KONU AÇ !

Topluluğumuzda Konular Açın ve Bize Ulaşın !

Yeni Konular !

Konulara Yorum Yapın ve Konunuzu Öne Çıkarın !

Bize Ulaşın !

Yöneticilerimiz Size 7/24 Yardımcı Olmak İçin Hazır !

SİLKROAD TÜRKİYE'NİN EN YENİ SİSTEMLİ VE MÜŞTERİ SEVGİSİYLE EN İYİ REKLAM PLATFORMLARINDAN BİTANESİ SROCENTER SEN YOKSAN Bİ KİŞİ EKSİK !

Starfield Hakkında Tüm Bildiklerimiz – Oyun Öncesi Tam Rehber

srocenter Can

Forum Admin
Moderatör
Center Üyesi
Bilişim Sahibi
Çevirmen
Coder
Grafiker
Guild Master
Guild Üyesi
Reklamcı
Server Sahibi
Supporter
V.i.P
Katılım
18 Haz 2023
Mesajlar
15,992
Tepkime puanı
4
Puanları
38
Xbox & Bethesda Showcase’de ilk oynanış videosunu resmen görebildiğimiz , No Man’s Sky’a çokça benzetilse de şimdiden çıtayı iyice yükseğe çıkarmayı başardı.

Uzun zamandır beklediğimiz Bethesda’nın bu uzay temalı RPG oyunu hakkında bildiğimiz , oyunu almak isteyenler veya merak edenler için detaylıca kaleme aldık.
Starfield Hakkında Neler Biliyoruz?

Genel Bilgilerle Başlıyoruz


İlk olarak E3 2018’de duyurulan Starfield, Fallout 4’ün çıkışından beri aktif bir geliştirme süreci içerisinde yer alıyor. Oyunun yapımında ise Creation Engine 2 motoru kullanılıyor.

2022 yılının Mayıs ayında Bethesda, Starfield’ın 11 Kasım tarihinden 2023’ün ilk yarısına ertelendiğini duyurmuştu. Gelen haberlerle birlikte Starfield’ın 6 Eylül tarihinde çıkış yapacağını artık biliyoruz.

Bethesda başkan vekili Pete Hines, Xbox’ın Gamescom 2023 kapsamında düzenlediği yayınında oyunun oldukça uzun süredir geliştirildiğini ve açılış gecesinde yayınlanan live-actionsonra şirket içinde birçok kişinin oyunu deneme şansı edindiğini anlattı. Hines, oyuna daha önceden başlayanlardan birisi olarak bugüne dek 150-160 saat arası harcadığını ama halen daha oyunu tamamen deneyimlediğinden emin olmadığını belirtti.

Kasıtlı olarak yapmadığım o kadar çok şey var ki⦠Herkese bu oyunun ne kadar büyük olduğunu anlatmaya çalışıyoruz ve oyunu oynayanların bize söyleyecekleri birkaç şeyden birinin de ‘Evet, şaka yapmıyordun. Bu kadar büyük olduğuna inanamıyorum.â olduğuna inanıyorum.Pete Hines

Todd Howard’ın GQ ile yaptığıise oyunun yaklaşık sekiz yıldır geliştirme sürecinde olduğu belirtildi. Red Dead Redemption 2’nin de üç aşağı beş yukarı bu kadar sürede geliştirildiği düşünülürse bu bir oyun için bir hayli fazla zaman gibi görünüyor. Ayrıca Howard, New Game Plus özelliğinin de yapımda yer alacağını ve Starfield’ı oynamaya teşvik edecek benzersiz ve heyecan verici bir değişiklik sunduğunu da söyledi.

Windows PC ve Xbox Series’e özel olacak olan Starfield, ilk günden itibaren Game Pass’teki yerini alacak. Oyunun Premium sürümünü satın alanlar 1 Eylül’den itibaren yapımı erkenden deneyebilecekler. Onun dışında Starfield, 6 Eylül tarihinde çıkış yapacak. Steam oyuncuları, 30 Ağustos tarihinde önden oyunu yükleyebilecekler. Xbox mağazasında oyunun boyutu 139.84 GB iken Steam’de ise 125 GB olarak görünüyor.
sedition.jpg
Starfield’ın çeşitli sürümleri

Geliştiriciler, oyunun herhangi bir çok oyunculu mod içermeyeceğini belirtiyor. Dolayısıyla tek kişilik ana hikaye görevlerinin 30-40 saatten fazla sürmesi beklenirken bu sayının yan görevlerle 100+ saati aşması oldukça olası görünüyor. Motion-sickness hastalığından mustarip olanlar için oyunun birinci şahıstan öte üçüncü şahıs kamerasıyla oynanabileceği de biliniyor.

Bunun yanında Haziran ayında gerçekleşen Starfield Direct etkinliğinde oyuna ileriki zamanlarda bir de DLC geleceği söylendi. Shattered Space ismine sahip ve yeni bir hikaye sunacak olan eklenti paketi, Premium sürümünü satın alanlara ücretsiz şekilde verilecek. DLC’nin henüz bir çıkış tarihi ise bulunmuyor.
Starfield’ın sistem gereksinimleri


Minimum:
  • İşletim Sistemi: Windows 10 21H1 (10.0.19043)
  • İşlemci: Intel Core i7-6800K veya AMD Ryzen 5 2600X
  • Bellek: 16 GB RAM
  • Ekran Kartı: NVIDIA GeForce RTX 2080 veya AMD Radeon RX 6800 XT
  • DirectX: Sürüm 12
  • Depolama: 125 GB kullanılabilir alan
  • İlave Notlar: SSD gereklidir.

