelerinden biri ile karşı karşıya kalıyoruz. Hatta bu spesifik sinametiğin diğer sinematiklerden çok daha iyi olduğunu görebiliyoruz.
Lakin hakkını yemek istemiyorum, oyunun hikayesi, Star Wars’ın yeraltı dünyasını iyi bir şekilde gösteriyor. çetelerin işleyişi, diğer çeteleri çökertmek istemesi, çete içi çatışmalar ve.s iyi yapılmış.
Karakterler ise hiç akılda kalıcı değil. Nix ve Kay dışında başka bir karakterin aklımda kalacağını hiç sanmıyorum. çünkü doğal olarak ana karakterlerimiz hariç hiç bir karakterin altı doldurulmamış. Sadece orda olmak için orda olduğu hissediliyor.
Oyunculuklar ve seslendirmelere geçelim. Oyunculuk, sinematiklerin kaliteli olduğu noktalarda kendini gösteriyor ve rol kesmelerin gayet iyi olduğunu söyleyebilirim. Bazı noktalarda seslendirme duygusuz olurken çoğu duygusal noktada ise karakterin ne hissettiğini harika seslendirme sayesinde siz de hissediyorsunuz.
Oyunun finali ise fena değil. Keşke son boss savaşı ilk boss savaşı gibi olsaymış. Boss’tan kaçmanın bir mantığı var ama yine de bahane değil.
Oyunun kombatı
Nihayet tek oyunculu, hikaye ağırlıklı ama açık dünya ya da önem veren bir Star Wars oyunu ile karşı karşıyayız. Star Wars Jedi: Survivor ile Jedi açlığımızı pekiştirdikten sonra kanun kaçağı olarak oynadığımız yapım, Star Wars hayranlarına farklı bir çeşitlilik sunacaktır.
Jedi olarak oynamadığımız için oynanış bir hayli farklı ki bu da bir ışın kılıcımız yok demek. Kay, özünde bir scoundrel ve scoundrel aslında kelime anlamı olarak rezil veya alçak biri demek.
Kısa bir bilgi. Tureng veya Sithpedi’de scoundrel, kurumsak olarak çevrilmiş. Eski eserlerden gelen bir çeviri olduğunu düşünsem de anlamı argo olduğu için biz kanun kaçağı demeye devam edelim.
Kay’in bir ışın kılıcı olmadığı için oyunun mantığını “saklan ve çatış” olarak tasarlamışlar. Ancak bazı görevler haricinde görevlerde gizli veya çatışma usulü yaklaşım yapabiliyorsunuz. Oyun her ne kadar gizli gitmeniz için bir sürü imkan tanısa da çatışmayı zor hale getirmemiş.
çatışarak gittiğinizde düşmanlar alarmı çalıştırabilir ve bu da üzerinize daha çok düşman getirebilir. Etrafımı sardıklarında ise kaçtım ve en iyi taktikle düşmanları yenmeye çalıştım. Vuruş hissi de çok iyi olunca hep çatışmayı tercih ettim ve çoğunlukla bu işe de yaradı.
Sık sık kullandığımız özelliklerden birisi ise Red Dead Redemption’larda gördüğümüz Dead Eye. Maksimum 3 düşmanı seçerek, saliseler içinde öldürebiliyoruz. Bu mekaniğin oyuna çok iyi yakıştığını da düşünüyorum.
Blaster’ın toplamda üç modu bulunmakta. Her üçünden de hem düşmanlara karşı hem de puzzle çözmek için faydalanıyoruz. Standart modu direkt düşmanları öldürmek, elektrik modunu robotları patlatmak, bomba modunu ise büyük düşmanlar için kullanıyoruz.
Açık dünyada imparatorluk ile savaşmak ise hiç de akıllı bir fikir değil. Oyunda GTA’larda olan polis yıldızı sistemine benzer bir aranma sistemi var. İmparatorluk ile ne kadar çok uğraşırsanız askerler bir o kadar agresifleşiyor. En son noktada ise hiç bulaşmak istemeyeceğiniz Darth Vader’ın emriyle hareket eden korkutucu elit askerler Death Trooper’lar karşınıza çıkıyor.
Düşmanlardan bahsettiğimize göre oyunun yapay zekasını da merak edeceksinizdir. Üzücü şekilde oyunun yapay zekası rezalet. Ayrıyeten gizli yaklaşım sergileyebildiğiniz bir oyunda böyle bir yapay zeka tasarlamak tüm hevesinizi kırıyor. Eğildiğinizde neredeyse görünmez oluyorsunuz, düşmanın çok yakınına gitmeseniz sizi görmüyor bile.
Ayrıca oyunda az da olsa yaratıklarla da kapışıyoruz. Bu yaratıklara ne kadar vursak da üzerimize koşmaya devam ediyor. Diğer düşmanlara vurduğumuzda afalladığını görüyoruz ama aynısı bu yaratıklar için geçerli değil.
