srocenter Can
Forum Admin
Moderatör
Center Üyesi
Bilişim Sahibi
Çevirmen
Coder
Grafiker
Guild Master
Guild Üyesi
Reklamcı
Server Sahibi
Supporter
V.i.P
- Katılım
- 18 Haz 2023
- Mesajlar
- 20,135
- Tepkime puanı
- 12
- Puanları
- 38
Türkiye 2023âte en çok nelerden şikayet etti? Şikayetvar, 2023 yılı verilerini açıkladı. Platformda bir yıl içerisinde 520 bini aşkın şikayet çözüme kavuştu. En çok şikayet; e-ticaret, finans ve internet servis sağlayıcılarına geldi. İşte detaylar!
2023’te En çok Şikayetçi Olduğumuz Alanlar Belli Oldu
Şikayetvar, 2023 yılı verilerini açıkladı. En çok şikayet; e-ticaret, finans ve internet servis sağlayıcılarına gelirken, Trendyol, WhatsApp ve Instagram en çok merak edilen markalar oldu. Verilere göre; zamlar, dolandırıcılık, ilaca ulaşamama ve vize almada yaşanan sorunlar gündemdeki yerini korudu.
2023âte müşterisini en çok memnun eden sektör yüzde 51’lik memnuniyet oranı ile emlak ve inşaat sektörü oldu. İnternet platformları yüzde 48 memnuniyet oranıyla ikinci sırada yer alırken mobilya ve ev tekstili üçüncü, gıda sektörü dördüncü sırada yer aldı.
Şikayetvar, yıl içinde yayımladığı araştırmalarla Türkiye gündemine dair verilerini paylaşmaya devam etti. çeşitli ürün ve hizmetlerde gerçekleşen zamlar, Şikayetvar kullanıcılarının en çok şikayet ettiği konular arasındaydı…
Fahiş kira zamlarıysa bu şikayetlerin en çok arttığı konuların başında geldi.
EYT ile birlikte rekabet yarışının hızlandığı maaş promosyonu yine en çok tartışılan konulardan biriydi. Hayati ilaçlara ulaşamayan vatandaşlar geçen yıl çözümü Şikayetvar üzerinden ararken, 2023âte IMEI kayıt ücretlerinin 6 bin 91 TL’den 20 bin TL’ye çıkarılmasıyla birlikte yaşanan yoğunluk, IMEI kayıt sorununa yol açarak şikayetlerin bir haftada 93 kat artmasına neden oldu.
Vize almada zorluk yaşayan vatandaşlar, konuyla ilgili yaşadıkları sorunları platform üzerinden dile getirerek çözüm arayışlarını yıl içerisinde sürdürdü. Artan fiyatlar nedeniyle yeni beyaz eşya alacak gücü olmayan ve alternatif olarak arızalanan ürünlerini tamir ettirmeyi düşünen kullanıcılar, yetkili servis şikayetlerinin artmasına yol açtı.
Öte yandan 2023âe damgasını vuran olaylardan biri de hiç şüphesiz dolandırıcılık vakalarındaki artış oldu. Dolandırıcılar, birçok farklı ortamda ve yöntemle vatandaşları oltalarına düşürmeye çalıştı. Vatandaşlardan bu tür dolandırılma vakalarına dair çok sayıda şikayet platforma ulaştı.
2023âte çok konuşulan ve hala tartışmalara neden olan bir diğer olay ise WhatsApp üzerinden  yabancı numaraların araması veya mesaj göndermesi oldu. çok sayıda kullanıcı farklı bahanelerle gelen bu yurt dışı aramalarından ve mesajlarından duydukları kaygıyı iletti.
2023âde Şikayetvarâda en çok ziyaret edilen sektör 43 milyon 40 bin 515 ziyaretçi sayısı ile e-ticaret sektörü olarak kaydedildi. İnternet servis sağlayıcıları (31 milyon 536 bin 552) en çok ziyaret edilen ikinci, finans ise (28 milyon 317 bin 931) üçüncü sektör olarak sıralandı. Kamu, beyaz eşya ve alışveriş sektörleri platformda en çok merak edilen diğer sektörler oldu.
