KONU AÇ !

Topluluğumuzda Konular Açın ve Bize Ulaşın !

Yeni Konular !

Konulara Yorum Yapın ve Konunuzu Öne Çıkarın !

Bize Ulaşın !

Yöneticilerimiz Size 7/24 Yardımcı Olmak İçin Hazır !

SİLKROAD TÜRKİYE'NİN EN YENİ SİSTEMLİ VE MÜŞTERİ SEVGİSİYLE EN İYİ REKLAM PLATFORMLARINDAN BİTANESİ SROCENTER SEN YOKSAN Bİ KİŞİ EKSİK !

Ufukta Gözüken Ücretsiz Bir MMORPG Oyunu – Scars of Honors’a Erken ve Özel Bir Bakış Atalım

srocenter Can

Forum Admin
Moderatör
Center Üyesi
Bilişim Sahibi
Çevirmen
Coder
Grafiker
Guild Master
Guild Üyesi
Reklamcı
Server Sahibi
Supporter
V.i.P
Katılım
18 Haz 2023
Mesajlar
15,992
Tepkime puanı
4
Puanları
38
1990âlı yılların sonlarında yeni yeni filizlenmeye başlamış bir tohum olan ve günümüzde oyun dünyasının mihenk taşlarından olmayı başarmış Massively Multiplayer Online Role-Playing Games () janrası, gün geçtikçe bünyesine daha fazla oyuncu çekmeye devam ediyor.

Nitekim geliştirilme sürecinde olan ve oynaması ücretsiz modeli benimseyen , bu türün yeni bir temsilcisi olarak ön plana çıkarken bizler de bu yapıma kayıtsız kalamayarak bir mercek tutmak ve sizlere tanıtmak istedik.
soh1.jpg

Scars of Honor hakkında neler biliyoruz?


MMORPG türünün günümüzdeki yapımlarına baktığımızda aslında her bir oyunun birbirinden çok da farklı olmadığını görüyoruz. Görevlerle oradan oraya sürüklendiğimiz yapımlardan ziyade Scars of Honor, bunun tam tersini amaçlayan bir fikirle ortaya çıkıyor.

Beast Burst Entertainment CEO’su Venelin Vasilev, tüm oyuncuların gerçekten de zevk alabileceği bir proje fikrini hayata geçirmek istediğinde tarihler 2021 yılının Ocak ayını gösterirken oluşturulmak istenen oyunun ana hatları çoktan çizilmeye başlanıyor.
soh2.jpg


Peki neden Beast Burst Entertainment böylesine büyük çaplı bir işe girişti? Elbette bu türün cazip bir getirisi olan süreklilik, finans akışı ve devasa oyuncu kitlesi bir yana amaçlanmak istenen şey diğerlerinden farklı olma duygusu ve piyasada öne çıkabilme arzusu.

Dolayısıyla MMORPG’nin oldukça formulize edildiğinden bahseden Topluluk Pazarlama Müdürü Julian Mihaylov, Scars of Honor’un yapımında birçok oyunun yaptığı yanlışlardan kaçınmaları gerektiğinin ve kendileri adına kritik noktanın da bu olduğunun altını çiziyor.

“Bir MMORPG oyunu üzerinde çalışmaya başlarken ne istediğinize dair net bir vizyona sahip olmalısınız. Evet, olasılıklar sınırsız ve fikirler her yerden geliyor ancak başarılabilir olanları sıralamanız gerekiyor. Oyunculara ne isterlerse söz verebiliriz ama bunu başaramazsak yalancı olarak anılırız. Oyuncunun dikkatini çekmek için ilk girişlerinden itibaren deneyimlerini harika hale getirmeliyiz; oyun en başından sizi her türlü şeyle bombalamamalı, hoş ve dostane bir geçiş sürecine sahip olmalı ama oyuncular baştan sona kadar da meşgul olmalılar.

Tabii ki oynaması ücretsiz olmak başlangıçta çok sayıda oyuncu getirecek ancak asıl odak noktamız bu oyuncuları uzun vadede tutmak olmalıdır. Her şeyi oyunculara sunmadan önce mümkün olduğu kadar test ediyoruz, açılış esnasındagiriş yapan çok sayıda oyuncuyu koparmamak adına birçok bölgede sunucularımız olacak.”

Böylelikle Scars of Honor, hem bu türe yeni misafir olan hem de yıllarını veren veteranların bir arada eğlenebileceği bir mesken olma amacını güdüyor. Venelin’in de uzun vadede amacı, oyunu ellerinden geldiğince fonlamak ve ilgi katsayısını düşürmemek olarak öne çıkıyor.
soh4.jpg


MMORPG’nin taze fikirlere ihtiyaç duyduğundan bahsetsek de Scars of Honor’un ne özellikler içereceğinden konuşmadık. Gerek Elder Scrolls gerekse Old Republic gibi yapımlarda gördüğümüz ve merkezi konumda bulunan “grinding” (kasılma) elbette bu oyunda da yer alacak. Öte yandan bunun kapalı bir döngü olmayacağını; PvP ve PvE elementleriyle birlikte harmanlanarak zindan sisteminin oyunda yer alacağı belirtiliyor:

MMORPG türü, yeni oyunlara umutsuzca ihtiyaç duyuyor. Biz oyuncular olarak onlarca yıldır aynı oyunları oynuyoruz. Evet, bazı yeni yapımlar oldu ama hiçbir zaman Old School hissini sunmuyorlar ve zaten çoğu pek iyi sonuç vermedi. Bu devasa bir proje ve çok yetenekli meslektaşlarımızla istikrarlı bir şekilde büyüyoruz. Grinding, türün bir parçası olsa da akılsızca ve upuzun saatler boyunca zorunlu kılınan grinding ise insanları uzaklaştıran bir şeydir.

