srocenter Can
Forum Admin
Moderatör
Center Üyesi
Bilişim Sahibi
Çevirmen
Coder
Grafiker
Guild Master
Guild Üyesi
Reklamcı
Server Sahibi
Supporter
V.i.P
- Katılım
- 18 Haz 2023
- Mesajlar
- 16,959
- Tepkime puanı
- 4
- Puanları
- 38
The Callisto Protocol 2, ilk oyunun performansı göz önüne alındığında gerçekleşmeyebilir. Ancak oyunun yönetmeni ve eski Striking Distance Studios başkanı Glen Schofield’ın bazı fikirleri var.
Dead Space ile adını duyuran Schofield,ile yaptığı bir röportajda The Callisto Protocol’ün geliştirme sürecindeki sorunlara ışık tuttu ve ekibin zamana karşı yarışına değindi.
Yönetmene göre korku oyunu, Covid-19 salgını sırasında personelin haftalarca hasta olması ve çok sayıda istifa nedeniyle zarar gördü. Üstüne, geliştiriciler evden çalışmak zorunda kaldı.
Schofield, oyunda düşman çeşitliliğinin olmaması gibi eksiklikleri yukarıda belirtilen sorunlara bağlıyor. Striking Distance, dört boss ve iki düşman tipini çıkarmak zorunda kaldı:
Yıkılmıştık. Bazen VFX (görsel efekt) departmanımızın tamamı, animasyon departmanımızın tamamı gelemiyordu. Sonra bunun üstüne, 2021’de büyük bir istifa dalgası yaşadık. 49 kişi istifa etti, çünkü herkes fiyatını yukarı çekiyor ve bu yüzden insanlar 10.000 dolar daha fazla almak için ayrılıyor. 2021 oyun geliştirme hayatımın en kötü yılıydı.”
The Callisto Protocol, Krafton yüzünden aceleye geldi
Schofield, The Callisto Protocol için stüdyoya verilen geliştirme süresinden de yakınıyor. Yayıncı Krafton’ın ek geliştirme süresi vadettiği ancak sonra planları değiştirdiğini öne sürüyor:
“[Oyun üzerinde çalışmak için] yaklaşık üç buçuk ay daha istiyordum. Yaklaşık üç veya dört ay boyunca bunun böyle olacağına inanmam sağlandı. Bu yüzden, 2021’in Ekim veya Eylül ayında bana, ‘zamanın olacak, sadece pişmanlık olmasın’ denildi – bu, sürekli kullanılan terimdi. Pişman olma – sadece oyuna ne istiyorsan onu koy.
Ve böylece o Noel tatilini sadece tasarım yaparak, diğer bazılarıyla fikir üreterek geçirdim ve sonra Ocak ayında Krafton ekibinden bazıları geldi ve sadece ‘hayır, hayır, hayır, Aralık 2022’ dediler. Ben de, ‘Bunu yapamam ve sana daha fazla paraya mal olacak.’ dedim.
Oyunu üç ay önce çıkardığın için sana daha az paraya mal olmuyor, hayır, çünkü eğer her şeyi olduğu gibi devam ettirseydim, ekibe kimseyi eklemek zorunda kalmazdım. Ama eğer bunu yapmak istiyorsan, her şeyi üç buçuk ay hızlandırmam gerekiyor, bu da buraya insanları sıkıştırmam gerektiği anlamına geliyor.”
The Callisto Protocol’un devamı gelebilir mi?
Yönetmen, The Callisto Protocol 2 ihtimaline yönelik planlarını da açıkladı. Schofield, ana karakter sonunda ölse bile geri getirmek istediğini söylüyor:
“Aslında onun ölmüş gibi davranmasını ve oyunun farklı bir karakterle başlamasını istedim. Sonra yarı yolda bu karakter ölüyor ve sonra ‘pekala, bir adamı tanıdık’ diyorlar. Ardından şaşırtıcı bir şekilde onu [Jacob Lee] geri getiriyorsunuz.”
Elbette bunlar şimdilik yönetmenin hayali olarak kalacak. Hayatta kalma korku oyunu çıktığında oyunculardan ve eleştirmenlerden karışık yorumlar aldı. Ayrıca Krafton’un satış beklentilerini karşılayamadığı bildirildi.
