KONU AÇ !

Topluluğumuzda Konular Açın ve Bize Ulaşın !

Yeni Konular !

Konulara Yorum Yapın ve Konunuzu Öne Çıkarın !

Bize Ulaşın !

Yöneticilerimiz Size 7/24 Yardımcı Olmak İçin Hazır !

SİLKROAD TÜRKİYE'NİN EN YENİ SİSTEMLİ VE MÜŞTERİ SEVGİSİYLE EN İYİ REKLAM PLATFORMLARINDAN BİTANESİ SROCENTER SEN YOKSAN Bİ KİŞİ EKSİK !

Steam Kullanıcı Deneyimini Arttırmak İçin Yeni Kurallar Getirdi

srocenter Can

Forum Admin
Moderatör
Center Üyesi
Bilişim Sahibi
Çevirmen
Coder
Grafiker
Guild Master
Guild Üyesi
Reklamcı
Server Sahibi
Supporter
V.i.P
Katılım
18 Haz 2023
Mesajlar
15,298
Tepkime puanı
4
Puanları
38
Steam, 1 Eylül tarihinden itibaren artık kullanıcıların oyunlar hakkında daha doğru bilgi almasını hedefliyor. Bunun için de Mağaza Grafiksel Kapsüllerine (afişlerine) ve Kütüphane kapsüllerine (kütüphanede yer alan oyunlarınızın ufak görsellerine) yeni sıkı kurallar ekleniyor. Steam’in bu kuralları eklemesindeki bir diğer sebep, eklenen metinlerin dilinin İngilizce olması, İngilizce bilmeyen kullanıcılar için uygun olmaması.

Steam’in yeni yaptığı açıklamaya göre artık, Oyunların mağaza görsellerinde kullanıcıları aldatacak sembol, metin vb. ögelere yer verilmeyecek. Örneğin Steam’de mağaza sekmesini açtığınızda, bir sürü oyunun Görsellerini yani Afişlerini görüyoruz. Bu afişler artık, bir oyun incelemesi skorları (Örnek : IGN 4/5,3/5 vb.) ögelerini yer koyulmayacak. Bunun dışında Steam’de veya Steam dışında yapılan hiç bir inceleme ve haber oyunun afişlerine koyulamayacak. Ayrıca “%90’a varan indirimler” gibi ögeler de koyulamayacak.

Kısacası oyun Mağaza Grafiksel Varlık Kapsüllerine (bahsettiğimiz mağaza afişlerinin adı) oyunun başlığı ve alt başlığı hariç herhangi bir sembol, görsel, inceleme, indirim etiketi koyulmamasına karar verildi. Ek olarak oyunun çıkarıldığı veya çıkarılacak tüm dillere yerelleştirilmesi (anlaşılır hale getirilmesi) şartı koyuldu. Mağaza grafiksel kapsüllerine sadece ve sadece oyuna getirilecek bir güncellemeyi, dönemsel etkinliği, mücadele biletini veya DLC’leri eklenebilir kılındı.

—————————————————————————————————
Steam Tarafından Yapılan Açıklamanın Tamamı Şu Şekilde

Grafiksel Varlık Kapsüllerine Dair Yeni Kurallar


Steam mağazası ve kütüphanesindeki grafiksel varlık kapsüllerine ekleyebilecekleriniz ve ekleyemeyecekleriniz.

Müşterilerin Steam’de bir oyunu bulabilme ve oynayabilme süreçlerinin mümkün olduğunca net ve kolay olmasını hedefliyoruz. Son zamanlarda oyun geliştiricilerinin grafiksel varlık görsellerine metinler, ödül logoları hatta inceleme skorlarını eklediklerini fark ettik. Bu da bize yönergelerimizin yeterince net olmadığını gösterdi. Net bir şekilde açıklanmış kurallarımız olmadığından, grafiksel varlıklara yapılan eklemelerin müşterilerin kafalarını karıştırdığını ve hatta bazen onlar için gerçeği yansıtmayan bir deneyim yarattığını gördük.

Örneğin, bazı oyunların logoları o kadar küçük ki, oyuncular oyunun adını kolayca okuyamıyor. Bazı oyunlarda da grafiksel varlık görselleri, ödül logolarıyla ve derecelendirmelerle o kadar kalabalıklaştı ki dikkat dağıtıcı ve okuması zor bir hâl aldı. Bazı kapsüllerdeyse artık doğru olmayan inceleme skorları yer alıyor. Ayrıca birçok oyunda bu varlıklardaki ilave metinlerin sadece İngilizce olarak yer aldığını ve Steam’de İngilizce bilmeyen kullanıcıların büyük bir kısmını dışladığını da gördük.
steam1.jpg


Geliştiricilerin, oyunculara oyunlarının kalitesini anlatmak istemesini anlıyoruz. Steam’de hâlihazırda bu bilgilerin çoğunu sunabileceğiniz alanlar oyunun mağaza sayfasında mevcuttur. Steam mağazası sayfalarında basın incelemelerinden alıntıların, basın inceleme puanlarının ve ödüllerin sunumu için kullanılan özel alanlar vardır. Bu alanlar için sağladığınız bilgiler daha sonra müşterilere tüm mağaza sayfalarında, bu bilgileri bulmayı bekledikleri alanlarda tutarlı bir şekilde gösterilir. Detaylar için Mağaza Sayfasındaki Övgüler belgelendirmesine bakabilirsiniz.

Grafiksel varlık olarak nelerin sunulabileceğine dair kurallarımızı mümkün olduğunca net bir hâle getirmek istediğimiz için bugün, bazı mevcut kuralları netleştirdik ve 1 Eylül’den itibaren devreye girecek bazı kurallar ekledik. Kuralların tamamını resmî Grafiksel Varlık Kuralları sayfamızda bulabilirsiniz.

