KONU AÇ !

Topluluğumuzda Konular Açın ve Bize Ulaşın !

Yeni Konular !

Konulara Yorum Yapın ve Konunuzu Öne Çıkarın !

Bize Ulaşın !

Yöneticilerimiz Size 7/24 Yardımcı Olmak İçin Hazır !

SİLKROAD TÜRKİYE'NİN EN YENİ SİSTEMLİ VE MÜŞTERİ SEVGİSİYLE EN İYİ REKLAM PLATFORMLARINDAN BİTANESİ SROCENTER SEN YOKSAN Bİ KİŞİ EKSİK !

Timberborn Erken Erişim İnceleme

srocenter Can

Forum Admin
Moderatör
Center Üyesi
Bilişim Sahibi
Çevirmen
Coder
Grafiker
Guild Master
Guild Üyesi
Reklamcı
Server Sahibi
Supporter
V.i.P
Katılım
18 Haz 2023
Mesajlar
15,298
Tepkime puanı
4
Puanları
38
Sevimli kunduzları ile bir koloni simülatörü olan Timberborn incelememize hoş geldiniz. Eğer son ayların gündemi sizi çok yorduysa, üstüne bir de Fenerbahçe taraftarıysanız sizi pamuk gibi yapacak bir oyunu inceleyeceğiz. Bütün stresinizi bir kenara attığınız, tek derdinizin kunduz işçilerinizin kırılan dişi olduğu Timberborn’u gelin birlikte inceleyelim.
Timberborn şehir planlamacılığı ve nüfus yönetimi konusunda ders niteliğinde


Koloni simülatörlerine hakim olmayan oyuncuların anlaması için kısaca oyunun ve türün temel dinamiklerinden bahsedeyim. Bu tür oyunlarda genellikle savaşmaktır, efendime söyleyeyim yok etmektir gibi durumlar söz konusu olmak. Pozitif içerikli, daha çok yapıcı ve analitik düşünmeye telkin eden yapımlardır. Aynı zamanda gerginliğin, stresin en az olduğu oyun türlerinden bir tanesidir de diyebiliriz.
20230530225626_1-1024x576.jpg
Kunduzlar çok tatlı değil mi ya?

İşte Timberborn, koloni-sim türünün aslında bu hususta çok güzel bir örneği. Mücadelenizi doğal yaşam koşulları ve çevresel etmenlere karşı verdiğiniz, konsantrasyonunuzu toparlayıp akılcı kararlar vererek kunduzlardan oluşan topluluğunuzu daha da büyüterek geliştirmenizi hedefleyen bir oyun. Bunu yapmak için de kaynaklarınızı doğru kullanmalı, iş gücünüzü iyi yönetmeli ve her şeyden önce plan yaparak hareket etmelisiniz.

Timberborn’daki yapı çeşitliliği ve her kararın ikinci faktörünü görebilmeniz, oyunun öğrenme eğrisini de kolaylaştırıyor. Ancak ister türdeki oyunları oynamış olun, isterseniz de koloni simülatörlerine ilk kez girecek olun, öğretici kısmın yapılması gerekiyor. Zira arayüz, kontroller ve oyun dinamiklerini en iyi bu şekilde öğrenebilirsiniz.
Sanırım erken erişim olmasının tek sebebi, geliştiricilerin bu oyunu içeriklerle doyuracak olması


Maalesef 2023 standartlarında erken erişim etiketini görür görmez, hepimizi bir kuşku sarıyor. Aklımıza çeşitli performans sorunları ya da bitmek bilmeyen uzun erken erişim yılları geliyor. Ancak Timberborn’da gördüğüm kadarıyla erken erişim etiketi sadece oyuna daha fazla içerik girerken oyuncuların bir taraftan oynayabilmesi için verilmiş gibi görünüyor. Teknik olarak saat gibi çalışan, oynadığım süre boyunca gerek teknik gerekse mantıksal hiçbir hatasını görmediğim bir oyun diyebilirim.
20230530225416_1-1024x576.jpg
Timberborn öğretici kısmının kesinlikle yapılmasını tavsiye ediyorum.

Timberborn’da şu anda kunduzlardan oluşan ve oynayabileceğiniz iki fraksiyon bulunuyor. İlk fraksiyonu oynarken halkınızın refahını +15 puana çıkartmayı başarırsanız, diğer fraksiyon ile yeni bir oyuna başlama şansını elde ediyorsunuz. Her ikisinin de kendisine has özellikler, binaları ve oyun tarzları bulunuyor. Bu anlamda çeşitliliğin önümüzdeki dönemlerde artacağını da öngörüyoruz.
Bina çeşitliliği ve ilerleme hissinin biraz daha geliştirilmesi gerekiyor olabilir


Koloninizin temel ihtiyaçları için su pompası, çiftlik gibi temel insani -kunduzi- ihtiyaçlarınızı karşılayabilmeniz için de binalar inşa etmeniz gerekiyor. Pompaları akarsuların ya da göllerin kenarlarına inşa ederek kunduzlarınıza içme suyu sağlayabiliyorsunuz. çiftlikleri de belirli bölgeleri ekip biçerek koloninize çeşitli yiyecekler sağlamak için görevlendiriyorsunuz. Aynı zamanda çiftliklere farklı türden tohumlar ektirerek topladığınız farklı yiyecekleri, başka bir binada tarifler aracılığıyla daha verimli bir yemeğe dönüştürmeniz de mümkün oluyor.