Striking Distance Studios devam oyunu olmasa da, ‘Project Birdseye’ olarak adlandırdığı, aynı evrende geçen yeni bir roguelike aksiyon oyununu .
Dead Space ile adını duyuran Schofield,ile yaptığı bir röportajda The Callisto Protocol’ün geliştirme sürecindeki sorunlara ışık tuttu ve ekibin zamana karşı yarışına değindi.
Yönetmene göre korku oyunu, Covid-19 salgını sırasında personelin haftalarca hasta olması ve çok sayıda istifa nedeniyle zarar gördü. Üstüne, geliştiriciler evden çalışmak zorunda kaldı.
Schofield, oyunda düşman çeşitliliğinin olmaması gibi eksiklikleri yukarıda belirtilen sorunlara bağlıyor. Striking Distance, dört boss ve iki düşman tipini çıkarmak zorunda kaldı:
Yıkılmıştık. Bazen VFX (görsel efekt) departmanımızın tamamı, animasyon departmanımızın tamamı gelemiyordu. Sonra bunun üstüne, 2021’de büyük bir istifa dalgası yaşadık. 49 kişi istifa etti, çünkü herkes fiyatını yukarı çekiyor ve bu yüzden insanlar 10.000 dolar daha fazla almak için ayrılıyor. 2021 oyun geliştirme hayatımın en kötü yılıydı.”
The Callisto Protocol, Krafton yüzünden aceleye geldi
Schofield, The Callisto Protocol için stüdyoya verilen geliştirme süresinden de yakınıyor. Yayıncı Krafton’ın ek geliştirme süresi vadettiği ancak sonra planları değiştirdiğini öne sürüyor:
“[Oyun üzerinde çalışmak için] yaklaşık üç buçuk ay daha istiyordum. Yaklaşık üç veya dört ay boyunca bunun böyle olacağına inanmam sağlandı. Bu yüzden, 2021’in Ekim veya Eylül ayında bana, ‘zamanın olacak, sadece pişmanlık olmasın’ denildi – bu, sürekli kullanılan terimdi. Pişman olma – sadece oyuna ne istiyorsan onu koy.
Ve böylece o Noel tatilini sadece tasarım yaparak, diğer bazılarıyla fikir üreterek geçirdim ve sonra Ocak ayında Krafton ekibinden bazıları geldi ve sadece ‘hayır, hayır, hayır, Aralık 2022’ dediler. Ben de, ‘Bunu yapamam ve sana daha fazla paraya mal olacak.’ dedim.
Oyunu üç ay önce çıkardığın için sana daha az paraya mal olmuyor, hayır, çünkü eğer her şeyi olduğu gibi devam ettirseydim, ekibe kimseyi eklemek zorunda kalmazdım. Ama eğer bunu yapmak istiyorsan, her şeyi üç buçuk ay hızlandırmam gerekiyor, bu da buraya insanları sıkıştırmam gerektiği anlamına geliyor.”
The Callisto Protocol’un devamı gelebilir mi?
Yönetmen, The Callisto Protocol 2 ihtimaline yönelik planlarını da açıkladı. Schofield, ana karakter sonunda ölse bile geri getirmek istediğini söylüyor:
“Aslında onun ölmüş gibi davranmasını ve oyunun farklı bir karakterle başlamasını istedim. Sonra yarı yolda bu karakter ölüyor ve sonra ‘pekala, bir adamı tanıdık’ diyorlar. Ardından şaşırtıcı bir şekilde onu [Jacob Lee] geri getiriyorsunuz.”
Elbette bunlar şimdilik yönetmenin hayali olarak kalacak. Hayatta kalma korku oyunu çıktığında oyunculardan ve eleştirmenlerden karışık yorumlar aldı. Ayrıca Krafton’un satış beklentilerini karşılayamadığı bildirildi.
Striking Distance Studios devam oyunu olmasa da, ‘Project Birdseye’ olarak adlandırdığı, aynı evrende geçen yeni bir roguelike aksiyon oyununu .