KONU AÇ !

Topluluğumuzda Konular Açın ve Bize Ulaşın !

Yeni Konular !

Konulara Yorum Yapın ve Konunuzu Öne Çıkarın !

Bize Ulaşın !

Yöneticilerimiz Size 7/24 Yardımcı Olmak İçin Hazır !

SİLKROAD TÜRKİYE'NİN EN YENİ SİSTEMLİ VE MÜŞTERİ SEVGİSİYLE EN İYİ REKLAM PLATFORMLARINDAN BİTANESİ SROCENTER SEN YOKSAN Bİ KİŞİ EKSİK !

Steam Next Fest’in Göz Bebeği ve Bağımsız Türk Oyununa Kısa Bir Bakış: Pile Up

srocenter Can

Forum Admin
Moderatör
Center Üyesi
Bilişim Sahibi
Çevirmen
Coder
Grafiker
Guild Master
Guild Üyesi
Reklamcı
Server Sahibi
Supporter
V.i.P
Katılım
18 Haz 2023
Mesajlar
15,992
Tepkime puanı
4
Puanları
38
Geçtiğimiz günlerde bağımsız oyunların sergilendiği bir ‘i daha geride bıraktık. Özellikle günümüzde AAA oyunları ve onların formulize edilmiş türevlerinin artmasından sonra bir nebze çeşitlilik, yaratıcı fikir ve oynanış yeniliği sunan bağımsız yapımlara hasret kaldığımızı da görmüş olduk.

Öte yandan bu festivali, diğer gerçekleşenlerle aynı kefeye koyamıyorum. Nitekim bunun sebebi ise ana sayfada iki saat boyunca kalmayı başarmış bir Türk yapımın varlığı ve bizlere verdiği sevinç duygusudur. Remoob adlı ekibin geliştirmiş olduğu Pile Up, Next Fest ile harika bir başlangıç yapmasının ardından bize düşen ise bu oyunu kitlemize göstermemiz değil midir?
Pile Up’ı nasıl keşfettik?


3 ile 10 Ekim tarihleri arasında gerçekleşen Steam Next Fest, Sonbahar etkinliğiyle birlikte tekrardan yüzlerce indie oyuna ev sahipliği yaptı. Bağımsız oyunların bu süre zarfında öne çıkarılıp hak ettikleri değeri bulması da tabii işin ayrı bir sevindirici noktası olarak öne çıkıyor.

Demo sürümlerin indirilip denenebildiği bu etkinlik sırasında Türk bir geliştirici ekip olan Remoob’un geliştirdiği Pile Up da ana sayfada iki saati aşkın bir süre boyunca kendine yer buldu. Geliştiriciler, oyunlarını canlı yayında oynayarak tanıtma imkanı bulurken anlık olarak on bin oyun severe de erişmeyi başardılar.
resim_2022-10-13_201457912.jpg

Pile Up nedir, ne değildir?


Minimalist ve cell-shaded grafiklere sahip olan yapım, sandbox türündeki bir şehir kurma oyunu olarak öne çıkıyor. Binaların yerleşimini istediğiniz gibi karar verebildiğiniz oyun, elbette bir süre sonra altındaki strateji ve taktikselliği ortaya çıkarıyor ve böylelikle kademeli artan ama bunu tatlı bir biçimde sunan zorluğu da keşfetmiş oluyorsunuz.

Öncelikle diğer şehir kurma oyunlarından farklı olarak kısıtlı ve sınırlı bir alanda inşa edilebilen şehir, bu noktada oyun severi oyunun başından itibaren derin düşüncelere itmeyi başarıyor. İlk başta benim gibi şehir estetiğine önem verirseniz, oyunun sonraki aşamalarında halkınız kapınıza dayanır ve kabak gibi ortada kalırsınız şimdiden diyeyim!

Su, elektrik, ısınma ve park adı altında kaynak yönetimini gerektiren Pile Up, stratejiyi ise tam bu noktada gerektiriyor. Gerçekten bir şehir inşa etme fikrine sahip olmadan takip edilen bir oynanış, büyük ihtimalle halkınızı ciddi sorunlarla karşı karşıya getirecek ve onların refahını azaltacaktır.
pileup2.jpg


Ek olarak gaz tankı ve jeneratör ise kaynak yönetiminde doğrudan etkisi olan kaynak üreticileri olarak öne çıkıyor. Elbette bu iki üretici, şehrimize tamamen olumlu bir katkı sağlayacak değil mi? Mühendis edasıyla düşünün, bu iki parça da patlayıcı değil midir? Geliştiriciler, bu noktada farklı bir mekanik ekleyerek gaz tankını yanıcı ve jeneratörü ise tutuşturucu olarak nitelendirmiş. Eğer bu iki üretici birbirine yakın olursa, hepimizin hikayesi sonlanır…

Evler, jeneratörler ve elbette bir şehrin endüstriyel damarı fabrikalar da oyunda kendine yer buluyor. Fabrikaların sayısının artması, çeşitli ev ve binaların kilidini açıyor ve şehrinizi bir üst seviyeye taşıyor. Parklar ise halkın mutluluğu için önem teşkil ediyor. Elbette, bahsi geçen tüm yapılar gerek yerleştirilme şekilleri gerekse özellikleri bakımdan bir noktaya dek taktik ve planlama gerektiriyor.
Pile Up’ın diğer elementlerine de değinmeden olmaz


Cell-shaded grafiklere sahip olan yapım, şehir inşa etmek ve planlamak gibi böylesine zor bir görevi bile sakin görsellerle sunmayı başarıyor. Dinlendirici müzikler ile içinizi sımsıcak yapacak renk paleti oyunun zorluğuna tezat gözünüzü korkutmuyor ve oynadıkça oynattırıyor.

Gece gündüz döngüsünün varlığı, animasyonların kararında bırakılması ve müzikler dışında tok sesler kullanılması da geliştiricilerinin doğru adım attığı kararlardan sadece birkaçı olarak öne çıkıyor.

Bu tarz stratejiye bağlı zorluğun öne çıktığı yapımlar, olabildiğince bu özelliğini oynanışa yedirmeli ve dıştan göz korkutmamalıdır. Elbette bu tür bağımsız oyunların özellikle teknik anlamlarda eksiklikleri olacaktır. Fikir ve oynanışın bu denlidüşünülüp sürecin teknik ve bütçe taraflarında sekteye uğranması beklenilir ama önemli olan bu oynanışın daha da iyi bir seviyeye getirilmesi ve herkese ulaşılabilir kılınmasıdır.
pileup3.jpg

Şehrimizi (ve yazımızı) derli ve toplu bir hale sokalım


Bir grup liseli gencin geliştirmiş olduğu ve Steam’in büyük çaplı etkinliklerinden birinde gözükmeyi başaran , güzel bir işe imza attı. Bu tür Türk yapımlarının sektörde yer etmeye başladığını görmek gurur duyduran bir başarıyken elbette bunun devamının gelmesi ve bu başarının sürdürülmesi de şarttır.

Nitekim Pile Up belki birçoğumuzun istek listesine girmeyi ve topluluktan destek almayı hak ediyor. MisteRNOOB olarak Remoob ekibini tebrik eder ve başarılarının devamını dileriz.
 
Üst