Önerilen:
  • İşletim Sistemi: Windows 10/11 (güncellemelerle)
  • İşlemci: Intel Core i5-10600K veya AMD Ryzen 5 3600X
  • Bellek: 16 GB RAM
  • Ekran Kartı: NVIDIA GeForce GTX 1060, 6GB veya AMD Radeon RX 590, 8GB veya Intel Arc A750, 8GB
  • DirectX: Sürüm 12
  • Depolama: 125 GB kullanılabilir alan
  • İlave Notlar: SSD gereklidir.
Starfield’ın arka planı ve anlatmak istediği hikayesi


İnsanlığın çözülememiş gizemini gün ışığına çıkartmak için çıktığımız yolculuğu anlatan hikaye hakkında çok fazla bir bilgiye hakim değiliz. 2330 yılına gelindiğinde insanlık çoktan güneş sisteminin ötesine gitmiş ve çeşitli gezegenlere yerleşmiştir. Galaksi boyunca nadir eserleri toplamaya çalışan bir grup uzay kaşiflerinden oluşan Constellation’a katılan karakterimizle uzayın derinliklerine doğru yola çıkıyoruz.

Starfieldâin, bugün itibariyle 250.000âin üstünde diyalog satırı içerdiği açıklanırken bu sayının Fallout 4âün diyalog sayısının iki katından da fazla olduğu ifade edildi. Oyunda yer alacak diyalogların klasik Bethesda stilini takip ettiği belirtilirken ikna ve konuşma sistemlerinde değişikliğe gidildiği de aktarıldı.Year 2050 – 2160

Check out the fullConstellation Timeline here:— Starfield (@StarfieldGame)


Starfield’ın resmi sitesinde de oyunun geçtiği zamana dek geçmişte yaşanan olaylar sıralanıyor:
  • 2050: İnsanlık, Mars’a ilk adımını attı. 2100 yılında da insanlar uzayda yaşamaya başladı.
  • 2156: İnsanlık, Alpha Centauri’ye ulaştı.
  • 2159: United Colonies kuruldu.
  • 2160: New Atlantis yapıldı ve 2161’de United Colonies’in başkenti haline geldi.
  • 2167: Cheyenne sistemine Solomon Coe tarafından yerleşildi.
  • 2188: Coe, Volii’yi Cheyenne’e katılması için davet etti. The Freestar Collective, 2189’da United Colonies’ten farklı bir ittifak olarak kuruldu.
  • 2194: United Colonies, Clinic isimli yıldız istasyonunu Narion sisteminde Deepala’ın çevresine konuşlandırdı. Narion sisteminde bulunan insanlar, UC’nin bu davranışını sınırlarını genişletme çabası olarak algıladı. Dolayısıyla, sistemde yer alanlar UC’nin Clinic’i terk etmelerini istedi. UC’nin kabul etmemesiyle birlikte Narion halkı Freestar Collective’e katılacaklarına dair oy verdi. FC ittifakı ise bir yıl sonra sistemi korumak adına seferberliğe geçti.
  • 2196: Freestar’ın seferberliğine karşılık UC, Narion’a bir filo gönderdi. Narion Savaşı böylelikle resmen başladı.
  • 2216: Narion Savaşı, halkın duygularını taşırana dek devam etti. Narion Anlaşması ile UC ve Freestar Collective arasında barış sağlandı. Settled Systems, bu anlaşmayla birlikte kuruldu.
  • 2221: Freestar Collective, kendi çatısı altındaki vatandaşlarını korumak adına seçkin, kuvvetli ve araştırmacı bir güç olarak Freestar Rangers’ı kurdu.
  • 2275: Sebastian Banks tarafından Constellation kuruldu. Başarılı fizikçi Chloe Bao, en genç üye ve Sebastian’ın veliahtı Aja Mamasa, botanikçi ve xeno-flora alanında uzmanlaşmış Darius Andris, zengin mirasçı ve maceracı Bernadette Laurent, eski kaçakçı Everado Gil ve doktor biyolog Kadri Toma orijinal üyeler arasında yer aldı. The Lodge, New Atlantis içinde Constellation’ın çatısı altındaki insanların ihtiyaçlarını gidermek amacıyla kuruldu.
  • 2305: Barrett, Constellation’a katıldı.
  • 2307: Lunara sistemindeki Vesta gezegeninde Freestar Collective, hasat çalışmalarına başladı. 2308 yılında UC, FC’nin dördüncü yıldız sisteminde koloni kurarak Narion Savaşı’nın yükümlülüklerini ihmal ettiğini öne sürdü. Diplomatik çabalar sonuç vermedi ve UC, Vesta’yı işgal ederek savunan herkesi ortadan kaldırdı. The Colony War resmen başladı.
  • 2310: Constellation, ilk Artifact eserini ele geçirdi ve arşivlerine kaldırdı.
  • 2311: çatışmayla geçen birkaç yılın ardından Colony War, Battle of Cheyenne ile etkisini kaybetti. Cheyenne esnasında sivil ve askeri FC gemileri, vur ve kaç taktiğiyle UC Navy’nin devasa gemilerini etkisiz hale getirdi.
  • 2315: FC’nin sivil gemileri kullanmasının ardından UC, bir cevap niteliğinde olması adına UC Vanguard’ı kurdu. Vanguard, UC’nin sivil bahriyesi olarak görev aldı. Sivil bahriyeliler, bu savaşa kendi kişisel gemileriyle katılarak UC için savaştı. UC ise buna ödül olarak savaşanlara vatandaşlık verdi.
  • 2319: UC Navigator Müfrezesinin en genç komutanı olarak Sarah Morgan atandı. Ordu, 2320’de kapansa da Morgan aldığı eğitimiyle Constellation saflarına katıldı.
  • 2321: Settled Systems’da uzay gemisi üreticisi Stroud-Ecklund’un ortak kurucusu Walter Stroud, Constellation’a katıldı ve finansal destekçi oldu.
  • 2322: Eski Crimson Fleet korsanı Vladimir Sall, Constellation’a katıldı.
  • 2325: Sarah Morgan, Constellation’ın başkan vekili oldu.
  • 2326: Barrett, orijinal Artifact’ı arşivlerde bulur ve özel bir amaca hizmet ettiğini anlar. Aynı yılda master öğrencisi ve yetenekli bilim adamı Noel, Constellation’a davet edildi.
  • 2327: Freestar Ranger Sam Coe ve kızı Cora, Constellation’a katıldı.
  • 2328: Andreja Constellation’a katıldı. Barrett, Starstation L-868’in satın alınması ve derin uzayı monitör edebilmesi için Constellation’u ikna etti. İstasyon, The Eye olarak isimlendirildi.
  • 2330 A.D. – STARFIELD BAŞLAR.
Starfield’ın karakter yaratma alanı


