KONU AÇ !

Topluluğumuzda Konular Açın ve Bize Ulaşın !

Yeni Konular !

Konulara Yorum Yapın ve Konunuzu Öne Çıkarın !

Bize Ulaşın !

Yöneticilerimiz Size 7/24 Yardımcı Olmak İçin Hazır !

SİLKROAD TÜRKİYE'NİN EN YENİ SİSTEMLİ VE MÜŞTERİ SEVGİSİYLE EN İYİ REKLAM PLATFORMLARINDAN BİTANESİ SROCENTER SEN YOKSAN Bİ KİŞİ EKSİK !

Tales of Arise: Beyond the Dawn DLC İncelemesi

srocenter Can

Forum Admin
Moderatör
Center Üyesi
Bilişim Sahibi
Çevirmen
Coder
Grafiker
Guild Master
Guild Üyesi
Reklamcı
Server Sahibi
Supporter
V.i.P
Katılım
18 Haz 2023
Mesajlar
15,992
Tepkime puanı
4
Puanları
38
JRPG türü denince aklımızda oluşan belli başlı bir tür muhakkak vardır. Derinlikli bir hikaye anlatma çabasının yanında detaycılık, ana temanın yanında kimi zaman komikleşen yan temalar, karakterler arası ilişkiler ve bunların temellendirilmesi, çeşitli tipte ve sayıda ara sahneler… Bu liste böyle uzayıp gider.

İki sene önce çıkış yapan ve Batılı oyunların kültürüne kendisini adapte edebilmiş Tales of Arise, belki de bu yüzden çokça sevildi. Klasik JRPG’lerden farklı taraflarının da olması, kendisi için yazılıp çizilen olumlu yorumların bir sebebidir. Nitekim, yakın zamanda oyuna eklenen DLC’nin de aynı minvalde ilerlediğini söyleyebiliriz.

Tales of Arise’ın devamında yaşananları konu alan ve içerisinde birçok yenilik barındıran Beyond the Dawn DLC’si, sürükleyici bir hikaye barındırmasına rağmen belli başlı konularda ortalama bir performans gösteriyor.
Tales of Arise: Beyond the Dawn ne anlatıyor?


1998’de Tales of Phantasia’ya kadar uzanan bu serideki karakterleri yenilikçi ve duygu dolu gördüğümüz Tales of Arise, Dahna ve Rena arasındaki çatışmayı ve bizim yönettiğimiz Demir Maske’nin bu alışagelmiş düzeni ortadan kaldırma amacını anlatıyordu. Bu iki gezegenin arasındaki çatışmaya rağmen iki tarafa da ait olan karakterleri barındırmasıyla da oldukça ilgi çekici ve çeşitliliğe dayalı bir hikaye de verilmiş oluyordu böylelikle.

Karakterler üstünden verilen çeşitlilik ve bunlardan ortaya çıkan zorluklar DLC üstünden de işlenmiş durumda. Temel oyundan bir yıl sonra geçen bu genişleme paketinde, partinin Rena ve Dahna’nın birleşmesinden kaynaklanan bazı kalıcı etkilerle başa çıkmak için yeniden bir araya gelmesinin ardından küçük bir kızla tanışmasını konu alıyor. Bir Renan Lordu ve Dahnan’nın kızı olan Nazamil, melezliğinden dolayı önyargıyla karşı karşıyadır.
talesofarise4.jpg


Dolayısıyla hikayenin ana teması da tıpkı asıl oyun gibi derin sorular içermektedir ki bu da insan ve akabinde bir kahraman olmanın ne anlama gelmesidir. Hikaye üstünden böyle basit ama düşündürücü konuların işlenmesi beni her zaman mutlu etmiştir. Böylelikle oyuncu da bu tarz soruları kafasından en az bir kere geçirip düşünmekte ve belki de karakterlerle bağ kurabilmektedir. Elbette bundan sonra klasik JRPG’lerdeki gibi “gezegenin sonu gelirken bunu birilerinin düzeltmesi lazım” durumu da baş gösteriyor.

Anlatı ve anlatı tiplerini seven birisi olarak hikayeyi beğensem de belirli bir miktarda tempoda değişiklik olduğunu sezdim ki bu ana oyunu seven insanları biraz üzebilir. 30-35 saatte biten (yan görev ve dolanmalar hariç) ana oyun, hikaye açısından daha ağır ama oturaklı bir şekilde ilerliyordu ama Beyond the Dawn için aynısını söyleyemeyeceğim.

Bir DLC olmasının getirilerinden birisi olan kısa oynanış süresini anlayabiliyorum ama hikayenin belli noktalarının da hemencecik geçildiğini ve gerekli önemin verilmediğini düşünüyorum.

Spoiler vermek istemiyorum ama üstte bahsettiğim o derinlikli ve ruhani konular, başlangıçta kendisini hissettirse de bir süre sonra tempo uyuşmazlığından dolayı tamamen havada kalıyor ve hikaye salt aksiyona eviriliyor ki bu da başlangıçta sunulanla zıt bir söylem yaratıyor.
talesofarise1.jpg

Oynanışta bir yenilik var mı?


