srocenter Can
Forum Admin
Moderatör
Center Üyesi
Bilişim Sahibi
Çevirmen
Coder
Grafiker
Guild Master
Guild Üyesi
Reklamcı
Server Sahibi
Supporter
V.i.P
- Katılım
- 18 Haz 2023
- Mesajlar
- 15,991
- Tepkime puanı
- 4
- Puanları
- 38
Oyun karakterinizde kendi sesinizi duymak ister miydiniz? EA tarafından alınan yeni bir patente bakılırsa bu, gelecekte imkansız olmaktan çıkacak.
EA, oyuncuların kendi sesini kullanarak oyun içi seslendirme yapabildikleri bir özelliği patentledi. ‘Bir video oyunu oyuncusunun sesiyle konuşma oluşturma’ başlıklı patent, 2020’de kaydedildi ve geçen ay yayınlandı.
tarafından tespit edilen , oyuncuların konuşma içeriğini temsil eden verileri girdiği ve verinin örneğe dayalı yeni diyalog oluşturmak için sentezleyici modül, ses dönüştürücü ve ses kodlayıcıdan geçirildiği bir süreci tanımlıyor.
EA, yapay zeka ile ses oluşturma sistemlerini örnek alıyor
Teknoloji, oyunun metni aldığı ve sesli konuşma oluşturmak için sentezleyici kullandığı metinden sese çevirme sistemlerini içeriyor.
Ancak sesin doğru bir şekilde yakalanabilmesi için genellikle çok sayıda konuşma örneğine (saatlerce süren) ihtiyaç duyuluyor. Böylece sentezleyicinin eğitilmesi amaçlanıyor.
Böylece, oyuncu tarafından sağlanan ses verisi ve oyundaki ses aktörünün konuşmaları ve bir ses dönüştürücü kullanılarak oyuncunun sesinde konuşma oluşturulabiliyor.
Aslına bakılırsa, EA tarafından patentlenen yöntem, son dönemde revaçta olan AI (yapay zeka) ses oluşturucu yazılımlarına benziyor. Günümüzde oldukça başarılı örnekleri var.
Elbette bu patent, yayıncının teknolojiyi kesin olarak hayata geçireceği anlamına gelmiyor. Ancak ne üzerinde çalıştığını ve oyun sektörünün hangi yönlerde ilerlediğini ortaya koyuyor.
Geçmişte Counter-Strike’ın ses dosyalarını kendi ses kayıtlarımla değiştirdiğim günler aklıma geldi. Yıllar sonra daha pratik bir yöntem gelecek gibi görünüyor.
EA, oyuncuların kendi sesini kullanarak oyun içi seslendirme yapabildikleri bir özelliği patentledi. ‘Bir video oyunu oyuncusunun sesiyle konuşma oluşturma’ başlıklı patent, 2020’de kaydedildi ve geçen ay yayınlandı.
tarafından tespit edilen , oyuncuların konuşma içeriğini temsil eden verileri girdiği ve verinin örneğe dayalı yeni diyalog oluşturmak için sentezleyici modül, ses dönüştürücü ve ses kodlayıcıdan geçirildiği bir süreci tanımlıyor.
EA, yapay zeka ile ses oluşturma sistemlerini örnek alıyor
Teknoloji, oyunun metni aldığı ve sesli konuşma oluşturmak için sentezleyici kullandığı metinden sese çevirme sistemlerini içeriyor.
Ancak sesin doğru bir şekilde yakalanabilmesi için genellikle çok sayıda konuşma örneğine (saatlerce süren) ihtiyaç duyuluyor. Böylece sentezleyicinin eğitilmesi amaçlanıyor.
Böylece, oyuncu tarafından sağlanan ses verisi ve oyundaki ses aktörünün konuşmaları ve bir ses dönüştürücü kullanılarak oyuncunun sesinde konuşma oluşturulabiliyor.
Aslına bakılırsa, EA tarafından patentlenen yöntem, son dönemde revaçta olan AI (yapay zeka) ses oluşturucu yazılımlarına benziyor. Günümüzde oldukça başarılı örnekleri var.
Elbette bu patent, yayıncının teknolojiyi kesin olarak hayata geçireceği anlamına gelmiyor. Ancak ne üzerinde çalıştığını ve oyun sektörünün hangi yönlerde ilerlediğini ortaya koyuyor.
Geçmişte Counter-Strike’ın ses dosyalarını kendi ses kayıtlarımla değiştirdiğim günler aklıma geldi. Yıllar sonra daha pratik bir yöntem gelecek gibi görünüyor.