Hem PvP hem de PvE modlarında mümkün olduğunca çok aktivite oluşturmaya çalışacağız. Buna yardımcı olacak mekaniklerden biri de Dungeon ve Raid mekaniklerinin ölçeklenebilir olması olacak. Her 10 seviyede bir zindanlar; mekaniklerini değiştirecek, düşmanlara ve bosslara daha fazla beceri ekleyecek ve elbette oyuncuları buna göre ödüllendirecek.

Oyuncular; Battlegrounds, Arenalar, Kelle Avcılığı, Lonca Savaşları, meslekler, crafting ve daha pek çok şeye sahip olacaklar. Görevleri ilgi çekici hale getirmeye ve ‘Üç kurt öldürüp iki çiçek topla’ görevlerini olabildiğince az yapmaya çalışacağız.
soh3.jpg

Pekala MMORPG’lerin P2W (Pay-to-Win) olayına kayması ne olacak?


Scars of Honor, çıkışından itibaren oynaması ücretsiz modelin kökenlerine bağlı kalacak ve hiçbir zaman da karanlık P2W yollarına düşmeyecek. Bildiğiniz üzere çoğu oyun, tür fark etmeksizin para yatırmanın dengesizlik yarattığı planlara doğru kayıyor. Kimi zaman stüdyo için elzem bir aksiyon olan bu durum, oyuncuların da canını oldukça sıkıyor.

Bunun yanında bu oyunda sadece karakter veya bineklere özel kozmetik eşyalar ve becerilere animasyon değişimleri için online bir mağaza bulunacağı belirtiliyor. Bu da demek oluyor ki oyun severlerin, özellikle PvP-PvE elementlerinde gerçek parayla birbirlerinden güçlü olmayacaklar.
Scars of Honor’da yer alacak özellikler neler olacak? Oyunda bizleri neler karşılıyor?


Karmaşık 3D grafikler yerine nispeten basit, renkli ve huzur dolu bir görselliğe sahip olacak yapımın, Dungeon sisteminin yanında Klan Savaşları ve kişisel mekanlar gibi her oyunda görmediğimiz özelliklere sahip olması bekleniyor:

Scars of Honor’un içereceği temel özelliklerden bazıları yukarıda bahsedildiği üzere; ölçekli Dungeon ve Raid’ler, değişken hava durumu, diğer Loncalar tarafından fethedilebilen Lonca Kaleleri, kişisel evler ve çok daha fazlası.

Öte yandan bizi farklı kılan en önemli şey; büyük topluluğumuzun katılımı. Yani geliştirmenin neredeyse her adımını toplulukla tartışıyoruz ve onların fikirlerini dikkate alıyoruz. Güçlü bir fark olarak; MMORPG oyunlarında çok yaygın olmayan Necromancer, Pirate ve Witch sınıflarının yanı sıra benzersiz oynanabilir ırklarımız Bearan ve Gronthar’dan da bahsedebiliriz.
soh5.jpg
Gronthar ırkından konsept bir çizim.
Gelelim oyunun hikayesine sevgili oyun severler…


Hikayemiz, Order ve Chaos isimli iki tarafın antik Tanrıları ve bu ilahi güçlerin birbirleriyle olan sürekli savaşını anlatıyor. Savaşın getirdiği hüsran ve yıkım, Aragon gezegenine ciddi zarar verdi ama Tanrılar, savaşı bitirmek bir yana devam ettirmek adına iki ana ırk yarattı ve böylelikle kendi bencilliklerini bir sonraki jenerasyona aktardı.

Human, High Elf, Dwarf ve Bearan, Sacred Order için savaşan ırklar olurken Orc, Undead, Infernal Demon ve Gronthar ise Chaos’un ve dominantlığın sembolü haline geldi. Oyun severler, bu ırklar yanında Warrior, Paladin, Priest, Necromancer, Mage, Witch, Pirate, Ranger, Assassin ve Druid karakter sınıflarından birisini de seçebilecek.
Son olarak… Scars of Honor’u ne zaman görebileceğiz?


Oyunun şu anda erken aşamada olduğunu söylememiz gerekiyor ancak stüdyo, “Honored” ve “Supporter” paketlerini satın alan oyuncularla birlikte kapalı ama düzenli testler yapıyor. Öte yandan bir sonraki pre-alpha test sürecinin ise bu ay içinde başlaması ön görülüyor.
 
Üst