Xbox & Bethesda Showcase sırasında Starfield’ın; karakter yaratma ekranına, karakterin arka planına ve alabileceği yeteneklere yakından bakmış olduk. Karakter yaratma ekranında Biometric ID, Body, Face, Background ve Traits kısımları mevcut.

Biometric ID: 15 tane farklı karaktere sahip bu menü, oyuncunun kendi karakterini özelleştirmeye başlamadan önce bir taslak seçmesini amaçlıyor. Menü ayrıca biyometri özelleştirmelerinin oyunda yer alan genetik tesislerinde değiştirilebileceğini söylüyor.
biometricid.jpg


Body: Dairesel ızgara sistemi olarak gösterilen Body kısmında oyuncular; karakterinin dış görünüşünü ağırlık, incelik ve kas yapısı bağlamında üç ana alana göre belirleyebilecek. Izgara, 100’ün üzerinde farklı kombinasyon sağlıyor. Ayrıyeten menü; yürüyüş stili, ten rengi ve vücut stili gibi üç farklı modifikasyon barı daha içeriyor.

Face: Karakterin yüz değiştirme ekranı ise ten rengi, kafa şekli, saç stili ile rengi ve göz stili ile rengi gibi birçok detayı kapsıyor.

Background: Gelelim belki de en az yarım saatimizi vereceğimiz bölüme. Karakterin arka planı, başlangıç yeteneklerinizi belirlemekle kalmıyor ancak seçiminize göre oyunda kullanabileceğiniz özel diyalog seçeneklerini de açıyor. Bugüne dek bilinen arka planlar ve içerdiği başlangıç yetenekleri aşağıdaki gibidir:
  • Beast Hunter
  • Bouncer
  • Bounty Hunter
  • Chef – Gastronomy, Dueling, Scavenging
  • Combat Medic – Pistol Certification, Medicine, Weight Lifting
  • Cyber Runner – Pistol Certification, Security, Persuasion
  • Cyberneticist – Medicine, Security, Lasers
  • Diplomat – Persuasion, Commerce (ticaret), Wellness
  • Explorer – Lasers, Astrodynamics, Surveying
  • Gangster
  • Homesteader
  • Industrialist
  • Long Hauler
  • Pilgrim
  • Professor
  • Ronin ve daha fazlası
st1.jpg


IGN’in röportajında Todd Howard, arka plan menüsünün oynanışa nasıl yedirildiğini anlatıyor:

â[arka planınız] bir nevi sınıfınız gibidir. Başlangıç ââbecerileriniz, bu seçimde işe yarayan bazı diyaloglar ve seçtiğiniz şeye bağlı olarak oyundaki diğer bazı seçenekler burada belirlenir.”