Oynanış esnasında ana oyundaki gibi birçok zindan ve sayısız boss kapışması da var. Sunulan boss’lar birçoğu isteğe bağlı olsa da kolaylıkla süren ara boss’lar ve DLC’nin sonlarına doğru çıkan nispeten daha zor seviyedeki boss düşmanlar da yok değil. Boss savaşları diğer düşman savaşlarına kıyasla daha görkemli ve aksiyon dolu geçiyor ama bu durum oyunda birçok yerde yaptığınız savaşlar için geçerli değil.

Tales of Arise’ın en büyük eksisi özellikle de insan tipi dışındaki düşmanlarla (zeugles) yapılan savaşlar olabilir. Bu yaratıklar tam bir hasar süngeri gibi ve saldırılarınızdan hiçbir zaman gerekli tatmini alamıyorsunuz. Her bir vuruş, belli oranda hedefe ulaştığını gösterse de yeterli gelmiyor. Bu durum ana oyunda da kendini gösterdiğinde pek bir şey diyemiyorum ama DLC’de de bir değişiklik yok.

Kombat’ın eğlenceli olmadığını söylemiyorum, çoğu savaşta tam bir yetenek cümbüşü baş gösteriyor ve hızlıca başlayıp bitiyor. Özellikle partideki karakterlerin özel yetenekleri tam bir ezber bozan etki yaratıyor. Ancak bazen bu sünger etkisi kendisini çokça gösterebiliyor.
talesofarise3.jpg


Özellikle DLC’nin sonlarına doğru zindanlar bir hayli kalabalıklaşmış ve boss yığınına dönüşmüş. Bu noktada paketin en büyük eksisi olan tempoyu ayarlayamama da kendisini gösteriyor. Özellikle bu zindanlara gelene kadar oynadığınız DLC’yi hatırlanabilir kılan bir durum da yok. 20+saat olarak vaat edilen oynanışın belli bir kısmı yan görevlerden ibaret.

Tales of Arise’ın her zaman yan görevlerinde bir seviye düşüşü vardı ve bu durum DLC’de de geçerli. Yüzünü bu denli Batı’ya dönmüş bir oyunun genişleme paketinde halen daha “dünyadaki birkaç belirli canavarı yok etmek” veya “bir avuç dolusu malzeme toplamak” amacına sahip görevlerin olduğunu görmek çok üzücü. Hele ki çok fazla yeni mekan içermeyen bir DLC olduğu göz önüne alındığında bu durum daha da katlanılmaz oluyor.

Reconstruction çatısı altında yeni bir tip yan görevden de bahsetmeden geçemeyeceğim. Bu görevler, ana oyundaki birleşmeden sonra bazı mekanları yeniden inşa etmeye kurulu. Oyunun dünyasına bir etki yapabiliyor oluşunu daha beğendiğimden bence en anlamlı yan görevler bunlardı.

Keşke oynanış kısmında da hikayeye verdiği önem kadar önem verseydi diyebileceğim bir DLC olmuş. Ana oyunla kıyaslama yaptığınızda aşağı yukarı aynı seviye bir hikaye sunan ve oyuncuyla bağ kurabilen bir anlatı yolu oluşturan Beyond the Dawn; oynanış, mekan çeşitliliği ve görev tasarımı açısından ise geride kalmış. Tales of Arise’ı oynayan ve zevk alan oyun severlerin bile bir noktada tekrara düştüklerini hissedeceklerini düşünüyorum.

Bandai Namco’nun geliştirdiği Tales of Arise: Beyond the Dawn; PC, PS5, PS4, Xbox One ve Xbox Series için 8 Kasım 2023 tarihinde çıkış yaptı. Okuyacak başka bir inceleme arıyorsanız Activision’un geliştirdiği ve sıkça eleştirilen Call of Duty: Modern Warfare 3 hikaye moduna .
talesofarise.jpg

Tales of Arise
6


İnceleme6


ArtılarDuygu dolu ve nispeten sürükleyici bir hikaye anlatılıyor.Zindanlar dolu dolu ve birçok boss savaşı mevcut.

EksilerOynanışta gözle görülür bir değişiklik yok.Tempo sorunları mevcut ve bu da hikayeye yeteri kadar bağlanamamaya yol açıyor.



ÖzetBeyond the Dawn, ana oyunu oynayıp da beğenenler için aynı minvalde bir yolda ilerliyor. Duygu dolu ve anlatıma önem veren bir hikaye var ve sürükleyiciliğini nadiren kaybediyor. Ancak bir DLC olmak, hikaye yanında oynanışa da etki edecek tarafların olması demektir. Dolayısıyla, oynanış kısmında çok tekrara düşülüyor ve pek de bir yenilik sunulmuyor.
 
Üst