Başka bir eksiye veryansın edeceğim. Yıllar sonra Jedi olarak oynamadığımız bir Star Wars oyununda sadece bir blaster taşıyabilmek üzücü. Öldürdüğümüz düşmanlar silahlarını yere düşürebiliyor lakin mermileri çok çabuk bitiyor ve hemen animasyon girdiği an silahı elinden bırakıyor. Saçma olmuş.
Peki ya diğer oynanış mekanikleri?
Oyunda tırmanma mekaniği de var ve oyuna yakıştığını söyleyebilirim. çoğu tırmanma bölümü bir yerden diğerine geçmekten ibaret olsa da bazı bölümler bulmacalar ile harmanlanıyor ve bu bölümlerin daha eğlenceli olduğunu düşünüyorum. Tırmanma mekaniğinin daha zor olmasını da isterdim.
Kapı ve sandık kilitlerini açmayı çok daha farklı yapılmış. Bir kısa müzik ritmine göre belirli bir tuşa basmalıyız. Farklı bir yaklaşım olduğunu söyleyebilirim. Bir diğer kilit açma mekaniği ise hack. Bilgisayarları hackleyip mini oyunları yaparak belirli kapıları, lazerleri, silahları ve kameraları kapatabiliyoruz. Gizlilik için iyi bir eklenti.
Bölüm tasarımlarının ise gayet iyi olduğunu söylemem lazım. çoğu bölüm hem gizlilik hem çatışma için iyi bir şekilde tasarlanmış. Yalan söylemeyeyim, bazı bölümlerin tasarımlarını o kadar sevdim ki tamamen gizli gitmeyi bile tercih ettim.
Speeder sürmeden bahsedelim. Bir gezegende bir noktadan bir noktaya gitmek için aracımız speeder oluyor. İlk başta gaz ve fren yapabildiğimiz Speeder, yetenekleri geliştirdikçe zıplama, boost ve suların üzerinde gitme gibi özellikleri ekleyebiliyorsunuz.
Ancak speeder’ımızı karlarla kaplı Kijimi gezegeninde kullanmıyoruz. Eğer ki speeder’ı bu gezegende kullanabilseymişiz oyundaki en sevdiğim gezegenlerden birisi olabilirmiş. Yapımcıların tembellik ettiğini düşünüyorum, yazık olmuş.
Kay’in uzay gemisine de eklentiler ekleyebiliyor ve geliştirebiliyorsunuz. Gemiyi sürmek gayet zevkli, bununla çatışmak tatlı olmuş. Sürekli hareket halinde kalıp düşmanları avlıyoruz, eğer canımız az ise boost ile uzaklaşıyoruz ve canımız tazelendiğinde tekrardan atağa geçiyoruz. Uzay boşluğunda malzemeler de bulunuyor, yaklaştığınızda Assassin’s Creed IV: Black Flag’e benzer şekilde toplayabiliyoruz.
Oyunda yetenek geliştirme için biraz farklı bir yol izlenmiş. Örneğin blaster’ı geliştirmek için spesifik bir karakteri bulmalı ve onun görevini yapmalısınız. Farklı bir yaklaşım olduğunu kabul etsem de biraz gereksiz bir özellik olduğunu düşünüyorum. Ayrıca yetenek geliştirmek için de oyunun sizden istediği gereklilikleri yapmanız lazım.
Nix’ten bahsetmişken, ne işe yarıyor Nix? Ana karakterimiz Kay’in sevimli minik dostu Nix, gizlilik için harika bir araç. Düşmanların ve kameraların dikkatini dağıtabilir, veya direkt düşmana saldırmasını emredebilirsiniz. Nix’i puzzle kısmında da kullanıyoruz, ulaşamadığımız yerlere Nix ulaşabiliyor ve işimizi kolaylaştırıyor. Onun belirli özelliklerini arttırmak için ise yine mini-game yapmak gerekiyor.
Grafik ve Atmosfer
Oyunu PlayStation 5 üzerinden hem Quality hem de Performance modunda oynadım. Quality mod ile iki saat geçirdikten sonra çok da gerek olmadığına karar verip Performance moduna aldım ve oyun yağ gibi aktı. Yine de Performance modunda grafiklerin harika ve nefes kesici olduğunu söylemeliyim. Ancak bu iki modun arasında grafiksel açıdan dağlar kadar fark yok.
Oyunda bazı grafiksel hatalar mevcut. Oyunu çıkışından önce oynadığım için bu tür hataların kolaylıkla düzeleceğini düşündüm. Ancak karakterlerin yüz modelleri inanılmaz kötü duruyor, üstelik animasyonu olduğunda çok daha kötüleşiyor bu durum.
Işıklandırmanın ve efektlerin ise gayet iyi olduğunu söyleyebilirim. Gerek iç mekanlarda gerekse de açık dünyada ışıklandırma muazzam duruyor.
Outlaws’un açık dünyası ve çeteleri
Oyunun açık dünyası gayet iyi tasarlanmış, yeri geliyor manzaraları ve yan etkinliklerin bolluğu ile bizi etkiliyor. Ancak yan görevleri yapmak için oyuncuya yeteri kadar motivasyon verilmiyor. Her görevi yaptığımızda bir yetenek puanı ile ödüllendirilmek çok klasik bir sistem olsa da oyuncuyu yan görev yapmaya itebilirdi.