Traits: Şimdiye kadarki menülerin aksine karakter özellikleri isteğe bağlı şekilde düzenlenmiş. Örneğin bir arka plan seçtikten sonra hiç özellik atamadan karakter yaratma ekranından çıkabilirsiniz. Üç farklı trait seçme opsiyonunuz bulunsa da her birinin kendisine has avantaj ve dezavantajları var. Nitekim introvert (içe dönük) ve extrovert (dışa dönük) gibi birbiriyle çelişen özellikler de aynı anda seçilemiyor. Bugüne dek bilinen traitler aşağıdaki gibidir:
  • Alien DNA
  • Dream Home – Bir uyduda çok güzel eviniz olacak ama Galbank’a 50.000 kredilik borcunuz bulunacak.
  • Empath
  • Extrovert
  • Freestar Collective Settler
  • Hero Worshipped – Sinir bozucu bir hayranın ilgisini çektiğinizden size rastgele zamanlarda rahatsızlık verecek. Olumlu yanı ise sürekli hediyelere boğması olacak.
  • Introvert – Tek başına maceraya atıldığınızda daha az oksijen harcayacaksınız.
  • Kid Stuff – Sizi seven ve onları ziyaret edebileceğiniz ebeveynleriniz olacak. Ama her hafta paranızın %2’sini onlara yollamak zorundasınız.
  • Neon Street Rat – Neon’un zalim sokaklarında büyüdünüz. Dolayısıyla bu şehirde insanlarla konuşurken özel diyalog opsiyonlarına ve görevlerine ulaşabileceksiniz. Bunun yanında suç işlediğinizde sizin için vadedilen para artacak.
  • Raised Enlightened – Enlightened üyesi olarak yetiştiniz. New Atlantis’teki Enlightened Evi’ndeki bir sandık dolusu eşyaya ulaşabilecekken Sanctum Universum sandığını da kaybedeceksiniz. (Raised Universal’ın tersi)
  • Serpent’s Embrace – Great Serpent’e taparak büyüdünüz. Grav jumping yaptığınızda geçici olarak can bonusu kazanacak ama düzenli aralıklarla yapmadığınızda kaybedeceksiniz (bir çeşit bağımlılık gibi).
  • Spaced – Uzayda can ve dayanıklılığınız artarken gezegenlerin yüzeyinde ise daha azalacak. (Terra Firma’nın tersi)
  • Taskmaster
  • United Colonies Native
  • Wanted – Canınız azken hasarınız artacak ama kelle avcıları hissettirmeden sizlere saldırabilecek.
traits.jpg

Starfield ve beceri ağacı


Fallout ve Elder Scrolls’a kıyasla yapımda beceriler, beş ayrı ağaca ayrılmış durumdayken her becerinin ise Basic, Advanced, Expert ve Master isminde dört ayrı ustalık seviyesi bulunuyor. Bunun yanında becerilerin seviyeleri çeşitli görevler yaparak da yükseltilebilecek. Örneğin Security Skill becerisini aldıktan sonra Advanced kilitleri açabileceksiniz. Beş kilit daha açma meydan okumasını yaparak Expert ustalığına ulaşabileceksiniz. Bugüne dek bilinen ağaçlar ve beceriler aşağıdaki gibidir:
  • Kombat: Ballistics, Dueling, Lasers, Pistol Certification, Shotgun Certification, Demolitions, Heavy Weapon Certification, -bilinmiyor-, Particle Beams, Rifle Certification, Markmanship, Rapid Reloading, Sniper Certification, Targeting, -bilinmiyor-, -bilinmiyor-, -bilinmiyor-.
  • Fiziksel: -bilinmiyor-, -bilinmiyor-, Stealth, Weight Lifting, Wellness, -bilinmiyor-, -bilinmiyor-, -bilinmiyor-, -bilinmiyor-, -bilinmiyor-, -bilinmiyor-, Decontamination, Martial Arts, Concealment, Neurostrikes,-bilinmiyor-.
  • Sosyal: Commerce, Gastronomy, Persuasion, Scavenging, Theft, -bilinmiyor-, -bilinmiyor-, Intimidation, -bilinmiyor-, -bilinmiyor-, Instigation (kışkırtma), Leadership, Outpost Management, -bilinmiyor-, -bilinmiyor-, Xenosociology.
  • Bilim: Astrodynamics, Geology, Medicine, -bilinmiyor-, Surveying, Botany, -bilinmiyor-, -bilinmiyor-, -bilinmiyor-, -bilinmiyor-,Astrophysics, Chemistry, Outpost Engineering,-bilinmiyor-, -bilinmiyor-, -bilinmiyor-.
  • Teknoloji: -bilinmiyor-,Boost Pack Training, Piloting, Security, Targeting Control Systems, Ballistic Weapons Systems, -bilinmiyor-, Payloads, Starship Engineering, Missile Weapon Systems, Particle Beam Weapon Systems, Robotics, -bilinmiyor-, -bilinmiyor-, -bilinmiyor-, -bilinmiyor-, -bilinmiyor-.
starfieldskills.jpg

Starfield ve rol yapma ögeleri


Bildiğiniz üzere Tokyo Game Show’da Howard, Starfield’ın 250.000’den fazla diyalog içerdiğini . Belirtilen sayı, Fallout 4 ve Skryim’de bulunan diyalog sayısından daha da fazla olarak öne çıkıyor.

Nitekim çeşitli dinler ve gruplar da oyunda yer alacak ve oyun sever, mezheplerin verdiği görevler arasında çoğunlukla ahlaki bir ikilemde yer alacak. Elbette diğer NPC’lerle romantizm yaşama ve yaptığımız aksiyonlara göre karakterimizin ününün etkilendiği bir Karma sisteminin de olması bekleniyor.

