KONU AÇ !

Topluluğumuzda Konular Açın ve Bize Ulaşın !

Yeni Konular !

Konulara Yorum Yapın ve Konunuzu Öne Çıkarın !

Bize Ulaşın !

Yöneticilerimiz Size 7/24 Yardımcı Olmak İçin Hazır !

SİLKROAD TÜRKİYE'NİN EN YENİ SİSTEMLİ VE MÜŞTERİ SEVGİSİYLE EN İYİ REKLAM PLATFORMLARINDAN BİTANESİ SROCENTER SEN YOKSAN Bİ KİŞİ EKSİK !

Uncharted Yapımcısı Amy Hennig’in İptal Edilen Star Wars Oyununu Biliyor muydunuz?

srocenter Can

Forum Admin
Moderatör
Center Üyesi
Bilişim Sahibi
Çevirmen
Coder
Grafiker
Guild Master
Guild Üyesi
Reklamcı
Server Sahibi
Supporter
V.i.P
Katılım
18 Haz 2023
Mesajlar
15,991
Tepkime puanı
4
Puanları
38
Star Wars haftası kapsamında sizlere çok fazla bilinmeyen Project Ragtag adında, Uncharted üçlemesi ile bilinen Amy Hennig’in iptal edilen Star Wars oyunundan bahsedeceğiz. Evet, nasıl bir zamanlar , Naughty Dog’un eski isimlerinden birisi de EA’de bir SW oyunu geliştiriyordu. Tabii proje iptal oldu ve bugün tarihin tozlu sayfalarına karışmış durumda. İşte o tozlu sayfalar arasından bulabildiğimiz her şeyi sizlerle bu yazıda paylaşıyoruz.

İçindekiler:
Project Ragtag: Uncharted efsanesinin iptal edilen Star Wars oyunu


Disney, 2013’ün başlarında Lucasfilm’i satın alıp oyun geliştirme kolu olan LucasArts’ı kapatınca EA hemen hamlesini yaptı. Markanın ekmeğini yiyebilecek, kazançlı Star Wars oyunları geliştirmek için aralarında Visceral’ın da bulunduğu üç stüdyosunun dahil olduğu bir anlaşma imzaladı. Visceral ise bütün bunlar yaşanırken Jamaika adında bir korku oyunu geliştiriyordu. Sonra EA, Jamaika adlı oyunu bir Star Wars projesine başlamak için iptal etti.
image-12-21-1024x576.jpg
Dead Space gibi önemli bir serinin arkasındaki stüdyo: Visceral Games

Bu arada bilmeyenler için Visceral, yakın zamanda son oyununun yeniden yapımı da piyasaya sürülen Dead Space serisinin ve çok sevilmeyen Battlefield: Hardline’ın mimarı olan stüdyodur. İlk kez 1998’de kurulmuş ve uzun yıllardır oyun sektöründe adından söz ettiren yapımlar geliştirmiştir. Tabii 2017’de kapatıldı. Bu konuya yazının ilerleyen kısımlarında değineceğiz, küçük brifing sona ermiştir, gelin hikayeye devam edelim.
Amy Hennig, EA’in Star Wars serüveninin başlangıcında yer alıyordu


EA’in korku oyununu da iptal ederek geliştirmek istediği proje, Star Wars evreninde geçen bir üçüncü şahıs aksiyon oyunuydu. O zamanlar projeye “Yuma” kod adını vermişlerdi. Şirket Uncharted’ın ilk üç oyunuyla bilinen Amy Hennig’i de kreatif direktör olarak, aynı zamanda hikayenin yazımına yardım etmesi için Visceral stüdyosuna çekti. Hennig zaten o dönemde Electronic Arts bünyesinde çeşitli rollerde çalışmış ve çalışmaya da devam ediyordu.
amyhennig-1024x614.jpg
EA’in projeye getirdiği ve Uncharted üçlemesinin mimarı Amy Hennig

Projenin başladığı 2013 yılından bir yıl sonra, Battlefield: Hardline’ın çalkantılı geliştirme süreci şirket için bir öncelik, çözülmesi gereken bir sorun haline geldiğinden Yuma kod adlı proje, Hardline yayınlanana kadar durduruldu. Bu sırada Hennig’in oyun ile ilgili fikirlerinde de bazı değişiklikler oldu. Artık doğrusal olmayan bir oyun yerine doğrusal ama güçlü bir hikayeye sahip bir proje üzerinde çalışmak istiyordu.