Verilere göre, bir önceki yılla kıyaslandığında şikayet sayısının en çok arttığı kategori yüzde 927 şikayet artış oranıyla yetkili servislerle (beyaz eşya) Â ilgili oldu. Finansal yatırım danışmanlık şirketleri yüzde 866 şikayet artış oranıyla ikinci sırada yer alırken onu bilgisayar bileşenleri ve iç donanım markaları izledi.
Şikayetvar verilerine göre 2023âte en çok şikayet edilen ikinci sektör olan finans sektöründe kredi kartlarından habersiz şekilde para çekilmesi ve bankaların harcama itirazlarını olumlu sonuçlandırmaması güven sorununa sebep oldu. Ayrıca para transferleri, fatura ödemeleri gibi işlemlerde ücret kesilmesi ve kart aidatının alınması dile getirilen başka bir sorundu.
2023âte Türkiyeânin ekonomik ve sosyal koşulları gereği birçok alanda değişim yaşandı. Verilere göre geçtiğimiz yıllar ile kıyaslandığında yüzde 57âlik bir düşüşle şikayetlerin en çok azaldığı sektör kiralık ve villa sektörü oldu. Artan masrafların bir yansıması olarak düğün salonu şikayetleri yüzde 50 azaldı.
Şikayetvarâda geçen yıl sayfası en çok aranan marka, 2 milyon 917 bin 253 sayfa görüntülenmesiyle Trendyol oldu. Trendyolâu, WhatsApp (2 milyon 854 bin 54), Instagram (2 milyon 486 bin 104) ve Türk Telekon (2 milyon 473 bin 483) izledi.
Nüfus ortalamasına göre 2023âte bin kişi başına düşen şikayet sayısı baz alındığında 77.4 şikayet yoğunluğuyla en çok şikayet eden şehir İstanbul oldu. İstanbulâu; Antalya, Ankara ve İzmir izledi.
Şikayetvar verilerine göre 2023âte 358 bin 543 şikayet sayısıyla en çok şikayet temmuz ayında geldi. 2023âte en çok şikayet edilen gün pazartesi, Türkiyeânin en çok şikayet ettiği saat ise olarak 14:00 kaydedildi. Yıl boyunca en çok şikayetin geldiği tarih 10 Temmuz 2023 olarak belirlendi.İlginizi çekebilir:Â
Peki siz bu konu hakkında ne düşünüyorsunuz? Düşüncelerinizi hemen aşağıda yer alan yorumlar sekmesi üzerinden bizlerle paylaşmayı unutmayın sevgili geek.com.tr okuyucuları.
2023’te En çok Şikayetçi Olduğumuz Alanlar Belli Oldu
Şikayetvar, 2023 yılı verilerini açıkladı. En çok şikayet; e-ticaret, finans ve internet servis sağlayıcılarına gelirken, Trendyol, WhatsApp ve Instagram en çok merak edilen markalar oldu. Verilere göre; zamlar, dolandırıcılık, ilaca ulaşamama ve vize almada yaşanan sorunlar gündemdeki yerini korudu.
2023âte müşterisini en çok memnun eden sektör yüzde 51’lik memnuniyet oranı ile emlak ve inşaat sektörü oldu. İnternet platformları yüzde 48 memnuniyet oranıyla ikinci sırada yer alırken mobilya ve ev tekstili üçüncü, gıda sektörü dördüncü sırada yer aldı.
Şikayetvar, yıl içinde yayımladığı araştırmalarla Türkiye gündemine dair verilerini paylaşmaya devam etti. çeşitli ürün ve hizmetlerde gerçekleşen zamlar, Şikayetvar kullanıcılarının en çok şikayet ettiği konular arasındaydı…
Fahiş kira zamlarıysa bu şikayetlerin en çok arttığı konuların başında geldi.
EYT ile birlikte rekabet yarışının hızlandığı maaş promosyonu yine en çok tartışılan konulardan biriydi. Hayati ilaçlara ulaşamayan vatandaşlar geçen yıl çözümü Şikayetvar üzerinden ararken, 2023âte IMEI kayıt ücretlerinin 6 bin 91 TL’den 20 bin TL’ye çıkarılmasıyla birlikte yaşanan yoğunluk, IMEI kayıt sorununa yol açarak şikayetlerin bir haftada 93 kat artmasına neden oldu.