Oyun içinden gösterilen görsellere bakıldığında çeşitli diyalog opsiyonlarının olduğunu görebiliyoruz. Örneğin karakterin gemisine çıkarma yapan bir uzay korsanıyla bu opsiyonlardan birini seçebilir, onu gemide hazine olmadığına dair ikna etmeye çalışabilir ya da direkt olarak saldırabilirsiniz. İkna sistemi, bir mini oyun olarak tasarlanmış. Seçenekler yanındaki +1 veya +5 gibi sayılar, ikna barını doldurmaya yarıyor. Kırmızı opsiyonlar daha riskli ama bara ciddi katkı veren cümleler olarak öne çıkıyor.
starfielddialoguwe.jpg


Öte yandan oynanış videosunda diyalog seçenekleri, sayıları, konuşmaların uzunlukları ve karakterlerle yapılan sohbetlerin derinliği gibi konuları görememiş olsak da RPG kısmının oldukça güçlü olduğunu düşünebiliriz. İkna, bundan önceki Fallout oyunları gibi oldukça önemli bir yetenek olacak.
Starfield’daki büyük şehirler


Starfield tasarım direktörü Emil Pagliarulo’nun daha önceden paylaştığı videolarNew Atlantis, Neon ve Akila şehirlerine göz atabiliyoruz. Bunun dışında Cydonia, The Key ve Red Mile da önemli yerleşim yerleri olarak öne çıkıyor. Elbette bu şehirlerde karakterimiz yan görev alıp kendisini geliştirebilecek.

New Atlantis
  • United Colonies’in başkenti ve son kaşif grubu ile oyunun ana görev akışını yürüten Constellation’un genel merkezi burada yer alır.
  • IGN’in yaptığı röportajda Todd Howard, şimdiye kadar yarattıkları en büyük şehrin New Atlantis olduğunu söylüyor. Metropol tarzındaki bu yer, oyuncunun ihtiyaç duyduğu neredeyse bin bir çeşit servisi barındırırken her ırk, inanç ve etnik kökenden insana kapılarını açıyor. Jemison gezegeninde (Alpha Centauri sistemi) yer alan New Atlantis, hikayede önemli bir yere sahip olacak gibi duruyor.
  • Skyrim, Oblivion ve Fallout’taki herhangi bir şehirden daha büyük olan New Atlantis, gemi özelleştirmeleri konusunda da oyunculara kapılarını açacak.
newatlantis.jpg


Akila
  • Üç yıldız sisteminde yer alan yerleşimcileri temsil eden bir konfederasyon olan Freestar Collective’in başkenti olan Akila; dağlar arasında yuvalanmış, düz bir yerleşime sahip olduğundan dolayı İzlanda’daki Reykjavik bölgesini andırıyor. Dağlar ise insanları bir uzaylı yırtıcıdan koruyan doğal bir savunma mekanizması görevini görüyor.
  • Pagliarulo, New Atlantis’te olduğu gibi her türlü insanın burada yaşadığını ama kişisel özgürlük ve bireyselliğin öneminin kutsal kabul edildiğini belirtiyor.
akila.jpg


Neon
  • Eğlence şehri olarak anılan Neon, denizle kaplı bir dünyada kocaman bir balıkçılık platformuna inşa edilmiş. Şehrin balıkçılık sisteminden sorumlu şirket XenoFresh Corporation’un, bazı balıkların Aurora isimli psikotrop madde (uyuşturucu) üretimine katkı sağladığı keşfedilince Neon da büyük metropollerden birisi haline geliyor. Ryujin Industries, bu bölgede dominant şekilde işlerini hallediyor..
  • Pagliarulo, tüm yıldız sistemlerinden insanlar ve gezginlerin sadece burada yasal olan Aurora’yı ve Neon’un sunduklarını tatmak amacıyla buraya geldiğini söylüyor.
neon.jpg


Cydonia
  • Mars’ın yer altına yapılan Cydonia, özünde bir maden yerleşkesi olarak öne çıkıyor. United Colonies’in en büyük madencilik tesislerinden olan Cydonia, insanlığın Dünya’yı terk ettikten sonra inşa ettiği en erken yerleşim yerlerinden birisi olarak söyleniyor. Geçmişe bir yolculuk yapmamızı sağlayan bu şehir ise birtakım olaylar sonucunda çoktan terk edilmiş şekilde karşımıza çıkıyor.
cydonia.jpg