Ayrıca kolay erişim için kuralların bir kopyasını da aşağıya ekledik:
Mağaza Grafiksel Varlık Kuralları YENİ!


Mağaza grafiksel varlıkları, mağaza genelinde oyununuzu temsil etmek için kullandığınız afiş görselleridir (Steamworks’te ”kapsül” olarak anılır). Bunların detaylı spesifikasyonlarını ve şablonlarını Mağaza Grafiksel Varlıkları adlı belgelendirmemizde bulabilirsiniz.[*]Steam’deki temel grafiksel varlık kapsülleri oyunun çizimleri, adı ve resmî alt başlıklarıyla sınırlıdır. Bir başka deyişle:Steam’de veya Steam dışı haber kaynaklarında yer alan incelemeler de dâhil olmak üzere herhangi bir inceleme skoru ekleyemezsiniz.[*]Semboller, logolar veya ödül adları ekleyemezsiniz.[*]“İndirimde” veya “%90’a Varan İndirimler” gibi indirimlere dair pazarlama metinleri ekleyemezsiniz.[*]Farklı bir ürünün tasvir edildiği bir metin veya görsel ekleyemezsiniz. Buna devam oyunları ve aynı serideki diğer oyunları dâhildir.[*]Başka metinler ekleyemezsiniz.[*]Partnerlerimizin büyük güncellemeler ve dönemsel etkinliklerden bahsetmek istediklerini ve müşterilerin de bunları oyun kapsüllerinde görmekten genellikle heyecan duyduğunun farkındayız. Bu tür içerikler her ne kadar temel kapsül varlıklarında kullanılamasa da (bkz. 1. kural) bu şekilde kullanımı kapsül alternatif çizimlerinde şu kısıtlamalara bağlı olacak şekilde destekliyoruz:Alternatif çizimler kullanılmalı – Bir grafiksel varlığa metin eklediğinizde bu, bir aylık gösterim sınırlamasına sahip bir alternatif çizim olarak yüklenmelidir.[*]İçerdiği metin yerelleştirilmeli – Grafiksel varlıkta yer alan tüm metinlerin, oyunun desteklediği dillerde yerelleştirilmesi ZORUNLUDUR.[*]Sadece yeni içeriği anlatmalı – Bir oyun kapsülüne eklenebilecek kabul edilebilir tek metin, oyun içeriğine gelen büyük bir güncellemeyi, yeni bir dönemsel etkinliği, mücadele biletini, DLC’yi veya benzer bir yeni içeriği açıklayan bir metindir.
Kütüphane Grafiksel Varlık Kuralları


Kütüphane grafiksel varlıkları, oyununuzu Steam kütüphanesinde temsil etmek için kullanılan görsellerdir. Bunlar bir dikey kapsül, bir kahraman görseli ve logodan oluşur. Bunların detaylı spesifikasyonlarını ve şablonlarını Kütüphane Grafiksel Varlıkları adlı belgelendirmemizde bulabilirsiniz. Bu varlıkların her birinin içeriği ve kullanım yerleri biraz farklıdır.[*]Kütüphane Kapsülü: Bu görselde oyununuzun logosu yer almalıdır. Eğer uygunsa oyununuzun alt başlığını da içerebilir. Bu kapsülde, bahsedilenlerden farklı herhangi bir metin yer alamaz.[*]Kütüphane Kahramanı: Bu görselde sadece çizim yer almalıdır. Bu varlıkta herhangi bir sözcük yer alamaz.[*]Kütüphane Logosu: Bu görselde sadece şeffaf bir arka plan üzerinde oyununuzun logosu yer almalıdır. Bu varlıkta başka herhangi bir sözcük yer alamaz.
Genel Grafiksel Varlık Kuralları


Yukarıdaki detaylı kurallara ek olarak, Steam’deki tüm kapsüller aşağıdaki temel kurallara da uymalıdır:[*]Kapsül görselleri, okunabilir ürün logosu/adı içermeli ve doğru boyutlarda olmalıdır.[*]Kapsül görselleri (mağaza ve kütüphane) PG-13 standartlarına uygun içerikte olmalıdır.
Örnek


Mağaza kapsüllerinde bir metnin uygun kullanımı nasıl olmalıdır? Son güncellemenizi veya yeni içeriğinizi mağaza kapsüllerinde geçici alternatif çizim kullanarak ve içerdiği metni oyunun desteklediği dillerde yerelleştirerek güzel bir şekilde tanıtmakta bir sorun yoktur. Detaylar için yukarıdaki kuralları okuyun.
steam2.jpg

Kurallar 1 Eylül 2022’den İtibaren Geçerli Olacak


Bu yeni kurallar 1 Eylül 2022’de geçerli olacak ve buna istinaden tüm oyun geliştiricilerinden grafiksel varlıklarını gözden geçirmelerini ve bu yeni kurallara uymak için gerekli değişiklikleri yapmalarını rica ediyoruz.

Grafiksel varlıklarınızı gözden geçirmek için ”Mağazayı Düzenle”ye tıklayın ve ardından ”Grafiksel Varlıklar” sekmesine gidin. Not: Etkin alternatif çizimlerinizin olup olmadığına da bakın, zira bunları da güncellemeniz gerekebilir.

Bu kurallara uymayan oyunların Steam mağazasındaki görünürlüğü kısıtlanabilir, ayrıca bu oyunlar resmî Steam indirimleri ve etkinliklerinde öne çıkarılmaz.
 
Üst