Uncharted ve Yuma arasında kendi içerisinde bir ilişki kuran Hennig, projesinin gidişatını da buna göre çizmek istiyordu. Uncharted tek ana karakter üzerinden ilerleyen bir yapıya sahipti fakat Yuma için düşünülen, oyunun bir grup karakter etrafında dönecek olmasıydı. çünkü Hennig’e göre Star Wars evreni buna daha uygun bir yapıya sahipti. Hatta o zamanlar Hennig Star Wars’ı çok karakterlilik bakımından(12 Kahraman Haydut) ve(Kartal Yuvası) filmleri ile karşılaştırmıştı.
Proje artık Yuma değil, Ragtag ismi ile anılmaya başlandı


Hennig Yuma için düşündüğü şeyleri değiştirdiğinden, bu kararın bir etkisi olarak projenin kod adını da değiştirmeye karar verdi. Oyun artık Yuma değil, Project Ragtag ismiyle anılıyordu.

Proje genel olarak bir “uzay haydutu” temasına sahip olacak ve Star Wars IV: A New Hope filminin sonrasını konu alacak bir hikayeye sahip olacaktı. Project Ragtag’in oynanışı, soygunun aşamaları tamamlandıkça birden fazla karakter arasında bu karakterlerin perspektiflerine geçerek ilerlemek üzerine kurulu olacaktı.

Bu esnada eski Visceral çalışanlarının açıklamalarına göre kullandıkları Frostbite motoru üçüncü şahıs aksiyon oyunları için uygun değildi ve karakter tasarımları için de Disney/Lucasfilm tarafında aşmaları gereken bazı engeller vardı. Amy Hennig’in “güçlü bir yaratıcı kontrol” istemesi nedeniyle şirket için de de iç çatışmalar yaşandığını .

Hardline 2015’te nihayet piyasaya sürüldüğünde EA, Visceral Games’in Genel Müdürü Steve Papoutsis ile yollarını ayırdı. Onun yerine göreve Scott Probst geldi. EA, Naughty Dog’daki yapıya benzer şekilde yaratıcı liderlerin elini güçlendirmek için Visceral’daki yapıyı daha da düzleştirdi. Ekibin yarısı Project Ragtag üzerinde çalışıyor, yarısı da Battlefield: Hardline için indirilebilir içerikler geliştirmekle görevlendirilmişti.
Ragtag, 2015’te nihayet ön prodüksiyon aşamasına geçti


O zamanlar 60 çalışanı olan Visceral Games’in 30 çalışanı Ragtag üzerinde çalışıyordu ve proje 2015’in ortalarında ön prodüksiyon aşamasına geçti. Ekibin geri kalanı ise Hardline’ın DLC işleri tamamlandıktan sonra projeye dahil olacaktı.
projectragtag-1024x614.jpg
Project Ragtag’ın ekran görüntüsü.

Ekip büyük bir oyun için çok küçüktü fakat genişletme konusunda da sorunları vardı. San Francisco’daki stüdyoya daha fazla çalışanın gelmesi demek, oradaki yüksek yaşam maliyetine ve dolayısıyla yüksek giderlere ek bir masraf çıkartacaktı. Electronic Arts bunun yerine Assassin’s Creed’in mimarı olan Jade Raymond’un liderliğinde Motive Studios’u kurdu ve stüdyonun ilk işi, Visceral ile birlikte yeni Star Wars oyunu üzerinde çalışmaktı.

Tabii Motive’in kurulması ile birlikte Project Ragtag’ın ekibine 70 kişi daha eklenmişti ve artık oyun üzerinde 100 kişi çalışıyorlardı. Tam bir sorun çözüldü derken yenisi filizlendi. EA ve Visceral, oyunun yönü konusunda bir türlü uzlaşma sağlayamıyorlardı.
Disney seriye yeni karakterlerin eklenmesi konusunda onay vermesine rağmen…


EA oyunda tanınmış Star Wars karakterlerinin olmasını ve Jedi güçlerinin kullanılmasını istiyordu. çünkü oyunculara tanıdıkları yüzleri gösterip ilgiyi toplayarak Ragtag’in en büyük rakibi olan ve çıkışı yaklaşan Uncharted 4 ile rekabet edebilmeleri gerekiyordu. Ayrıca oyunun eleştirmenler tarafından beğenilmesi de onlar için fazlasıyla önemliydi.
Sonra Star Wars Battlefront piyasaya sürüldü


EA, 2015’te Star Wars Battlefront‘u piyasaya sürüp son derece iyi bir başarı yakaladı. Haliyle başarılı projeye daha çok kaynak sağlamaları ve başarısını sürdürmeleri gerekiyordu. Hemen bir devam oyunu patlatıp serinin ekmeğini biraz daha yemeleri gerektiğinden, çok vakit kaybetmeden Battlefront II’yi geliştirmeye başladılar. Bu sırada Motive Studios Project Ragtag’den çıkarıldı ve yeni oyunun geliştirme ekibine dahil edildi.