Starfield’daki gruplara yakından bakalım
  • Constellation: Grubun yeni bir üyesi olarak başlayacağımız oyunda Constellation, galaksinin gizemlerini çözmeyi kendisine amaç ediniyor. NASA’ya olan benzerliği bir yana oyundaki bir başka grup olan Crimson Fleet’i ispiyonlayıp bir uzay polisi gibi davranmanıza da olanak tanıyor.
  • Ryujin Industries: Hakkında çok az bilgiye sahip olsak da görev tasarımcısı Will Shen, Ryujin’in “başlangıç için seçilebilecek en iyi gruplardan” olduğuna inanıyor. Pagliarulo ise burada iş yapmak için öncelikle bir sınavın geçilmesi gerektiğini belirtiyor.
  • XenoFresh Corporation: Neon’da bahsi geçen fraksiyon, hayatına bir balıkçılık şirketi olarak başlasa da Aurora’nın keşfiyle önem kazanmaya başlıyor. Kar için uyuşturucu satmaya başlayan grubun üyeleri, oyuncuya şüphesiz kaotik görevler verecektir.
  • Crimson Raiders: Crimson Raiders Korsanları zaman geçtikçe yarı profesyonel olmaktan çıkıp tehlikeli bir güce dönüştü. Her ne kadar galaksideki badboy olsanız da United Colonies’in Crimson Fleet rozeti gördüğü yerde gemiye ateş açma emri olduğundan dolayı galakside serbest gezmenizi engelliyor. Merkezleri ise Kryx sisteminde yer alan The Key isimli bir uzay gemisi.
  • Freestar Collective: Genel merkezi Akila Şehri’nde bulunan ve üç farklı yıldız sisteminden oluşan gevşek bir konfederasyondur. “Uzayda geçen kovboy fantezisine” izin veren yerin diğer fraksiyonlara nazaran daha az askeri güce sahip olabildiğine inanılıyor. Gezegen ve sistemleriyle libertaryen bir konfederasyon olan grubun askeri gücü ise Freestar Rangers’dır.
  • United Colonies (New Atlantis): Fallout’ta Brotherhood of Steel’a oldukça benzeyen ve uzay cumhuriyetini temsil eden United Colonies, en güçlü politik ve askeri güce sahip gruptur. Sol ve birçok uzay sistemini altında barındırır.

Hakkında pek sahibi olmadığımız diğer fraksiyonlar da aşağıdaki gibidir:
  • Ecliptic Mercenaries
  • House Va’ruun
  • MAST
  • Nova Galactic
  • Spacers
  • SysDef
  • Vanguard
factions.jpeg

Starfield ve meşhur yıldız sistemi


Özelleştirilebilen uzay gemisi ile uzayda dolaşabileceğimiz oyunda 100’den fazla sistem ve 1000’den fazla gezegen bulunacak. Dolayısıyla oyunseverleri alabildiğince geniş bir uzay ve sayısız yıldız sistemi bekliyor.

Gezegenler, Starfield Directâte anlatılana göre prosedürel olarak oluşturulurken el ile inşa edilmiş üsler (outpost), fabrikalar ve birçok lokasyonlar bünyesinde barındıracak. Oluşturulan rastgelelik, elbette oyuncuların da bambaşka deneyimler yaşamasının önünü açacak.

En az 100 gezegenin eşsiz canlı türleri ve florası (ekosistemi) olması planlanıyor. Bu gezegenler farklı kaynaklar ve mineraller içerirken düşük yer çekimi, yüksek radyasyon gibi özellikler barındırması da bekleniyor.

Geminizi yörüngeye doğru sürdüğünüzde Starmap aracılığıyla yakındaki gezegenlere ve içinde bulunduğunuz güneş sistemini görebileceksiniz. Geminizin grav drive özelliği, tek zıplayışta galaksiler arası ne kadar yol mesafe kat edebileceğinizi belirleyecek. Bugüne dek bilinen güneş sistemleri, gezegen ve uydu sayıları aşağıdaki gibidir:
  • Sol Sistemi – 9 gezegen ve 21 uydu – Dünya, Mars ve Venüs gibi bildiğimiz gezegenler bu sistemde yer alıyor.
  • Alpha Centauri Sistemi – 4 gezegen ve 8 uydu – Constellation ve United Colonies’e ev sahipliği yapıyor.
  • Porrima Sistemi – 6 gezegen ve 15 uydu – Gizemli Red Mile şehrine ev sahipliği yapıyor.
  • Kryx Sistemi – ? gezegen ve ? uydu – Crimson Raiders burada konuşlanmış durumda.
  • Aranae Sistemi – 5 gezegen ve 6 uydu
  • Cheyenne Sistemi – 2 gezegen ve 1 uydu – Freestar Collective ve Akila City burada yer alıyor.
  • Volii Sistemi – 6 gezegen ve 5 uydu – Ryujin Industries ve Neon şehri burada yer alıyor.
  • Nirah Sistemi – 1 gezegen ve 1 uydu
  • Procyon A Sistemi – 3 gezegen ve ? uydu
  • Arcturus Sistemi – 3 gezegen ve ? uydu
  • Nairon Sistemi – 7 gezegen ve 8 uydu
  • Tau Ceti Sistemi – 8 gezegen ve 2 uydu
  • Jaffa Sistemi – ? gezegen ve ? uydu
  • Linnaeus Sistemi – ? gezegen ve ? uydu
starfield-1.jpg

Starfield hakkında diğer oynanış detayları


Bunun dışında oyun içerisinde mülk sahibi olmak da mümkün olacak. Bazı yerleri satın almak gerecekken bazılarınınsa belirli görevler karşılığında ödül olarak verileceği bilgisi paylaşıldı.

