KONU AÇ !

Topluluğumuzda Konular Açın ve Bize Ulaşın !

Yeni Konular !

Konulara Yorum Yapın ve Konunuzu Öne Çıkarın !

Bize Ulaşın !

Yöneticilerimiz Size 7/24 Yardımcı Olmak İçin Hazır !

SİLKROAD TÜRKİYE'NİN EN YENİ SİSTEMLİ VE MÜŞTERİ SEVGİSİYLE EN İYİ REKLAM PLATFORMLARINDAN BİTANESİ SROCENTER SEN YOKSAN Bİ KİŞİ EKSİK !

Tekken 8 çapraz platform ve rollback netcode desteğiyle gelecek

srocenter Can

Forum Admin
Moderatör
Center Üyesi
Bilişim Sahibi
Çevirmen
Coder
Grafiker
Guild Master
Guild Üyesi
Reklamcı
Server Sahibi
Supporter
V.i.P
Katılım
18 Haz 2023
Mesajlar
15,298
Tepkime puanı
4
Puanları
38
Tekken serisinin yapımcısı Katsuhiro Harada, Tekken 8 hakkında merak edilen bazı bilgileri paylaştı. Oyun hem çapraz platform hem de rollback netcode özelliğine sahip olacak.

Tekken 8 serinin tüm platformlarda çapraz oynama desteğine sahip ilk oyunu olacak. Harada’ya göre bunda Sony ve Microsoft arasındaki anlaşmazlığın (Activision soruşturmaları) etkisi büyük.Crossplay? Of course I will.
BTW
When the previous generation consoles were released, I had already proposed crossplay between the two platformers.However, at that time, they were at odds with each other over their mutual interests (and P2P security issue) & repeatedly refused. — Katsuhiro Harada (@Harada_TEKKEN)


Harada daha önce Tekken 7’ye çapraz platform desteği eklemeyi teklif ettiğini ancak Sony ve Microsoft’un ortak çıkarları noktasında anlaşmazlık içinde oldukları için onu geri çevirdiğini belirtti.

Şirketler, eşler arası (peer-to-peer) güvenlik sorunlarıyla ilgili endişelerini de dile getirdi. Ancak şu anda Activision anlaşmasını kurtarmak isteyen Microsoft ve buna karşı duran Sony gardını indirmiş durumda.
tekken-8-the-game-awards-tanitim.jpg

Tekken 8 rollback netcode kullanacak


Harada, rollback netcode özelliğinin Tekken 8’de uygulanacağını da ortaya koydu. Peki dövüş oyunları için kritik bir özellik olan rollback netcode nedir?

Rollback netcode, her bir rakip oyuncunun internet bağlantısından bağımsız olarak çevrimiçi dövüş oyunu maçlarını olabildiğince sorunsuz hale getirmeye yardımcı olur. Deneyimi aynı makinede oynuyormuş gibi sorunsuz hale getirir.

Bu özellik her iki oyuncunun girişlerini yerel ve birbirine karşı uzaktan oynayorlarmış gibi algılar. Her yerel makine rakibin verilerinin gelmesini beklemek yerine bundan sonra ne yapacağını tahmin eder.
tekken-8-yeni-nesil-dovus-oyunu.jpg


Tahmin doğru çıkarsa, oyun sorunsuz bir şekilde oynanır. Tahmin yanlış çıkarsa, gerçek zamanlı oyun durumuna geçer. Özellik çok küçük kare miktarlarına ayarlanabilir. Bu sayede yanlış tahminler, hareket halindeyken hala hızlı ve sorunsuz hissettirir.

Buradaki amaç, rakibinizin bağlantısından bağımsız olarak oyunu anlık gibi hissettirmesidir. En azından, bir oyuncunun kendi girişleri anında ekranda gösterilir. Rakip oyuncunun gecikmesi çok kötü olsa bile, sonuçta oynanışı daha iyi yansıtır.

Tekken 8, Bandai Namco ve Arika ortaklığıyla Unreal Engine 5’te geliştiriliyor. Oyun çıkış tarihi henüz açıklanmadı ancak(Nisan 2023 â Mart 2024) çıkarılması planlanıyor.

Eğer planlar tutarsa önümüzdeki bir yıl içinde ,ve Tekken 8 rekabeti başlamış olacak.
 
Üst