Vize almada zorluk yaşayan vatandaşlar, konuyla ilgili yaşadıkları sorunları platform üzerinden dile getirerek çözüm arayışlarını yıl içerisinde sürdürdü. Artan fiyatlar nedeniyle yeni beyaz eşya alacak gücü olmayan ve alternatif olarak arızalanan ürünlerini tamir ettirmeyi düşünen kullanıcılar, yetkili servis şikayetlerinin artmasına yol açtı.
Öte yandan 2023âe damgasını vuran olaylardan biri de hiç şüphesiz dolandırıcılık vakalarındaki artış oldu. Dolandırıcılar, birçok farklı ortamda ve yöntemle vatandaşları oltalarına düşürmeye çalıştı. Vatandaşlardan bu tür dolandırılma vakalarına dair çok sayıda şikayet platforma ulaştı.
2023âte çok konuşulan ve hala tartışmalara neden olan bir diğer olay ise WhatsApp üzerinden  yabancı numaraların araması veya mesaj göndermesi oldu. çok sayıda kullanıcı farklı bahanelerle gelen bu yurt dışı aramalarından ve mesajlarından duydukları kaygıyı iletti.
2023âde Şikayetvarâda en çok ziyaret edilen sektör 43 milyon 40 bin 515 ziyaretçi sayısı ile e-ticaret sektörü olarak kaydedildi. İnternet servis sağlayıcıları (31 milyon 536 bin 552) en çok ziyaret edilen ikinci, finans ise (28 milyon 317 bin 931) üçüncü sektör olarak sıralandı. Kamu, beyaz eşya ve alışveriş sektörleri platformda en çok merak edilen diğer sektörler oldu.
Verilere göre, bir önceki yılla kıyaslandığında şikayet sayısının en çok arttığı kategori yüzde 927 şikayet artış oranıyla yetkili servislerle (beyaz eşya) Â ilgili oldu. Finansal yatırım danışmanlık şirketleri yüzde 866 şikayet artış oranıyla ikinci sırada yer alırken onu bilgisayar bileşenleri ve iç donanım markaları izledi.
Şikayetvar verilerine göre 2023âte en çok şikayet edilen ikinci sektör olan finans sektöründe kredi kartlarından habersiz şekilde para çekilmesi ve bankaların harcama itirazlarını olumlu sonuçlandırmaması güven sorununa sebep oldu. Ayrıca para transferleri, fatura ödemeleri gibi işlemlerde ücret kesilmesi ve kart aidatının alınması dile getirilen başka bir sorundu.
2023âte Türkiyeânin ekonomik ve sosyal koşulları gereği birçok alanda değişim yaşandı. Verilere göre geçtiğimiz yıllar ile kıyaslandığında yüzde 57âlik bir düşüşle şikayetlerin en çok azaldığı sektör kiralık ve villa sektörü oldu. Artan masrafların bir yansıması olarak düğün salonu şikayetleri yüzde 50 azaldı.
Şikayetvarâda geçen yıl sayfası en çok aranan marka, 2 milyon 917 bin 253 sayfa görüntülenmesiyle Trendyol oldu. Trendyolâu, WhatsApp (2 milyon 854 bin 54), Instagram (2 milyon 486 bin 104) ve Türk Telekon (2 milyon 473 bin 483) izledi.
Nüfus ortalamasına göre 2023âte bin kişi başına düşen şikayet sayısı baz alındığında 77.4 şikayet yoğunluğuyla en çok şikayet eden şehir İstanbul oldu. İstanbulâu; Antalya, Ankara ve İzmir izledi.
Şikayetvar verilerine göre 2023âte 358 bin 543 şikayet sayısıyla en çok şikayet temmuz ayında geldi. 2023âte en çok şikayet edilen gün pazartesi, Türkiyeânin en çok şikayet ettiği saat ise olarak 14:00 kaydedildi. Yıl boyunca en çok şikayetin geldiği tarih 10 Temmuz 2023 olarak belirlendi.İlginizi çekebilir:Â
Peki siz bu konu hakkında ne düşünüyorsunuz? Düşüncelerinizi hemen aşağıda yer alan yorumlar sekmesi üzerinden bizlerle paylaşmayı unutmayın sevgili geek.com.tr okuyucuları.