Kaçakçılık, kaçak malların yerleşim yerlerinin yörüngesindeki güvenlik gemilerinden geçirilmesini içeriyor. Bu mallar farklı gemi modülleri ile gizlenebilecek. Birçok şehirde yasa dışı olsa bile iyi para getireceği de söyleniyor. Elbette Starfield’da işlenen suçların da bir karşılığı olacak. Yakalandığınız takdirde hapse atılmak, cezanızın maddi karşılığını ödemek veya direnmek seçeneklerinizden birkaçı olacak.

çoğu görevde şiddete başvurmadan ilerlemek mümkün olacak ama geliştiriciler, tamamen Pacifist şekilde oynanışın gerçekleşmeyeceğini belirtiyor.

Bunun dışında yapımda üç din de bulunuyor: Sanctum Universum, The Enlightened ve House Vaâruun.
  • Universals olarak adlandırılan Sanctum Universum mensupları, Tanrıânın evrende bir yerlerde var olduğuna inanıyor. İnsanlığın evreni dolaşma ve yerçekimi atlama yeteneğinin Tanrıânın âBen buradayım gel beni bul.â deme şekli olduğuna inanıyorlar.
  • The Enlightened ise kaba tabiriyle örgütlenmiş ateistler olarak özetlenebilir. İlahi bir güce inanmamakla beraber insanlığın bir birine göz kulak olması gerektiğini topluma aşılamak amacındalar.
  • Son dine mensup kişilerinse söylemleri epey kafa karıştırıcı cinsten. Bu dine mensup Zealotların bile bağlılığı tartışılabilecek seviyede. Nitekim oyuna renk katacak din de bu olacak çünkü öne sürdükleri şey insanoğlu kolonisinin yeni bir dünya olarak isimlendirdiği yere yolculuğunda şekilleniyor. Yolculardan biri Great Serpent isimli bir celestial varlıkla iletişime geçtiğini iddia ediyor ve gemiye binmeyen herkesin yılan tarafından yutulacağını iddia ediyor. Böylelikle de Great Serpent isimli yılana tapıyorlar.
shipstarfied.jpg

Starfield’da bilindiği kadarıyla yer alan yoldaşlar
  • Sarah Morgan – Constellation lideri, başka gezegenlerde akıllı yaşam formu bulmaya kararlı. – Astrodynamics, Lasers, Leadership, Botany becerilerine sahip. Romantik ilişki seçeneği var.
  • Sam Coe – Constellation üyesi, yetenekli bir savaşçı ve pilot – Piloting, Rifle Certification, Payloads, Geology becerilerine sahip. Romantik ilişki seçeneği var.
  • Barrett – Constellation üyesi, gizemli bir geçmişe sahip, teknoloji bakımından yetenekli – Starship Engineering, Particle Beam Weapon Systems, Robotics, Gastronomy -Romantik ilişki seçeneği var.
  • Vasco – Lunar Robotics tarafından yapılan bir keşif robotu.
  • Marika Boros – Starport’ta ekibe katılabilen ve kombat kısmında etkili bir freelance. –Shotgun Certification, Ballistics, Particle Beam Weapon Systems.
  • Heller – Bilinmeyen bir uzay gemisi çöplüğünde yaşayan birisi – Geology, Outpost Engineering.
  • Adoring Fan – Oblivion’dan beri gelen ve Hero Worship özelliğiyle gelen deli bir hayran. Eşya taşıtabilirsiniz. – Scavenging, Concealment, Weight Lifting.

Bunlardan dördü seçkin olup daha geniş çapta bir geçmişe ve görev dizisine sahip olacak.Â
Starfield-Companion.jpg
Sarah Morgan
Uzay gemilerini özelleştirme detayları


Gelelim gemilere⦠Geminin her tarafı (kelime anlamıyla) isteğinize göre özelleştirilebilir olacak. Dış taraflarından iç kısımlarına ve hatta kontrol panellerine kadar tamamen imzanızı taşımak üzere ayarlanabilecek. Bethesda, gemileri oyuncunun evi olarak nitelendirdiği için detay kavramının sınırları zorlanacak. Frontier tip gemiyle başladıktan sonra oyun boyunca lüks gemiler satın alabilir veya kendi filonuzu oluşturabilir hale geleceksiniz.

Ship Builder sistemiyle birlikte geminizin görünüşünün dışında planlarını, yaşam alanı modüllerini ve daha birçok teknik özelliğe de el atabileceksiniz. Starfield hakkında daha detaya indiğimiz bu yazının yanında gemiye eklenen her bir modül veya özellik (hatta ekibiniz için odalar) bile bir etkiye sebep olacak.

Elbette farklı gemilerin farklı amaçları olacak. Fighter tipi gemiler kombat için uygunken kargo görevleri ve kaçakçılık için bir freighter daha önem arz edecektir. Ekip üyesi almak ve ekibi yönetmek de oldukça önemli bir özellik olacak. Uzay istasyonlarında her zaman yeni ve çömez üyeler bulunabilecek ve onları isteğinize göre gemilere veya üslere atayabileceksiniz. Constellationâdan üyeleri bile ekibinize davet edebilir ve onlarla romantik ilişkilere girebilirsiniz.

