KONU AÇ !

Topluluğumuzda Konular Açın ve Bize Ulaşın !

Yeni Konular !

Konulara Yorum Yapın ve Konunuzu Öne Çıkarın !

Bize Ulaşın !

Yöneticilerimiz Size 7/24 Yardımcı Olmak İçin Hazır !

SİLKROAD TÜRKİYE'NİN EN YENİ SİSTEMLİ VE MÜŞTERİ SEVGİSİYLE EN İYİ REKLAM PLATFORMLARINDAN BİTANESİ SROCENTER SEN YOKSAN Bİ KİŞİ EKSİK !

Unity tartışmalı indirme başına ücreti iptal etti

srocenter Can

Forum Admin
Moderatör
Center Üyesi
Bilişim Sahibi
Çevirmen
Coder
Grafiker
Guild Master
Guild Üyesi
Reklamcı
Server Sahibi
Supporter
V.i.P
Katılım
18 Haz 2023
Mesajlar
15,992
Tepkime puanı
4
Puanları
38
Unity, oyun geliştiricilerinden yoğun bir şekilde eleştiri alan indirme başına ücret kararını (Runtime Fee) iptal ettiğini resmi olarak duyurdu.

Söz konusu ücret, Eylül 2023’te duyuruldu ve Ocak ayında uygulamaya konulması planlanıyordu. Oyun motorunu kullanan geliştiricilerden yüklenme sayısına bağlı olarak telif ücreti alınacaktı.

Hatta oyuncuların bir oyunu iki farklı cihaza yüklemesi durumunda da iki kez yüklenmiş sayılacaktı. Hal böyle olunca oyun geliştiricilerinden tepkiler almaya başladılar.

Şirket duyurudan kısa süre sonra ücretin yalnızca Unity Pro ve Enterprise abonesi olan kullanıcılar için geçerli olacağını ve mevcut oyunları kapsamayacağını söyleyerek planlarından kısmen geri adım atmıştı.After deep consultation with our community, customers, and partners, weâve made the decision to cancel the Runtime Fee for our games customers, effective immediately.

Learn more:— Unity for Games (@unitygames)


Unity’nin sonunda yaptıkları güven kırıcı haksızlığın farkına varması güzel. Yeni açıklamaya göre artık oyun motorunun sunduğu planlar aşağıdaki gibi olacak:
  • Unity Personal: Geçen yıl duyurulduğu gibi Unity Personal ücretsiz kalacak. Mevcut gelir ve finansman tavanını 100.000 dolardan 200.000 dolara çıkararak ikiye katlayacağız. Bu, daha fazla kişinin Unity’yi ücretsiz olarak kullanabileceği anlamına geliyor. Made with Unity açılış ekranı, bu yılın sonlarında geldiğinde Unity 6 ile yapılan Personal oyunları için isteğe bağlı hale gelecek.
  • Unity Pro ve Enterprise: 1 Ocak 2025’ten itibaren abonelik fiyatlandırmasını ve uygun yıllık gelir eşiklerini değiştireceğiz. Bu değişiklikler, belirtilecek tarihte veya sonrasında bir abonelik satın aldığınızda, yükselttiğinizde veya yenilediğinizde tüm yeni ve mevcut Pro ve Enterprise müşterileri için geçerli olacak.
    • Unity Pro: Unity Pro için abonelik fiyatı lisans başına %8 artışla yıllık 2.200 dolar olarak uygulanacak. Unity Pro, toplam yıllık geliri ve finansmanı 200.000 dolardan fazla olan müşteriler için gerekli olacaktır.
    • Unity Enterprise: Abonelik fiyatında %25 artış geçerli olacak. Enterprise, toplam yıllık geliri ve finansmanı 25 milyon dolardan fazla olan müşteriler için gerekli olacak. Minimum abonelik gereksinimi de uygulanabilir. En büyük müşterilerimizden oluşan bu grubun benzersiz ihtiyaçları olduğundan ve ürün ve hizmetlerimizin çoğunu kullandıklarından, özelleştirilmiş paketleri görüşmek üzere önümüzdeki günlerde herkesle iletişime geçeceğiz.
unity-motoru-oyun-indirme-ucreti-runtime-fee.jpg

Unity başkanı kararı ve arkasındaki sebepleri detaylandırdı


Unity’nin başkanı ve CEO’su Matt Bromberg, şirketinyayınlanan yeni bir açıklamada ücretin artık tamamen kaldırıldığını duyurdu.

Bromberg, topluluk ve ortaklarla görüştükten sonra, indirme başına ücreti hemen geçerli olmak üzere iptal etme kararı aldıklarını belirtti. Ancak oyun sektörü dışındaki müşteriler bu değişiklikten etkilenmeyecek.

Başkan, ücretin oyun geliştirmeyi herkes için eşit hale getirme misyonunu sürdürmek istediklerini vurgulayarak şunları söyledi:

“Son 20 yılda herkes için harika oyunların geliştirilebileceği bir dünya inşa etmek amacıyla harika tasarımcılar ve geliştiriciler, sanatçılar ve mühendisler, yayıncılar ve platformlarla ortaklık kurduk. Buna ‘oyun geliştirmeyi demokratikleştirmek’ adını verdik ve bugün de temel misyonumuz olmaya devam ediyor.

Ancak müşterilerimizle çatışma halinde bu misyonu sürdüremeyiz. Bunun özünde güvene dayalı bir ortaklık olmalıdır. Son üç ayda çoğunuzla bağlantı kurabildim ve güçlü bir Unity istediğinizi defalarca duydum. Fiyat artışlarının, oyunu ileri taşınmaya yatırım yapmamızı sağlayan şeyin gerekli bir parçası olduğunu anladım.”

İşi bilene bırakalım. Aramızda oyun geliştiricileri varsa olayın detaylarını artılarını ve eksiklerini yorumlarda paylaşabilirler. Gelecek haber ve duyurular için takipte kalın!
 
Üst