“At” yarışı, Sabacc (kart oyunu) gibi etkinliklerin olmasını hiç beklemiyordum ama görmek güzel oldu. Bunun yanında yolda speeder’larınızı yarıştırmanızı isteyecek karakterler de oluyor. Bunların inanılmaz kötü ve dengesiz tasarlandığını düşünüyorum. Witcher ve RDR’deki at yarışının aynısı yapılmaya çalışılmış ama olmamış. Bir noktadan sonra speeder o kadar hızlı oluyor ki ne yolu takip edebiliyoruz ne de diğer yarışçıyı.
En beklemediğim özelliklerden birisi ise bilgi çalma veya elde etme. Örneğin iki çete birbiriyle konuşuyor ve Hutt çetesinin para kasasının belirli bir yere gömüldüğünü söylüyor. Siz de bunu gizlice dinlerseniz bu bilgi ile kasaya ulaşabilirsiniz. İyi bir eklenti olmuş.
Oyunda dört çete mevcut: Crimson Dawn, The Hutt Cartel, The Pyke Syndicate ve Ashiga Clan. Tabii ki, bunun dışında oynanışı etkilemeyen çeteler de var. Lakin saydığım çetelerle aranızı kötü veya iyi yapabilirsiniz. Ancak ödüller ve oyunun sonunda ufacık bir sahneden başka bir işe yaradığını görmedim. Bu durumun Mafia III’teki gibi daha detaylı ve etkisini hissettiren şekilde olmasını isterdim. Örneğin imparatorluk bizi sıkıştırdığında bir çeteyi arayıp aranma seviyemizi sıfırlayabilmek veya başka bir çeteyi destek için çatışma alanına falan çağırabilmek güzel olurdu.
Oyunda raid dediğimiz baskınlar da var. Özel malzemeler toplamak için bu raid’leri yapabilirsiniz. Ya da sivilleri düşmanlardan da koruyabilirsiniz. Bunların zorlayıcı olduğunu düşünebilirsiniz ama tam aksine çok kolay.
Peki başka ne var bu açık dünyada? Maalesef materyal alabildiğimiz mağazalar ve speeder ile uzay gemisini geliştirebildiğimiz yerlerden başka kayda değer bir şey yok. Ancak uzay boşluğunda yapılabilir yan görevler de mevcut.
Son notlar
Oyun boyunca hiçbir yükleme ekranı yok. Tabii ki gizli yükleme ekranlarını yılların oyuncuları anlayacaktır ama bunu iyi bir şekilde gizlemelerini takdir ettim. Özellikle bir gezegene hiç bir yükleme ekranı olmadan inmek harika olmuş.
Bu arada oyunu PlayStation 5 üzerinden oynadım ve Ubisoft’u, Call of Duty: Black Ops – Cold War’dan sonra Dualsense’i en iyi bir şekilde kullandığı için tebrik ederim. Karakterin her bir hareketinde, speeder ve uzay gemisi için apayrı bir titreşim ve L2/R2 haptic feedback’i tasarlanmış.
Oyunun büyük bir kısmını performans modunda, yani 60 FPS olarak oyandım ama bazı noktalarda oyunun 40-45 FPS’e düştüğünü hissedebildim. Umarım sonraki güncellemeler ile bu düzeltilir.
Massive Entertainment tarafından geliştirilen ve Ubisoft tarafından yayınlanan Star Wars Outlaws, 30 Ağustos 2024 itibariyle çıkmış bulunuyor. Eğer okuyacak farklı bir inceleme arıyorsanız incelememize de göz atabilirsiniz.
*Star Wars Outlaws, Ubisoft tarafından inceleme amaçlı gönderilmiştir.
Star Wars Outlaws
7.8
İnceleme7.8
ArtılarStar Wars evreni ve bu evrenin yeraltı dünyası çok iyi grafiklerle yansıtılmış.Nix'i gizlilikte kullanmak oynanışa çeşitlilik katıyor.Dualsense'in neredeyse tüm nimetlerinden yararlanılmış.Uzay gemisiyle ve yerde düşmanlarla olan çatışmalar zevkli.Bölüm tasarımları başarılı, keşif hissini güçlendiriyor.
EksilerYüz modelleri ve animasyonların çoğu sahnede rezalet duruyor.Görevlerin temeli aynı.Yapay zeka çok kötü.Gizlilik bir yerden sonra bayıyor.
ÖzetStar Wars Outlaws yıllar sonra Jedi olarak oynamadığımız bir Star Wars oyunu olarak karşımıza çıkıyor. Peki bu oyun açlığımızı dolduruyor mu? Pek de sayılmaz ancak açık dünya keşif oyunu isteyenleri tatmin edeceğini düşünüyorum. Ancak aksiyon dolu bir oyun arıyorsanız beklentinizin biraz altında kalacaktır. Buna rağmen Star Wars Outlaws iyi atmosferi, bol içerikleri, harika açık dünyası ve fena olmayan hikayesi ile yılın iyi yapımları arasına giriyor.