Oyuncular ayrıca uzayda gördükleri herhangi bir gemiyi selamlayabilecekler. Bundan sonra ne yapacağınız tamamen sizin seçiminiz olacak; onlarla bilgi ve haber alışverişinde bulunabilir, bir uzay korsanı olmayı seçebilir ve kargolarını çalabilirsiniz. Bol miktarda rastgele karşılaşma ve el yapımı görevler de vaat edilirken, oyuncular ayrıca keşfedilecek çok sayıda doğal flora ve fauna ile tam başlangıç sistemlerini keşfetmeyi bekleyebilirler.
ship.jpg


Uzay geminizi tasarlayabildiğiniz bölüm içerisinde geminin önemli ana yönlerini gösteren on bir adet özellik bulunmaktadır:
  • LAS
  • BAL
  • MSL
  • Hull
  • Shield
  • Cargo
  • Crew
  • Jump Range
  • Mobility
  • Top Speed
  • Mass

Hull ve Shield, geminin iki tip can barını göstermektedir. Cargo, geminin ne kadar yük taşıyabildiğini ve Jump Range ise ışık hızında ne kadar uzağa gidebildiğinizi belirler. Top Speed ve Mobility ise ışık hızından az hız esnasında geminin çevikliğini etkiler.

LAS, BAL ve MSL’in ise silah ve hasar tiplerinin açıklamaları olduğu düşünülüyor. Dolayısıyla gemide lazer, balistik ve füze gibi üç farklı saldırı sistemi olduğunu varsayabiliriz.

Crew ve Mass hakkında ise çok bir bilgiye sahip değiliz. Mass, Starfield’daki her modülün görünüşte eklediği bir özellik ve istatistiklerde kırmızı bir renkle temsil ediliyor. Dolayısıyla daha fazla kütle eşittir negatif unsur. Özellikle kütle artışının Jump Range ve Mobility’e ceza puanı vermesi de fazla kütlenin iyi bir durum olmadığını gösteriyor.
lazeryeni.jpg


Crew ise kokpitler ve habitatlar gibi belirli modüllerin genişleyerek Crew sayısını yükselttiği bir özellik olarak öne çıkıyor. Ancak bunun anlamı çalışmak için daha fazla mürettebat üyesine ihtiyaç duyulduğu mu yoksa gemide daha büyük bir takıma izin vermek anlamına geldiği mi bilinmiyor

Gemide yer alan parçalara ve bilinen özelliklerine de değinmeden olmaz:
  • Landers: Geminin iniş takımlarını oluşturan bu parçaları inşa etmek için farklı yetenek gereksinimlerine ihtiyaç olacak.
  • Habitat modülleri: Geminin etrafında inşa edilmiş birleştirici merkezi parçalar. Asıl fayda sağladığı alan ise şu anda belli değil.
  • Reactors: Reaktörler, geminin en pahalı parçalarından ama aynı zamanda en gereklilerinden de birisi.
  • Lasers: Geminin fütüristik silah sistemlerinden birisi olan (Dragon 221P MW) lazerler hakkında tek bildiğimiz kamera lenslerine benziyor oluşu.
  • Cannons: Kokpit üstüne konuşlandırılabilen (Mauler 104L) toplar ise lazerler dışında bir başka silah türüdür.
  • Cowls: Tam neye hizmet ettiği bilinmese de zırh için gerekli olduğu düşünülüyor.
  • Fuel Tanks: Helium-3 yakıtlarını depolayan yakıt tankları, bir sistemden başka bir sisteme ışık hızında gitmemizi sağlayan Grav Drive için gerekli.
starfieldf.jpg
  • Engines: Mobility’i etkileyen parçalar olan motorların hızı arttırabileceği düşünülüyor.
  • Cockpits: En basitinden geminin yönetildiği kısımdır.
Starfield’da yer alan araştırma alanları ve crafting modu


Ziyaret ettiğimiz gezegenlerden topladığımız kaynakları kullandığımız kısımlardan birisi de araştırma laboratuvarı. Laboratuvar; üs geliştirme, silah ve zırh yükseltme ve karakterinizin hayatta kalmasına yardımcı olacak becerileri yükseltmenizi için oldukça elzem bir yer.
  • Pharmacology: Medikal eşyaların ve performans arttırıcı tüketilebilenlerin geliştirilmesini kapsayan alan.
  • Food and Drink
  • Outpost Development: Kaynak çıkarmayı kapsayan alan.
  • Equipment: Kullanılan zırh, kask gibi giyilebilen eşyalara mod takma.
  • Weaponry: Silahlara mod takma
research2.jpg


Üstte maddelerle açıklanan beş farklı araştırma grubu içerisinde yeni eşyaların kilidini açabilir ya da halihazırda kullandığınız silah ve zırhlara yeni modlar ekleyip onları geliştirebilirsiniz.

Laboratuvar içerisindeki geliştirmeler, hem kaynak hem de zaman gerektirecektir. Örneğin resimde gördüğünüz üzere silaha Barrel Mods 1 yüklemek isteyen biri, araştırmanın tamamlanmasını beklemek zorundadır. Öte yandan araştırma ağacı altında gözüken Barrel Mods 2 gibi diğer modların bir yükseltme mi yoksa farklı bir amaca hizmet edip etmeyeceği bilinmemektedir.
research1.jpg
 
Üst