Project Ragtag’in ekibindeki bu büyük eksilme, Battlefront’un çıkışıyla birlikte büyük bir çöküşün habercisiydi. çünkü EA, Visceral Games’in yeni çalışan almasına da izin vermiyordu. Belli ki şirket, stüdyoyu gözden çıkarmıştı.
Visceral Games yavaş yavaş dağıtılıp Ragtag tarih oldu


Takvimler 2016’yı gösterdiğinde EA, Visceral’i yavaş yavaş dağıtmaya başlamıştı. çalışanların bir kısmını işten çıkarıp bir kısmını da başka pozisyonlarda çalışmaya göndererek Project Ragtag’in geliştirilmesini durdurdu. Visceral, artık EA’i ikna etmek için önlerine bir demo getirmeleri gerektiğini biliyordu ve bu konu üzerine yoğunlaşmaya başladılar. Söz konusu demonun bir kısmı Haziran 2016’da E3 oyun fuarında gösterildi. Videonun 2:35 kısmında Amy Hennig ve Lucasfilm’den Doug Chiang’ı, devamında da Project Ragtag’in gösterildiği birkaç saniyelik kesiti görebilirsiniz.


Nihayet 2017 yılında Visceral, EA’e incelenmesi için bir şirket içi demo sürümü gönderdi. Şirketten demoya yeşil ışık yakılıp 6 ay sonra yeni bir inceleme sürümü istenince çalışmalar da devam etti. Ancak son demo Electronic Arts’ı mutlu etmedi ve 2017’nin ortalarında çıkan şirket içi demo, Visceral’in geliştirdiği son sürüm oldu.
EA, Visceral Games’i kapattı


Son demonun ardından Visceral Games’i de kapatma kararı aldı. Amy Hennig’e göre EA zaten Project Ragtag’ı iptal etme kararını aylar öncesinden almıştı fakat resmen açıklamak için son demonun da kendilerine ulaşmasını bekledi.

Şirket oyunu EA Vancouver liderliğindeki EA Worldwide Studios’a devretti ve doğrusal, hikaye ağırlıklı Project Ragtag’i “daha fazla çeşitliliğe ve oyuncu eylemine izin veren çok daha geniş bir deneyime dönüştürme” sözünü .

Haziran 2018’de Amy Hennig EA’den 2018’in başlarında ayrıldığını duyurdu. Ayrılmadan önce ise EA Vancouver’daki projenin başında olduğunu ve projenin, Visceral Games’in yaptığından çok daha farklı bir boyuta taşındığını söyledi. Ancak EA Vancouver’da da projenin askıya alındığı söylentileri dolanmaya başladı. Nihayet Ocak 2019’da EA Vancouver’da içeriden bilgi getiren bazı kişiler, şirketin projeyi iptal ettiğini . O günden beridir de Project Ragtag derin bir sessizliğe bürünmüş durumda ve hakkında hiçbir açıklama yapılmıyor.
Yine de Hennig, yarım bıraktığı işi tamamlayacak gibi görünüyor


Geçtiğimiz yıl Skydance Media ve Lucasfilm Games ortaklığıyla geliştirilecekduyurusu yapıldı. Bu duyuruda projenin başında daha önce Uncharted’ın ilk üç oyunu ile ödüller kazanmış yazar Amy Hennig’in olacağı belirtildi. Yüzde yüz kesin olmamakla birlikte Hennig, Project Ragtag’ın yarım kalan hikayesini burada sürdürmek istiyor olabilir. Yeni projeleri hakkında henüz net bir detay paylaşılmamış olsa da projenin tanımı, Ragtag ile bire bir şekilde uyumlu.
image-12-24.jpg
Project Ragtag tamamen yok olmuş değil, Hennig başladığı işi bitirmek istiyor gibi görünüyor.

Oyunun henüz ne bir detayı ne de çıkış tarihi duyurulmuş durumda, ancak görünen o ki Ragtag’ın serüveni 2013’ten bu yana çalkantılı şekilde de olsa devam ediyor. İlerleyen dönemde nelerle karşılaşacağımız ise merak konusu.
 
Üst