Ancak bu derinlik bütün bina sınıfları için geçerli değil. Örneğin akarsulardan ya da göllerden su ihtiyacınızı karşılayabilmeniz için yerleştireceğiniz pompalar, en ilkel ve tek şansınız oluyor. Aynı ağaçta daha ilerideki binalarda sadece elde ettiğiniz su kaynağıyla neler yapabileceğinizi değiştirebiliyorsunuz. Dolayısıyla daha fazla su elde etmek için daha verimli makineler yerine daha fazla pompa inşa etmeniz gerekiyor. Bu da oyunun ileri safhalarında çok büyük bir alanı sadece su pompalarının işgal etmesiyle sonuçlanıyor.
20230530231832_1-1024x576.jpg


Şu anda oyunda ilk fraksiyon ile yapabileceğiniz en çılgın şey, topladığınız metalleri eritip işleyerek otonom botlar yapabiliyor olmanız. “Ben kunduzumu kimsenin işine koşturmam” diyen koca yürekli koloni-sim severleri için susama, acıkma derdi olmayan otonom botlar ileri seviyelerde işinizi çok kolaylaştırıyor. Ancak bunun belki de biraz daha ilerleyip derinleşmesi, oyunun şu anda çok iyi olan formunu harika bir seviyeye taşıyabilir.
İklim değişikliğine güzel göz kırpmışlar


Oyunda belirli aralıklarla her döngü (oyunda 1 aya tekabül ediyor) içerisinde mutlaka bir kez kuraklık yaşanıyor. İlk etapta ortalama 3 gün süren bu kuraklık sırasında bölgedeki su tamamen çekiliyor. Su olmazsa hayat olmaz sözü de burada kendi doğruluğunu kendisi kanıtlıyor. Su olmayınca pompalarınız duruyor, tarlalarınız kuruyor, ormanlarınız çürüyor ve kaynak konusunda tamamen çaresiz kalıyorsunuz. Oyunun bu konuda sizden beklentisi ise kuraklık gelmeden yapabildiğiniz kadar stok yapmanız, elinizdeki kaynakları en verimli şekilde değerlendirmeniz.

Eğer yeterince stok yapmadıysanız, doğa ana ile mücadele etmeniz imkansız gibi bir şey. Zira kunduzlarınız açlıktan, susuzluktan birer birer düşmeye başladığında, kuraklık sonrasında da telafi etmenizin çok zor olduğu bir hasar alıyorsunuz. Yani kunduz canı o kadar da ucuz değil. Gerekli stokları yapma işini fazlaca ciddiye almanızı tavsiye ediyorum.
20230531130326_1-1024x576.jpg
Timberborn erken erişim inceleme
Arayüze dair eleştirmem gereken birkaç küçük nokta var


Genellikle böyle koloni simülatörlerinde arayüzün anlaşılır, okunaklı ve sade olması oyuncular açısından önemlidir. Timberborn’un çok karmaşık bir arayüzü ya da kafa karıştıran bir yapısı olmasa da tüm işlemler “çift tık aksiyonu” üzerine oturtulmuş. Oyuncunun ilk karşılaşacağı arayüzü sade tutmak adına oradaki her butonun ikiye, üçe dağıldığı bir arayüz modelini benimsemişler. Başlangıçta fazlasıyla yardımcı olsa da oyunun ilerleyen aşamalarında Timberborn, bu çift tık aksiyonunun sizi ne kadar yorduğunu fazlasıyla hissettiriyor.

Yine de bu durumun, oyunun eksilerinden birisi olduğunu söylemek güç. çünkü benim aksime, çift tık aksiyonun fazlaca olmasını ve arayüzün sade olmasını beğenebilecek oyuncular olduğunu da biliyorum.
Uzun lafın kısası


Timberborn gerçekten oynaması çok keyifli bir koloni simülatörü olmuş. Daha önce Banished gibi oyunlar oynadıysanız ve türe aşinaysanız, arayüze ve mekaniklere alışmak çok kısa sürecek. Yabancı olduğunuz bir janra olsa bile öğrenme eğrisinin çok hızlı olduğunu söyleyebilirim. Tatlı grafikleri, sevimli kunduzları ve keyifli oynanışıyla şu anda herkese tavsiye edebileceğim bir yapım olmuş. İlerleyen dönemde içerik anlamında daha da zenginleştiğinde tadından yenmez hale gelecektir.

erken erişim inceleme içeriğinden size aktaracaklarım bu kadardı,yeniden görüşmek dileğiyle. Sevgi ve oyun ile kalın.
 
Üst